Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
-
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 200
- Rejestracja: 19.04.2011, 18:41
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Warszawa / Gdynia
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
Dzieki. Tak wlasnie myslalam. Grzecznie podziekowalam za sugestie, obiecujac ze wymienie na wiosne. W miedzyczasie pokaze komus oblatanemu, co by stwierdzil, czy naped faktycznie juz umarl, czy stypa jest przedwczesna
- Biedron
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 815
- Rejestracja: 20.05.2010, 11:56
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
A czy podczas eksploatacji musiałaś go naciągać?
Napęd pod koniec swojego żywota szybko się wyciąga i wymaga częstego naciągania.
Przynajmniej ja tak miałem.
Napęd pod koniec swojego żywota szybko się wyciąga i wymaga częstego naciągania.
Przynajmniej ja tak miałem.
Biedron
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
Jedyne co to możesz dać zdjęcie przedniej zębatki Ona zużywa się najszybciej i warto ją wymienić. Koszt nie tak duży jak cały napęd, a można wydłużyć tym życie całości.
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
-
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 200
- Rejestracja: 19.04.2011, 18:41
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Warszawa / Gdynia
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
Biedron, naciagany byl ze trzy razy, ale niewiele. Do konca jeszcze sporo zostalo.
A zebatkie sprawdze, jak tylko odzyskam Zlotego
Dzieki za info!
A zebatkie sprawdze, jak tylko odzyskam Zlotego
Dzieki za info!
- Baran
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 845
- Rejestracja: 12.01.2010, 19:46
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
Pamiętam Twój łańcuch z hmmm połowy zeszłego roku i jeszcze duuuuużo mu brakowało do końca.
Nawet poluzowaliśmy go trochę, bo był zbyt mocno napięty a i regulacji było jeszcze sporo.
Jak odzyskasz Złotego, zrób fotkę podziałce przy mocowaniu tylnego koła i wrzuć ją.
Sprawdź ile milimetrów jest od krawędzi łba śruby osi koła do napisu 'replace chain'. Zmierz, ile łańcuch ma luzu.
Generalnie najlepiej wsiąść na moto stojące na side stand (albo kazać komuś to zrobić) i wtedy zmierzyć - powinien mieć ok. 1,5cm luzu.
Przy takim zużyciu, jakie widziałem wtedy, to musiałby być chyba katowany w piachu bez czyszczenia i smarowania
zero-jedynkowym gazem, żeby był teraz do wyrzutu. /chociaż w sumie nie wiem, co się z nim potem działo/
Good luck
Nawet poluzowaliśmy go trochę, bo był zbyt mocno napięty a i regulacji było jeszcze sporo.
Jak odzyskasz Złotego, zrób fotkę podziałce przy mocowaniu tylnego koła i wrzuć ją.
Sprawdź ile milimetrów jest od krawędzi łba śruby osi koła do napisu 'replace chain'. Zmierz, ile łańcuch ma luzu.
Generalnie najlepiej wsiąść na moto stojące na side stand (albo kazać komuś to zrobić) i wtedy zmierzyć - powinien mieć ok. 1,5cm luzu.
Przy takim zużyciu, jakie widziałem wtedy, to musiałby być chyba katowany w piachu bez czyszczenia i smarowania
zero-jedynkowym gazem, żeby był teraz do wyrzutu. /chociaż w sumie nie wiem, co się z nim potem działo/
Good luck
__
... >> Transalp XL650V >> Triumph Tiger 955i + bzyk-smrodziuch (Honda Pantheon 150 2T)
Startujemy z polskim forum Triumph Tiger - http://www.tigerforum.pl/
... >> Transalp XL650V >> Triumph Tiger 955i + bzyk-smrodziuch (Honda Pantheon 150 2T)
Startujemy z polskim forum Triumph Tiger - http://www.tigerforum.pl/
- Thorin
- łamacz szprych
- Posty: 677
- Rejestracja: 31.10.2008, 11:16
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Przeworsk
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
Panowie, luz mierzymy stawiając moto na stopce, ale bez dodatkowego obciążenia kierownikiem i powinien wynosić 3-5 - 4,5 cm. Patrz str 81 instrukcji obsługi.baransky pisze:Generalnie najlepiej wsiąść na moto stojące na side stand (albo kazać komuś to zrobić) i wtedy zmierzyć - powinien mieć ok. 1,5cm luzu.
Pomiar z kierownikiem, z racji na zróżnicowane stadium rozwoju mięśnia piwnego u różnych osobników, może nie być miarodajne
Cave me domine ab amico, ab inimico vero me ipse cavebo
- Baran
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 845
- Rejestracja: 12.01.2010, 19:46
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
Zgadza się, obie metody działają. Ustaw tak, usiądź i zobacz, ile masz luzu.Thorin pisze:Panowie, luz mierzymy stawiając moto na stopce, ale bez dodatkowego obciążenia kierownikiem i powinien wynosić 3-5 - 4,5 cm.
__
... >> Transalp XL650V >> Triumph Tiger 955i + bzyk-smrodziuch (Honda Pantheon 150 2T)
Startujemy z polskim forum Triumph Tiger - http://www.tigerforum.pl/
... >> Transalp XL650V >> Triumph Tiger 955i + bzyk-smrodziuch (Honda Pantheon 150 2T)
Startujemy z polskim forum Triumph Tiger - http://www.tigerforum.pl/
- tomekpe
- młody podróżnik
- Posty: 2477
- Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
ucienta pisze:Szybkie pytanko:
moj Zloty ma przejechane 20 tys. Zdecydowana wiekszosc po asfalcie bez katowania. Stoi sobie teraz w serwisie i mechanik twierdzi, ze zestaw kwalifikuje sie do wymiany. Problem w tym, ze dla mnie wygladal calkiem zdrowo - lancuch sie nie skonczyl, ogniwa ok. Smarowany scottem. Ile przejechaliscie przed wymiana? Sadzicie, ze bezpiecznie przejade kolejne 4 tys. do nastepnego przegladu?
Mój łańcuch zmarł po 22 tysiącach. Ale był przeładowany, niedosmarowany i miał 9 lat.
Myślę, że z olejarką i bez przeciążenia mała szansa na tak niski przebieg. Chyba, że masz łańcuch nierówno rozciągnięty - to trzeba sprawdzić, mierząc luz w kilku miejscach. Powinien być taki sam.
Transalp '02 od '10
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
- CUinHell
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 426
- Rejestracja: 01.09.2009, 22:04
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa- Wesoła
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
Jeśli nie jest nierówno powyciągany, to zmień tylko zębatkę zdawczą, pewnie ona jest ściorana i stąd sugestia mechanika. Przy smarowaniu olejarką i odpowiednim naciągu powinien 30-35k km przejechać, ale pod warunkiem zmiany zębatki zdawczej. Możesz zostawić stare zabezpieczenie jeśli jest ok, zmienisz ją z całym zestawem.
Teraz Africa Twin RD04 HRC, KTM 990 Adventure
-
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 200
- Rejestracja: 19.04.2011, 18:41
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Warszawa / Gdynia
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
Dzieki chlopaki
- MADRAFi
- pałujący w lesie
- Posty: 1382
- Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
- Mój motocykl: BMW GS
- Lokalizacja: Warszawa (Ursus)
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
Podlacze sie pod temat,
Mi tez sugeruja zmiane napedu, tylko ze moj naped nie jest za bardzo zjechany, jedyne zarzuty to podobno lekkie zardzewienie zewnetrznej czesci
zaniedbanie poprzedniego wlasciciela gdzie moto stal przez jakis czas nie uzywany i nie smarowany pod chmurko-pokrowcem.
motocykl z 2007, przebieg okolo 18kkm, zestaw napedowy od nowosci zdaje sie.
Powiedzcie mi prosze jeszcze czym roznia sie te zestawy oprocz ceny rzecz jasna
Zestaw napędowy Honda XL700V/VA Transalp 08-10 DID 525 VX 118+Sunstar 15/47
Zestaw napędowy Honda XL700V/VA Transalp 08-10 DID 525 ZVM-X 118+Sunstar 15/47
Zestaw napędowy Honda XL700V/VA Transalp 08-10 DID 525 ZVM-X G&G 118+Sunstar 15/47
Mi tez sugeruja zmiane napedu, tylko ze moj naped nie jest za bardzo zjechany, jedyne zarzuty to podobno lekkie zardzewienie zewnetrznej czesci
zaniedbanie poprzedniego wlasciciela gdzie moto stal przez jakis czas nie uzywany i nie smarowany pod chmurko-pokrowcem.
motocykl z 2007, przebieg okolo 18kkm, zestaw napedowy od nowosci zdaje sie.
Powiedzcie mi prosze jeszcze czym roznia sie te zestawy oprocz ceny rzecz jasna
Zestaw napędowy Honda XL700V/VA Transalp 08-10 DID 525 VX 118+Sunstar 15/47
Zestaw napędowy Honda XL700V/VA Transalp 08-10 DID 525 ZVM-X 118+Sunstar 15/47
Zestaw napędowy Honda XL700V/VA Transalp 08-10 DID 525 ZVM-X G&G 118+Sunstar 15/47
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
2 i 3 zestaw są wzmacniane, a ostatni jest koloru złotego.
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- MADRAFi
- pałujący w lesie
- Posty: 1382
- Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
- Mój motocykl: BMW GS
- Lokalizacja: Warszawa (Ursus)
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
tyle to ja mniej wiecej wiedzialem, chodzilo mi o to ze np najmocniejszy (najdrozszy zestaw) wskazany do uzycia na jakas tam wyprawe albo jakistam sposob wyprawy
lub w stylu niczym sie nie roznia, jedynie to marketing
to jeszcze foty:
lub w stylu niczym sie nie roznia, jedynie to marketing
to jeszcze foty:
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
Zacznij od sprawdzenia czy jest równo wyciągnięty, jak wygląda przednia zębatka i umyj go. A opłaca sie kupować jak najmocniejszy łańcuch, bo zapewni najdłuższy przebieg. Tak samo zębatki. Jak jakaś jest miękka to ją szybko wypracuje i ona psuje łańcuch. Taka reakcja łańcuchowa
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
Cześć wszystkim,
poradźcie mi w sprawie poniższego zestawu:
http://allegro.pl/zestaw-napedowy-did-h ... 58212.html
Czy nie jest on za tani jak na taki skład i czy jest od pod względem jakości i wytrzymałości w porządku ??
Dzięki za info
poradźcie mi w sprawie poniższego zestawu:
http://allegro.pl/zestaw-napedowy-did-h ... 58212.html
Czy nie jest on za tani jak na taki skład i czy jest od pod względem jakości i wytrzymałości w porządku ??
Dzięki za info
- chankrymski
- czyściciel nagaru
- Posty: 536
- Rejestracja: 02.03.2010, 13:44
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Krosno
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
Mam od jesieni tez zestaw. Zrobiłem na nim kilkaset kilometrów. Coż.... wyglada nieźle. Fabryczny mi zdechł po 26 tys. Moto 2010, nawinięte 27 tys. Smarowane sprayem. Teren się zdarzał.MADRAFi pisze: Zestaw napędowy Honda XL700V/VA Transalp 08-10 DID 525 ZVM-X G&G 118+Sunstar 15/47
kilka fotek https://picasaweb.google.com/111734178209127324272
blog chanki http://www.chanowie.blogspot.com/
blog chanki http://www.chanowie.blogspot.com/
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 533
- Rejestracja: 22.08.2011, 20:39
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Kontakt:
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
Czyli jeśli nie widać różnicy to poco przeplacać?
pozdr
pozdr
Transalp PD06 EVO II 650 -był, są kamertony....,teraz LC8
- Zaix
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 487
- Rejestracja: 11.10.2010, 20:06
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
Czy ktoś się orientuję czy DiD vm występuję także w rozmiarze 525?
Bo gdzieś wyczytałem że:
vm -- 530
vm2 --525
a na allegro znalazłem coś takiego w dobrej cenie: http://allegro.pl/show_item.php?item=21 ... d00be2ff62
Troszkę mi to śmierdzi po vx jest u nich tańszy o 5 zł..
EDIT: tą stroną się posiłkowałem: http://skyseba-moto.tradoro.pl/lancuch- ... iw/p,76882
Ktoś jest w stanie to zweryfikować?
Bo gdzieś wyczytałem że:
vm -- 530
vm2 --525
a na allegro znalazłem coś takiego w dobrej cenie: http://allegro.pl/show_item.php?item=21 ... d00be2ff62
Troszkę mi to śmierdzi po vx jest u nich tańszy o 5 zł..
EDIT: tą stroną się posiłkowałem: http://skyseba-moto.tradoro.pl/lancuch- ... iw/p,76882
Ktoś jest w stanie to zweryfikować?
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
vm i vm2 to rodzaje łańcucha i ich nazwy pozwalające odróżnić te słabsze od mocniejszych. 525 to rozmiar i z tego co pamiętam to spotkałem się z 525vm i vm2.
P.S. Bierz zmvx
P.S. Bierz zmvx
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- Zaix
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 487
- Rejestracja: 11.10.2010, 20:06
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
a dorzucisz się?
EDIT:
chociaż tu jest w dobrej cenie
http://skyseba-moto.tradoro.pl/lancuchy ... iw/p,76891
EDIT:
chociaż tu jest w dobrej cenie
http://skyseba-moto.tradoro.pl/lancuchy ... iw/p,76891
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość