Strona 4 z 4

Re: xl650v czy 700v ?

: 20.03.2021, 18:36
autor: michau
Prawda. Wciąż jest kawałek advenczerowego podwórka do zagospodarowania.
KTM ma wprowadzić model 490. Chyba już w kolejnym roku.
Mam nadzieję, że Honda nie każe czekać na nowego trampka tyle co Yamaha na nową Tenerkę.


Re: xl650v czy 700v ?

: 20.03.2021, 19:50
autor: tdm900
drogie, topowe marki z każdym rokiem mają coraz mocniejszą konkurencję ze strony Chińczyków.

Za ułamek ceny oryginału oferują oni uproszczone kopie popularnych modeli (np. Benelli TRK 502 adv - kopia GS-a z silnikiem skopiowanym z Hondy cb500) i również swoje własne konstrukcje. W tym roku ma być nowy Benelli już z silnikiem 800cc - https://www.youtube.com/watch?v=ayLNQOKwnbA
Ten Benelli początkowo traktowano z dużym dystansem, ale sporo osób to kupiło i raczej chwali, narzekając głównie na niedostatek mocy. Po wprowadzeniu tego mocniejszego silnika odpadnie główny argument na "nie".

W tym roku na rynek wchodzi coś co bezpośrednio celuje w segment "Trampka" -> Hengjian Dahaidao 500 - chińska Africa Twin
Koła 21+18, podwójny zbiornik paliwa o poj. ...40L, design jak AT
https://www.youtube.com/watch?v=bYjWFsTKj-Y
https://www.youtube.com/watch?v=lXG9SM4l5VE
z ceną ~20tys. zł to może być przebój.
Wiadomo że nie jest to jakość Hondy, ale za taką cenę wiele osób z chęcią przymknie oko na drobne niedociągnięcia, tym bardziej jak w przyszłości producent zaoferuje tam silnik np. 800cc.

Re: xl650v czy 700v ?

: 30.10.2022, 18:36
autor: tdm900
Kilka pytań do osób które znają 700 albo jeszcze lepiej - oba modele:

Czy 700 ma chociaż trochę wyżej zestrojone biegi, pamiętam że w 650 przy 100km/h było już 5k rpm...
Czy szyba 700 jest bardziej pionowa niż w 650?
Czy do 700 są jakieś szyby z regulacją, coś takiego jak Givi Airflow, albo może stelaż pozwalający regulować kąt nachylenia szyby?
Ile pali 700 podczas spokojnej jazdy do 100km/h? Ponoć bak 700 mieści max 18L, ile maksymalnie zrobiliście na pełnym baku przy oszczędnej jeździe?
Czy tylny zawias 700-tki po ustawieniu na tryb "miękki" jest porównywalny z komfortem amortyzacji 650-tki? Czy z widelcem 700 też mozna coś zrobić żeby był miękki, wymiana oleju czy coś? 650 byl miękki i bardzo mi to pasowało.

Re: xl650v czy 700v ?

: 30.10.2022, 20:38
autor: Artek
Znajomy miał 650-ke i jeździł w towarzystwie 700-ki. Więc wie z czym się to je.
Obecnie przesiadł się na małego DL-a i nie patrzy już na hondę. :cool:

Re: xl650v czy 700v ?

: 01.11.2022, 13:51
autor: Dejf
tdm900 pisze:Kilka pytań do osób które znają 700 albo jeszcze lepiej - oba modele:

Czy 700 ma chociaż trochę wyżej zestrojone biegi, pamiętam że w 650 przy 100km/h było już 5k rpm...
Czy szyba 700 jest bardziej pionowa niż w 650?
Czy do 700 są jakieś szyby z regulacją, coś takiego jak Givi Airflow, albo może stelaż pozwalający regulować kąt nachylenia szyby?
Ile pali 700 podczas spokojnej jazdy do 100km/h? Ponoć bak 700 mieści max 18L, ile maksymalnie zrobiliście na pełnym baku przy oszczędnej jeździe?
Czy tylny zawias 700-tki po ustawieniu na tryb "miękki" jest porównywalny z komfortem amortyzacji 650-tki? Czy z widelcem 700 też mozna coś zrobić żeby był miękki, wymiana oleju czy coś? 650 byl miękki i bardzo mi to pasowało.
Na spokojnie pali 4.5k/100km mój rekord to chyba 4.2 przy jeździe autostrada było coś 6 z hakiem.
Tankując na bocznej stopce od glebokiej rezerwy maks wlałem jakieś 14l. Zwykle 12l.. Średnio na baku 250km...
Doświadczenie z eksploatacji na przebiegu 20kkm

Nie jeździłem 650 więc trudno mi porównać... zawias z przodu jest nieregulowany i pewnie trzeba by jakieś mody robić że sprężynami i olej. Czy warto? Chyba nie

Wysłane z mojego SM-A528B przy użyciu Tapatalka



Re: xl650v czy 700v ?

: 04.11.2022, 17:02
autor: ostry
tdm900 pisze: 30.10.2022, 18:36 Czy 700 ma chociaż trochę wyżej zestrojone biegi, pamiętam że w 650 przy 100km/h było już 5k rpm...
Tak, przy 100/h jest ok 500 obrotów mniej z tego co pamiętam.
tdm900 pisze: 30.10.2022, 18:36 Czy szyba 700 jest bardziej pionowa niż w 650?
Samo mocowanie raczej jest podobnie pochylone ale jest dużo szyb różnie wyprofilowanych do wyboru. U mnie sprawdził się regulowany adapter który nie dość że odunął szybę dając miajsce na tel to jeszcze dzieki niemu była w pełni regulowana. A dodatkowo nabrał też fajnych proporcji (moim zdaniem).
tdm900 pisze: 30.10.2022, 18:36 Czy do 700 są jakieś szyby z regulacją, coś takiego jak Givi Airflow, albo może stelaż pozwalający regulować kąt nachylenia szyby?
J.W.

tdm900 pisze: 30.10.2022, 18:36 Ile pali 700 podczas spokojnej jazdy do 100km/h?
Ok, 4,5 l
tdm900 pisze: 30.10.2022, 18:36 bak 700 mieści max 18L, ile maksymalnie zrobiliście na pełnym baku przy oszczędnej jeździe?
Nigdy nie wyjeżdżałem do końca przez wzgląd na pompę paliwa ale do 350 bez problemu. Choć tylko gdy było ryzyko że nie będzie stacji , wtedy po 300km włączał się w głowie tryb oszczędnościowy :lol: .

tdm900 pisze: 30.10.2022, 18:36 Czy tylny zawias 700-tki po ustawieniu na tryb "miękki" jest porównywalny z komfortem amortyzacji 650-tki?
Niestety kompletnie nie. Tłukłem 650 przez 5 lat i 700 chyba przez 4 . Teren na korzyść 650, 700 tka wygrywała na asfalcie, w terenie to raczej takie delikatne sado maso. Mimo iż większość tych lat miałem z przodu 21" .


tdm900 pisze: 30.10.2022, 18:36 Czy z widelcem 700 też mozna coś zrobić żeby był miękki, wymiana oleju czy coś? 650 byl miękki i bardzo mi to pasowało.
Ogólnie jest sztywniejszy i chyba lagi nawet ciut dłuższe jeśli dobrze pamiętam :roll: Ale cudów bym nie oczekiwał. Może rozwiązaniem będzie podmianka sprężyn od 650.