Kilka pytań do doświadczonych.
- elaiden
- wiejski tuningowiec
- Posty: 94
- Rejestracja: 05.04.2011, 00:32
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Kilka pytań do doświadczonych.
Witam, nie dawno zostałem szczęścliwym posiadaczem transalpa z 2005 roku i odrazu chciałbym zapytać o pare spraw, a raczej chciałbym pytać co jakiś czas bo wiadomo co chwile to cos nowego trzeba wiedziec. A wiec prosiłbym kogos o gg badz kom gdzie mogłbym popytać fachowca ;p Aktualnie mam pare pytań co do wymiany akumulator i kilka związanych z chłodnicą. ;)
-
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 213
- Rejestracja: 02.10.2010, 16:07
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Kilka pytań do doświadczonych.
A tu nie mozesz pytac ?
- Yarro
- łamacz szprych
- Posty: 699
- Rejestracja: 27.01.2011, 16:22
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Białystok
Re: Kilka pytań do doświadczonych.
Pytaj albo tu albo na głównym forum. Na ogólnym będziesz miał odpowiedź najszybszą i najpewniejszą.
No i oczywiście zapraszamy na wspólną jazdę.
No i oczywiście zapraszamy na wspólną jazdę.
-
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 213
- Rejestracja: 02.10.2010, 16:07
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Kilka pytań do doświadczonych.
no i popraw opis - masz ze nie masz jeszcze TA
-
- łamacz szprych
- Posty: 645
- Rejestracja: 09.06.2009, 13:55
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Siedlce
Re: Kilka pytań do doświadczonych.
pytaj tutaj, zostanie dla potomnych
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
- elaiden
- wiejski tuningowiec
- Posty: 94
- Rejestracja: 05.04.2011, 00:32
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Re: Kilka pytań do doświadczonych.
Dobra wiec najpierw napisze co mnie dreczy i zaraz poprawie opis.
A wiec co do akumulatora to juz zamowilem nowy, ze strony Larssona, wybrałem ten po moim modelu transalpa itp itd,
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=104390
mam nadzieje ze jest w miare pozadny ???
Pani na infolini powiedziala ze te ktore wyskoczyly sa dedykowane własnie do mojego moto wiec postanowilem ze wezme ten ktory "niby powinienem".
Moj akumulator ktorego jeszcze nie wyciagnełem (dopiero zdjełem siedzenie i odkreciłem owiewke) ma cos tam napis Honda wiec wnioskuje ze jest to 1 akumulator od nowosci dlatego padł 9 moto z 2005 roku).
No i teraz. Odkreciłem dopiero owiewke i dalej "przestraszyłem sie", ponieważ tam przy akumulatorze odrazu jest regulator tak ?? ( jutro w dzien zrobie zdjecie i wstawie jak to wyglada).
Jak juz przyjdzie nowy akumulator to jak mam go poprawie zamontowac ?? To jest chyba głowne pytanie.
A co do chłodnicy. Zeby sprawdzic jaki kolwiek stan płynu, czy tez moc odkręcic korek to musze najpierw zdjąc boczne owiwki tak ? Bo z tego co sie przygladałem tak odrazu to anirusz nie moglem znalesc jakiegos dojscia.
To by było na tyle. :P
A wiec co do akumulatora to juz zamowilem nowy, ze strony Larssona, wybrałem ten po moim modelu transalpa itp itd,
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=104390
mam nadzieje ze jest w miare pozadny ???
Pani na infolini powiedziala ze te ktore wyskoczyly sa dedykowane własnie do mojego moto wiec postanowilem ze wezme ten ktory "niby powinienem".
Moj akumulator ktorego jeszcze nie wyciagnełem (dopiero zdjełem siedzenie i odkreciłem owiewke) ma cos tam napis Honda wiec wnioskuje ze jest to 1 akumulator od nowosci dlatego padł 9 moto z 2005 roku).
No i teraz. Odkreciłem dopiero owiewke i dalej "przestraszyłem sie", ponieważ tam przy akumulatorze odrazu jest regulator tak ?? ( jutro w dzien zrobie zdjecie i wstawie jak to wyglada).
Jak juz przyjdzie nowy akumulator to jak mam go poprawie zamontowac ?? To jest chyba głowne pytanie.
A co do chłodnicy. Zeby sprawdzic jaki kolwiek stan płynu, czy tez moc odkręcic korek to musze najpierw zdjąc boczne owiwki tak ? Bo z tego co sie przygladałem tak odrazu to anirusz nie moglem znalesc jakiegos dojscia.
To by było na tyle. :P
- Yarro
- łamacz szprych
- Posty: 699
- Rejestracja: 27.01.2011, 16:22
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Białystok
Re: Kilka pytań do doświadczonych.
Więc tak:
1. O ile się nie mylę to akumulatory TTZ są bezobsługowe, ale zawierają elektrolit i nie powinno się ich stosować w motocyklach. Oryginalnie montowane były Yuasa YTZ12S (żelowe). Yuasa jest bardzo dobra, ale też bardzo droga, ogólnie polecane zamienniki to LandPort i Varta. Zresztą tu masz link do wątku o akumulatorach: LINK. Pierwsza zasada: najpierw czytaj, później kupuj, będziesz miał i lepiej i taniej.
2. Jeżeli w PD11 nic tu się nie zmieniło względem PD10 to do wymiany akumulatora odkręcasz nakrętkę od obejmy mocującej go do ramy (jest bezpośrednio nad nim) i odkręcasz przewody na zaciskach akumulatora. Prosta robota i nic tu się nie da zepsuć. Regulator masz z drugiej strony.
3. W PD10 zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego masz widoczny z lewej strony za silnikiem, mniej więcej pod punktem styku zbiornika i kanapy. Powinieneś mieć to opisane w instrukcji obsługi. Jakbyś nie miał to na forum są linki i do instrukcji obsługi po polsku i instrukcji serwisowej (tu niestety po angielsku i do wersji PD10).
1. O ile się nie mylę to akumulatory TTZ są bezobsługowe, ale zawierają elektrolit i nie powinno się ich stosować w motocyklach. Oryginalnie montowane były Yuasa YTZ12S (żelowe). Yuasa jest bardzo dobra, ale też bardzo droga, ogólnie polecane zamienniki to LandPort i Varta. Zresztą tu masz link do wątku o akumulatorach: LINK. Pierwsza zasada: najpierw czytaj, później kupuj, będziesz miał i lepiej i taniej.
2. Jeżeli w PD11 nic tu się nie zmieniło względem PD10 to do wymiany akumulatora odkręcasz nakrętkę od obejmy mocującej go do ramy (jest bezpośrednio nad nim) i odkręcasz przewody na zaciskach akumulatora. Prosta robota i nic tu się nie da zepsuć. Regulator masz z drugiej strony.
3. W PD10 zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego masz widoczny z lewej strony za silnikiem, mniej więcej pod punktem styku zbiornika i kanapy. Powinieneś mieć to opisane w instrukcji obsługi. Jakbyś nie miał to na forum są linki i do instrukcji obsługi po polsku i instrukcji serwisowej (tu niestety po angielsku i do wersji PD10).
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Kilka pytań do doświadczonych.
Ad 2.Yarro pisze:Więc tak:
1. O ile się nie mylę to akumulatory TTZ są bezobsługowe, ale zawierają elektrolit i nie powinno się ich stosować w motocyklach. Oryginalnie montowane były Yuasa YTZ12S (żelowe). Yuasa jest bardzo dobra, ale też bardzo droga, ogólnie polecane zamienniki to LandPort i Varta. Zresztą tu masz link do wątku o akumulatorach: LINK. Pierwsza zasada: najpierw czytaj, później kupuj, będziesz miał i lepiej i taniej.
2. Jeżeli w PD11 nic tu się nie zmieniło względem PD10 to do wymiany akumulatora odkręcasz nakrętkę od obejmy mocującej go do ramy (jest bezpośrednio nad nim) i odkręcasz przewody na zaciskach akumulatora. Prosta robota i nic tu się nie da zepsuć. Regulator masz z drugiej strony.
3. W PD10 zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego masz widoczny z lewej strony za silnikiem, mniej więcej pod punktem styku zbiornika i kanapy. Powinieneś mieć to opisane w instrukcji obsługi. Jakbyś nie miał to na forum są linki i do instrukcji obsługi po polsku i instrukcji serwisowej (tu niestety po angielsku i do wersji PD10).
Oj da się zepsuć i to dużo. Wyjmując akumulator najpierw odkręcamy kabel masowy (-), a potem (+). Zakładając postępujemy odwrotnie. I bardzo ważne jest to, żeby kabel masowy nie dotykał klemy dopóki go nie przykręcamy. Inaczej można narobić dużego bałaganu....
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- kko
- łamacz szprych
- Posty: 640
- Rejestracja: 03.05.2010, 10:46
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Kilka pytań do doświadczonych.
Masz chyba na myśli, że kabel od "--" ma nie dotykać niczego zanim najpierw nie będzie przykręcony "+", bo inaczej jakoś nie potrafię zrozumieć o czym mówisz.Jaro-Ino pisze: I bardzo ważne jest to, żeby kabel masowy nie dotykał klemy dopóki go nie przykręcamy. Inaczej można narobić dużego bałaganu....
"Nie trzeba być cynikiem, wystarczy, że rozumie się ludzi" - T.P.
XL 1000V SD02
XL 1000V SD02
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Kilka pytań do doświadczonych.
Może dotykać wszystkiego, byle nie klemy. Mase do masy możesz dotykać, ale jak zewrzesz z masą plusa, a kabel minusowy będzie już na klemie to będzie wieklie bum.
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- przeszczep
- pałujący w lesie
- Posty: 1620
- Rejestracja: 23.04.2010, 16:48
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kilka pytań do doświadczonych.
bardziej skomplikować prostego zdania chyba się nie dało
Najpierw przykręcamy + potem -
Najlepiej żeby nic niczego nie dotykało po za odpowiednimi miejscami na aku
Najpierw przykręcamy + potem -
Najlepiej żeby nic niczego nie dotykało po za odpowiednimi miejscami na aku
- elaiden
- wiejski tuningowiec
- Posty: 94
- Rejestracja: 05.04.2011, 00:32
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Re: Kilka pytań do doświadczonych.
Czyli ten akumulator jest zły ? Jak juz pisałem pani na infolini powiedziała mi ze te ktore wyskoczyły to sa włąsnie te ktore powinny byc. Dlaczego wiec sprzedaja taki akumulator ktory nie jest do mojego motocykla ?
- miroslaw123
- oktany w żyłach
- Posty: 3622
- Rejestracja: 14.06.2009, 13:28
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Kraków
Re: Kilka pytań do doświadczonych.
Wydaje się że jest dobry z tym że nie żelowy a mokry z elektrolitem, po prostu inny typ a nie polecają tego typu do motocykli bo może się elektrolity wylać przy wywrotkach - ot co. Jak latasz armaturą to generalnie nie ma wywrotek a jak masz TA i ciągnie do lasu to może być różnie.
- Yarro
- łamacz szprych
- Posty: 699
- Rejestracja: 27.01.2011, 16:22
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Białystok
Re: Kilka pytań do doświadczonych.
Nie, nie jest zły. Z tego co mi wiadomo to akumulator TTZ jest akumulatorem bezobsługowym do zastosowań również w motocyklach, natomiast YTZ różni się tym, że elektrolit jest w postaci żelu. Teoretycznie TTZ nie powinny pracować w innej pozycji niż pionowa, ale skoro zalecają je do motocykli czy quadów to widocznie się nadaje. Poprzednio trochę źle się wyraziłem, po prostu żelowy (YTZ) jest bardziej zalecany.
A co do podłączania to panowie nie demonizujmy. Oczywiście, że powinno się podłączać i rozłączać wszystko w odpowiedniej kolejności i jest to jedynie słuszna metoda, ale nie takie rzeczy się w praktyce robiło. A już BUM na pewno nie będzie
A co do podłączania to panowie nie demonizujmy. Oczywiście, że powinno się podłączać i rozłączać wszystko w odpowiedniej kolejności i jest to jedynie słuszna metoda, ale nie takie rzeczy się w praktyce robiło. A już BUM na pewno nie będzie
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Kilka pytań do doświadczonych.
Yarro pisze:Nie, nie jest zły. Z tego co mi wiadomo to akumulator TTZ jest akumulatorem bezobsługowym do zastosowań również w motocyklach, natomiast YTZ różni się tym, że elektrolit jest w postaci żelu. Teoretycznie TTZ nie powinny pracować w innej pozycji niż pionowa, ale skoro zalecają je do motocykli czy quadów to widocznie się nadaje. Poprzednio trochę źle się wyraziłem, po prostu żelowy (YTZ) jest bardziej zalecany.
A co do podłączania to panowie nie demonizujmy. Oczywiście, że powinno się podłączać i rozłączać wszystko w odpowiedniej kolejności i jest to jedynie słuszna metoda, ale nie takie rzeczy się w praktyce robiło. A już BUM na pewno nie będzie
Sam wyciągałem z samochodu aku po wybuchu. Rozwaliło go na pół, kwas poleciał, a huk jak przy wystrzale z kałacha. Kolejność ma wielkie znaczenie.
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- elaiden
- wiejski tuningowiec
- Posty: 94
- Rejestracja: 05.04.2011, 00:32
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Re: Kilka pytań do doświadczonych.
Dobra to odesle im ten najwyzej bo dzwoniłem i jest taka opcja. Tylko teraz zanim zamowie nowy to kiedy on mi przyjdzie ;pp W białym gdzies jest sklep gdzie dostane ta Varte YTZ12S-BS ??
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Kilka pytań do doświadczonych.
Ja kupiłem kwasowy za 120zł Yuasy Nawet sami zalali i ładowali, a ja tylko podszedłem do sklepu i odebrałem gotowy do działania z nim
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- elaiden
- wiejski tuningowiec
- Posty: 94
- Rejestracja: 05.04.2011, 00:32
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Re: Kilka pytań do doświadczonych.
A to bezopbsługowy czy musisz dolewac :P?
- tomekpe
- młody podróżnik
- Posty: 2476
- Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Kilka pytań do doświadczonych.
Jaro pewnie pisze o aku do 600-tki. Są tańsze niż do 650 tki.
Teoretycznie mój aku Varty do XL650V (rocznik 2002) był zalewany po zakupie i nie wymaga obsługi później. Ale nie jest żelowy.
Proponuję przenieść to do wątku o aku do 650tki. Informacje będą w jednym miejscu.
Teoretycznie mój aku Varty do XL650V (rocznik 2002) był zalewany po zakupie i nie wymaga obsługi później. Ale nie jest żelowy.
Proponuję przenieść to do wątku o aku do 650tki. Informacje będą w jednym miejscu.
Transalp '02 od '10
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
- elaiden
- wiejski tuningowiec
- Posty: 94
- Rejestracja: 05.04.2011, 00:32
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Re: Kilka pytań do doświadczonych.
Dobra wezme ta Varte jednak tylko poki co czekam gdzie :P
A tak wyglada u mnie akumulator
Uploaded with ImageShack.us
To co na zielono zaznaczylem to co to ? Przymocowane jest do tego czegos co przykrywa akumulator tzn trzyma.
A tak wyglada u mnie akumulator
Uploaded with ImageShack.us
To co na zielono zaznaczylem to co to ? Przymocowane jest do tego czegos co przykrywa akumulator tzn trzyma.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości