Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
337zł to netto
Jego cena to 415zł w tym sklepie
Ostatecznie chyba opłaca się stosować te wzmocnione, bo wolniej się zużywają, a tym samym przedłużają żywot zębatkom.
Jego cena to 415zł w tym sklepie
Ostatecznie chyba opłaca się stosować te wzmocnione, bo wolniej się zużywają, a tym samym przedłużają żywot zębatkom.
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- przeszczep
- pałujący w lesie
- Posty: 1616
- Rejestracja: 23.04.2010, 16:48
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
wyjaśnijJaro-Ino pisze:bo wolniej się zużywają, a tym samym przedłużają żywot zębatkom.
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
Jak wyciągnie Ci się łańcuch to zębatki się do niego dopasowują, co dużo szybciej widać po przedniej, z racji obwodu. Im wolniej się wyciąga tym wolniej będzie podcinać zęby zębatkom
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- przeszczep
- pałujący w lesie
- Posty: 1616
- Rejestracja: 23.04.2010, 16:48
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
a czy przypadkiem zębatka nie zużywa się od tego że "ciągnie" te ogniwa z dużą siłą?
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
Częściowo oczywiście, że tak, ale ciągnie cały czas wieloma zębami, więc obciążenie się rozkłada, a dobre smarowanie łańcucha (najlepiej olejarka) pozwala znacznie spowolnić to zużywanie, bo tarcie jest bardzo znikome, a zębatka zużyje się od tarcia, a nie od nacisków (choć jedno z drugim jest troche powiązane, ale nie łapcie mnie za słowa ). Zęby są podcinane, a nie wyginane a jak łańcuch się rozciągnie i "nie pasuje" prawidłowo na zębatke to ona będzie się musiała dostosować do łańcucha. Zużycie zębatki i tak nastąpi, ale wyciągający się łańcuch przyspiesza to zjawisko
Przykład: do już troche zużytego łańcucha wrzuć nową przednią zębatkę i sprawdź, czy wytrzyma tyle co ta, która współpracowała z nowym łańcuchem
Przykład: do już troche zużytego łańcucha wrzuć nową przednią zębatkę i sprawdź, czy wytrzyma tyle co ta, która współpracowała z nowym łańcuchem
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- czupakabra
- łamacz szprych
- Posty: 683
- Rejestracja: 29.09.2011, 11:24
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
Z tego co się orientuje, to zębatka się zużywa, bo rozciągnięty łańcuch ma większe odległości między ogniwami. One atakują mocniej na zęby, zębatki, bo się nie mieszczą , ogniwo trafia w ząb, a nie w zagłębienie.
-
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 809
- Rejestracja: 24.02.2011, 09:44
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Rastenburg Mazury NKE
- Kontakt:
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
według mnie nowa przednia zębatka we współpracy ze starym łańcuchem zużyje się szybciej niż stara gdyż będzie musiała się dopasować do rozciągniętych ogniw łańcuchaJaro-Ino pisze: Przykład: do już troche zużytego łańcucha wrzuć nową przednią zębatkę i sprawdź, czy wytrzyma tyle co ta, która współpracowała z nowym łańcuchem
ZGODZISZ SIĘ ZE MNĄ JARO ?
kobietom, pacierza i alkoholu nie odmawiam
- przeszczep
- pałujący w lesie
- Posty: 1616
- Rejestracja: 23.04.2010, 16:48
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
w sumie logiczneJaro-Ino pisze:Częściowo oczywiście, że tak, ale ciągnie cały czas wieloma zębami, więc obciążenie się rozkłada, a dobre smarowanie łańcucha (najlepiej olejarka) pozwala znacznie spowolnić to zużywanie, bo tarcie jest bardzo znikome, a zębatka zużyje się od tarcia, a nie od nacisków (choć jedno z drugim jest troche powiązane, ale nie łapcie mnie za słowa ). Zęby są podcinane, a nie wyginane a jak łańcuch się rozciągnie i "nie pasuje" prawidłowo na zębatke to ona będzie się musiała dostosować do łańcucha. Zużycie zębatki i tak nastąpi, ale wyciągający się łańcuch przyspiesza to zjawisko
Przykład: do już troche zużytego łańcucha wrzuć nową przednią zębatkę i sprawdź, czy wytrzyma tyle co ta, która współpracowała z nowym łańcuchem
- Yarro
- łamacz szprych
- Posty: 699
- Rejestracja: 27.01.2011, 16:22
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Białystok
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
Już nie ma. Od połowy zeszłego roku. Informacja z dwóch niezależnych źródeł.Jaro-Ino pisze:vm i vm2 to rodzaje łańcucha i ich nazwy pozwalające odróżnić te słabsze od mocniejszych. 525 to rozmiar i z tego co pamiętam to spotkałem się z 525vm i vm2.
http://www.larsson.pl/did-vx-i-vx2,469,news.html
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
etop pisze:według mnie nowa przednia zębatka we współpracy ze starym łańcuchem zużyje się szybciej niż stara gdyż będzie musiała się dopasować do rozciągniętych ogniw łańcuchaJaro-Ino pisze: Przykład: do już troche zużytego łańcucha wrzuć nową przednią zębatkę i sprawdź, czy wytrzyma tyle co ta, która współpracowała z nowym łańcuchem
ZGODZISZ SIĘ ZE MNĄ JARO ?
O tym właśnie pisałemczupakabra pisze:Z tego co się orientuje, to zębatka się zużywa, bo rozciągnięty łańcuch ma większe odległości między ogniwami. One atakują mocniej na zęby, zębatki, bo się nie mieszczą , ogniwo trafia w ząb, a nie w zagłębienie.
Mój błąd. Napęd zmieniałem 1,5 roku temu Dzięki za sprostowanieYarro pisze:Już nie ma. Od połowy zeszłego roku. Informacja z dwóch niezależnych źródeł.Jaro-Ino pisze:vm i vm2 to rodzaje łańcucha i ich nazwy pozwalające odróżnić te słabsze od mocniejszych. 525 to rozmiar i z tego co pamiętam to spotkałem się z 525vm i vm2.
http://www.larsson.pl/did-vx-i-vx2,469,news.html
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- falco
- oktany w żyłach
- Posty: 5544
- Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: K-J
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
Jakby ktoś chciał napęd, to mogę mieć identyczny, który brałem dla siebie w nowej cenie, czyli:
DID525VX118 Łańcuch napędowy DID X-Ring super wzmocniony srebrny = 309zł
Zębatka przód 15 JT = 60zł
Zębatka tył 47 JT = 96zł
DID525VX118 Łańcuch napędowy DID X-Ring super wzmocniony srebrny = 309zł
Zębatka przód 15 JT = 60zł
Zębatka tył 47 JT = 96zł
- Zaix
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 487
- Rejestracja: 11.10.2010, 20:06
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
łańcuch wezmę vm albo zvmx, ale po zębatkę tylną się odezwę pewnie
- falco
- oktany w żyłach
- Posty: 5544
- Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: K-J
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
Jutro będę znał cenę: DID525ZVMX118, to napiszę tutaj, żeby nie odpisywać każdemu osobno...
edycja:
DID525ZVMX118 = 465zł ale nie jest dostępny od ręki, można zamówić indywidualnie czas oczekiwania ok. 10 dni jak coś, to zapr! na pryw...
edycja:
DID525ZVMX118 = 465zł ale nie jest dostępny od ręki, można zamówić indywidualnie czas oczekiwania ok. 10 dni jak coś, to zapr! na pryw...
- MADRAFi
- pałujący w lesie
- Posty: 1382
- Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
- Mój motocykl: BMW GS
- Lokalizacja: Warszawa (Ursus)
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
no dobra graty mam, kiedy wymieniamy?
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- ural2
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 423
- Rejestracja: 16.06.2010, 21:32
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Dubiecko
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
Witam. Mam pytanie. Z jaką siłą dokręcić śruby tylnej zębatki??? Posiadam klucz dynamometryczny i mogę go wykorzystać.
Pytam bp przy odkręcaniu nie miałem żadnych problemów, a wręcz wydaje mi się że za lekko była dokręcona.
Jeśli możecie szybko odpowiedzieć to będę wdzięczny.
I jeszcze jedna zagwozdka. Czy zębatkę trzeba jakoś pozycjonować, czy wystarczy przykręcić i tyle?
Pozdrawiam.
Pytam bp przy odkręcaniu nie miałem żadnych problemów, a wręcz wydaje mi się że za lekko była dokręcona.
Jeśli możecie szybko odpowiedzieć to będę wdzięczny.
I jeszcze jedna zagwozdka. Czy zębatkę trzeba jakoś pozycjonować, czy wystarczy przykręcić i tyle?
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 22.03.2012, 10:47 przez ural2, łącznie zmieniany 2 razy.
Był "Król"- teraz jest "Królowa"
- przeszczep
- pałujący w lesie
- Posty: 1616
- Rejestracja: 23.04.2010, 16:48
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
Ja dokręcałem tak, żeby dalej się nie dało
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
Definicja warsztatowa: mocno, z wyczuciemural2 pisze:Witam. Mam pytanie. Z jaką siłą dokręcić śruby tylnej zębatki??? Posiadam klucz dynamometryczny i mogę go wykorzystać.
Pytam bp przy odkręcaniu nie miałem żadnych problemów, a wręcz wydaje mi się że za lekko była dokręcona.
Jeśli możecie szybko odpowiedzieć to będę wdzięczny.
I jeszcze jedna zagwozdka. Czy zębatkę trzeba jakoś pozycjonować, czy wystarczy przykręcić i tyle?
Pozdrawiam.
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- ural2
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 423
- Rejestracja: 16.06.2010, 21:32
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Dubiecko
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
Rozumiem, że tak mocno żeby soki nie wyszły.
Jeśli ktoś by znał wartość w Nm -ach to proszę o pomoc.
Jeśli ktoś by znał wartość w Nm -ach to proszę o pomoc.
Był "Król"- teraz jest "Królowa"
- Wolo
- swobodny rider
- Posty: 3484
- Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
10Nmural2 pisze:Witam. Mam pytanie. Z jaką siłą dokręcić śruby tylnej zębatki??? Posiadam klucz dynamometryczny i mogę go wykorzystać.
Pytam bp przy odkręcaniu nie miałem żadnych problemów, a wręcz wydaje mi się że za lekko była dokręcona.
Jeśli możecie szybko odpowiedzieć to będę wdzięczny.
I jeszcze jedna zagwozdka. Czy zębatkę trzeba jakoś pozycjonować, czy wystarczy przykręcić i tyle?
Pozdrawiam.
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości