motórzysta pisze:Mam pytanko... W moim trampku 96r mam sprężyny w których jeden koniec jest ciaśniej zwinięty niż drugi. Sprężyny były założone różnie. Jak powinienem je dobrze założyć???? Dzięki za pomoc
Za Haynesem: rozdz.6.7.6 "Extend the forks, then install the spring with its closer-spaced coils at the bottom.". Czyli - rozciągnij lagi, a następnie włóż sprężyny ciaśniej nawiniętymi zwojami do dołu.
Odkopuje temat.
Sprawa wygląda tak: tramp 92, 26.000km przebiegu, prawie nic nie było w nim robione (podejrzewam, że olej też nie), na płaskiej drodze przód jakby podskakiwał przy ok 80km/h (ale nie tylko przy tej prędkości). Oponki niebawem wymienię, (wyważanie też oczywiście) przy okazji pomyślałem o leju w lagach, zdobyłem 700 ml nowego 20w, sęk w tym, że jak czytałem serwisówkę haynesa to było napisane jasno "549cc", myślałem, że to do obu, a to chyba do każdej .
Pytania na dziś:
-czy powinienem mieszać stary z nowym aby uzyskać odpowiednią ilość, czy kupić cały litr?
-czy 20w nie będzie za gęsty (mam 195 wzrostu 85kg wagi, czasem jeżdżę w lesie, najczęściej sam)
Z góry dzięki za pomoc LWG
Ready to race to nie konkretny sprzęt, to stan umysłu.
Daniel 87 pisze:kupujesz 1,5 litra bo litr nie starczy lejesz 10 W
10W to chyba nie jest konieczność, czy zalecasz to konkretnie mi, z uwzględnieniem czegokolwiek??
20W jest gęsty, ale może dobry, a nie mógłbym 1 litr bo resztę mam.
Pytanie do forumowiczów czy ktoś ma 20W, i czy to działa??
Ready to race to nie konkretny sprzęt, to stan umysłu.
zalecam 10W jest w sam raz fabrycznie jest lane 5W, tutaj gdzie nie ma mozliwosci regulacji poduszki powietrznej po za iloscią zalecam wlasnie 10w w afri z regulacją 7,5 W. Jesli chcesz miec deczko twardszy amorek wlej 20ccm na lage więcej, ale tylko jesli smigasz po asfalcie. Nie do wszystkich moto powinno sie lac olej o tak duzej lepkosci. 20W leje sie najczesciej to sportowo turystycznych jak i sportowych tam gdzie jest maly skok zawieszenia. Olej odpowiada za tlumienie, więc jesli zaladujesz mu tak lepki olej amorek nie ebdzie wystarczająco szybko reagowal na "odbicie"
Pamiętajcie ze mozna mieszac oleje o roznych lepkosciach byle byly tej samej klasy czyli syntetyk- syntetyk itd PROSZĘ UZYWAJCIE SZUKACZKI!!!!!
niektóre rzeczy pisze po 5-10 razy staje sie to nurzące oraz zasmieca forum
Odkopię trochę temat.
Zabieram się do wymiany uszczelniaczy no i praca stanęła w miejscu.
Miał ktoś problem i wypracował może jakiś patent an odkręcenie tych &^%$ śrubek trzymających od dołu tłumiki w lagach? W Hayensie stoi by zabrać się do nich jak jeszcze amorki wkręcone w półki i ze sprężynami.
Problem w tym że mimo nawet prób ściskania zawiechy kręce śrubami i słyszę/czuję że w środku te tłumiki kręcą się równie radośnie co śrubki .
Obawiam się że nie ominie mnie rzeźbienie dłuuuuugiego klucza, którym złapię tłumiki od góry?
Ja rozbierając lagi po prostu te śrubki odkręciłem. Dało się bez żadnego klucza pneumatycznego. A jeśli już chcesz to odkręcać to powinieneś rozciągnąć lagi, żeby koniec tego tłoczyska oparł się o lagę. Powodzenia
Dobra, poradziłem sobie...siekierą bo młotek mi gdzieś wcięło. Ale poszły śruby.
Poza tym , chyba lepiej właśnie ściskać golenie bo wtedy sprężyny dociskają tłumiki i dodatkowo powstrzymują ich ew. obrót, zwłaszcza że to właśnie pomogło jak wczoraj rozpracowywaliśmy lagi brata w suzuki gs500.
odgrzebuję temat bo przy okazji remontu ślimaka postanowiłem zmienić olej w lagach, wykręciłem korki i miałem tam tylko sprężynę bez żadnych tulejek ani podkładek, może za tulejkę robi korek który ma około 3cm? A może ktoś je ukradł???? a może robię widły z igły?
sepcio pisze:odgrzebuję temat bo przy okazji remontu ślimaka postanowiłem zmienić olej w lagach, wykręciłem korki i miałem tam tylko sprężynę bez żadnych tulejek ani podkładek, może za tulejkę robi korek który ma około 3cm? A może ktoś je ukradł???? a może robię widły z igły?
Niestety, dzisiaj forowicze przysnęli i nie upilnowali Twojego motocykla, więc jest możliwość, że ktoś ukradł.
Kilka postów wyżej masz schemat części składowych, możesz porównać ze swoim widelcem.
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
Panowie wymieniłem właśnie olej w lagach i tu pojawia się pytanie odnośnie w jakiej pozycji mają być lagi już po wlaniu oliwy i przystąpieniu do zakręcania kurków na górze. Mam go na centralnej stopce, koło przód do góry. Wtedy lagi są maksymalnie rociągnięte - i czy wtedy właśnie skręcić te kurki, czy też motor ma być w innej pozycji??? Bo wydaje mi się że jak moto będzie z kołem przednim opierało się o ziemię to wtedy będize inaczej, gdyż będzie mniej powietrza w środku. WYdaje mi się że lagi mają być maksymalnie rozciągnięte, ale może się mylę. Proszę o pomoc. z góry dzieki
Nie wiem czy dokładnie o to Ci chodzi , ale znacznie wygodniej jest wkręcać korki z kołem uniesionym , gdy moto stoi na centralnej , wtedy korek" nie wystrzeliwuje "pod naporem ściskanej przez obciążone przód sprężyny
nie chodzi mi tu o wygodę, lecz o to w jakiej pozycji powinna być laga w momencie nakręcania korka od góry, gdyż od tego zależy ilość powietrza w środku, a co za tym idzie zawieszenie będzie wyżej lub niżej i skok zawieszenia może być inny. Jak powinno być prawidłowo?? Chyba że się mylę i to w ogóle nie ma znaczenia, byle by zakręcić korki i już.