Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Montaż, demontaż i modyfikacje zawieszenia przedniego i tylnego, łańcucha, zębatek, centralki i bocznej stopki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje napędów, podnóżki, półki.
ucienta
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 200
Rejestracja: 19.04.2011, 18:41
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa / Gdynia

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: ucienta »

Dzieki. Tak wlasnie myslalam. Grzecznie podziekowalam za sugestie, obiecujac ze wymienie na wiosne. W miedzyczasie pokaze komus oblatanemu, co by stwierdzil, czy naped faktycznie juz umarl, czy stypa jest przedwczesna :wink:
Awatar użytkownika
Biedron
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 815
Rejestracja: 20.05.2010, 11:56
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Pruszków

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: Biedron »

A czy podczas eksploatacji musiałaś go naciągać?
Napęd pod koniec swojego żywota szybko się wyciąga i wymaga częstego naciągania.
Przynajmniej ja tak miałem.
Biedron
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: Jaro-Ino »

Jedyne co to możesz dać zdjęcie przedniej zębatki :) Ona zużywa się najszybciej i warto ją wymienić. Koszt nie tak duży jak cały napęd, a można wydłużyć tym życie całości.
ucienta
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 200
Rejestracja: 19.04.2011, 18:41
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa / Gdynia

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: ucienta »

Biedron, naciagany byl ze trzy razy, ale niewiele. Do konca jeszcze sporo zostalo.

A zebatkie sprawdze, jak tylko odzyskam Zlotego ;)
Dzieki za info!
Awatar użytkownika
Baran
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 845
Rejestracja: 12.01.2010, 19:46
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: Baran »

Pamiętam Twój łańcuch z hmmm połowy zeszłego roku i jeszcze duuuuużo mu brakowało do końca.
Nawet poluzowaliśmy go trochę, bo był zbyt mocno napięty a i regulacji było jeszcze sporo.
Jak odzyskasz Złotego, zrób fotkę podziałce przy mocowaniu tylnego koła i wrzuć ją.
Sprawdź ile milimetrów jest od krawędzi łba śruby osi koła do napisu 'replace chain'. Zmierz, ile łańcuch ma luzu.
Generalnie najlepiej wsiąść na moto stojące na side stand (albo kazać komuś to zrobić) i wtedy zmierzyć - powinien mieć ok. 1,5cm luzu.

Przy takim zużyciu, jakie widziałem wtedy, to musiałby być chyba katowany w piachu bez czyszczenia i smarowania
zero-jedynkowym gazem, żeby był teraz do wyrzutu. /chociaż w sumie nie wiem, co się z nim potem działo/ ;)

Good luck :thumbsup:
__
... >> Transalp XL650V >> Triumph Tiger 955i + bzyk-smrodziuch (Honda Pantheon 150 2T)
Startujemy z polskim forum Triumph Tiger - http://www.tigerforum.pl/
Awatar użytkownika
Thorin
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 677
Rejestracja: 31.10.2008, 11:16
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Przeworsk

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: Thorin »

baransky pisze:Generalnie najlepiej wsiąść na moto stojące na side stand (albo kazać komuś to zrobić) i wtedy zmierzyć - powinien mieć ok. 1,5cm luzu.
Panowie, luz mierzymy stawiając moto na stopce, ale bez dodatkowego obciążenia kierownikiem i powinien wynosić 3-5 - 4,5 cm. Patrz str 81 instrukcji obsługi.
Pomiar z kierownikiem, z racji na zróżnicowane stadium rozwoju mięśnia piwnego u różnych osobników, może nie być miarodajne :grin:
Cave me domine ab amico, ab inimico vero me ipse cavebo
Awatar użytkownika
Baran
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 845
Rejestracja: 12.01.2010, 19:46
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: Baran »

Thorin pisze:Panowie, luz mierzymy stawiając moto na stopce, ale bez dodatkowego obciążenia kierownikiem i powinien wynosić 3-5 - 4,5 cm.
Zgadza się, obie metody działają. Ustaw tak, usiądź i zobacz, ile masz luzu.
__
... >> Transalp XL650V >> Triumph Tiger 955i + bzyk-smrodziuch (Honda Pantheon 150 2T)
Startujemy z polskim forum Triumph Tiger - http://www.tigerforum.pl/
Awatar użytkownika
tomekpe
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2477
Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Milanówek

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: tomekpe »

ucienta pisze:Szybkie pytanko:
moj Zloty ma przejechane 20 tys. Zdecydowana wiekszosc po asfalcie bez katowania. Stoi sobie teraz w serwisie i mechanik twierdzi, ze zestaw kwalifikuje sie do wymiany. Problem w tym, ze dla mnie wygladal calkiem zdrowo - lancuch sie nie skonczyl, ogniwa ok. Smarowany scottem. Ile przejechaliscie przed wymiana? Sadzicie, ze bezpiecznie przejade kolejne 4 tys. do nastepnego przegladu?

Mój łańcuch zmarł po 22 tysiącach. Ale był przeładowany, niedosmarowany i miał 9 lat.

Myślę, że z olejarką i bez przeciążenia mała szansa na tak niski przebieg. Chyba, że masz łańcuch nierówno rozciągnięty - to trzeba sprawdzić, mierząc luz w kilku miejscach. Powinien być taki sam.
Awatar użytkownika
CUinHell
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 426
Rejestracja: 01.09.2009, 22:04
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa- Wesoła

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: CUinHell »

Jeśli nie jest nierówno powyciągany, to zmień tylko zębatkę zdawczą, pewnie ona jest ściorana i stąd sugestia mechanika. Przy smarowaniu olejarką i odpowiednim naciągu powinien 30-35k km przejechać, ale pod warunkiem zmiany zębatki zdawczej. Możesz zostawić stare zabezpieczenie jeśli jest ok, zmienisz ją z całym zestawem.
Teraz Africa Twin RD04 HRC, KTM 990 Adventure
ucienta
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 200
Rejestracja: 19.04.2011, 18:41
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa / Gdynia

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: ucienta »

Dzieki chlopaki :ok:
Awatar użytkownika
MADRAFi
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1382
Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
Mój motocykl: BMW GS
Lokalizacja: Warszawa (Ursus)

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: MADRAFi »

Podlacze sie pod temat,
Mi tez sugeruja zmiane napedu, tylko ze moj naped nie jest za bardzo zjechany, jedyne zarzuty to podobno lekkie zardzewienie zewnetrznej czesci
zaniedbanie poprzedniego wlasciciela gdzie moto stal przez jakis czas nie uzywany i nie smarowany pod chmurko-pokrowcem.

motocykl z 2007, przebieg okolo 18kkm, zestaw napedowy od nowosci zdaje sie.

Powiedzcie mi prosze jeszcze czym roznia sie te zestawy oprocz ceny rzecz jasna

Zestaw napędowy Honda XL700V/VA Transalp 08-10 DID 525 VX 118+Sunstar 15/47
Zestaw napędowy Honda XL700V/VA Transalp 08-10 DID 525 ZVM-X 118+Sunstar 15/47
Zestaw napędowy Honda XL700V/VA Transalp 08-10 DID 525 ZVM-X G&G 118+Sunstar 15/47
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: Jaro-Ino »

2 i 3 zestaw są wzmacniane, a ostatni jest koloru złotego.
Awatar użytkownika
MADRAFi
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1382
Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
Mój motocykl: BMW GS
Lokalizacja: Warszawa (Ursus)

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: MADRAFi »

tyle to ja mniej wiecej wiedzialem, chodzilo mi o to ze np najmocniejszy (najdrozszy zestaw) wskazany do uzycia na jakas tam wyprawe albo jakistam sposob wyprawy

lub w stylu niczym sie nie roznia, jedynie to marketing


to jeszcze foty:

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: Jaro-Ino »

Zacznij od sprawdzenia czy jest równo wyciągnięty, jak wygląda przednia zębatka i umyj go. A opłaca sie kupować jak najmocniejszy łańcuch, bo zapewni najdłuższy przebieg. Tak samo zębatki. Jak jakaś jest miękka to ją szybko wypracuje i ona psuje łańcuch. Taka reakcja łańcuchowa :lol:
yarim
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 41
Rejestracja: 15.03.2011, 20:26
Mój motocykl: XL600V

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: yarim »

Cześć wszystkim,

poradźcie mi w sprawie poniższego zestawu:
http://allegro.pl/zestaw-napedowy-did-h ... 58212.html

Czy nie jest on za tani jak na taki skład i czy jest od pod względem jakości i wytrzymałości w porządku ??

Dzięki za info
Awatar użytkownika
chankrymski
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 536
Rejestracja: 02.03.2010, 13:44
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Krosno

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: chankrymski »

MADRAFi pisze: Zestaw napędowy Honda XL700V/VA Transalp 08-10 DID 525 ZVM-X G&G 118+Sunstar 15/47
Mam od jesieni tez zestaw. Zrobiłem na nim kilkaset kilometrów. Coż.... wyglada nieźle. Fabryczny mi zdechł po 26 tys. Moto 2010, nawinięte 27 tys. Smarowane sprayem. Teren się zdarzał. :smile:
krynek
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 533
Rejestracja: 22.08.2011, 20:39
Mój motocykl: nie mam już TA
Kontakt:

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: krynek »

Czyli jeśli nie widać różnicy to poco przeplacać?
pozdr
Transalp PD06 EVO II 650 -był, są kamertony....,teraz LC8
Awatar użytkownika
Zaix
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 487
Rejestracja: 11.10.2010, 20:06
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: Zaix »

Czy ktoś się orientuję czy DiD vm występuję także w rozmiarze 525?
Bo gdzieś wyczytałem że:
vm -- 530
vm2 --525

a na allegro znalazłem coś takiego w dobrej cenie: http://allegro.pl/show_item.php?item=21 ... d00be2ff62

Troszkę mi to śmierdzi po vx jest u nich tańszy o 5 zł..
EDIT: tą stroną się posiłkowałem: http://skyseba-moto.tradoro.pl/lancuch- ... iw/p,76882
Ktoś jest w stanie to zweryfikować?
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: Jaro-Ino »

vm i vm2 to rodzaje łańcucha i ich nazwy pozwalające odróżnić te słabsze od mocniejszych. 525 to rozmiar i z tego co pamiętam to spotkałem się z 525vm i vm2.

P.S. Bierz zmvx :D
Awatar użytkownika
Zaix
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 487
Rejestracja: 11.10.2010, 20:06
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: Zaix »

a dorzucisz się? :D

EDIT:
chociaż tu jest w dobrej cenie
http://skyseba-moto.tradoro.pl/lancuchy ... iw/p,76891
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość