ZWIĘKSZENIE MOCY TRAMPKA

Wszystko, co nie pasuje do powyższych.
Awatar użytkownika
ciechu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 28.04.2009, 16:35
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Warszawa

ZWIĘKSZENIE MOCY TRAMPKA

Post autor: ciechu »

Witam,
chciałbym podwyższyć moc swojego Trampka 700 i nie bardzo wiem w co najlepiej inwestować, co zrobić. Ktoś mi doradził żeby wrzucić inny filtr powietrza taki jak ten:
http://cgi.ebay.pl/K-N-SPORTLUFTFILTER- ... 5d2b9296cd
Ale czy coś jeszcze albo w ogóle coś innego?
Może ktoś się podzieli doświadczeniami? Może już taki post istnieje ale naprawdę ciężko się do każdego tematu w gąszczu dokopać...
maciej117
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 275
Rejestracja: 09.01.2011, 11:02
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Szamocin

Re: ZWIĘKSZENIE MOCY TRAMPKA

Post autor: maciej117 »

Filtr, przelotowy komin i pewnie jeszcze ktoś coś dorzuci. Ale inwestycja jest moim zdaniem trochę bez sensu koszt spory a przyrost mocy 1-2 konie to raczej zmiana nieodczuwalna
hiszpan
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 270
Rejestracja: 22.03.2009, 20:39
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: gostynin

Re: ZWIĘKSZENIE MOCY TRAMPKA

Post autor: hiszpan »

mam filtr i cały wydech włącznie z kominem wymieniony ....zmiany w mocy raczej nie wyczuwalne....chcesz zwiększyć moc zmień moto.... :tongue:
Awatar użytkownika
rumun
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 195
Rejestracja: 13.06.2008, 12:53
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: warszawa

Re: ZWIĘKSZENIE MOCY TRAMPKA

Post autor: rumun »

przeloty to trochę lipa jest, wylot spalin powinien byc z pewnym oporem , przy przelotech istnieje tak jak by mini cofka tłoka czy cos w tym stylu .Chciałem do viadra załozyc przeloty i odradzali ,, niezdrowe dla silnika ''
cytata :
A taki, że zakładając przelot znacznie zmniejsza się opór przepływu mieszanki/spalin i zwiększa ich prędkość. To powoduje, że część świeżej mieszanki (mniejsza bądź większa) nie jest spalana tam gdzie powinna (w cylindrze), tylko niespalona "wypada" do układu wydechowego (pamiętając o teorii faz rozrządu i czasach otwarciach zawórów - w tym wypadku wydechowego), gdzie następuje eksplozja. Jeśli do tego wszystkiego uzmysłowimy sobie, że świeża (chłodna) mieszanka napływająca do cylindrów ma m.in. za zadanie ochłodnić swoją masą denka tłoków, zawory i ich gniazda to zrozumiemy, że wzrasta temperatura spalania, która jest zjawiskiem szkodliwym. Dlatego też konieczna jest regulacja.

PS1 Silniki z wtryskiem mają większy zakres adaptacji do warunków pracy, więc przy zastosowaniu odpowiedniego wydechu (przeznaczonego do konkretnego modelu) nie trzeba nic robić.

Przy projektowaniu wydechów precyzyjnie oblicza sie jego opory, które są niezbędne do właściwej pracy silnika. Istnieje "coś" co nazywa się falą cofnięcia spalin uniemożliwiającą zjawisko które cytuję. Przy wymianie tłumika na przelotowy moze dojść nawet do spadku mocy, mimo iż subiektywnie odczuwamy jej wzrost. Bardzo istotna jest modernizacja układu dolotowego oraz regulacje.
nie mam już nic
TROJAN
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3276
Rejestracja: 28.10.2008, 23:26
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: KRAKóW

Re: ZWIĘKSZENIE MOCY TRAMPKA

Post autor: TROJAN »

hiszpan pisze:mam filtr i cały wydech włącznie z kominem wymieniony ....zmiany w mocy raczej nie wyczuwalne....chcesz zwiększyć moc zmień moto.... :tongue:
Najlepiej na nową VFR :grin: :crossy:
hiszpan
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 270
Rejestracja: 22.03.2009, 20:39
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: gostynin

Re: ZWIĘKSZENIE MOCY TRAMPKA

Post autor: hiszpan »

To co napisałeś Rumun analizowałem wiele razy ....i dlatego wciąż mam rozterkę czy taka ingerencja w wydech była dobrym pomysłem :niewiem:
Choć moim zamiarem nie było zwiększenie mocy lecz prześwitu trampka który w 700 ogranicza poważnie katalizator
exuser

Re: ZWIĘKSZENIE MOCY TRAMPKA

Post autor: exuser »

Pogadaj w tym temacie ze Szparagiem. Na pewno coś ci wsadzi :mouthshut: :haha: od jakiegoś czegoś i nagle TA ożyje :ok:
Starsze TA ożywia, to i tego pewnie też rozkmini :resp:
Awatar użytkownika
Fresh
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 353
Rejestracja: 24.08.2008, 09:03
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Szczecin

Re: ZWIĘKSZENIE MOCY TRAMPKA

Post autor: Fresh »

Wy się chyba nudzicie :haha:
Wciąż jadę tędy, pierdolę czyjeś względy, przykro mi, lecz jestem z tych, którzy popełniają błędy .
hiszpan
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 270
Rejestracja: 22.03.2009, 20:39
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: gostynin

Re: ZWIĘKSZENIE MOCY TRAMPKA

Post autor: hiszpan »

to przez tą zimę :tongue:
Awatar użytkownika
Thorin
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 677
Rejestracja: 31.10.2008, 11:16
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Przeworsk

Re: ZWIĘKSZENIE MOCY TRAMPKA

Post autor: Thorin »

rumun pisze:przeloty to trochę lipa jest, wylot spalin powinien byc z pewnym oporem , przy przelotech istnieje tak jak by mini cofka tłoka czy cos w tym stylu .Chciałem do viadra załozyc przeloty i odradzali ,, niezdrowe dla silnika ''
Nie wiem jak to delikatnie napisać... może tak: na studiach nic o tym nie mówili :wink:
rumun pisze:cytata :
Jeśli do tego wszystkiego uzmysłowimy sobie, że świeża (chłodna) mieszanka napływająca do cylindrów ma m.in. za zadanie ochłodnić swoją masą denka tłoków, zawory i ich gniazda to zrozumiemy, że wzrasta temperatura spalania, która jest zjawiskiem szkodliwym. Dlatego też konieczna jest regulacja.
Lekka niekonsekwencja, mniejsze opory przepływu skutkują lepszą wymianą ładunku, a tym samym lepszym chłodzeniem komory spalania.
rumun pisze: Przy projektowaniu wydechów precyzyjnie oblicza sie jego opory, które są niezbędne do właściwej pracy silnika. Istnieje "coś" co nazywa się falą cofnięcia spalin uniemożliwiającą zjawisko które cytuję. Przy wymianie tłumika na przelotowy moze dojść nawet do spadku mocy, mimo iż subiektywnie odczuwamy jej wzrost. Bardzo istotna jest modernizacja układu dolotowego oraz regulacje.
Totalne nieporozumienie. Opory przepływu same w sobie nie są żadnym parametrem konstrukcyjnym (o ile nie mówimy o zmiennych fazach rozrządu czy dyfuzorze wydechu dwutaktu). Oczywiście znając zapotrzebowanie silnika na tlen, opory przepływu wynikające z konstrukcji ukladu dolotowego i wylotowego są uwzględniane, ale nic ponadto. Prawda jest taka, że obecne konstrukcje układów wydechowych determinuje przede wszystkim ekologia (czystość spalin i hałas), a nie osiągi. Dlatego "udrożnienie" wydechu w silniku czterosuwowym w zasadzie może przynieść tylko poprawę, choć często jest to poprawa symboliczna.
Uwaga nr 1. Umówmy się, że Leovince, Arrow czy inny Acrapovic nie istnieją dlatego, ze ich wydechy pogarszają osiągi. Dany wydech jest projektowany pod konkretny model i ch-ki mocy i momentu są dostępne na stronach internetowych.
Uwaga nr 2. Strasznie nie lubię opinii pt. jest takie "coś", istnieje takie "coś". Jednym słowem więcej konkretów... :smile:
Uwaga nr 3. Choć sam założyłem Arrowa, to przyznaję, że efekt jest przede wszystkim dźwiękowy. Ot fajnie gada i tyle, przyrostu mocy o 1 czy 2 KM nie sposób przecież odczuć. Choć może są i tacy co to czują... :grin:
Uwaga nr 5. Jestem w delegacji i mam dużo czasu :lol:
Cave me domine ab amico, ab inimico vero me ipse cavebo
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: ZWIĘKSZENIE MOCY TRAMPKA

Post autor: Jaro-Ino »

Podpisuje się pod tym co thorin napisał, bo gośc dobrze gada. I faktycznie nie mówią o tym na studiach :wink:
plebi
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 213
Rejestracja: 02.10.2010, 16:07
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Gdańsk

Re: ZWIĘKSZENIE MOCY TRAMPKA

Post autor: plebi »

Jak chcesz zwiekszyc moc to zainwestuj w to - bedziesz mial sporo wiecej :http://otomoto.pl/yamaha-v-max-model-2010-M1976348.html
Awatar użytkownika
65BLU
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 84
Rejestracja: 10.01.2011, 12:34
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: katowice

Re: ZWIĘKSZENIE MOCY TRAMPKA

Post autor: 65BLU »

plebi pisze:Jak chcesz zwiekszyc moc to zainwestuj w to - bedziesz mial sporo wiecej :http://otomoto.pl/yamaha-v-max-model-2010-M1976348.html
Ale bydle. . . :omg:
Tylko niech ci nadgarstek zadrga w zakręcie :wacko:
"Transalp mój to jest to,
Kocham go, kocham go...
Nigdy mnie nie zdradził,
Nie zawiódł ani raz..."
Awatar użytkownika
Docent
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 365
Rejestracja: 20.06.2010, 08:43
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: ZWIĘKSZENIE MOCY TRAMPKA

Post autor: Docent »

plebi pisze:Jak chcesz zwiekszyc moc to zainwestuj w to - bedziesz mial sporo wiecej :http://otomoto.pl/yamaha-v-max-model-2010-M1976348.html
oj tak tak ... tylko jeszcze kufry alu , gmole od Henrego, oponki na kostce i można śmigać po świecie w poszukiwaniu szutrów i błota :resp:
"MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY" - lektura obowiązkowa przed wyjechaniem na drogę ...
W życiu pewne są tylko śmierć i podatki ...
Transalp '99 600V
Awatar użytkownika
pałeł
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1154
Rejestracja: 21.06.2008, 22:04
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: racibórz
Kontakt:

Re: ZWIĘKSZENIE MOCY TRAMPKA

Post autor: pałeł »

tak naprawde da sie zrobić całkiem sporo kwestia tylko kasy
można pokusić się o ostre wałki rozrządu to raz
wywalić wtrysk i włożyć gaźniki :) dwa
zwiększenie średnicy cylindrów i zwiększenie stopnia sprężania
nie wiem jak z głowica w 700 ale można się pokusić o korektę gniazd i zwiększenie średnicy zaworów
do tego dochodzi polerowanie korbowodów, kanałów dolotowych jak wydechowych
a potem redukować wagę
wywalić katalizator, układ dopalania spalin,
wymienić śruby na tytanowe,

to taki wyścig zbrojeń jest :)
gsm 512 242 193 najłatwiej jest zadzwonić
facebook prywatny
mój fejs firmowy
czołowki i latarki
Awatar użytkownika
piotreklodz
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1001
Rejestracja: 04.11.2009, 21:00
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kurowice

Re: ZWIĘKSZENIE MOCY TRAMPKA

Post autor: piotreklodz »

Z czystej ciekawości...Pałeł, ile może kosztować takie "zdłubanie" silnika i ile w przypadku silnika motocyklowego daje się zyskać kucyków?
Tylko Honda -> XL600V + XR 400R = :-)
Awatar użytkownika
Driverd2
szorujący kolanami
szorujący kolanami
Posty: 1673
Rejestracja: 16.12.2009, 17:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Żyrardów
Kontakt:

Re: ZWIĘKSZENIE MOCY TRAMPKA

Post autor: Driverd2 »

Thorin pisze:Uwaga nr 1. Umówmy się, że Leovince, Arrow czy inny Acrapovic nie istnieją dlatego, ze ich wydechy pogarszają osiągi. Dany wydech jest projektowany pod konkretny model i ch-ki mocy i momentu są dostępne na stronach internetowych.
Uwaga nr 2. Strasznie nie lubię opinii pt. jest takie "coś", istnieje takie "coś". Jednym słowem więcej konkretów... :smile:
Uwaga nr 3. Choć sam założyłem Arrowa, to przyznaję, że efekt jest przede wszystkim dźwiękowy. Ot fajnie gada i tyle, przyrostu mocy o 1 czy 2 KM nie sposób przecież odczuć. Choć może są i tacy co to czują... :grin:
Uwaga nr 5. Jestem w delegacji i mam dużo czasu :lol:
A gdzie "Uwaga nr 4" tylko ja zauważam brak czy po prostu nie ma:)
Awatar użytkownika
Docent
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 365
Rejestracja: 20.06.2010, 08:43
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: ZWIĘKSZENIE MOCY TRAMPKA

Post autor: Docent »

Czwórka w niektórych kulturach wschodnich oznacza śmierć ... w hotelach nie ma 4-go piętra, 4-go pokoju, i inne takie ... kolega nie ma 4-tej uwagi :D :dupa:
"MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY" - lektura obowiązkowa przed wyjechaniem na drogę ...
W życiu pewne są tylko śmierć i podatki ...
Transalp '99 600V
Awatar użytkownika
pałeł
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1154
Rejestracja: 21.06.2008, 22:04
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: racibórz
Kontakt:

Re: ZWIĘKSZENIE MOCY TRAMPKA

Post autor: pałeł »

oj drogo bardzo drogo taniej było by kupić lc8 :)
gsm 512 242 193 najłatwiej jest zadzwonić
facebook prywatny
mój fejs firmowy
czołowki i latarki
Awatar użytkownika
Daniel 87
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 874
Rejestracja: 19.06.2008, 13:30
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: ZWIĘKSZENIE MOCY TRAMPKA

Post autor: Daniel 87 »

ja odpowiem przeróbka cylindrów i głowicy to koszt ok 5-6 koła za same częsci, Ramires swojego czasu kombinował i liczyl ile kasowo by go to wyszło. nie wiem czy warto mozna uzyskac około 20 KM
Dla przyjaciół Buli

Sklep Motocyklowy "Twój Motocykl"- Zapraszam
Konstantynów Łódzki

886 474 474 od 10-18 tej.


obecnie BMW R100 Cafe Racer zbudowany na bazie R100RS 1980r
Junak M10 1961r
MZ ES250/2 1969
Jawa 353 1961r
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości