Spalanie Trampka

Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, airboxa, tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki ssania/ gazu, pompy paliwa elektryczne i podciśnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów.
Awatar użytkownika
Bugi
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3271
Rejestracja: 27.06.2009, 09:23
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Kraków

Re: Spalanie Trampka

Post autor: Bugi »

to ja najwiecej nie przekrecajac na rezerwe zrobiłem 273km, a potem zaraz zaczął sie ksztusić, wiec przełączyłem na RES i na stacje weszło troche ponad 13L.
Pozdrawiam
Bugi
jak cos działa, nie ruszaj bo spier...
był.. Pomarańczowy dzik :)
http://www.youtube.com/user/bugi275
zwrobel
romeciarz
romeciarz
Posty: 34
Rejestracja: 06.08.2008, 17:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Spalanie Trampka

Post autor: zwrobel »

Bugi, no to teraz mnie osłabiłeś :ysz: Po 270 to mi się dzisiaj skończyła rezerwa :)
Jutro rozbieram zbiornik i będę sprawdzał o co chodzi.
Awatar użytkownika
falco
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5544
Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: K-J

Re: Spalanie Trampka

Post autor: falco »

Nie mam na razie czasu rozbierać kranika, by zobaczyć czemu mi nie przełącza na rezerwę. W pozycji "off" działa poprawnie.

Czy dobrze kombinuję, jeśli ustawię na stałe kranik w pozycję "rezerwa", to będzie ciągnąć całe paliwo aż do dna?

Wiem ile mi pali, więc mniej-więcej znam zasięg, by zawczasu dojechać do stacji, ale chciałbym doraźnie zwiększyć odstępy od tankowania... ;)

Zauważyłem, że cienki przewód od kranika jest zagięty (zbyt krótki), może to powoduje, że rezerwa raz działa, raz nie działa...?
Pozdr! falco
...nie ma boga i Motóra...


Czas Diabła... oto Łezka...
Awatar użytkownika
Driverd2
szorujący kolanami
szorujący kolanami
Posty: 1673
Rejestracja: 16.12.2009, 17:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Żyrardów
Kontakt:

Re: Spalanie Trampka

Post autor: Driverd2 »

Nie wiem jakim cudem ale udało mi się poprawić ostatni wynik 4.8 i zejść niżej. Wczoraj sporo jeździłem pierwsze tankowanie i wyszło 6 litrów na 100km, a drugie po zrobieniu 197km weszło tylko 9 litrów czyli spalanie około 4.5l dodam że większość km zrobiłem z pasażerem cięższym odemnie a resztę tą mniejszą sam.
Awatar użytkownika
Andrzej77
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 487
Rejestracja: 29.03.2009, 23:00
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kobylanka

Re: Spalanie Trampka

Post autor: Andrzej77 »

Zastanawiam się, czy blisko 200 postów to już dostatecznie dużo, żeby ustalić ile pali trampek :ysz:
Ufaj Allahowi, ale wielbłąda zawsze przywiązuj do płotu
tramp
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 242
Rejestracja: 21.01.2010, 20:11
Mój motocykl: XL650V

Re: Spalanie Trampka

Post autor: tramp »

Andrzej77 pisze:Zastanawiam się, czy blisko 200 postów to już dostatecznie dużo, żeby ustalić ile pali trampek :ysz:
To proste - pali tyle ile mu sie wleje.
Awatar użytkownika
sebek
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 40
Rejestracja: 18.01.2009, 10:07
Lokalizacja: Łódź

Re: Spalanie Trampka

Post autor: sebek »

Poziom spalania zależy od manetki odkręcania.

Mój pali w trasie z jedną osobą 4,3 przy 100-130km/h
przy dwóch i pełnym kufrze centralnym 4,5-4,8 przy 100-120km/h

max spalił 6l przy ostrym grzaniu na trasie i ciężkim błotnistym terenie
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Spalanie Trampka

Post autor: Jaro-Ino »

Czytam te wszystkie posty z opisami rzędu 4,2-4,5 i nie wierze. Mi się udało na trasie zejść do 5, a na 230km zdarzył mi sie może z 20km powyżej prędkości 110km/h, droga bardzo spokojna, więc zero ostrego przyspieszania i gwałtownych hamowań. Prawie jak jazda na tempomacie. I solo. A ludziom pali 4,8 z kuframi w 2 osoby. Co może mieć zatem wpływ na tak duże różnice w spalaniu? Średnio jest to około 6 u mnie, a czasem jak troche miasta to do 6,5 dojdzie.

I teraz pytania:
1. Jak duże zmiany w spalaniu odnotowaliście po zmianach opon na szosówki, kostki, różnice między szosowymi...
2. Czy źle wyregulowane gaźniki mogą zawyżać aż tak znacznie spalanie, jeżeli świece mają kolor kawy z mlekiem?
3. Łańcuch smaruje i dbam, ale czy kwestia naciągu i braku olejarki może mieć duży wpływ?
4. Niska szyba- zaleta czy wada jeśli chodzi o spalanie?
5. Ciśnienie w oponach sprawdzane na bieżąco i utrzymywane w granicach 2 bary.
6. Tłumik?
7. Łożyska w kołach stawiają za duży opór i należy wymienić?
8. Filtr powietrza jest nowy i spalanie spadło o jakieś 0,5-0,7 litra(ciężko określić dokładnie)

Licze na celne odpowiedzi :D Mimo wszystko fajnie by było jakby trampek zadowalał się mniejszymi ilościami paliwa. Zostawałoby troche na teren :ok:
Awatar użytkownika
Daroo
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 84
Rejestracja: 13.06.2010, 16:20
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Kalisz

Re: Spalanie Trampka

Post autor: Daroo »

Witm
ja dzisiaj zrobiłem swoim trampkiem 253km i nie musiałem włączyć rezerwy. Na stacji wlałem 12litrów ale mnie zastanawia fakt czy w ogóle działa rezerwa w moim przypadku??
Wiec wychodzi na to że moj Trampek w trasie przy prędkości 100-130km/h spala ok 5l/100Km bez kufrów solo.
Olej trzeba mieć w głowie, nie tylko w silniku!
Xl600V->XRV750->XL1000Vsd01->XT6003tb,XL1000Vsd02->XT660X->K1200LT->XL700V->VFR800X Crossrunner,XS750eCafeRacer,MT-10 Sahara
Awatar użytkownika
Wolo
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3484
Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Poznań

Re: Spalanie Trampka

Post autor: Wolo »

Jaro, no coś masz zjebane, bo mnie pali średnio 5,5 chyba, a mam i kostki i w terenie jeżdżę.
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
marek79
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 464
Rejestracja: 29.06.2010, 11:05
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Spalanie Trampka

Post autor: marek79 »

mam trampka z 2000 roku i pali 5 litrów a nawet mniej do 110 km/h czyli 5 tysięcy obrotów
proponuje kupić BMW F 650 GS Dakar pali trochę mniej
Awatar użytkownika
jedras
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 648
Rejestracja: 14.07.2008, 21:16
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Maastricht, Netherlands
Kontakt:

Re: Spalanie Trampka

Post autor: jedras »

Mi się wydaje, że spalanie także zależy od rocznika motocykla. starsze transalpy mają większe dysze paliwowe. Ostatnio mój 89 pali w mieście 6l/100km. Przy przelotowej 130km/h też będzie coś koło tego.
Awatar użytkownika
MAKOBIBOK
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 147
Rejestracja: 21.02.2010, 19:02
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kielce

Re: Spalanie Trampka

Post autor: MAKOBIBOK »

Trzeba Trampka przerobić na wtrysk, dołożyć turbo, dostosować na spalanie ON i gitara :lol: Potem jeszcze tylko kilka małych usprawnień i zacznie produkować a nie spalać paliwo :lol: Nie wiem tylko czy benzyna to będzie czy diesel po tej przeróbce :grin:
Ciężko jest lekko żyć...
Awatar użytkownika
dandan
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 398
Rejestracja: 13.06.2008, 07:47
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Siedlce

Re: Spalanie Trampka

Post autor: dandan »

Najniższe spalanie jakie zaobserwowałem w 600 to ~4.0l/100km, najwyższe ~8.5. Jazda po asfalcie bez pasażera, w drugim przypadku z kuframi w specyficznych warunkach.
W terenie wyliczanie spalania jest bez sensu ;-)
Transafricalp beta
T7
marek79
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 464
Rejestracja: 29.06.2010, 11:05
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Spalanie Trampka

Post autor: marek79 »

ciekawe 4 litry
czytałem że 600 trochę mniej palą od 650
na pewno wtrysk jest ekonomiczny
no v-strom 650 i 1000
1000 wypada bardziej ekonomicznie czy jedziesz ostro czy z pasażerem spali zawsze tyle samo
Jacektul
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 41
Rejestracja: 28.04.2010, 09:01
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Gorlice

Re: Spalanie Trampka

Post autor: Jacektul »

Witam

Według moich obliczeń mój TA 650 spalił 6,3l/100 km na trasie 600 km zrobionej w ostatnią niedzielę. Zapakowany jeden kufer, pełny tankbag 25l oraz pasażerka :thumbsup: . Po powrocie do domu na liczniku od ostatniego tankowania było 300 km i następnego dnia po przejechaniu 2 km musiałem szybko szukać stacji bo zaczynał kaszleć i zgasł ale udało się dostać na stacje i po zatankowaniu (dokładnie 17l do pełna) jazda dalej. Na trasie jednak jechałem dość dynamicznie bez wleczenia się za puszkami.
Dotychczas przejechałem około 2000 km i na tym dystansie udało się w dwie osoby bez bagażu osiągnąć najmniej 5,4 l/100km. Ogólnie liczyłem na mniejsze spalanie ale rekompensuje to radość z jazdy. :crossy:

Pzdr
Jacek
tramp
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 242
Rejestracja: 21.01.2010, 20:11
Mój motocykl: XL650V

Re: Spalanie Trampka

Post autor: tramp »

Jacektul pisze:Witam

Według moich obliczeń mój TA 650 spalił 6,3l/100 km na trasie 600 km zrobionej w ostatnią niedzielę. Zapakowany jeden kufer, pełny tankbag 25l oraz pasażerka :thumbsup: . Po powrocie do domu na liczniku od ostatniego tankowania było 300 km i następnego dnia po przejechaniu 2 km musiałem szybko szukać stacji bo zaczynał kaszleć i zgasł ale udało się dostać na stacje i po zatankowaniu (dokładnie 17l do pełna) jazda dalej. Na trasie jednak jechałem dość dynamicznie bez wleczenia się za puszkami.
Jak Ci wyszło 6.3l skoro na 300km zużyłeś 17l benzyny?
Jak dla mnie to 5.6l.
Jacektul
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 41
Rejestracja: 28.04.2010, 09:01
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Gorlice

Re: Spalanie Trampka

Post autor: Jacektul »

tramp pisze:
Jacektul pisze:Witam

Według moich obliczeń mój TA 650 spalił 6,3l/100 km na trasie 600 km zrobionej w ostatnią niedzielę. Zapakowany jeden kufer, pełny tankbag 25l oraz pasażerka :thumbsup: . Po powrocie do domu na liczniku od ostatniego tankowania było 300 km i następnego dnia po przejechaniu 2 km musiałem szybko szukać stacji bo zaczynał kaszleć i zgasł ale udało się dostać na stacje i po zatankowaniu (dokładnie 17l do pełna) jazda dalej. Na trasie jednak jechałem dość dynamicznie bez wleczenia się za puszkami.
Jak Ci wyszło 6.3l skoro na 300km zużyłeś 17l benzyny?
Jak dla mnie to 5.6l.

Faktycznie gafa w obliczeniach. Powinno być 5,6 l/100.
Jednak tankowałem tego dnia 2 razy. Pierwszy etap wycieczki po górskich drogach zużycie wyszło 6,3 l/100. Przy drugim tankowaniu wyszło 5,6 l/100 - dokładnie tak jak podajesz. Dystans 270 km - tankowanie 17 l.
Drugie tankowanie 300 km - 17 l. = 5,6/100 km. Czyli zupełnie rozsądnie.
Awatar użytkownika
kko
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 640
Rejestracja: 03.05.2010, 10:46
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Spalanie Trampka

Post autor: kko »

Dziś troszkę się zszokowałem. Jeździłem po górach (Przełęcz Jugowska - czyli czasem długo pod górę, a czasem dłuugo z góry) z 3 kuframi (choć boczne puste - ale opór powietrza jednak jest) i pasażerką (55kg :tongue: ). Obroty cały czas utrzymywałem spacerowe - bardzo niskie 2500-3500, czasem odkręciłem więcej przy wyprzedzaniu. Spalanie wyszło 4,3 litra ! TA 600 z 98r.
"Nie trzeba być cynikiem, wystarczy, że rozumie się ludzi" - T.P.

XL 1000V SD02
Awatar użytkownika
Wolo
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3484
Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Poznań

Re: Spalanie Trampka

Post autor: Wolo »

2,5 to chyba niezdrowo dla silnika
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości