Technika jazdy

motocyklowo
Awatar użytkownika
ostry
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 3966
Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Re: Technika jazdy

Post autor: ostry »

Potrzeba dużego zaufania do maszyny, bo tak na prawdę Trampek mimo iż myszkuje , to i tak leci swoim torem i nie warto w jakimś delikatnym uślizgu przedniego czy tylnego koła od razu wystawiać kopyta do podpórki, bo może się to skończyć o wiele gorzej :wink: , ja na szczęście nie mam problemu z odkręcaniem manetki na piachu, kamyczkach czy jakimś żwirze, wręcz czuję ulgę jak Trampi lekko unosi przód jakby się miał do lotu poderwać, bo czuję tą siłę która przykleja tył do podłoża i moto leci po prostej jak motorówka po wodzie, czuję jednak dyskomfort w momencie wyhamowywania, bo fajnie jest odkręcać manetkę ale w pewnym momencie trzeba też zwolnić więc przód zapada się w ten grząski piach, tudzież błoto i przednie koło traci stabilność, a to już nie jest takie przyjemne ale za to jak się już wyhamuje, to w nagrodę znowu można dzidować!! :grin:
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
Awatar użytkownika
mr bulwa
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 624
Rejestracja: 26.09.2008, 10:44
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Poznań

Re: Technika jazdy

Post autor: mr bulwa »

Kilka pomocnych artykułów (nie tylko dla początkujących):
Obsługa moto:
http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56423,2667234.html

Banały i prawdy o ruszaniu, przegazówka, ruszanie pod górkę etc.
http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56421,1379611.html

Technika jazdy (trochę oldschool-owa ale ciekawa):
http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56421,1331450.html

PZDR
_______________________________________________
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
Awatar użytkownika
pałeł
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1154
Rejestracja: 21.06.2008, 22:04
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: racibórz
Kontakt:

Re: Technika jazdy

Post autor: pałeł »

dobra obiecałem
barjasz wołał to pisze
obroty zawsze w okolicach maksymalnego momentu i mocy cos miedzy 5000 a 6000 RPM
jak spadną szybko podbić sie da szczelajac ze sprzęgła
w błocie i innym śliskim jechać szprycami z gazu dodajemy i ujmujemy ale wtedy dociążamy przód
piach ogień ruszamy z 2 i następny bieg jak nam się obroty zkoncza :) ale dociążamy tył tak aby przód sie nie zakopywał im szybciej tym łatwiej :)
woda no cóż najlepiej zejść i sprawdzić głębokość ale komu sie chce :) jechać w miarę szybko na obrotach ale palec trzymac na wyłączniku zapłonu coby móc zdążyć wyłączyć silnik

wielu wypadkach reguła gaz gaz pomaga :)
na motocyklu jedziemy stojac
pniaki takie do 20 cm srednicy po czołgowemu ogien i pod kontem prostym atak
wiekszych nie próbowałem
jezdzic w grupach i zawsze gonic pierwszego
hamować tyłem ale przodem tez mozna slizgi przodu sa do opanowania nawet po parę metrów przód w terenie hamuje tak samo dobrze jak na asfalcie :)
a jak mi się coś wspomni to jeszcze dopisze
gsm 512 242 193 najłatwiej jest zadzwonić
facebook prywatny
mój fejs firmowy
czołowki i latarki
Adam
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 41
Rejestracja: 20.06.2008, 18:21
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Technika jazdy

Post autor: Adam »

Pierwsza podstawowa zasada to odpowiednie kapcie i ochraniacze dla nas -szkoda sprzętu na szosowkach i naszego kochanego ciałka :grin:
Starajmy się jezdzić głównie na stojąco.
Hamujemy dwoma na stojąco - nie będzie myszkował. Strome zjazdy - nigdy na luzie,zawsze na biegu, jeżeli jednak jeżeli pomimo zjazu na biegu musimy hamować to głównie przodem (dobre opony off ! ) - nie dopuszczać do zablokowania tyłu bo nas dupa wyprzedzi :smile: Na piasku gaz , pozycja koniecznie stojąca, nie spinamy się, nogami trzymamy moto . Niech moto jedzie swoim rytmem, może trochę pomyszkować - nalezy mu na to pozwolić.
Kałuże , woda - odciążamy przód , można lekko podciągnąć kierę do siebie i dodać gazu.
A tak naprawdę to latać, błocić, glebić ( bez urazów oczywiście :) ) ma to nam sprawiać frajdę. Z internetu jeszcze nikt nie nauczył się jezdzić a jedynie pisać mądrości jak ja wyżej :ok:
To tyle na szybko z 3miejskego blota :grin:
Awatar użytkownika
pałeł
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1154
Rejestracja: 21.06.2008, 22:04
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: racibórz
Kontakt:

Re: Technika jazdy

Post autor: pałeł »

ubranie buty i kapcie to odrebny temat
gsm 512 242 193 najłatwiej jest zadzwonić
facebook prywatny
mój fejs firmowy
czołowki i latarki
Awatar użytkownika
NaczelnyFilozof
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 585
Rejestracja: 24.08.2008, 09:52
Lokalizacja: Jeleśnia - Żywiec
Kontakt:

Re: Technika jazdy

Post autor: NaczelnyFilozof »

Adam pisze: Starajmy się jezdzić głównie na stojąco.
Ja ostatnio próbowałem. Nie mogłem dłużej niż kilka chwil.

Klamke sprzęgła mam za'poziomo i łapa boli jak.

Ci co latają na stojąco. Jak macie klamkę sprzęgła? Jak ją dam w dół to wiatroosłona mi będzie lipniej dłoń osłaniać :roll:
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Transalp 600 '91 [Puzzle Edition 2.0]
Awatar użytkownika
Thorgal77
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1342
Rejestracja: 20.06.2008, 22:01
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Hindenburg (Zabrze)

Re: Technika jazdy

Post autor: Thorgal77 »

Klamke mam w "domyślnym" miejscu ustalonym przez producenta... na stojąco mozna długo jechac...i wiekszosc klamek przyciskow na kierownicy powinna byc dostępna i bezproblemowa do obsługi ( pzynajmniej u mnie tak jest)
Wymiana uszkodzonych membran gaźnikowych XL600V, XL650, XRV750 RD04, XRV650 RD03 i inne

pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
Awatar użytkownika
Remi
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1073
Rejestracja: 19.09.2008, 17:46
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Re: Technika jazdy

Post autor: Remi »

Thorgal77 pisze:Klamke mam w "domyślnym" miejscu ustalonym przez producenta... na stojąco mozna długo jechac...i wiekszosc klamek przyciskow na kierownicy powinna byc dostępna i bezproblemowa do obsługi ( pzynajmniej u mnie tak jest)
U mnie taz tak jest i podczas jazdy na stojaka nie mam problemu z obsługą sprzęgla. Kwestia przyzwyczajenia tak myslę.
Awatar użytkownika
NaczelnyFilozof
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 585
Rejestracja: 24.08.2008, 09:52
Lokalizacja: Jeleśnia - Żywiec
Kontakt:

Re: Technika jazdy

Post autor: NaczelnyFilozof »

Thorgal77 pisze:Klamke mam w "domyślnym" miejscu ustalonym przez producenta...
Tam są jakies znaki? Czy co?
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Transalp 600 '91 [Puzzle Edition 2.0]
Awatar użytkownika
Thorgal77
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1342
Rejestracja: 20.06.2008, 22:01
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Hindenburg (Zabrze)

Re: Technika jazdy

Post autor: Thorgal77 »

NaczelnyFilozof pisze:
Thorgal77 pisze:Klamke mam w "domyślnym" miejscu ustalonym przez producenta...
Tam są jakies znaki? Czy co?

dziurki ustalające połozenie mocowania klamki i knefli.
Wymiana uszkodzonych membran gaźnikowych XL600V, XL650, XRV750 RD04, XRV650 RD03 i inne

pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
Awatar użytkownika
NaczelnyFilozof
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 585
Rejestracja: 24.08.2008, 09:52
Lokalizacja: Jeleśnia - Żywiec
Kontakt:

Re: Technika jazdy

Post autor: NaczelnyFilozof »

Thorgal77 pisze:
dziurki ustalające połozenie mocowania klamki i knefli.
No dziurki na przyciski startera widziałem. Ale na inne bajery nie. Ale moj motocykl miał chyba kilka szlifów więc chyba się zużyły ekspoloatacyjnie :lol:
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Transalp 600 '91 [Puzzle Edition 2.0]
maciejza
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 118
Rejestracja: 18.06.2008, 18:40
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Olsztyn

The Proficient Motorcycling.PL

Post autor: maciejza »

znalezione w sieci, moze komus sie przyda.
Preferuje wersje papierowe bo mozna w wannie poczytac i sie nie porazic pradem.

Hough.David_L.Motocyklista.Doskonaly.POLiSH.eBook
http://rapidshare.com/files/202296673/H ... k.pdf.html
Ostatnio zmieniony 25.02.2009, 09:51 przez maciejza, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrowienia z Warmii.
Awatar użytkownika
artek30
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 116
Rejestracja: 12.12.2008, 22:24

Re: The Proficient Motorcycling.PL

Post autor: artek30 »

mnie wychodzi error
może na inny serwer wrzuć
Nie prędkość zabija tylko nagłe zatrzymanie...
Awatar użytkownika
kamikazemario
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 609
Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
Lokalizacja: Beskid Wyspowy

Re: The Proficient Motorcycling.PL

Post autor: kamikazemario »

Mam już tego ebooka, ale sprawdziłem linka z ciekawości i jest ok, nie ma errora żadnego :thumbsup:
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Awatar użytkownika
artek30
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 116
Rejestracja: 12.12.2008, 22:24

Re: The Proficient Motorcycling.PL

Post autor: artek30 »

potwierdzam dzisiaj działa
Nie prędkość zabija tylko nagłe zatrzymanie...
B3stia
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1142
Rejestracja: 01.06.2008, 23:11
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Leszno

Re: Technika jazdy

Post autor: B3stia »

Jakby co jest też na naszym serwerze
http://transalpclub.pl/download/
Awatar użytkownika
mateuszwalcz
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 38
Rejestracja: 29.01.2009, 23:44
Lokalizacja: Märsta

Re: Technika jazdy

Post autor: mateuszwalcz »

tak z gazem do dechy i z tym skretem przeciw skretem mialem okazje pojezdzic tylko na speedweju , na zuzlu ;D bylo niezle i na jakies 15 okrozen tylko 3 gleby jedna powazna ;D byl czad musze poprubowac kiedys to na trampim ale mi go szkoda tak jakosc :sad: a z chamowaniem tak przednim kolem to normalnie strach mnie ogarnia jakos :egh:
Awatar użytkownika
kamikazemario
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 609
Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
Lokalizacja: Beskid Wyspowy

Re: Technika jazdy

Post autor: kamikazemario »

Przeciwskręt na żużlu, a przeciwskręt jako technika pokonywania zakrętów na drodze asfaltowej(lub inne w miare ubitej) to ogromniasta różnica :wink:
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Awatar użytkownika
pałeł
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1154
Rejestracja: 21.06.2008, 22:04
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: racibórz
Kontakt:

Re: Technika jazdy

Post autor: pałeł »

dupisz fleki kolego działa dokładnie tak samo :)
tylko w zuzlu jedzieszz w poslizgu
gsm 512 242 193 najłatwiej jest zadzwonić
facebook prywatny
mój fejs firmowy
czołowki i latarki
Awatar użytkownika
kamikazemario
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 609
Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
Lokalizacja: Beskid Wyspowy

Re: Technika jazdy

Post autor: kamikazemario »

Ale własnie ten poślizg kolega nazwał przeciwskrętem( o ile dobrze zrozumiałem) :fuck:
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość