Wymiana oleju w lagach

Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.
Awatar użytkownika
boloboy
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 86
Rejestracja: 11.05.2009, 23:08
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana oleju w lagach

Post autor: boloboy »

motórzysta pisze:Mam pytanko... W moim trampku 96r mam sprężyny w których jeden koniec jest ciaśniej zwinięty niż drugi. Sprężyny były założone różnie. Jak powinienem je dobrze założyć???? Dzięki za pomoc :tongue:
Za Haynesem: rozdz.6.7.6 "Extend the forks, then install the spring with its closer-spaced coils at the bottom.". Czyli - rozciągnij lagi, a następnie włóż sprężyny ciaśniej nawiniętymi zwojami do dołu.

pozdrawia boloboy
zmorad
romeciarz
romeciarz
Posty: 34
Rejestracja: 20.05.2010, 20:13
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wymiana oleju w lagach

Post autor: zmorad »

Odkopuje temat.
Sprawa wygląda tak: tramp 92, 26.000km przebiegu, prawie nic nie było w nim robione (podejrzewam, że olej też nie), na płaskiej drodze przód jakby podskakiwał przy ok 80km/h (ale nie tylko przy tej prędkości). Oponki niebawem wymienię, (wyważanie też oczywiście) przy okazji pomyślałem o leju w lagach, zdobyłem 700 ml nowego 20w, sęk w tym, że jak czytałem serwisówkę haynesa to było napisane jasno "549cc", myślałem, że to do obu, a to chyba do każdej :sad: .
Pytania na dziś:
-czy powinienem mieszać stary z nowym aby uzyskać odpowiednią ilość, czy kupić cały litr?
-czy 20w nie będzie za gęsty (mam 195 wzrostu 85kg wagi, czasem jeżdżę w lesie, najczęściej sam)

Z góry dzięki za pomoc LWG
Ready to race to nie konkretny sprzęt, to stan umysłu.
Awatar użytkownika
Daniel 87
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 874
Rejestracja: 19.06.2008, 13:30
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Wymiana oleju w lagach

Post autor: Daniel 87 »

kupujesz 1,5 litra bo litr nie starczy :) lejesz 10 W
Dla przyjaciół Buli

Sklep Motocyklowy "Twój Motocykl"- Zapraszam
Konstantynów Łódzki

886 474 474 od 10-18 tej.


obecnie BMW R100 Cafe Racer zbudowany na bazie R100RS 1980r
Junak M10 1961r
MZ ES250/2 1969
Jawa 353 1961r
zmorad
romeciarz
romeciarz
Posty: 34
Rejestracja: 20.05.2010, 20:13
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wymiana oleju w lagach

Post autor: zmorad »

Daniel 87 pisze:kupujesz 1,5 litra bo litr nie starczy :) lejesz 10 W
10W to chyba nie jest konieczność, czy zalecasz to konkretnie mi, z uwzględnieniem czegokolwiek??
20W jest gęsty, ale może dobry, a nie mógłbym 1 litr bo resztę mam.
Pytanie do forumowiczów czy ktoś ma 20W, i czy to działa??
Ready to race to nie konkretny sprzęt, to stan umysłu.
Awatar użytkownika
Daniel 87
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 874
Rejestracja: 19.06.2008, 13:30
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Wymiana oleju w lagach

Post autor: Daniel 87 »

zalecam 10W jest w sam raz fabrycznie jest lane 5W, tutaj gdzie nie ma mozliwosci regulacji poduszki powietrznej po za iloscią zalecam wlasnie 10w w afri z regulacją 7,5 W. Jesli chcesz miec deczko twardszy amorek wlej 20ccm na lage więcej, ale tylko jesli smigasz po asfalcie. Nie do wszystkich moto powinno sie lac olej o tak duzej lepkosci. 20W leje sie najczesciej to sportowo turystycznych jak i sportowych tam gdzie jest maly skok zawieszenia. Olej odpowiada za tlumienie, więc jesli zaladujesz mu tak lepki olej amorek nie ebdzie wystarczająco szybko reagowal na "odbicie"
Pamiętajcie ze mozna mieszac oleje o roznych lepkosciach byle byly tej samej klasy czyli syntetyk- syntetyk itd

PROSZĘ UZYWAJCIE SZUKACZKI!!!!!


niektóre rzeczy pisze po 5-10 razy staje sie to nurzące oraz zasmieca forum
Dla przyjaciół Buli

Sklep Motocyklowy "Twój Motocykl"- Zapraszam
Konstantynów Łódzki

886 474 474 od 10-18 tej.


obecnie BMW R100 Cafe Racer zbudowany na bazie R100RS 1980r
Junak M10 1961r
MZ ES250/2 1969
Jawa 353 1961r
Awatar użytkownika
Fu Manchu
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 84
Rejestracja: 11.07.2009, 11:50
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana oleju w lagach

Post autor: Fu Manchu »

Odkopię trochę temat.
Zabieram się do wymiany uszczelniaczy no i praca stanęła w miejscu.
Miał ktoś problem i wypracował może jakiś patent an odkręcenie tych &^%$ :mad: śrubek trzymających od dołu tłumiki w lagach? W Hayensie stoi by zabrać się do nich jak jeszcze amorki wkręcone w półki i ze sprężynami.
Problem w tym że mimo nawet prób ściskania zawiechy kręce śrubami i słyszę/czuję że w środku te tłumiki kręcą się równie radośnie co śrubki :banghead: .
Obawiam się że nie ominie mnie rzeźbienie dłuuuuugiego klucza, którym złapię tłumiki od góry?
Awatar użytkownika
kamikazemario
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 609
Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
Lokalizacja: Beskid Wyspowy

Re: Wymiana oleju w lagach

Post autor: kamikazemario »

Jedyny słuszny sposób na te śrubki to klucz pneumatyczny. :thumbsup:
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Awatar użytkownika
konbit
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 375
Rejestracja: 11.05.2009, 21:01
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana oleju w lagach

Post autor: konbit »

Jedyny sposób to ścisnąć lagi i udarowo spróbować odkręcić (młotek uderzać w ampul) coś czuję że ci ktoś wkleił CI te śrubki.
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Wymiana oleju w lagach

Post autor: Jaro-Ino »

Ja rozbierając lagi po prostu te śrubki odkręciłem. Dało się bez żadnego klucza pneumatycznego. A jeśli już chcesz to odkręcać to powinieneś rozciągnąć lagi, żeby koniec tego tłoczyska oparł się o lagę. Powodzenia :)
Awatar użytkownika
Fu Manchu
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 84
Rejestracja: 11.07.2009, 11:50
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana oleju w lagach

Post autor: Fu Manchu »

Dobra, poradziłem sobie...siekierą :grin: bo młotek mi gdzieś wcięło. Ale poszły śruby.
Poza tym , chyba lepiej właśnie ściskać golenie bo wtedy sprężyny dociskają tłumiki i dodatkowo powstrzymują ich ew. obrót, zwłaszcza że to właśnie pomogło jak wczoraj rozpracowywaliśmy lagi brata w suzuki gs500.
Awatar użytkownika
sepcio
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 112
Rejestracja: 27.07.2010, 17:27
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Wymiana oleju w lagach

Post autor: sepcio »

odgrzebuję temat bo przy okazji remontu ślimaka postanowiłem zmienić olej w lagach, wykręciłem korki i miałem tam tylko sprężynę bez żadnych tulejek ani podkładek, może za tulejkę robi korek który ma około 3cm? A może ktoś je ukradł???? a może robię widły z igły?
Awatar użytkownika
Wolo
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3484
Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Poznań

Re: Wymiana oleju w lagach

Post autor: Wolo »

sepcio pisze:odgrzebuję temat bo przy okazji remontu ślimaka postanowiłem zmienić olej w lagach, wykręciłem korki i miałem tam tylko sprężynę bez żadnych tulejek ani podkładek, może za tulejkę robi korek który ma około 3cm? A może ktoś je ukradł???? a może robię widły z igły?
Niestety, dzisiaj forowicze przysnęli i nie upilnowali Twojego motocykla, więc jest możliwość, że ktoś ukradł.

Kilka postów wyżej masz schemat części składowych, możesz porównać ze swoim widelcem.
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
Awatar użytkownika
sepcio
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 112
Rejestracja: 27.07.2010, 17:27
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Wymiana oleju w lagach

Post autor: sepcio »

doskonale znam ten temat i moje zawieszenie ma się nijak do tego ze schematu.

Edit poszperałem sam (schemat ze sklepu motoristy) i okazało się że w modelach PD10 nie ma tej tulejki, czyli jednak dobrze pilnujecie mi trampka :haha:
Awatar użytkownika
Cenio
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 200
Rejestracja: 25.03.2010, 11:04
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Maków Podhalański

Re: Wymiana oleju w lagach

Post autor: Cenio »

Panowie wymieniłem właśnie olej w lagach i tu pojawia się pytanie odnośnie w jakiej pozycji mają być lagi już po wlaniu oliwy i przystąpieniu do zakręcania kurków na górze. Mam go na centralnej stopce, koło przód do góry. Wtedy lagi są maksymalnie rociągnięte - i czy wtedy właśnie skręcić te kurki, czy też motor ma być w innej pozycji??? Bo wydaje mi się że jak moto będzie z kołem przednim opierało się o ziemię to wtedy będize inaczej, gdyż będzie mniej powietrza w środku. WYdaje mi się że lagi mają być maksymalnie rozciągnięte, ale może się mylę. Proszę o pomoc. z góry dzieki
Dawniej NotariuS
Awatar użytkownika
abdul25
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 102
Rejestracja: 23.06.2008, 00:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Wadowice

Re: Wymiana oleju w lagach

Post autor: abdul25 »

Nie wiem czy dokładnie o to Ci chodzi , ale znacznie wygodniej jest wkręcać korki z kołem uniesionym , gdy moto stoi na centralnej , wtedy korek" nie wystrzeliwuje "pod naporem ściskanej przez obciążone przód sprężyny :thumbsup:
Awatar użytkownika
Cenio
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 200
Rejestracja: 25.03.2010, 11:04
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Maków Podhalański

Re: Wymiana oleju w lagach

Post autor: Cenio »

nie chodzi mi tu o wygodę, lecz o to w jakiej pozycji powinna być laga w momencie nakręcania korka od góry, gdyż od tego zależy ilość powietrza w środku, a co za tym idzie zawieszenie będzie wyżej lub niżej i skok zawieszenia może być inny. Jak powinno być prawidłowo?? Chyba że się mylę i to w ogóle nie ma znaczenia, byle by zakręcić korki i już.
Dawniej NotariuS
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Wymiana oleju w lagach

Post autor: Jaro-Ino »

Laga na maxa wyciągnięta.
kanio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 09.08.2010, 14:50

Cieknąca laga

Post autor: kanio »

Witam,

Mam mały problem a konkretnie cieknie mi z prawej lagi http://img163.imageshack.us/i/wyciekprawalaga.jpg/. Lewa laga wygląda na suchą http://img651.imageshack.us/i/lewalaga.jpg/ i tu pytanie. Czy do trampka 650 z 2003 r. będzie pasował taki uszczelniacz http://moto.allegro.pl/uszczelniacze-za ... 13946.html i czy w domowych warunkach taka wymiana będzie kłopotliwa ? Czy trzeba rozkręcać półkę i wyjmować całość z główki ramy ?
Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi :)
Awatar użytkownika
ural2
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 423
Rejestracja: 16.06.2010, 21:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Dubiecko

Re: Wymiana oleju w lagach

Post autor: ural2 »

Cześć mam małe pytanie.
Zmieniłem olej w lagach i wlałem 550ml a ma być 542ml. Olej 10w.
Ma to jakieś destrukcyjne znaczenie?
Z góry dzięki.
Był "Król"- teraz jest "Królowa"
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Wymiana oleju w lagach

Post autor: Jaro-Ino »

Nic sie nie stanie. Co innego jakbyś wlał dużo więcej. Wtedy uszczelniacze mogą puścić. No i masz nieco twardszy sprzęt :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości