regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.
Awatar użytkownika
mikah
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 116
Rejestracja: 29.03.2014, 19:50
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Nysa

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: mikah »

Dziwne z tymi obrotami :omg:
Opis jakby zacinała się przepustnica (ta klapka na ośce), ale przecież jest druga linka odciągająca która przy zakręceniu manety zamyka przepustnice.... Chyba że linka urwana, a przepustnice wracają samą sprężyną. Na postoju patrzyłeś czy przepustnice wracają za każdym razem? Linke sprawdzałeś?
pozdr.
MirekH
------------------------------------------------------------------------------------------
TA600V, NX250, FJ1200ABS -ten ostatni oddam w dobre ręce
BartRM
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 36
Rejestracja: 11.09.2014, 09:52
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Białogard

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: BartRM »

mikah pisze: Chyba że linka urwana, a przepustnice wracają samą sprężyną. Na postoju patrzyłeś czy przepustnice wracają za każdym razem? Linke sprawdzałeś?
Linki całe, wczoraj przesmarowane, rolgaz wyczyszczony. Sprężyna na ośce przepustnicy wraca za każdym razem. Obroty się zacinają jak odkręcam do 4 tyś, zatrzymują po czym zaczynają wzrastać. Pomysłów brak :swieczki:
mirkoslawski
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2269
Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kielce

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: mirkoslawski »

Dla mnie to podwiesza się pływak, skoro wszystko inne wyeliminowane. A zaworki iglicowe ok?
BartRM
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 36
Rejestracja: 11.09.2014, 09:52
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Białogard

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: BartRM »

mirkoslawski pisze:Dla mnie to podwiesza się pływak, skoro wszystko inne wyeliminowane. A zaworki iglicowe ok?
Wszystko było w gaźnikach sprawdzone, zaworki iglicowe zgadzają się z serwisówką.Jeszcze mi do głowy przychodzi regulacja na linkach, może za bardzo otwierają przepustnice? :mouthshut:

Byłem w garażu i na jeździe próbnej. Okazuje się, że obroty zatrzymują się i wzrastają j/w, tylko gdy moto jest rozgrzane powyżej połowy skali wskaźnika temperatury ( na granicy otwarcia termostatu). Ciekawe dlaczego. :cool: Gdy temperatura jest niższa obroty normalnie spadają.

Poniżej film przedstawiający wydech i obroty. Czy u was jest podobnie? Ja mam wrażenie, że to najlepsza praca wydechu jaką udało mi się osiągnąć i do zaakceptowania a może nie? Jeszcze synchro zrobię, może coś poprawi.

Gregorius
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 208
Rejestracja: 29.10.2011, 00:57
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Łuków

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Gregorius »

Baaaardzo długo spadają u ciebie obroty. Może ciągnie gdzieś lewe powietrze np króćcami ? A jak z mocą na wolnych obrotach, sprawdzałeś czy na wolnych obr chodzi na obydwu cylindrach ?
BartRM
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 36
Rejestracja: 11.09.2014, 09:52
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Białogard

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: BartRM »

Lewe powietrze wykluczone, układ wydechowy uszczelniony. Może przyczyna leży w synchronizacji gaziorów? Po podłączeniu waku moim oczom ukazał się taki oto widok: Obrazek.
Gary totalnie rozjechane. Jeszcze nie zrobiłem synchro, ponieważ zabrakło mi czasu. W weekend ponownie się za to zabiorę i opisze efekt.
mucek37
Czytacz
Czytacz
Posty: 4
Rejestracja: 15.03.2014, 21:13
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Sokolany, Sokółka
Kontakt:

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: mucek37 »

Że wymagają synchronizacji to słychać - jeden gar ciągnie drugi. Sprawdź w jakim stanie są membrany air CUT. One odpowiadają za schodzenie z obrotów. Nie wiem czy w trampku ma to aż takie znaczenie, ale mimo wszystko sprawdź.
BartRM
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 36
Rejestracja: 11.09.2014, 09:52
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Białogard

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: BartRM »

Koledzy, synchro zrobione ale nadal strzela. Dziś zaobserwowałem następujące objawy. Kolektor wydechowy tylnego cylindra po rozgrzaniu da nie dotknąć a przedniego wogóle i dotego robi się biały przy połączeniu z cylindrem. Następna obserwacja jest taka: przestaje strzelać w wydech gdy śrubę mieszanki tylnego cylindra skręcę całkowicie. O czym to może świadczyć?Pytam mechaników i kumpli motocylkistów i nie mają pomysłow? Może ktoś się z tym spotkał?Prosze o podpowiedzi :sad:
Awatar użytkownika
bogdan79
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 436
Rejestracja: 30.03.2011, 17:24
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: bogdan79 »

"że to najlepsza praca wydechu jaką udało mi się osiągnąć..." no nie kumam tego :)
jak strzela to się ciesz, to poezja dla ucha!
skoro synchro nie pomaga to sprawdż manetkę i linkę od gazu.. może maneta nie odbija i stąd opóźnienie w spadku obrotów.

a tak swoją drogą jak patrzę na te waku samoróbki z desek zbite to podziwiam was mechanicy :)
Silnik, dwa koła i mina wesoła…
BartRM
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 36
Rejestracja: 11.09.2014, 09:52
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Białogard

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: BartRM »

bogdan79 pisze:"że to najlepsza praca wydechu jaką udało mi się osiągnąć..." no nie kumam tego :)
Czego nie kumasz?
bogdan79 pisze:jak strzela to się ciesz, to poezja dla ucha!
Strzały owszem ale nie takie, które mogą doprowadzić do zawału babcie czekjącą na autobus
bogdan79 pisze:skoro synchro nie pomaga to sprawdż manetkę i linkę od gazu.. może maneta nie odbija i stąd opóźnienie w spadku obrotów.
Sprawdzane w pierwszej kolejności i linki ssania też.
bogdan79 pisze:a tak swoją drogą jak patrzę na te waku samoróbki z desek zbite to podziwiam was mechanicy :)
Ale jesteś kolego złośliwy :cool:
Awatar użytkownika
mikah
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 116
Rejestracja: 29.03.2014, 19:50
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Nysa

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: mikah »

Strzelanie w tłumik to może być spalanie za bogatej mieszanki, może być przestawiony rozrząd...
Ja pomysłów na to już nie mam. Trzeba wyeliminować każdą możliwość po kolei, w końcu dojdziesz co to było. Z niecierpliwością czekam co nam tu wyjawisz.
pozdr.
MirekH
------------------------------------------------------------------------------------------
TA600V, NX250, FJ1200ABS -ten ostatni oddam w dobre ręce
BartRM
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 36
Rejestracja: 11.09.2014, 09:52
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Białogard

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: BartRM »

mikah pisze:Trzeba wyeliminować każdą możliwość po kolei
Jutro jeszcze sprawdzę zawory...może któryś wydechowy się podwiesił lub jest nieszczelny.
Awatar użytkownika
bogdan79
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 436
Rejestracja: 30.03.2011, 17:24
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: bogdan79 »

a jestes pewien ze uszczelniles caly układ? Może jednak lapie lewe powietrze przez krućce - psiknij dezodorantem z 1 i 2 strony - jak obroty wzrosną to bedzie znaczylo ze lapie lewe powietrze.. Jeżeli to wykluczysz to probowalbym jeszcze sprawdzic czy na seryjnym wydechu tez tak sie dzieje.
Ewentualnie zrobilbym jeszcze raz synchro.
Silnik, dwa koła i mina wesoła…
BartRM
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 36
Rejestracja: 11.09.2014, 09:52
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Białogard

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: BartRM »

bogdan79 pisze:psiknij dezodorantem z 1 i 2 strony
Już to zrobiłem, nic się nie dzieje, więc raczej szczelnie.Ostatnia nadzieja w zaworach. Tego nie robiłem wcześniej.A może powinienem podnieść trochę iglice? Ale jednak zacznę od zaworów.
bogdan79 pisze:jeszcze sprawdzic czy na seryjnym wydechu tez tak sie dzieje
Niestety nie mam dostępu do seryjnego wydechu.
Awatar użytkownika
bogdan79
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 436
Rejestracja: 30.03.2011, 17:24
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: bogdan79 »

to odkręć ten który jest obecnie i sprawdź bez :)
Silnik, dwa koła i mina wesoła…
BartRM
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 36
Rejestracja: 11.09.2014, 09:52
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Białogard

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: BartRM »

Zawory wyregulowane i nadal brak efektu strzela w wydech i nie można wyregulować mieszanki. Po prostu załamka. :swieczki:
Awatar użytkownika
mikah
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 116
Rejestracja: 29.03.2014, 19:50
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Nysa

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: mikah »

O ile mi wiadomo w tym gaźniku nie podniesiesz iglicy- nie jest regulowana.
Mierzyłeś ciśnienie sprężania? Jeśli kolektor zimny to nie pali na tym garze. Musisz dojść dlaczego- iskra albo sprężanie.
pozdr.
MirekH
------------------------------------------------------------------------------------------
TA600V, NX250, FJ1200ABS -ten ostatni oddam w dobre ręce
BartRM
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 36
Rejestracja: 11.09.2014, 09:52
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Białogard

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: BartRM »

mikah pisze:Mierzyłeś ciśnienie sprężania?
Mierzyłem: tył 11,5 ; przód 9,5
mikah pisze:Jeśli kolektor zimny
Po wyregulowaniu zaworów (zwłaszcza wydechowy tył), jest lepiej z temp kolektorów.
mikah pisze:Musisz dojść dlaczego- iskra albo sprężanie.
Iskra jest.

Załatwiłem drugie gaźniki (a raczej te, które miałem poprzednio).Podmienię i zobaczę efekt.
Awatar użytkownika
mikah
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 116
Rejestracja: 29.03.2014, 19:50
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Nysa

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: mikah »

Nie za duża różnica? nie jestem warsztatowcem, ale to różnica prawie 20%...........
pozdr.
MirekH
------------------------------------------------------------------------------------------
TA600V, NX250, FJ1200ABS -ten ostatni oddam w dobre ręce
dktomek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 18.02.2010, 17:58
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: krakow

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: dktomek »

witam mam pytanie moze ktos cos doradzi mianowicie robilem sobie przegladzic moto, trampek 87, przed przegladem pali od tzw kopa jezdzi dojsc fajnie ale postanowilem zerknac na zawory i faktycznie wymagaly regulacji wiec wyregulowalem, moto odpala jak odpalalo jedzi lepiej wiec wszystko ok, teraz regulacja gaznikow- przed regulacja na zimnym ssanie prawie max przycisk start jeden obrot walu i moto pali, po regulacji gdy sie rozgrzeje fakt ladniej pracuje obroty nie faluja jednak duzo gorzej pali na zimnym ma tak jakby mniej ssania, przed regulacja na ssaniu pelnym obroty dochodzily do 3tys a po regulacji pelne ssanie jesli juz odpali to zaledwie 1300
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości