Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, moduły CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.
-akumulator- pomiar miernikiem daje mi ok 11V, ale po przyłożeniu jakiegokolwiek obciążenia (żarówki), napięcie spada do 0. Tymczasowo nie mam opcji podładowania go.
-po odpaleniu "na kable" i odłączeniu drugiego aku, napięcie na klemach to ok 13.8 (napięcie skacze w zakresie 1V), ale znowu po załączeniu świateł, lub zwiększeniu obrotów, napięcie to spada do 4-6V
-regler po wypięciu wtyki z wyjściami i załączeniu zapłonu mam przejście na wszystkich 5 stykach w kostce z plusa (aku odpięte)
nie znam się za bardzo na elektryce pojazdowej, więc proszę o pomoc
wymien aku na dobre i wtedy tez posprawdzaj napiecia.
13.8V to w normie napiecie, ale podejzewam ze aku sie skonczyło
sprawdz tez bezpiecznik główny przy aku jest pod przekaźnikiem rozrusznika (ktos naforum mial klopoty przez niego wlasnie)
Ja też mam problem z regulatorem napięcia - przeładowuje mi akumulator. Na obecnym regulatorze jest symbol SH569-12, ale z tego co się zorientowałem na necie to jest regulator przeznaczony do motocykli Yamahy. Czy ktoś wie czy mogę kupić i zamontować regulator o tym samym symbolu (jest nawet tani - ok. 140 zł)? Czy raczej powinienem kupić dedykowany do Hondy? Będę wdzięczny za pomoc
Domi czy jesteś pewny że XL600V chodzi na tym regulatorze? Czy Zaix musiał przerabiać kostki elektryczne czy pasowały?? Bo jeżeli to działa i kosztuje 50 zeta to zaraz to kupuje!!
Pozdrawiam,
coś tam przerobił ale tylko kostkę, on ma moto starsze niż ja (8 przewodów) i regulator ten który pokazałem
Działa bo widziałem i sam kupię jutro taki i zamontuję bo mój padł
Trampuś wiadomo...
Suzuki Jimny "kurczak"
Ford Focus "foczka"
Wiatr we włosach,w oczach łzy a na blacie cztery trzy
Domi mam do ciebie prośbę; jak zamontujesz i zadziała jak należy daj mi proszę znać, bo chciałbym sobie kupić awaryjny, a myślę że ten jako zapas byłby OK.
Antol pisze:Domi mam do ciebie prośbę; jak zamontujesz i zadziała jak należy daj mi proszę znać, bo chciałbym sobie kupić awaryjny, a myślę że ten jako zapas byłby OK.
nie ma sprawy opiszę to w tym temacie
Trampuś wiadomo...
Suzuki Jimny "kurczak"
Ford Focus "foczka"
Wiatr we włosach,w oczach łzy a na blacie cztery trzy
przeszczep pisze:Ja w swoim za prawie 300zł też musiałem przerabiać kostki, więc tego chyba i tak sobie kupię na wszelki wypadek, bo mój ciutkę za dużo prądu daje
Ciutkę to znaczy ile , jakie masz ładowanie ?
Jeśli regulator posiada czarny przewód to powinno go się podłączyć tam gdzie jest napięcie 12V najlepiej pod bezpiecznik przy stacyjce . Jak w schemacie wyżej
Trampuś wiadomo...
Suzuki Jimny "kurczak"
Ford Focus "foczka"
Wiatr we włosach,w oczach łzy a na blacie cztery trzy
hmmm, dokładnie nie pamiętam - na niskich mieści się w normie, a na wyższych obrotach ma 15 do 15,4 bodajże... Ale wartości nie jestem pewny... Jak sprawdzałem z haynesem to wychodziło, że tuż ponad normę.
Elektrolit na razie się nie gotuje...
Szukałem, szukałem i znalazłem coś na temat temperatury co prawda w AT ale jeden grzyb czy w AT czy TA...
"A mnie się podoba myśl. Zakładając (nie wiem jak jest w realu) , że temperatura dla reglera w jakiej zaczyna się wytapiać jest 90 st., to jak założymy taki radiator, to zakładając że rzeczywiście temperatura spadnie do 80 st to już coś. A wykonanie takowej modyfikacji jest proste i tanie . Wypowiedź autorstwa HERO z ATF
i jeszcze jedno...
"Ano zwykła normalna praca która średnio osiąga ok 60*.
Wybaczcie ale jeszcze trochę to ktoś wymyśli układ chłodzenia regulatora wodny połączony z mini chłodnicą plus mini wentylatorek który by musiał chodzić w tybie ciągłym. Część wypowiedzi autorstwa DZIEJU również z ATF
Regulator podłączony , dużych przeróbek nie robiłem z kostki małej (3 przewody) wypiąłem konektory przy regulatorze i przy moto i je razem spiąłem .
Natomiast z dużej kostki wypiąłem tylko czarny przewód i podłączyłem na razie do + przy aku (potem dam do + po zapłonie przy stacyjce pod bezpiecznik)
Reszta pasuje jak by pan Honda w tym maczał palce. A ładowanie wzorcowe 13-14.5 nie przekracza 14.5v
tylko latać i to za 50PLN.
Trampuś wiadomo...
Suzuki Jimny "kurczak"
Ford Focus "foczka"
Wiatr we włosach,w oczach łzy a na blacie cztery trzy
DOMI pisze:Regulator podłączony , dużych przeróbek nie robiłem z kostki małej (3 przewody) wypiąłem konektory przy regulatorze i przy moto i je razem spiąłem .
Natomiast z dużej kostki wypiąłem tylko czarny przewód i podłączyłem na razie do + przy aku (potem dam do + po zapłonie przy stacyjce pod bezpiecznik)
Reszta pasuje jak by pan Honda w tym maczał palce. A ładowanie wzorcowe 13-14.5 nie przekracza 14.5v
tylko latać i to za 50PLN.
Jestem ciekaw jak długo wytrzyma ? Z jakiego moto jest ten regler? Bo na stronie nie wiele jest napisane o tym produkcie.
... ciszej jedziesz dalej zajedziesz....
Transalp XL600V "Babcia"....
DOMI pisze:Regulator podłączony , dużych przeróbek nie robiłem z kostki małej (3 przewody) wypiąłem konektory przy regulatorze i przy moto i je razem spiąłem .
Natomiast z dużej kostki wypiąłem tylko czarny przewód i podłączyłem na razie do + przy aku (potem dam do + po zapłonie przy stacyjce pod bezpiecznik)
Reszta pasuje jak by pan Honda w tym maczał palce. A ładowanie wzorcowe 13-14.5 nie przekracza 14.5v
tylko latać i to za 50PLN.
Jestem ciekaw jak długo wytrzyma ? Z jakiego moto jest ten regler? Bo na stronie nie wiele jest napisane o tym produkcie.
co ja będę się zastanawiał od jakiego moto ma działać i to robi , a żywotność no zobaczymy ale 17 lat to mu nie wróżę
Trampuś wiadomo...
Suzuki Jimny "kurczak"
Ford Focus "foczka"
Wiatr we włosach,w oczach łzy a na blacie cztery trzy
No to mam problem, bo potrzebuję pilnie regulator napięcia, a w tym sklepie mnie poinformowali, że nie mają aktualnie tych regulatorów a nowa dostawa będzie w połowie grudnia.
Macie może jakieś inne alternatywy?