Technika jazdy
- ostry
- oktany w żyłach
- Posty: 3966
- Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik
- Kontakt:
Re: Technika jazdy
Potrzeba dużego zaufania do maszyny, bo tak na prawdę Trampek mimo iż myszkuje , to i tak leci swoim torem i nie warto w jakimś delikatnym uślizgu przedniego czy tylnego koła od razu wystawiać kopyta do podpórki, bo może się to skończyć o wiele gorzej , ja na szczęście nie mam problemu z odkręcaniem manetki na piachu, kamyczkach czy jakimś żwirze, wręcz czuję ulgę jak Trampi lekko unosi przód jakby się miał do lotu poderwać, bo czuję tą siłę która przykleja tył do podłoża i moto leci po prostej jak motorówka po wodzie, czuję jednak dyskomfort w momencie wyhamowywania, bo fajnie jest odkręcać manetkę ale w pewnym momencie trzeba też zwolnić więc przód zapada się w ten grząski piach, tudzież błoto i przednie koło traci stabilność, a to już nie jest takie przyjemne ale za to jak się już wyhamuje, to w nagrodę znowu można dzidować!!
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
- mr bulwa
- czyściciel nagaru
- Posty: 624
- Rejestracja: 26.09.2008, 10:44
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Poznań
Re: Technika jazdy
Kilka pomocnych artykułów (nie tylko dla początkujących):
Obsługa moto:
http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56423,2667234.html
Banały i prawdy o ruszaniu, przegazówka, ruszanie pod górkę etc.
http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56421,1379611.html
Technika jazdy (trochę oldschool-owa ale ciekawa):
http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56421,1331450.html
PZDR
Obsługa moto:
http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56423,2667234.html
Banały i prawdy o ruszaniu, przegazówka, ruszanie pod górkę etc.
http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56421,1379611.html
Technika jazdy (trochę oldschool-owa ale ciekawa):
http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56421,1331450.html
PZDR
_______________________________________________
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
- pałeł
- przycierający rafki
- Posty: 1154
- Rejestracja: 21.06.2008, 22:04
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: racibórz
- Kontakt:
Re: Technika jazdy
dobra obiecałem
barjasz wołał to pisze
obroty zawsze w okolicach maksymalnego momentu i mocy cos miedzy 5000 a 6000 RPM
jak spadną szybko podbić sie da szczelajac ze sprzęgła
w błocie i innym śliskim jechać szprycami z gazu dodajemy i ujmujemy ale wtedy dociążamy przód
piach ogień ruszamy z 2 i następny bieg jak nam się obroty zkoncza ale dociążamy tył tak aby przód sie nie zakopywał im szybciej tym łatwiej
woda no cóż najlepiej zejść i sprawdzić głębokość ale komu sie chce jechać w miarę szybko na obrotach ale palec trzymac na wyłączniku zapłonu coby móc zdążyć wyłączyć silnik
wielu wypadkach reguła gaz gaz pomaga
na motocyklu jedziemy stojac
pniaki takie do 20 cm srednicy po czołgowemu ogien i pod kontem prostym atak
wiekszych nie próbowałem
jezdzic w grupach i zawsze gonic pierwszego
hamować tyłem ale przodem tez mozna slizgi przodu sa do opanowania nawet po parę metrów przód w terenie hamuje tak samo dobrze jak na asfalcie
a jak mi się coś wspomni to jeszcze dopisze
barjasz wołał to pisze
obroty zawsze w okolicach maksymalnego momentu i mocy cos miedzy 5000 a 6000 RPM
jak spadną szybko podbić sie da szczelajac ze sprzęgła
w błocie i innym śliskim jechać szprycami z gazu dodajemy i ujmujemy ale wtedy dociążamy przód
piach ogień ruszamy z 2 i następny bieg jak nam się obroty zkoncza ale dociążamy tył tak aby przód sie nie zakopywał im szybciej tym łatwiej
woda no cóż najlepiej zejść i sprawdzić głębokość ale komu sie chce jechać w miarę szybko na obrotach ale palec trzymac na wyłączniku zapłonu coby móc zdążyć wyłączyć silnik
wielu wypadkach reguła gaz gaz pomaga
na motocyklu jedziemy stojac
pniaki takie do 20 cm srednicy po czołgowemu ogien i pod kontem prostym atak
wiekszych nie próbowałem
jezdzic w grupach i zawsze gonic pierwszego
hamować tyłem ale przodem tez mozna slizgi przodu sa do opanowania nawet po parę metrów przód w terenie hamuje tak samo dobrze jak na asfalcie
a jak mi się coś wspomni to jeszcze dopisze
Re: Technika jazdy
Pierwsza podstawowa zasada to odpowiednie kapcie i ochraniacze dla nas -szkoda sprzętu na szosowkach i naszego kochanego ciałka
Starajmy się jezdzić głównie na stojąco.
Hamujemy dwoma na stojąco - nie będzie myszkował. Strome zjazdy - nigdy na luzie,zawsze na biegu, jeżeli jednak jeżeli pomimo zjazu na biegu musimy hamować to głównie przodem (dobre opony off ! ) - nie dopuszczać do zablokowania tyłu bo nas dupa wyprzedzi Na piasku gaz , pozycja koniecznie stojąca, nie spinamy się, nogami trzymamy moto . Niech moto jedzie swoim rytmem, może trochę pomyszkować - nalezy mu na to pozwolić.
Kałuże , woda - odciążamy przód , można lekko podciągnąć kierę do siebie i dodać gazu.
A tak naprawdę to latać, błocić, glebić ( bez urazów oczywiście ) ma to nam sprawiać frajdę. Z internetu jeszcze nikt nie nauczył się jezdzić a jedynie pisać mądrości jak ja wyżej
To tyle na szybko z 3miejskego blota
Starajmy się jezdzić głównie na stojąco.
Hamujemy dwoma na stojąco - nie będzie myszkował. Strome zjazdy - nigdy na luzie,zawsze na biegu, jeżeli jednak jeżeli pomimo zjazu na biegu musimy hamować to głównie przodem (dobre opony off ! ) - nie dopuszczać do zablokowania tyłu bo nas dupa wyprzedzi Na piasku gaz , pozycja koniecznie stojąca, nie spinamy się, nogami trzymamy moto . Niech moto jedzie swoim rytmem, może trochę pomyszkować - nalezy mu na to pozwolić.
Kałuże , woda - odciążamy przód , można lekko podciągnąć kierę do siebie i dodać gazu.
A tak naprawdę to latać, błocić, glebić ( bez urazów oczywiście ) ma to nam sprawiać frajdę. Z internetu jeszcze nikt nie nauczył się jezdzić a jedynie pisać mądrości jak ja wyżej
To tyle na szybko z 3miejskego blota
- pałeł
- przycierający rafki
- Posty: 1154
- Rejestracja: 21.06.2008, 22:04
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: racibórz
- Kontakt:
Re: Technika jazdy
ubranie buty i kapcie to odrebny temat
- NaczelnyFilozof
- czyściciel nagaru
- Posty: 585
- Rejestracja: 24.08.2008, 09:52
- Lokalizacja: Jeleśnia - Żywiec
- Kontakt:
Re: Technika jazdy
Ja ostatnio próbowałem. Nie mogłem dłużej niż kilka chwil.Adam pisze: Starajmy się jezdzić głównie na stojąco.
Klamke sprzęgła mam za'poziomo i łapa boli jak.
Ci co latają na stojąco. Jak macie klamkę sprzęgła? Jak ją dam w dół to wiatroosłona mi będzie lipniej dłoń osłaniać
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Transalp 600 '91 [Puzzle Edition 2.0]
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Transalp 600 '91 [Puzzle Edition 2.0]
- Thorgal77
- przycierający rafki
- Posty: 1342
- Rejestracja: 20.06.2008, 22:01
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Hindenburg (Zabrze)
Re: Technika jazdy
Klamke mam w "domyślnym" miejscu ustalonym przez producenta... na stojąco mozna długo jechac...i wiekszosc klamek przyciskow na kierownicy powinna byc dostępna i bezproblemowa do obsługi ( pzynajmniej u mnie tak jest)
Wymiana uszkodzonych membran gaźnikowych XL600V, XL650, XRV750 RD04, XRV650 RD03 i inne
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
- Remi
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1073
- Rejestracja: 19.09.2008, 17:46
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Bartoszyce
- Kontakt:
Re: Technika jazdy
U mnie taz tak jest i podczas jazdy na stojaka nie mam problemu z obsługą sprzęgla. Kwestia przyzwyczajenia tak myslę.Thorgal77 pisze:Klamke mam w "domyślnym" miejscu ustalonym przez producenta... na stojąco mozna długo jechac...i wiekszosc klamek przyciskow na kierownicy powinna byc dostępna i bezproblemowa do obsługi ( pzynajmniej u mnie tak jest)
- NaczelnyFilozof
- czyściciel nagaru
- Posty: 585
- Rejestracja: 24.08.2008, 09:52
- Lokalizacja: Jeleśnia - Żywiec
- Kontakt:
Re: Technika jazdy
Tam są jakies znaki? Czy co?Thorgal77 pisze:Klamke mam w "domyślnym" miejscu ustalonym przez producenta...
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Transalp 600 '91 [Puzzle Edition 2.0]
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Transalp 600 '91 [Puzzle Edition 2.0]
- Thorgal77
- przycierający rafki
- Posty: 1342
- Rejestracja: 20.06.2008, 22:01
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Hindenburg (Zabrze)
Re: Technika jazdy
NaczelnyFilozof pisze:Tam są jakies znaki? Czy co?Thorgal77 pisze:Klamke mam w "domyślnym" miejscu ustalonym przez producenta...
dziurki ustalające połozenie mocowania klamki i knefli.
Wymiana uszkodzonych membran gaźnikowych XL600V, XL650, XRV750 RD04, XRV650 RD03 i inne
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
- NaczelnyFilozof
- czyściciel nagaru
- Posty: 585
- Rejestracja: 24.08.2008, 09:52
- Lokalizacja: Jeleśnia - Żywiec
- Kontakt:
Re: Technika jazdy
No dziurki na przyciski startera widziałem. Ale na inne bajery nie. Ale moj motocykl miał chyba kilka szlifów więc chyba się zużyły ekspoloatacyjnieThorgal77 pisze:
dziurki ustalające połozenie mocowania klamki i knefli.
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Transalp 600 '91 [Puzzle Edition 2.0]
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Transalp 600 '91 [Puzzle Edition 2.0]
-
- osiedlowy kaskader
- Posty: 118
- Rejestracja: 18.06.2008, 18:40
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Olsztyn
The Proficient Motorcycling.PL
znalezione w sieci, moze komus sie przyda.
Preferuje wersje papierowe bo mozna w wannie poczytac i sie nie porazic pradem.
Hough.David_L.Motocyklista.Doskonaly.POLiSH.eBook
http://rapidshare.com/files/202296673/H ... k.pdf.html
Preferuje wersje papierowe bo mozna w wannie poczytac i sie nie porazic pradem.
Hough.David_L.Motocyklista.Doskonaly.POLiSH.eBook
http://rapidshare.com/files/202296673/H ... k.pdf.html
Ostatnio zmieniony 25.02.2009, 09:51 przez maciejza, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrowienia z Warmii.
Re: The Proficient Motorcycling.PL
mnie wychodzi error
może na inny serwer wrzuć
może na inny serwer wrzuć
Nie prędkość zabija tylko nagłe zatrzymanie...
- kamikazemario
- czyściciel nagaru
- Posty: 609
- Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
- Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Re: The Proficient Motorcycling.PL
Mam już tego ebooka, ale sprawdziłem linka z ciekawości i jest ok, nie ma errora żadnego
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Re: The Proficient Motorcycling.PL
potwierdzam dzisiaj działa
Nie prędkość zabija tylko nagłe zatrzymanie...
-
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1142
- Rejestracja: 01.06.2008, 23:11
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Leszno
Re: Technika jazdy
Jakby co jest też na naszym serwerze
http://transalpclub.pl/download/
http://transalpclub.pl/download/
- mateuszwalcz
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 38
- Rejestracja: 29.01.2009, 23:44
- Lokalizacja: Märsta
Re: Technika jazdy
tak z gazem do dechy i z tym skretem przeciw skretem mialem okazje pojezdzic tylko na speedweju , na zuzlu ;D bylo niezle i na jakies 15 okrozen tylko 3 gleby jedna powazna ;D byl czad musze poprubowac kiedys to na trampim ale mi go szkoda tak jakosc a z chamowaniem tak przednim kolem to normalnie strach mnie ogarnia jakos
- kamikazemario
- czyściciel nagaru
- Posty: 609
- Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
- Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Re: Technika jazdy
Przeciwskręt na żużlu, a przeciwskręt jako technika pokonywania zakrętów na drodze asfaltowej(lub inne w miare ubitej) to ogromniasta różnica
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
- pałeł
- przycierający rafki
- Posty: 1154
- Rejestracja: 21.06.2008, 22:04
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: racibórz
- Kontakt:
Re: Technika jazdy
dupisz fleki kolego działa dokładnie tak samo
tylko w zuzlu jedzieszz w poslizgu
tylko w zuzlu jedzieszz w poslizgu
- kamikazemario
- czyściciel nagaru
- Posty: 609
- Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
- Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Re: Technika jazdy
Ale własnie ten poślizg kolega nazwał przeciwskrętem( o ile dobrze zrozumiałem)
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość