Strona 5 z 6

Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95

: 16.06.2015, 07:15
autor: girgi
tak ale tylko z lagami (w sumie "szklankami" ale chyba lepiej w komplecie). Oczywiście dwa zaciski itd... W sumie cały przód.

Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95

: 16.05.2016, 14:28
autor: szynszyll
hej

odswieze temat bo i ja postanowilem w swojej babci z 1987 zalozyc tarcze z NTV. czy ktos rozpracowal temat adaptera do pierwszych rocznikow z zaciskami z "krzyżykiem"? wiem, ze Beddie mial to tak zmotane w swoim 1987 - bede sie z Nim kontaktowal, ale moze ktos cos w temacie wie. dzieki za odzew i pozdrawiam.

szynszyll

Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95

: 16.05.2016, 14:32
autor: bienias
Zmierz jak możesz rozstaw otworów w lagach. Moim zdaniem powinny pasować adaptery które zrobiłem.
W moim trampku rocznikowo powinny być zaciski z krzyżykiem ale poprzedni właściciel zamontował od 91. Nie wydaje mi się żeby zmieniał lagi tylko po to żeby wsadzić inny zacisk.

Chyba, że jesteś z wawy (uzupełnij profil :lanie: ) to możemy przymierzyć adapter bo mam jeszcze 4 sztuki.

Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95

: 16.05.2016, 14:51
autor: szynszyll
OK - lagi zmierze dopiero w sobote jak bede na wsi bo tam trzymam traktorek. odezwe sie.

Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95

: 22.05.2016, 11:59
autor: szynszyll
dupa z króla :( najwyrazniej kolego masz w swoim 1990 zawieszenie z nowszych modeli z rozstawem jak piszesz 117mm. w moim 1987 jest rozstaw rowne 100mm ( oczywiscie mierzac w osi otworow):

http://www.fotoszok.pl/upload/8c014d86.jpg

tym samym Twoj adapter sie nie nada :( a bylem zdecydowany aby go kupic.

p.s. kupilem tarcze z ST1100 w bdb stanie za 99pln. jest taka sama jak w NTV i kilku innych modelach hondy.

p.p.s. zabieram sie za wykonanie wlasnego adaptera - opisze co i jak

Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95

: 22.07.2018, 15:35
autor: Artek
3011
Tarcza od hondy magna 750. Moto rocznik 92. Adapter-kolega bienias wykonał.

Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95

: 24.07.2018, 09:23
autor: szynszyll
yo

wracamy do tematu. poprosilem kolege o wyciecie adaptera do VH-06 1987 i troche go ponioslo. jak ktos potrzebuje oddam za koszty przesylki. stal czarna wymaga malowania badz galwanizacji oraz dorobienia tulejek. jeszcze 5 sztuk zostalo.

https://www.galerieallegro.pl/zdjecia2/ ... 152/1#zdj3

Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95

: 24.07.2018, 09:35
autor: old1977
to jest adapter z zacisku (z krzyzykiem )na NISIN jam mam 88rok a rozbitka mam z 95 roku podejdzie? Czy to jest odsunięcie zacisku oryginalnego(88) chodzi mi o to czy zmieniasz również zacisk czy tylko tarczę,jeśli można to pisze się na 1 sztukę pozdrawiam.

Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95

: 26.07.2018, 08:20
autor: Draco Fisher
Jeśli ktoś posiada, to proszę o zwymiarowany rysunek adaptera do TA z 1995r.
Przy najbliższej okazji odwdzięczę się :drinking:

Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95

: 05.10.2018, 08:23
autor: birkoff
Ktoś ma jeszcze adapter? Pomodziłbym. Jestem w Wawie, moge przymierzyć.

Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95

: 03.11.2018, 14:59
autor: mr bulwa
Poniżej zdjęcia mojego mod-a przedniego hebla poprzez zmianę pompy z CBF 600 S (2004) - kupiona za 80 zł.
Do PD06 1992 pompa wchodzi w zasadzie plug'n'play, trzeba tylko w jednym miejscu delikatnie podciąć handbara (wystarczył ostry nóż).
Pompę mam założoną od 2016 więc mogę już delikatnie podsumować, że jest lepiej. Hamowanie wymaga dużo mniejszej siły na klamce, do tego jest mniej "gumowe" niż przy oryginalnej pompie.
Dodam, że mam przewody w oplocie (przy starej pompie też takie były).
Może komuś się przyda.
PZDR

3067

3068

Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95

: 05.11.2018, 07:36
autor: Vanish
Jaka jest średnica tłoczka tej pompy z CBF?

Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95

: 05.11.2018, 13:36
autor: mr bulwa
Z tego co znalazłem w necie CBF600S ma 17 mm (w starej pompie PD06 16 mm). Taka sama średnica jest np. w AT i Transalpie 700.
Moje odczucia są takie, że klamka jest odczuwalnie "krótsza" - tzn. wykonuje mniejszy ruch aby skutecznie zahamować.
W starej pompie po naciśnięciu klamki było "długo, długo nic" zanim trampek zaczął zwalniać.
Ale nie robiłem żadnych testów na długość drogi hamowania, czas reakcji etc. to są tylko moje subiektywne wrażenia.

Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95

: 05.11.2018, 13:47
autor: Vanish
Trampkowa pompa jest albo mało wydajna albo zwyczajnie po latach już się domaga serwisu. Ja wpakowałem pompkę z Varadero 125 kiedy okazało się że w mojej mocowanie klamki jest pęknięte, młodsza o ponad dekadę i hamuje zdecydowanie lepiej - a średnica tłoczka identyczna. Dalej szału nie ma ale przynajmniej zwalnia bez stresu.

Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95

: 05.11.2018, 14:52
autor: bienias
Ja mam fabryczna pompkę, tylko zestaw naprawczy wymieniony. Klamka twarda, a po dodaniu adaptera mozna zablokowac kolo jendym palcem, takze rzeźbienie innej pompy chyba mija sie z celem.

Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95

: 05.11.2018, 16:37
autor: dzielus
mr bulwa pisze:Poniżej zdjęcia mojego mod-a przedniego hebla poprzez zmianę pompy z CBF 600 S (2004) - kupiona za 80 zł.
Do PD06 1992 pompa wchodzi w zasadzie plug'n'play, trzeba tylko w jednym miejscu delikatnie podciąć handbara (wystarczył ostry nóż).
Pompę mam założoną od 2016 więc mogę już delikatnie podsumować, że jest lepiej. Hamowanie wymaga dużo mniejszej siły na klamce, do tego jest mniej "gumowe" niż przy oryginalnej pompie.
Dodam, że mam przewody w oplocie (przy starej pompie też takie były).
Może komuś się przyda.
PZDR

3067

3068
Cześć,

Klamka z TA podchodzi bez problemu?

Pozdrawiam

Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95

: 05.11.2018, 22:31
autor: mr bulwa
dzielus pisze: Cześć,

Klamka z TA podchodzi bez problemu?

Pozdrawiam
Tak, klamka trampkowa weszła bezproblemowo.
bienias pisze:...po dodaniu adaptera mozna zablokowac kolo jendym palcem, takze rzeźbienie innej pompy chyba mija sie z celem.
Więcej opcji do wyboru = więcej możliwości dopasowania rozwiązania do możliwości ekonomicznych albo umiejętności manualno-technicznych.
Wg mnie rzeźbienia jest chyba mniej przy zmianie pompy niż przy dorabianiu adaptera i zmianie tarczy, no i chyba taniej. Każdy se wybierze co mu bardziej pasuje.
PZDR

Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95

: 05.11.2018, 23:09
autor: Tatq_kelob
dzielus pisze:


Więcej opcji do wyboru = więcej możliwości dopasowania rozwiązania do możliwości ekonomicznych albo umiejętności manualno-technicznych.
Wg mnie rzeźbienia jest chyba mniej przy zmianie pompy niż przy dorabianiu adaptera i zmianie tarczy, no i chyba taniej. Każdy se wybierze co mu bardziej pasuje.
PZDR
Zgadzam się w całej rozciągłości ;)

Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95

: 05.11.2018, 23:11
autor: bienias
mr bulwa pisze: Wg mnie rzeźbienia jest chyba mniej przy zmianie pompy niż przy dorabianiu adaptera i zmianie tarczy, no i chyba taniej. Każdy se wybierze co mu bardziej pasuje.
PZDR
chodziło mi bardziej o wymiane zestawu pompy niz adapter, ale co tam. Najlepiej sprawdza sie komplet. zestaw pompy, oploty i adapter ;)

Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95

: 30.06.2019, 06:54
autor: Maciej
Witam!
Poszukuję osoby, która wykona adapter do zacisku hamulcowego. Czy ktoś się tym zajmuje?
Jestem właścicielem Transalpa z 1987 roku.To już mój drugi Trampek w ciągu ostatnich 10 lat. W związku z tym, że od momentu zakupu miałem problem z lagami i skrzywionymi półkami, zakupiłem używane zawieszenie w dobrym stanie od rocznika 1994. Nie wiedziałem, że rozstaw śrub na zacisk hamulcowy jest nieco większy. Chciałbym zamontować część, poprawiając fabrykę, czyli zakładając większą tarczę i adapter wykonany z rozstawem na zacisk 110 mm i mocowaniem do lag 118 mm. Zakup tarczy to nie jest większy problem. Czy według Was jest to możliwe? Jeśli się nie mylę, od biedy pozostaje opcja zmiany zacisku na ten z modelu 1994, ale co najmniej od miesiąca nie ma ofert sprzedaży.