Spalanie Trampka
- Bugi
- swobodny rider
- Posty: 3271
- Rejestracja: 27.06.2009, 09:23
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Kraków
Re: Spalanie Trampka
to ja najwiecej nie przekrecajac na rezerwe zrobiłem 273km, a potem zaraz zaczął sie ksztusić, wiec przełączyłem na RES i na stacje weszło troche ponad 13L.
Pozdrawiam
Bugi
jak cos działa, nie ruszaj bo spier...
był.. Pomarańczowy dzik :)
http://www.youtube.com/user/bugi275
Bugi
jak cos działa, nie ruszaj bo spier...
był.. Pomarańczowy dzik :)
http://www.youtube.com/user/bugi275
Re: Spalanie Trampka
Bugi, no to teraz mnie osłabiłeś Po 270 to mi się dzisiaj skończyła rezerwa
Jutro rozbieram zbiornik i będę sprawdzał o co chodzi.
Jutro rozbieram zbiornik i będę sprawdzał o co chodzi.
- falco
- oktany w żyłach
- Posty: 5544
- Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: K-J
Re: Spalanie Trampka
Nie mam na razie czasu rozbierać kranika, by zobaczyć czemu mi nie przełącza na rezerwę. W pozycji "off" działa poprawnie.
Czy dobrze kombinuję, jeśli ustawię na stałe kranik w pozycję "rezerwa", to będzie ciągnąć całe paliwo aż do dna?
Wiem ile mi pali, więc mniej-więcej znam zasięg, by zawczasu dojechać do stacji, ale chciałbym doraźnie zwiększyć odstępy od tankowania...
Zauważyłem, że cienki przewód od kranika jest zagięty (zbyt krótki), może to powoduje, że rezerwa raz działa, raz nie działa...?
Czy dobrze kombinuję, jeśli ustawię na stałe kranik w pozycję "rezerwa", to będzie ciągnąć całe paliwo aż do dna?
Wiem ile mi pali, więc mniej-więcej znam zasięg, by zawczasu dojechać do stacji, ale chciałbym doraźnie zwiększyć odstępy od tankowania...
Zauważyłem, że cienki przewód od kranika jest zagięty (zbyt krótki), może to powoduje, że rezerwa raz działa, raz nie działa...?
- Driverd2
- szorujący kolanami
- Posty: 1673
- Rejestracja: 16.12.2009, 17:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Żyrardów
- Kontakt:
Re: Spalanie Trampka
Nie wiem jakim cudem ale udało mi się poprawić ostatni wynik 4.8 i zejść niżej. Wczoraj sporo jeździłem pierwsze tankowanie i wyszło 6 litrów na 100km, a drugie po zrobieniu 197km weszło tylko 9 litrów czyli spalanie około 4.5l dodam że większość km zrobiłem z pasażerem cięższym odemnie a resztę tą mniejszą sam.
125p Polski Fiat is the best and fuck the rest :)
http://www.youtube.com/user/Driver225D?feature=mhw5
http://moto-zyrardow.pl.tl/
http://www.youtube.com/user/Driver225D?feature=mhw5
http://moto-zyrardow.pl.tl/
- Andrzej77
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 487
- Rejestracja: 29.03.2009, 23:00
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kobylanka
Re: Spalanie Trampka
Zastanawiam się, czy blisko 200 postów to już dostatecznie dużo, żeby ustalić ile pali trampek
Ufaj Allahowi, ale wielbłąda zawsze przywiązuj do płotu
Re: Spalanie Trampka
To proste - pali tyle ile mu sie wleje.Andrzej77 pisze:Zastanawiam się, czy blisko 200 postów to już dostatecznie dużo, żeby ustalić ile pali trampek
Re: Spalanie Trampka
Poziom spalania zależy od manetki odkręcania.
Mój pali w trasie z jedną osobą 4,3 przy 100-130km/h
przy dwóch i pełnym kufrze centralnym 4,5-4,8 przy 100-120km/h
max spalił 6l przy ostrym grzaniu na trasie i ciężkim błotnistym terenie
Mój pali w trasie z jedną osobą 4,3 przy 100-130km/h
przy dwóch i pełnym kufrze centralnym 4,5-4,8 przy 100-120km/h
max spalił 6l przy ostrym grzaniu na trasie i ciężkim błotnistym terenie
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Spalanie Trampka
Czytam te wszystkie posty z opisami rzędu 4,2-4,5 i nie wierze. Mi się udało na trasie zejść do 5, a na 230km zdarzył mi sie może z 20km powyżej prędkości 110km/h, droga bardzo spokojna, więc zero ostrego przyspieszania i gwałtownych hamowań. Prawie jak jazda na tempomacie. I solo. A ludziom pali 4,8 z kuframi w 2 osoby. Co może mieć zatem wpływ na tak duże różnice w spalaniu? Średnio jest to około 6 u mnie, a czasem jak troche miasta to do 6,5 dojdzie.
I teraz pytania:
1. Jak duże zmiany w spalaniu odnotowaliście po zmianach opon na szosówki, kostki, różnice między szosowymi...
2. Czy źle wyregulowane gaźniki mogą zawyżać aż tak znacznie spalanie, jeżeli świece mają kolor kawy z mlekiem?
3. Łańcuch smaruje i dbam, ale czy kwestia naciągu i braku olejarki może mieć duży wpływ?
4. Niska szyba- zaleta czy wada jeśli chodzi o spalanie?
5. Ciśnienie w oponach sprawdzane na bieżąco i utrzymywane w granicach 2 bary.
6. Tłumik?
7. Łożyska w kołach stawiają za duży opór i należy wymienić?
8. Filtr powietrza jest nowy i spalanie spadło o jakieś 0,5-0,7 litra(ciężko określić dokładnie)
Licze na celne odpowiedzi Mimo wszystko fajnie by było jakby trampek zadowalał się mniejszymi ilościami paliwa. Zostawałoby troche na teren
I teraz pytania:
1. Jak duże zmiany w spalaniu odnotowaliście po zmianach opon na szosówki, kostki, różnice między szosowymi...
2. Czy źle wyregulowane gaźniki mogą zawyżać aż tak znacznie spalanie, jeżeli świece mają kolor kawy z mlekiem?
3. Łańcuch smaruje i dbam, ale czy kwestia naciągu i braku olejarki może mieć duży wpływ?
4. Niska szyba- zaleta czy wada jeśli chodzi o spalanie?
5. Ciśnienie w oponach sprawdzane na bieżąco i utrzymywane w granicach 2 bary.
6. Tłumik?
7. Łożyska w kołach stawiają za duży opór i należy wymienić?
8. Filtr powietrza jest nowy i spalanie spadło o jakieś 0,5-0,7 litra(ciężko określić dokładnie)
Licze na celne odpowiedzi Mimo wszystko fajnie by było jakby trampek zadowalał się mniejszymi ilościami paliwa. Zostawałoby troche na teren
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- Daroo
- wiejski tuningowiec
- Posty: 84
- Rejestracja: 13.06.2010, 16:20
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Kalisz
Re: Spalanie Trampka
Witm
ja dzisiaj zrobiłem swoim trampkiem 253km i nie musiałem włączyć rezerwy. Na stacji wlałem 12litrów ale mnie zastanawia fakt czy w ogóle działa rezerwa w moim przypadku??
Wiec wychodzi na to że moj Trampek w trasie przy prędkości 100-130km/h spala ok 5l/100Km bez kufrów solo.
ja dzisiaj zrobiłem swoim trampkiem 253km i nie musiałem włączyć rezerwy. Na stacji wlałem 12litrów ale mnie zastanawia fakt czy w ogóle działa rezerwa w moim przypadku??
Wiec wychodzi na to że moj Trampek w trasie przy prędkości 100-130km/h spala ok 5l/100Km bez kufrów solo.
Olej trzeba mieć w głowie, nie tylko w silniku!
Xl600V->XRV750->XL1000Vsd01->XT6003tb,XL1000Vsd02->XT660X->K1200LT->XL700V->VFR800X Crossrunner,XS750eCafeRacer,MT-10 Sahara
Xl600V->XRV750->XL1000Vsd01->XT6003tb,XL1000Vsd02->XT660X->K1200LT->XL700V->VFR800X Crossrunner,XS750eCafeRacer,MT-10 Sahara
- Wolo
- swobodny rider
- Posty: 3484
- Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Poznań
Re: Spalanie Trampka
Jaro, no coś masz zjebane, bo mnie pali średnio 5,5 chyba, a mam i kostki i w terenie jeżdżę.
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
-
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 464
- Rejestracja: 29.06.2010, 11:05
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Spalanie Trampka
mam trampka z 2000 roku i pali 5 litrów a nawet mniej do 110 km/h czyli 5 tysięcy obrotów
proponuje kupić BMW F 650 GS Dakar pali trochę mniej
proponuje kupić BMW F 650 GS Dakar pali trochę mniej
- jedras
- łamacz szprych
- Posty: 648
- Rejestracja: 14.07.2008, 21:16
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Maastricht, Netherlands
- Kontakt:
Re: Spalanie Trampka
Mi się wydaje, że spalanie także zależy od rocznika motocykla. starsze transalpy mają większe dysze paliwowe. Ostatnio mój 89 pali w mieście 6l/100km. Przy przelotowej 130km/h też będzie coś koło tego.
- MAKOBIBOK
- osiedlowy kaskader
- Posty: 147
- Rejestracja: 21.02.2010, 19:02
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kielce
Re: Spalanie Trampka
Trzeba Trampka przerobić na wtrysk, dołożyć turbo, dostosować na spalanie ON i gitara Potem jeszcze tylko kilka małych usprawnień i zacznie produkować a nie spalać paliwo Nie wiem tylko czy benzyna to będzie czy diesel po tej przeróbce
Ciężko jest lekko żyć...
- dandan
- miejski lanser
- Posty: 398
- Rejestracja: 13.06.2008, 07:47
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Siedlce
Re: Spalanie Trampka
Najniższe spalanie jakie zaobserwowałem w 600 to ~4.0l/100km, najwyższe ~8.5. Jazda po asfalcie bez pasażera, w drugim przypadku z kuframi w specyficznych warunkach.
W terenie wyliczanie spalania jest bez sensu
W terenie wyliczanie spalania jest bez sensu
Transafricalp beta
T7
T7
-
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 464
- Rejestracja: 29.06.2010, 11:05
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Spalanie Trampka
ciekawe 4 litry
czytałem że 600 trochę mniej palą od 650
na pewno wtrysk jest ekonomiczny
no v-strom 650 i 1000
1000 wypada bardziej ekonomicznie czy jedziesz ostro czy z pasażerem spali zawsze tyle samo
czytałem że 600 trochę mniej palą od 650
na pewno wtrysk jest ekonomiczny
no v-strom 650 i 1000
1000 wypada bardziej ekonomicznie czy jedziesz ostro czy z pasażerem spali zawsze tyle samo
-
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 41
- Rejestracja: 28.04.2010, 09:01
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Gorlice
Re: Spalanie Trampka
Witam
Według moich obliczeń mój TA 650 spalił 6,3l/100 km na trasie 600 km zrobionej w ostatnią niedzielę. Zapakowany jeden kufer, pełny tankbag 25l oraz pasażerka . Po powrocie do domu na liczniku od ostatniego tankowania było 300 km i następnego dnia po przejechaniu 2 km musiałem szybko szukać stacji bo zaczynał kaszleć i zgasł ale udało się dostać na stacje i po zatankowaniu (dokładnie 17l do pełna) jazda dalej. Na trasie jednak jechałem dość dynamicznie bez wleczenia się za puszkami.
Dotychczas przejechałem około 2000 km i na tym dystansie udało się w dwie osoby bez bagażu osiągnąć najmniej 5,4 l/100km. Ogólnie liczyłem na mniejsze spalanie ale rekompensuje to radość z jazdy.
Pzdr
Jacek
Według moich obliczeń mój TA 650 spalił 6,3l/100 km na trasie 600 km zrobionej w ostatnią niedzielę. Zapakowany jeden kufer, pełny tankbag 25l oraz pasażerka . Po powrocie do domu na liczniku od ostatniego tankowania było 300 km i następnego dnia po przejechaniu 2 km musiałem szybko szukać stacji bo zaczynał kaszleć i zgasł ale udało się dostać na stacje i po zatankowaniu (dokładnie 17l do pełna) jazda dalej. Na trasie jednak jechałem dość dynamicznie bez wleczenia się za puszkami.
Dotychczas przejechałem około 2000 km i na tym dystansie udało się w dwie osoby bez bagażu osiągnąć najmniej 5,4 l/100km. Ogólnie liczyłem na mniejsze spalanie ale rekompensuje to radość z jazdy.
Pzdr
Jacek
Re: Spalanie Trampka
Jak Ci wyszło 6.3l skoro na 300km zużyłeś 17l benzyny?Jacektul pisze:Witam
Według moich obliczeń mój TA 650 spalił 6,3l/100 km na trasie 600 km zrobionej w ostatnią niedzielę. Zapakowany jeden kufer, pełny tankbag 25l oraz pasażerka . Po powrocie do domu na liczniku od ostatniego tankowania było 300 km i następnego dnia po przejechaniu 2 km musiałem szybko szukać stacji bo zaczynał kaszleć i zgasł ale udało się dostać na stacje i po zatankowaniu (dokładnie 17l do pełna) jazda dalej. Na trasie jednak jechałem dość dynamicznie bez wleczenia się za puszkami.
Jak dla mnie to 5.6l.
-
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 41
- Rejestracja: 28.04.2010, 09:01
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Gorlice
Re: Spalanie Trampka
tramp pisze:Jak Ci wyszło 6.3l skoro na 300km zużyłeś 17l benzyny?Jacektul pisze:Witam
Według moich obliczeń mój TA 650 spalił 6,3l/100 km na trasie 600 km zrobionej w ostatnią niedzielę. Zapakowany jeden kufer, pełny tankbag 25l oraz pasażerka . Po powrocie do domu na liczniku od ostatniego tankowania było 300 km i następnego dnia po przejechaniu 2 km musiałem szybko szukać stacji bo zaczynał kaszleć i zgasł ale udało się dostać na stacje i po zatankowaniu (dokładnie 17l do pełna) jazda dalej. Na trasie jednak jechałem dość dynamicznie bez wleczenia się za puszkami.
Jak dla mnie to 5.6l.
Faktycznie gafa w obliczeniach. Powinno być 5,6 l/100.
Jednak tankowałem tego dnia 2 razy. Pierwszy etap wycieczki po górskich drogach zużycie wyszło 6,3 l/100. Przy drugim tankowaniu wyszło 5,6 l/100 - dokładnie tak jak podajesz. Dystans 270 km - tankowanie 17 l.
Drugie tankowanie 300 km - 17 l. = 5,6/100 km. Czyli zupełnie rozsądnie.
- kko
- łamacz szprych
- Posty: 640
- Rejestracja: 03.05.2010, 10:46
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Spalanie Trampka
Dziś troszkę się zszokowałem. Jeździłem po górach (Przełęcz Jugowska - czyli czasem długo pod górę, a czasem dłuugo z góry) z 3 kuframi (choć boczne puste - ale opór powietrza jednak jest) i pasażerką (55kg ). Obroty cały czas utrzymywałem spacerowe - bardzo niskie 2500-3500, czasem odkręciłem więcej przy wyprzedzaniu. Spalanie wyszło 4,3 litra ! TA 600 z 98r.
"Nie trzeba być cynikiem, wystarczy, że rozumie się ludzi" - T.P.
XL 1000V SD02
XL 1000V SD02
- Wolo
- swobodny rider
- Posty: 3484
- Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Poznań
Re: Spalanie Trampka
2,5 to chyba niezdrowo dla silnika
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości