Mały problem z silnikiem, dymi......
Mały problem z silnikiem, dymi......
Po zimie odpaliłem Trampka XL 650 i zauważyłem dziwne objawy, strasznie dymi. Rozgrzewałem go na postoju, spuszczałem paliwo z gaźników , nie było widać żeby woda się odstała, wymieniłem wszystkie świece na nowe. Dziwi mnie trochę, że przy odpalaniu gdy mam wyciągnięte ssanie to obroty są w granicach 1000 z małym hakiem. Sprawdziłem filtr powietrza (czysty). Na wolnych obrotach pracuje równo, na wyższych troszeczkę jakby przerywał. Podczas jazdy czasami jest dobrze a czasami dymi jak trabant. Czy może ktoś miał podobne objawy i może coś podpowiedzieć....
z góry dziękuję za pomocne informacje
z góry dziękuję za pomocne informacje
- hetfield
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 267
- Rejestracja: 17.08.2009, 23:06
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Kraków
Re: Mały problem z silnikiem, dymi......
Gdyby to był czarny dym to znaczy, że mieszanka za bogata (świeca tez byłaby czarna).
Jeśli to jest biały dym to oprócz benzyny może pali jeszcze jakiś inny płyn
Jeśli to jest biały dym to oprócz benzyny może pali jeszcze jakiś inny płyn
Re: Mały problem z silnikiem, dymi......
Przebieg mojego silnika to 2400km a w dymie nie czuję oleju.....
- Thorgal77
- przycierający rafki
- Posty: 1342
- Rejestracja: 20.06.2008, 22:01
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Hindenburg (Zabrze)
Re: Mały problem z silnikiem, dymi......
mysle ze to nie spalone paliwo skoro zle sie zachowuje i ma nierówną prace.
sprawdz iskre.
Po zimie mogły styki zasniedziec jak masz wilgoc w garage.
...
niewiem co jeszcze.
sprawdz iskre.
Po zimie mogły styki zasniedziec jak masz wilgoc w garage.
...
niewiem co jeszcze.
Wymiana uszkodzonych membran gaźnikowych XL600V, XL650, XRV750 RD04, XRV650 RD03 i inne
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
- NaczelnyFilozof
- czyściciel nagaru
- Posty: 585
- Rejestracja: 24.08.2008, 09:52
- Lokalizacja: Jeleśnia - Żywiec
- Kontakt:
Re: Mały problem z silnikiem, dymi......
Mój po zimie też straszliwie dymił niczym lokomotywa. Kłęby pary wodnej. To tylko było po pierwszym przepaleniu wiosennym.Pokemon pisze:Po zimie odpaliłem Trampka XL 650 i zauważyłem dziwne objawy, strasznie dymi.
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Transalp 600 '91 [Puzzle Edition 2.0]
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Transalp 600 '91 [Puzzle Edition 2.0]
Re: Mały problem z silnikiem, dymi......
Dzwoniłem dziś do najbliższego salony Hondy w Siedlcach, żeby umówić się na ewentualne synchro gaźników. Uprzejmie poinformowano mnie, że nie wykonują takich czynności.
- Wolo
- swobodny rider
- Posty: 3484
- Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Poznań
Re: Mały problem z silnikiem, dymi......
Synchro jest akurat proste do zrobienia samemu, szkoda kasy, ok 150 zł sobie życzą w serwisach.
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
- torak
- pałujący w lesie
- Posty: 1417
- Rejestracja: 12.06.2008, 22:48
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Mały problem z silnikiem, dymi......
Jak napisał Naczelny. Jesteś pewien że to nie para? Przez zimę w układzie wydechowym jest mnóstwo skondensowaniej wilgoci.
BTW, Wolo, napisz po kolei, jak wykonać synchro gaźników bez wakuometrów?
BTW, Wolo, napisz po kolei, jak wykonać synchro gaźników bez wakuometrów?
pomarańczowe zaloty czas zacząć
http://www.artmebel.szczecin.pl
http://www.artmebel.szczecin.pl
Re: Mały problem z silnikiem, dymi......
Dymić przestał po dwóch dniach jazdy, ale ma nadal nierówną pracę...trzymam go na przykład na 2500 obrotów a on samoczynnie przechodzi na około 5000 a potem gwałtownie spada.
Jest też coś nie tak ze ssaniem. Odpalam na ssaniu a obroty niewiele ponad 1500.
Jest też coś nie tak ze ssaniem. Odpalam na ssaniu a obroty niewiele ponad 1500.
- miroslaw123
- oktany w żyłach
- Posty: 3622
- Rejestracja: 14.06.2009, 13:28
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Kraków
Re: Mały problem z silnikiem, dymi......
a może linka od rolgazu się przycina?
- Thorgal77
- przycierający rafki
- Posty: 1342
- Rejestracja: 20.06.2008, 22:01
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Hindenburg (Zabrze)
Re: Mały problem z silnikiem, dymi......
Kurde - wiesz jak cięzko jest pomóc skutecznie na odległość...ehh
Wymiana uszkodzonych membran gaźnikowych XL600V, XL650, XRV750 RD04, XRV650 RD03 i inne
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
- Wolo
- swobodny rider
- Posty: 3484
- Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Poznań
Re: Mały problem z silnikiem, dymi......
Ostatnio robiłem, mam film poglądowy na potrzeby forum, trzeba mi go tylko na YT wrzucić.torak pisze:Jak napisał Naczelny. Jesteś pewien że to nie para? Przez zimę w układzie wydechowym jest mnóstwo skondensowaniej wilgoci.
BTW, Wolo, napisz po kolei, jak wykonać synchro gaźników bez wakuometrów?
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
- Daniel 87
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 874
- Rejestracja: 19.06.2008, 13:30
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Mały problem z silnikiem, dymi......
Sprawdz tloczki od ssania, sprawdz również czy linki chodzą plynnie i sie nie blokują, jesli zaczyna kopcic znaczy dostaje za duzo paliwa, jesli wchoidzi na obroty bogata mieszanka, stawiam na ssanie
Dla przyjaciół Buli
Sklep Motocyklowy "Twój Motocykl"- Zapraszam
Konstantynów Łódzki
886 474 474 od 10-18 tej.
obecnie BMW R100 Cafe Racer zbudowany na bazie R100RS 1980r
Junak M10 1961r
MZ ES250/2 1969
Jawa 353 1961r
Sklep Motocyklowy "Twój Motocykl"- Zapraszam
Konstantynów Łódzki
886 474 474 od 10-18 tej.
obecnie BMW R100 Cafe Racer zbudowany na bazie R100RS 1980r
Junak M10 1961r
MZ ES250/2 1969
Jawa 353 1961r
Re: Mały problem z silnikiem, dymi......
W sobotę rozbieram na nowo Trampka, będę szukał przyczyny od ssania tak jak piszesz.
Dzięki
Dzięki
- vertus72
- czyściciel nagaru
- Posty: 528
- Rejestracja: 16.07.2010, 17:46
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Litzmanstad
Re: Mały problem z silnikiem, dymi......
A mój dla odmiany oprócz czarnego dymienia to popyrkuje w wydechu jak schodzi z obrotów tak jakby dopalały się w nim resztki paliwa, nie mówiąc już o bujaniu wolnych obrotów. mam nadzieję, że to właśnie odpowiedzialny jest bogaty skład mieszanki, bo silnik muli słabo przyśpiesza.
Prędkość nie zabija, tylko nagłe zatrzymanie.
- Daniel 87
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 874
- Rejestracja: 19.06.2008, 13:30
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Mały problem z silnikiem, dymi......
Vertus co tu duzo mowic wpadnij masz czas (2 tyg) na rozmyslenia nim wrócę
Skoro wali w wydech to ja bym powiedzial ze jednak za uboga mieszanka
Skoro wali w wydech to ja bym powiedzial ze jednak za uboga mieszanka
Dla przyjaciół Buli
Sklep Motocyklowy "Twój Motocykl"- Zapraszam
Konstantynów Łódzki
886 474 474 od 10-18 tej.
obecnie BMW R100 Cafe Racer zbudowany na bazie R100RS 1980r
Junak M10 1961r
MZ ES250/2 1969
Jawa 353 1961r
Sklep Motocyklowy "Twój Motocykl"- Zapraszam
Konstantynów Łódzki
886 474 474 od 10-18 tej.
obecnie BMW R100 Cafe Racer zbudowany na bazie R100RS 1980r
Junak M10 1961r
MZ ES250/2 1969
Jawa 353 1961r
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Mały problem z silnikiem, dymi......
Jak muli to może potrzebna jest regulacja zaworów. Mój po regulacji zaczął śmigać. No i jeśli strzela w wydech przy schodzeniu z obrotów to synchro do zrobienia Ale to V-ka więc i tak czasem sobie strzeli. Mi się to akurat podoba
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- vertus72
- czyściciel nagaru
- Posty: 528
- Rejestracja: 16.07.2010, 17:46
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Litzmanstad
Re: Mały problem z silnikiem, dymi......
W takim razie szczekam na Daniela, a narazie śmigam jak na komarku, abo syrenko
A tak na marginesie to na długie zimowanie zawsze zakładałem prezerwatywę.......oczywiście na tłumik, wtedy wilgoć tak się nie pcha do wewnątrz, a i widok jest w pytkę.
A tak na marginesie to na długie zimowanie zawsze zakładałem prezerwatywę.......oczywiście na tłumik, wtedy wilgoć tak się nie pcha do wewnątrz, a i widok jest w pytkę.
Prędkość nie zabija, tylko nagłe zatrzymanie.
Re: Mały problem z silnikiem, dymi......
Nie będę zakładał nowego tematu, więc podpinam się tu. Mój Dziadek Trampek XL600V pod koniec tego sezonu zaczął kopcić na biało i niestety brzydko ten dym śmierdzi olejem.
Muszę się bać, bo kiedyś gdzieś wyczytałem, że jak Tramek pali olej to należy dbać o jego stan i jeździć. Jeżeli się bać to może ktoś poleci jakiegoś dobrego mechanika w Lubinie (dolnośląskie) lub okolicach. Kolejne pytanie czy mimo braku doświadczenia, może dałbym radę sam ogarnąć temat?
Muszę się bać, bo kiedyś gdzieś wyczytałem, że jak Tramek pali olej to należy dbać o jego stan i jeździć. Jeżeli się bać to może ktoś poleci jakiegoś dobrego mechanika w Lubinie (dolnośląskie) lub okolicach. Kolejne pytanie czy mimo braku doświadczenia, może dałbym radę sam ogarnąć temat?
I know now why you cry, but it's something I can never do...
-
- młody podróżnik
- Posty: 1945
- Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Środmieście
Re: Mały problem z silnikiem, dymi......
Biało-biało czy biało-siwo?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości