regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Jaro-Ino »

Robisz to tak samo jak synchro w gaźnikowcach. Ceny powinny być nie większe jak w gaźnikach.
mirekm71
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 807
Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Brzeg

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: mirekm71 »

Obydwa przewody podcisnieniowe ida do trojnika i jako jeden do jakiegos czujnika. Nie wiem, czy jak podlacze wakuometry i odepne ten czujnik to uda sie to wyregulowac?
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Jaro-Ino »

Innego sposobu raczej nie ma, bo jeśli ten czujnik odczytuje podciśnienie to uśrednione i podejrzewam, że potrzebuje tego przy obciążonym silniku na wyższych obrotach.
mirekm71
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 807
Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Brzeg

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: mirekm71 »

Byc moze czujnik zalacza pompe paliwa po uruchomieniu albo cos w tym rodzaju? Zalatwilem dzisiaj wakuometry teraz bede musial stworzyc-kupic kluczyk katowy torx do regulacji przpustnicy od spodu miedzy cylindrami. Taki krok hondy w strone serwisowania w aso :-)

Edit

Do sruby regulacyjnej dostep jest praktycznie nie mozliwy. Da sie ja pewnie ruszyc ale raczej nie regulowac podczas pracy silnika. Zdemontowalem zbiornik i airbox dwa razy, zeby podlaczyc i odlaczyc wakuometry. Tak wygladaly wskazania



Sa jeszcze dwie sruby regulacyjne, wygladaja jak od skladu mieszanki ale ich nie ruszalem bo nie wiem co nimi ustawiac?
Obrazek
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
Awatar użytkownika
Neverluk
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 47
Rejestracja: 10.11.2010, 08:15
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Toruń

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Neverluk »

Czesc,

ja mam za to nastepujacy problem Mianowicie ostatnio robiłem synchro w swoim trampku przed tem zawory i jest problem ponieważ wskazówka obrotów pływa +/-200obr ustawiałem obroty na 1250 na rozgrzanym moto (do zal went.) ale standardowa jego praca to wskazanie w połowie między srodkiem a pierwsza kreska czyli jak mam taka temperature to obroty mam nizsze ok 1100 i faluja. Jak podniose do 1250 to jak dojdzie temp. do połowy (zal went.) mam wtedy obroty na poziomie 1400obr. i wskazówka mniej faluje ale w kazdych warunckach zawsze ma cos takiego na chwilke jak by czkawke obroty spadna o 200obr i znow jest ok(tzn plywaja mniej). :/. Dodam jeszcze ze przy sychro sam nacisk srubokręta zmienia wskazania na waku dosc mocno. Nie strzela w wydech, spalanie 5,5 /100. Patrzyłem na inne trampki 650 i tam wskazówki stały jak struna.
nie regulowałem skladu mieszanki bo po koloru swiec (cappucino) jest chyba ok.

PS. Dodam, że te obroty falują od kad go posiadam.

Macie może jakąs rade co ew. jeszcze moge zrobic by wyregulowac wolne obroty ?
BartRM
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 36
Rejestracja: 11.09.2014, 09:52
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Białogard

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: BartRM »

Szukam, czytam i nie znajduje odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. Czy ma któryś z kolegów namiar na manual czyszczenia gaźników, w jaki sposób sprawdzić gniazda iglicowe, na co zwrócić uwagę czyszcząc gaźniki (prócz membran)?
Szymon_n
Czytacz
Czytacz
Posty: 9
Rejestracja: 15.02.2014, 20:54
Mój motocykl: XL600V

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Szymon_n »

Witam.
Mam dylemat w związku z regulacją zaworów. Mam Transalpa rocznik 1989(dane z tabliczki), jednak na tabliczce jest podane że został wyprodukowany w listopadzie 88. Transalp ma malowanie biało- niebiesko- czerwone, liczniki okrągłe w milach i srebrne felgi rocznik 89. Nie jestem pewien czy powinien mieć ustawiony luz 0,1 czy też 0,15/ 0,2. Jak to sprawdzić?
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2513
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Artek »

Szymon_n pisze:Witam.
Mam dylemat w związku z regulacją zaworów. Mam Transalpa rocznik 1989(dane z tabliczki), jednak na tabliczce jest podane że został wyprodukowany w listopadzie 88. Transalp ma malowanie biało- niebiesko- czerwone, liczniki okrągłe w milach i srebrne felgi rocznik 89. Nie jestem pewien czy powinien mieć ustawiony luz 0,1 czy też 0,15/ 0,2. Jak to sprawdzić?
Silnik czarny (w fabryce malowany, można odróżnić po wieloklinie wałka zdawczego) ma 0,1mm na zaworach ssących i wydechowych. (Chyba taki masz).
Silnik srebrny to zawory ssące na 0.13-0.17mm, zawory wydechowe 0.18-0.22mm luzu.
Wrzuć jakąś fotkę.
Dominator.
Szymon_n
Czytacz
Czytacz
Posty: 9
Rejestracja: 15.02.2014, 20:54
Mój motocykl: XL600V

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Szymon_n »

Silnik mam czarny, ale wałek zdawczy jest nowego typu, taki jak po 89 roku.
Szymon_n
Czytacz
Czytacz
Posty: 9
Rejestracja: 15.02.2014, 20:54
Mój motocykl: XL600V

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Szymon_n »

Z tego co mi wiadomo czarne silniki montowano również w roczniku 90.
Adampio
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 1945
Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Środmieście

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Adampio »

Szymon_n pisze:Silnik mam czarny, ale wałek zdawczy jest nowego typu, taki jak po 89 roku.
Mój czarny silnik z 1989 (według numeru VIN, pierwsza rejestracja 1990) ma drobnozębny wałek zdawczy
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2513
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Artek »

Jeśli masz czarny silnik z takim wieloklinem jak na zdjęciu to zawory na 0.1mmm
1152
Jeśli masz silnik z takim wieloklinem to zawory z większym luzem-patrz posty wyżej
1151
Z tego co piszesz to masz wynalazek o jakim te forum nigdy nie słyszało, albo masz malowany silnik przez poprzedniego właściciela.
Dominator.
Szymon_n
Czytacz
Czytacz
Posty: 9
Rejestracja: 15.02.2014, 20:54
Mój motocykl: XL600V

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Szymon_n »

Wynika z tego, że należy się sugerować rodzajem wielowpustu na wałku zdawczym, a nie kolorem silnika(mój silnik na pewno oryginalnie był czarny.)
Awatar użytkownika
Darek pomorze
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 124
Rejestracja: 27.01.2012, 17:34
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: GDA

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Darek pomorze »

Witam mam prośbę podajcie koledzy jaki powinien byc luz zaworowy w 650-tce rok 2000.Pilnie potrzebuję.Dzięki
Awatar użytkownika
Wolo
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3484
Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Poznań

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Wolo »

Darek pomorze pisze:Witam mam prośbę podajcie koledzy jaki powinien byc luz zaworowy w 650-tce rok 2000.Pilnie potrzebuję.Dzięki
http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 60#p133137
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
Awatar użytkownika
Darek pomorze
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 124
Rejestracja: 27.01.2012, 17:34
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: GDA

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Darek pomorze »

Dzięki za expresową odpowiedz.Pozdro.
rox
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 83
Rejestracja: 07.11.2013, 15:03
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Żory

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: rox »

Szukam cierpliwego, :wink: znającego się i chętnego do przyuczenia mnie odnośnie regulacji luzów zaworowych, czyszczenia i regulacji gaźnika....Oczywiście nie za darmo, zapłacę tak jak w serwisie i mogę mogę jeszcze dołożyć do tego parę dobrych :drinking:. Trampiszon będzie przygotowany bez baku i owiewek, żeby nie marnować czasu "nauczyciela", posiadam wszystkie potrzebna klucze łącznie z dynamometrycznymi jeżeli będą potrzebne, garaż ogrzewany (ale słabo)....wiem, że to podobno proste ale wprawiony dobry nauczyciel mile widziany. Dodatkowo w zamian mogę pomóc w synchronizacji gaźników bo vacuometry mam na stanie, z dorobieniem kluczyka też nie będzie problemów. Wymagana znajomość w/w zagadnień, a nie chęć „nauczę się na czyimś, a później jak się uda zrobię mojego”...
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2513
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Artek »

rox pisze:Szukam cierpliwego, :wink: znającego się i chętnego do przyuczenia mnie odnośnie regulacji luzów zaworowych, czyszczenia i regulacji gaźnika....Oczywiście nie za darmo, zapłacę tak jak w serwisie i mogę mogę jeszcze dołożyć do tego parę dobrych :drinking:. Trampiszon będzie przygotowany bez baku i owiewek, żeby nie marnować czasu "nauczyciela", posiadam wszystkie potrzebna klucze łącznie z dynamometrycznymi jeżeli będą potrzebne, garaż ogrzewany (ale słabo)....wiem, że to podobno proste ale wprawiony dobry nauczyciel mile widziany. Dodatkowo w zamian mogę pomóc w synchronizacji gaźników bo vacuometry mam na stanie, z dorobieniem kluczyka też nie będzie problemów. Wymagana znajomość w/w zagadnień, a nie chęć „nauczę się na czyimś, a później jak się uda zrobię mojego”...
Proszę bardzo. Lepszego nauczyciela trudno będzie znaleźć. Byłem, polecam: http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... ag#p291430
Dominator.
Miły
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 241
Rejestracja: 07.09.2013, 12:12
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Myślibórz

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Miły »

Zgadza się, również polecam. Mistrz w tej dziedzinie.
rox
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 83
Rejestracja: 07.11.2013, 15:03
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Żory

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: rox »

Miły pisze:Zgadza się, również polecam. Mistrz w tej dziedzinie.
To,że uczą sami "mistrzowie" i ja zgadzam się z Wami...tylko czasem do Warszawy nie po drodze :sad: aczkolwiek liczę, że jednak może znajdzie się na forum jakiś uczeń mistrza który podzieli się swoją wiedzą i umiejętnościami na ziemi śląskiej...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości