Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Montaż, demontaż i modyfikacje zawieszenia przedniego i tylnego, łańcucha, zębatek, centralki i bocznej stopki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje napędów, podnóżki, półki.
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: Jaro-Ino »

337zł to netto

Jego cena to 415zł w tym sklepie :grin:
Ostatecznie chyba opłaca się stosować te wzmocnione, bo wolniej się zużywają, a tym samym przedłużają żywot zębatkom.
Awatar użytkownika
przeszczep
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1616
Rejestracja: 23.04.2010, 16:48
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: przeszczep »

Jaro-Ino pisze:bo wolniej się zużywają, a tym samym przedłużają żywot zębatkom.
wyjaśnij :)
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: Jaro-Ino »

Jak wyciągnie Ci się łańcuch to zębatki się do niego dopasowują, co dużo szybciej widać po przedniej, z racji obwodu. Im wolniej się wyciąga tym wolniej będzie podcinać zęby zębatkom ;)
Awatar użytkownika
przeszczep
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1616
Rejestracja: 23.04.2010, 16:48
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: przeszczep »

a czy przypadkiem zębatka nie zużywa się od tego że "ciągnie" te ogniwa z dużą siłą?
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: Jaro-Ino »

Częściowo oczywiście, że tak, ale ciągnie cały czas wieloma zębami, więc obciążenie się rozkłada, a dobre smarowanie łańcucha (najlepiej olejarka) pozwala znacznie spowolnić to zużywanie, bo tarcie jest bardzo znikome, a zębatka zużyje się od tarcia, a nie od nacisków (choć jedno z drugim jest troche powiązane, ale nie łapcie mnie za słowa ;) ). Zęby są podcinane, a nie wyginane :) a jak łańcuch się rozciągnie i "nie pasuje" prawidłowo na zębatke to ona będzie się musiała dostosować do łańcucha. Zużycie zębatki i tak nastąpi, ale wyciągający się łańcuch przyspiesza to zjawisko :)

Przykład: do już troche zużytego łańcucha wrzuć nową przednią zębatkę i sprawdź, czy wytrzyma tyle co ta, która współpracowała z nowym łańcuchem :)
Awatar użytkownika
czupakabra
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 683
Rejestracja: 29.09.2011, 11:24
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: czupakabra »

Z tego co się orientuje, to zębatka się zużywa, bo rozciągnięty łańcuch ma większe odległości między ogniwami. One atakują mocniej na zęby, zębatki, bo się nie mieszczą , ogniwo trafia w ząb, a nie w zagłębienie.
etop
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 809
Rejestracja: 24.02.2011, 09:44
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Rastenburg Mazury NKE
Kontakt:

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: etop »

Jaro-Ino pisze: Przykład: do już troche zużytego łańcucha wrzuć nową przednią zębatkę i sprawdź, czy wytrzyma tyle co ta, która współpracowała z nowym łańcuchem :)
według mnie nowa przednia zębatka we współpracy ze starym łańcuchem zużyje się szybciej niż stara gdyż będzie musiała się dopasować do rozciągniętych ogniw łańcucha
ZGODZISZ SIĘ ZE MNĄ JARO ?
kobietom, pacierza i alkoholu nie odmawiam
Awatar użytkownika
przeszczep
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1616
Rejestracja: 23.04.2010, 16:48
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: przeszczep »

Jaro-Ino pisze:Częściowo oczywiście, że tak, ale ciągnie cały czas wieloma zębami, więc obciążenie się rozkłada, a dobre smarowanie łańcucha (najlepiej olejarka) pozwala znacznie spowolnić to zużywanie, bo tarcie jest bardzo znikome, a zębatka zużyje się od tarcia, a nie od nacisków (choć jedno z drugim jest troche powiązane, ale nie łapcie mnie za słowa ;) ). Zęby są podcinane, a nie wyginane :) a jak łańcuch się rozciągnie i "nie pasuje" prawidłowo na zębatke to ona będzie się musiała dostosować do łańcucha. Zużycie zębatki i tak nastąpi, ale wyciągający się łańcuch przyspiesza to zjawisko :)

Przykład: do już troche zużytego łańcucha wrzuć nową przednią zębatkę i sprawdź, czy wytrzyma tyle co ta, która współpracowała z nowym łańcuchem :)
w sumie logiczne ;)
Awatar użytkownika
Yarro
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 699
Rejestracja: 27.01.2011, 16:22
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Białystok

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: Yarro »

Jaro-Ino pisze:vm i vm2 to rodzaje łańcucha i ich nazwy pozwalające odróżnić te słabsze od mocniejszych. 525 to rozmiar i z tego co pamiętam to spotkałem się z 525vm i vm2.
Już nie ma. Od połowy zeszłego roku. Informacja z dwóch niezależnych źródeł.

http://www.larsson.pl/did-vx-i-vx2,469,news.html
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: Jaro-Ino »

etop pisze:
Jaro-Ino pisze: Przykład: do już troche zużytego łańcucha wrzuć nową przednią zębatkę i sprawdź, czy wytrzyma tyle co ta, która współpracowała z nowym łańcuchem :)
według mnie nowa przednia zębatka we współpracy ze starym łańcuchem zużyje się szybciej niż stara gdyż będzie musiała się dopasować do rozciągniętych ogniw łańcucha
ZGODZISZ SIĘ ZE MNĄ JARO ?
czupakabra pisze:Z tego co się orientuje, to zębatka się zużywa, bo rozciągnięty łańcuch ma większe odległości między ogniwami. One atakują mocniej na zęby, zębatki, bo się nie mieszczą , ogniwo trafia w ząb, a nie w zagłębienie.
O tym właśnie pisałem :thumbsup:
Yarro pisze:
Jaro-Ino pisze:vm i vm2 to rodzaje łańcucha i ich nazwy pozwalające odróżnić te słabsze od mocniejszych. 525 to rozmiar i z tego co pamiętam to spotkałem się z 525vm i vm2.
Już nie ma. Od połowy zeszłego roku. Informacja z dwóch niezależnych źródeł.

http://www.larsson.pl/did-vx-i-vx2,469,news.html
Mój błąd. Napęd zmieniałem 1,5 roku temu :) Dzięki za sprostowanie :smile:
Awatar użytkownika
falco
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5544
Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: K-J

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: falco »

Jakby ktoś chciał napęd, to mogę mieć identyczny, który brałem dla siebie w nowej cenie, czyli:
DID525VX118 Łańcuch napędowy DID X-Ring super wzmocniony srebrny = 309zł
Zębatka przód 15 JT = 60zł
Zębatka tył 47 JT = 96zł
Pozdr! falco
...nie ma boga i Motóra...


Czas Diabła... oto Łezka...
Awatar użytkownika
Zaix
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 487
Rejestracja: 11.10.2010, 20:06
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: Zaix »

łańcuch wezmę vm albo zvmx, ale po zębatkę tylną się odezwę pewnie :P
Awatar użytkownika
falco
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5544
Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: K-J

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: falco »

Jutro będę znał cenę: DID525ZVMX118, to napiszę tutaj, żeby nie odpisywać każdemu osobno...


edycja:
DID525ZVMX118 = 465zł ale nie jest dostępny od ręki, można zamówić indywidualnie czas oczekiwania ok. 10 dni jak coś, to zapr! na pryw...
Pozdr! falco
...nie ma boga i Motóra...


Czas Diabła... oto Łezka...
Awatar użytkownika
MADRAFi
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1382
Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
Mój motocykl: BMW GS
Lokalizacja: Warszawa (Ursus)

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: MADRAFi »

no dobra graty mam, kiedy wymieniamy? :)
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: Jaro-Ino »

Obrazek
Awatar użytkownika
ural2
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 423
Rejestracja: 16.06.2010, 21:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Dubiecko

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: ural2 »

Witam. Mam pytanie. Z jaką siłą dokręcić śruby tylnej zębatki??? Posiadam klucz dynamometryczny i mogę go wykorzystać.
Pytam bp przy odkręcaniu nie miałem żadnych problemów, a wręcz wydaje mi się że za lekko była dokręcona.
Jeśli możecie szybko odpowiedzieć to będę wdzięczny.
I jeszcze jedna zagwozdka. Czy zębatkę trzeba jakoś pozycjonować, czy wystarczy przykręcić i tyle?
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 22.03.2012, 10:47 przez ural2, łącznie zmieniany 2 razy.
Był "Król"- teraz jest "Królowa"
Awatar użytkownika
przeszczep
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1616
Rejestracja: 23.04.2010, 16:48
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: przeszczep »

Ja dokręcałem tak, żeby dalej się nie dało :)
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: Jaro-Ino »

ural2 pisze:Witam. Mam pytanie. Z jaką siłą dokręcić śruby tylnej zębatki??? Posiadam klucz dynamometryczny i mogę go wykorzystać.
Pytam bp przy odkręcaniu nie miałem żadnych problemów, a wręcz wydaje mi się że za lekko była dokręcona.
Jeśli możecie szybko odpowiedzieć to będę wdzięczny.
I jeszcze jedna zagwozdka. Czy zębatkę trzeba jakoś pozycjonować, czy wystarczy przykręcić i tyle?
Pozdrawiam.
Definicja warsztatowa: mocno, z wyczuciem :grin:
Awatar użytkownika
ural2
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 423
Rejestracja: 16.06.2010, 21:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Dubiecko

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: ural2 »

Rozumiem, że tak mocno żeby soki nie wyszły.

Jeśli ktoś by znał wartość w Nm -ach to proszę o pomoc.
Był "Król"- teraz jest "Królowa"
Awatar użytkownika
Wolo
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3484
Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Poznań

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: Wolo »

ural2 pisze:Witam. Mam pytanie. Z jaką siłą dokręcić śruby tylnej zębatki??? Posiadam klucz dynamometryczny i mogę go wykorzystać.
Pytam bp przy odkręcaniu nie miałem żadnych problemów, a wręcz wydaje mi się że za lekko była dokręcona.
Jeśli możecie szybko odpowiedzieć to będę wdzięczny.
I jeszcze jedna zagwozdka. Czy zębatkę trzeba jakoś pozycjonować, czy wystarczy przykręcić i tyle?
Pozdrawiam.
10Nm
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości