regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
@mikah
Może masz ubogą mieszankę? Zimny moto lubi dużo paliwa, więc najwyraźniej za mało ma go dostarczonego.
Nowe pytanko:
Czy ktoś orientuje się, gdzie mogę się zaopatrzyć w oringi okienek inspekcyjnych i korka koła zamachowego, a także samego nowego korka koła zamachowego w przyzwoitych cenach?
Może masz ubogą mieszankę? Zimny moto lubi dużo paliwa, więc najwyraźniej za mało ma go dostarczonego.
Nowe pytanko:
Czy ktoś orientuje się, gdzie mogę się zaopatrzyć w oringi okienek inspekcyjnych i korka koła zamachowego, a także samego nowego korka koła zamachowego w przyzwoitych cenach?
- HerkulesWPR
- miejski lanser
- Posty: 390
- Rejestracja: 25.10.2013, 20:33
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Pruszków
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Jeżeli chodzi ci o śrubę dekla, tą taką na imbus to swego czasu kupowałem od Thorgal77 za 72zł z przesyłką. Dużo lepsze wykonanie niż oryginał, nie jest na imbus tylko na klucz nasadowy/oczkowy.Lukasv00 pisze:...
Nowe pytanko:
Czy ktoś orientuje się, gdzie mogę się zaopatrzyć w oringi okienek inspekcyjnych i korka koła zamachowego, a także samego nowego korka koła zamachowego w przyzwoitych cenach?
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
wiec dlaczego bez ssania chyta a gdy dodam gazu odpala,a na ssaniu nawet nie pierdnie skoro ssanie wzbogaca mieszanke bo po to przeciez jest....
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Na zimnym piecu? Hmmm... źle wyregulowane gaźniki :)dktomek pisze:wiec dlaczego bez ssania chyta a gdy dodam gazu odpala,a na ssaniu nawet nie pierdnie skoro ssanie wzbogaca mieszanke bo po to przeciez jest....
- mikah
- osiedlowy kaskader
- Posty: 116
- Rejestracja: 29.03.2014, 19:50
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Nysa
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Fabrycznie gaźnik jest tak zestrojony, że np podniesienie za dużo przepustnicy na jałowych obrotach zmniejsza znacznie podciśnienie i mieszanka na ssaniu nie jest juz wyciągana z kanału. A może tak być jak masz za bardzo wkręconą śrubę składu- wtedy musisz podnieść obroty przepustnicą zeby pasowały obroty na jałowych. Współgrają tu ustawienia śruby przepustnicy, skład mieszanki, poziom paliwa w komorze. Jeden parametr wylatuje i gaźnik zachowuje się nie tak. Obserwuję właśnie u siebie, że małe podkręcenie śruby przepustnicy i już działa ssanie, ale jak się nagrzeje to ma za duże obroty
pozdr.
MirekH
------------------------------------------------------------------------------------------
TA600V, NX250, FJ1200ABS -ten ostatni oddam w dobre ręce
MirekH
------------------------------------------------------------------------------------------
TA600V, NX250, FJ1200ABS -ten ostatni oddam w dobre ręce
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
zabardzo wkrecone nie sa bo sruba od skladu mieszanki jest wykrecona az 4 obroty, wiec to odpada. synchronizacja byla robiona metoda z wezykami i podcisnienia sie zrownaly. sprubuje jeszce podregulowac sklad mieszanki metoda wczesniej tutaj opisana czyli wkrecam srube od regulacji i wykrecam az obroty przestana rosnac, zobacze jak wtedy bedzie sie zachowywal
- mikah
- osiedlowy kaskader
- Posty: 116
- Rejestracja: 29.03.2014, 19:50
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Nysa
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
To jeszcze szukaj lewego powietrza.
Jak nie wysysa mieszanki na ssaniu to albo kanały zatkane, albo nie ma podciśnienia z różnych powodów (np regulacja lub lewe powietrze). tak myślę..
Jak nie wysysa mieszanki na ssaniu to albo kanały zatkane, albo nie ma podciśnienia z różnych powodów (np regulacja lub lewe powietrze). tak myślę..
pozdr.
MirekH
------------------------------------------------------------------------------------------
TA600V, NX250, FJ1200ABS -ten ostatni oddam w dobre ręce
MirekH
------------------------------------------------------------------------------------------
TA600V, NX250, FJ1200ABS -ten ostatni oddam w dobre ręce
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
zerkne jeszcze na to lewe powietrze podokrecam krucce, ale dziwne wydaje mi sie to ze te objawy nastapily po synchronizacji gaznikow a synchronizacja byla robiona metoda na weze U i wyszla ok olej w obydwoch sie zrownal zabardzo nie da sie nic spartolic w tej metodzie bo jest ona bardzo prosta, podejrzewam nie pierwszej mlodosci gazniki bo gdy przylozylem srubokret do sruby regulacyjnej ta wartosc juz sie zmieniala, tylko zastanawia mnie to ze przed bylo idealnie oprocz falujacych obrotow
- darass
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 39
- Rejestracja: 19.03.2012, 16:10
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Piła, Starogard Gdański
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Witam, z racji zbliżającego się serwisu i dla innych potomnych z powodu bardzo rozwleczonego tego tematu i niestety słabej mojej znajomości języka angielskiego proszę dla mnie i dla potomnych o utworzenie nowego tematu w którym będzie krótko i na temat opisana regulacja, inspekcja zaworów tzn przy jakich znakach na kole zamachowym należy sprawdzać zawory dla konkretnego cylindra, procedura krok po kroku najlepiej graficzna.
- KubaMoto
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 427
- Rejestracja: 06.11.2013, 23:50
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Gdynia
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Podpinam się pod pod prośbę Darka
--------------------------------------
Kiedys LS 250 ,BANSHEE 350 2T, YFZ 450, Suzi Gsx 600F, DR 650 SP 44B ...
Teraz Honda Transalp 600V 93r. oraz KLR650A 87r.
Kiedys LS 250 ,BANSHEE 350 2T, YFZ 450, Suzi Gsx 600F, DR 650 SP 44B ...
Teraz Honda Transalp 600V 93r. oraz KLR650A 87r.
- tropas
- dwusuwowy rider
- Posty: 192
- Rejestracja: 25.01.2009, 12:28
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Dopóki się komuś nie zechce stworzyć takiego opisu na naszym forum polecam afripedię:
luz zaworów http://faq.africatwin.com.pl/index.php/Luz_zawor%C3%B3w
synchro: http://faq.africatwin.com.pl/index.php/ ... nik%C3%B3w
Ja sobie wydrukowałem i bez problemu ogarnąłem temat przy pierwszym podejściu.
luz zaworów http://faq.africatwin.com.pl/index.php/Luz_zawor%C3%B3w
synchro: http://faq.africatwin.com.pl/index.php/ ... nik%C3%B3w
Ja sobie wydrukowałem i bez problemu ogarnąłem temat przy pierwszym podejściu.
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2518
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Trzy filmy wystarczą?darass pisze:Witam, z racji zbliżającego się serwisu i dla innych potomnych z powodu bardzo rozwleczonego tego tematu i niestety słabej mojej znajomości języka angielskiego proszę dla mnie i dla potomnych o utworzenie nowego tematu w którym będzie krótko i na temat opisana regulacja, inspekcja zaworów tzn przy jakich znakach na kole zamachowym należy sprawdzać zawory dla konkretnego cylindra, procedura krok po kroku najlepiej graficzna.
Dwie pozostałe części trzeba sobie znależć
Dominator.
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Witam!
Jestem po niedawnej regulacji luzów zaworowych i synchronizacji gaźników. Do tej ostatniej czynności zmontowałem sobie ''wakuometr'', który działa całkiem sprawnie. Pomyślałem sobie, że mogę się nim z kimś podzielić. Oczywiście, ze względu na spore gabaryty pożyczka przesyłkowa odpada, ale jeśli ktoś jest z OPOLA lub okolic zapraszam do mnie. Można sobie podjechać i pożyczyć, ew. zrobić co trzeba tu na miejscu. Myślę, że nie ma sensu płacić mechanikom, anie kupować specjalnych wakuometrów, skoro można to zrobić samemu, a nie jest to takie trudne.
Pozdrawiam,
Paweł
Jestem po niedawnej regulacji luzów zaworowych i synchronizacji gaźników. Do tej ostatniej czynności zmontowałem sobie ''wakuometr'', który działa całkiem sprawnie. Pomyślałem sobie, że mogę się nim z kimś podzielić. Oczywiście, ze względu na spore gabaryty pożyczka przesyłkowa odpada, ale jeśli ktoś jest z OPOLA lub okolic zapraszam do mnie. Można sobie podjechać i pożyczyć, ew. zrobić co trzeba tu na miejscu. Myślę, że nie ma sensu płacić mechanikom, anie kupować specjalnych wakuometrów, skoro można to zrobić samemu, a nie jest to takie trudne.
Pozdrawiam,
Paweł
-
- Czytacz
- Posty: 7
- Rejestracja: 30.06.2015, 18:02
- Mój motocykl: XL600V
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Witam. Jaka powinna być wartość luzów zaworowych w trampku z 89 roku. Pytanie banalne. Ale spotkałem się z dwoma wersjami.
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2518
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Krzychu- zaczynamy tu: viewforum.php?f=69krzysiekb321 pisze:Witam. Jaka powinna być wartość luzów zaworowych w trampku z 89 roku. Pytanie banalne. Ale spotkałem się z dwoma wersjami.
W odpowiedzi na Twoje pytanie: jeśli masz czarny silnik to 0.1mm na ssącym i wydechu tak samo.
Dominator.
-
- Czytacz
- Posty: 7
- Rejestracja: 30.06.2015, 18:02
- Mój motocykl: XL600V
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
No rozumiem. Już to naprawiłem po części. A ciśnienie w cylindrach?
-
- łamacz szprych
- Posty: 731
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Troszkę sobie potłumaczyłem hayneska do wykonania luzu. Może się komuś przyda, oczywiście mile widziane poprawki :
1. Silnik musi być zimny, więc warto pozostawić na noc.
2. Zdejmij zbiornik i filtr powietrza. Zgodnie z rozdziałem 4.
3. Przemieścić/usunąć prawą chłodnicę. Niekoniecznie w przypadku pracy na tylnym cylindrze.
4. Usuń korek alternatora i otworu inspekcyjnego
5. Sprawdzić stan o-ringów.
6. W przypadku deformacji lub zniszczenia o-ringów należy wymienić na nowe.
7. Zdjąć pokrywy inspekcyjne zaworów z każdej pokrywy. (powyżej zaworów wydechowych) Może być odkręcone za pomocą odpowiedniego klucza.
8. Pokrywy zaworów ssących zabezpieczone są dwoma śrubami. Sprawdzić kondycję pokryw oraz o-ringów. Wyrzuć je gdy są uszkodzone, zniszczone , zdeformowane.
9. Wykręć świece zapłonowe, aby kręcenie silnikiem było łatwiejsze.. Section 5
10. Zacznij od przedniego cylindra, obróć silnikiem przeciwnie do wskazówek zegara za pomocą gniazda śruby alternatora do linii obok znaku FT na kole zamachowym. Zrównaj linię znacznika z kreską w okienku inspekcyjnym. W tym momencie upewnij się, że cylinder znajduje się w GMP. Podczas suwu sprężania. Sprawdź swobodny luz pomiędzy wahaczem a zaworem. Nie musi być wolnego ruchu widocznego w całej trójce wahaczy. Jeżeli nie przekręć silnik przeciwnie do wskazówek zegara o jeden pełny obrót o 360 stopni, aż do znacznika FT. Teraz nie powinno być wolnego ruchu dźwigienek wskazujących na to iż silnik jest prawidłowo ustawiony.
11. Włóż szczelinomierz o odpowiedniej grubości pomiędzy dźwigienką a śrubą kontrującą i zawór i sprawdź czy dopasowanie jest przesuwne. Jeśli jest zbyt luźno lub zbyt mocno to poluzować nakrętkę kontrującą i przekręcić śrubę regulacyjną w miarę potrzeb, aż uzyskamy dopasowanie. Następnie dokręć nakrętkę zgodnie z momentem określonym na początku rozdziału , upewniając się że śruba regulacyjna się nie przekręciła jak to zrobiłeś. Ponownie sprawdź prześwit szczelinomierzem, nie zapominając o tym, że w większości modeli jest różnica między zaworem wlotowym i wylotowym.
12. Po zakończeniu przekręć silnik w lewo (przeciwnie do wskazówek zegara) o dwa pełne obroty 720 stopni. Wyrównać znaki znajduje się w GMP (TDC)w suwie sprężania, jak poprzednio i ponownie sprawdzić luz szczelinomierzem (Mark FT)
13. Wykonaj pracę na tylnym cylindrze, obrócić w lewo, silnik za pomocą odpowiedniego gniazda na śruby alternatora wirnika aż do linii obok "RT" znak na kole zamachowym dostosowuje z wycięciem w otworze kontrolnym znak rozrządu (patrz ilustracje). W tym momencie upewnić się, że cylinder jest w GMP (górnym martwym punkcie) na suw sprężania (i nie suwu wydechu), sprawdzając jakiegoś swobodnego przemieszczania się pomiędzy każdym wahaczu i zaworem. Wolny ruch nie musi być widoczne we wszystkich trzech wahaczy. Jeśli nie, przekręć silnik w lewo przez jeden pełny obrót (360), aż "RT" znak ponownie w jednej linii z wycięciem. Nie powinno być teraz wolnego ruchu dźwigienek we wszystkich wahaczy wskazujących, że silnik jest prawidłowo ustawiony. Sprawdzić i wyregulować luz zaworowy w sposób opisany w punkcie 7.
14. Zainstaluj wszystkie elementy w odwrotnej kolejności usuwania, odnosząc się do odpowiednich działów, gdzie jest to konieczne. Załóż korki kontrolne zaworu i pokrywy za pomocą nowe o-ringi, jeśli jest to konieczne, i posmarować o-ringi z czystym olejem (patrz ilustracja). Zainstaluj i inspekcji wału korbowego rozrządu czapki za pomocą nowe o-ringi, jeśli jest to konieczne, i posmarować o-ringi z czystym olejem (patrz ilustracja). Zastosuj plamę smaru siarczku molibdenu na gwinty czapki i dokręć je.
Mam tylko jedno pytanie ludziska czego tutaj nie wyczytałem. Czy wszystkie luzy na przednim cylindrze mierzymy w GMP (FT) i analogicznie, czy wszystkie luzy mierzymy w tylnym cylindrze w suwie GMP (RT)? Mam tutaj na myśli luzy na zaworach wydechowych.Brakuje mi tej informacji, choć powinno być to logiczne skoro cykl sprężania. Z góry dziękuję za pomoc.
1. Silnik musi być zimny, więc warto pozostawić na noc.
2. Zdejmij zbiornik i filtr powietrza. Zgodnie z rozdziałem 4.
3. Przemieścić/usunąć prawą chłodnicę. Niekoniecznie w przypadku pracy na tylnym cylindrze.
4. Usuń korek alternatora i otworu inspekcyjnego
5. Sprawdzić stan o-ringów.
6. W przypadku deformacji lub zniszczenia o-ringów należy wymienić na nowe.
7. Zdjąć pokrywy inspekcyjne zaworów z każdej pokrywy. (powyżej zaworów wydechowych) Może być odkręcone za pomocą odpowiedniego klucza.
8. Pokrywy zaworów ssących zabezpieczone są dwoma śrubami. Sprawdzić kondycję pokryw oraz o-ringów. Wyrzuć je gdy są uszkodzone, zniszczone , zdeformowane.
9. Wykręć świece zapłonowe, aby kręcenie silnikiem było łatwiejsze.. Section 5
10. Zacznij od przedniego cylindra, obróć silnikiem przeciwnie do wskazówek zegara za pomocą gniazda śruby alternatora do linii obok znaku FT na kole zamachowym. Zrównaj linię znacznika z kreską w okienku inspekcyjnym. W tym momencie upewnij się, że cylinder znajduje się w GMP. Podczas suwu sprężania. Sprawdź swobodny luz pomiędzy wahaczem a zaworem. Nie musi być wolnego ruchu widocznego w całej trójce wahaczy. Jeżeli nie przekręć silnik przeciwnie do wskazówek zegara o jeden pełny obrót o 360 stopni, aż do znacznika FT. Teraz nie powinno być wolnego ruchu dźwigienek wskazujących na to iż silnik jest prawidłowo ustawiony.
11. Włóż szczelinomierz o odpowiedniej grubości pomiędzy dźwigienką a śrubą kontrującą i zawór i sprawdź czy dopasowanie jest przesuwne. Jeśli jest zbyt luźno lub zbyt mocno to poluzować nakrętkę kontrującą i przekręcić śrubę regulacyjną w miarę potrzeb, aż uzyskamy dopasowanie. Następnie dokręć nakrętkę zgodnie z momentem określonym na początku rozdziału , upewniając się że śruba regulacyjna się nie przekręciła jak to zrobiłeś. Ponownie sprawdź prześwit szczelinomierzem, nie zapominając o tym, że w większości modeli jest różnica między zaworem wlotowym i wylotowym.
12. Po zakończeniu przekręć silnik w lewo (przeciwnie do wskazówek zegara) o dwa pełne obroty 720 stopni. Wyrównać znaki znajduje się w GMP (TDC)w suwie sprężania, jak poprzednio i ponownie sprawdzić luz szczelinomierzem (Mark FT)
13. Wykonaj pracę na tylnym cylindrze, obrócić w lewo, silnik za pomocą odpowiedniego gniazda na śruby alternatora wirnika aż do linii obok "RT" znak na kole zamachowym dostosowuje z wycięciem w otworze kontrolnym znak rozrządu (patrz ilustracje). W tym momencie upewnić się, że cylinder jest w GMP (górnym martwym punkcie) na suw sprężania (i nie suwu wydechu), sprawdzając jakiegoś swobodnego przemieszczania się pomiędzy każdym wahaczu i zaworem. Wolny ruch nie musi być widoczne we wszystkich trzech wahaczy. Jeśli nie, przekręć silnik w lewo przez jeden pełny obrót (360), aż "RT" znak ponownie w jednej linii z wycięciem. Nie powinno być teraz wolnego ruchu dźwigienek we wszystkich wahaczy wskazujących, że silnik jest prawidłowo ustawiony. Sprawdzić i wyregulować luz zaworowy w sposób opisany w punkcie 7.
14. Zainstaluj wszystkie elementy w odwrotnej kolejności usuwania, odnosząc się do odpowiednich działów, gdzie jest to konieczne. Załóż korki kontrolne zaworu i pokrywy za pomocą nowe o-ringi, jeśli jest to konieczne, i posmarować o-ringi z czystym olejem (patrz ilustracja). Zainstaluj i inspekcji wału korbowego rozrządu czapki za pomocą nowe o-ringi, jeśli jest to konieczne, i posmarować o-ringi z czystym olejem (patrz ilustracja). Zastosuj plamę smaru siarczku molibdenu na gwinty czapki i dokręć je.
Mam tylko jedno pytanie ludziska czego tutaj nie wyczytałem. Czy wszystkie luzy na przednim cylindrze mierzymy w GMP (FT) i analogicznie, czy wszystkie luzy mierzymy w tylnym cylindrze w suwie GMP (RT)? Mam tutaj na myśli luzy na zaworach wydechowych.Brakuje mi tej informacji, choć powinno być to logiczne skoro cykl sprężania. Z góry dziękuję za pomoc.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
-
- łamacz szprych
- Posty: 731
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Czy w tym samym cyklu suwu mierzymy wszystkie luzy tj. na zaworach ssących i wydechowych ?! Pierwszy cylinder FT. Tylny cylinder RT.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2518
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Tak. Pamiętaj tylko, że nie zawsze gdy znak FT lub RT jest momentem w którym regulujemy zawory.Solidworks pisze:Czy w tym samym cyklu suwu mierzymy wszystkie luzy tj. na zaworach ssących i wydechowych ?! Pierwszy cylinder FT. Tylny cylinder RT.
Dominator.
-
- łamacz szprych
- Posty: 731
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Dziękuję. Teraz jestem pewny. Będzie to dopiero drugi raz jak robię luzy, ale był to inny silnik na płytkach i nie robiłem sam
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości