sprawdzanie łańcuszków rozrządu

Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.
Awatar użytkownika
danson
romeciarz
romeciarz
Posty: 28
Rejestracja: 19.05.2009, 17:05
Mój motocykl: XL600V

sprawdzanie łańcuszków rozrządu

Post autor: danson »

Witam. Sprawdzał może ktoś zużycie łańcuszka rozrządu? Coś kiedyś słyszałem że na napinaczu jest jakaś skala ale nie wiem czy to prawda bo jeszcze nie wziąłem się za rozkręcanie. Może ktoś mi podpowie jak to się sprawdza
LAPA_PD06
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 135
Rejestracja: 18.06.2008, 22:00
Lokalizacja: Przeworsk

Re: sprawdzanie łańcuszków rozrządu

Post autor: LAPA_PD06 »

a jest no może nie skala tylko mały kilnik który pod wpływem zużywania się łańcuszkków(ślizgów)wysówa się do góry nie może wystawać więcej niż 6mm granica bezpieczna :thumbsdown: no ale do tego panie dekielki w górę :drinking: i DZIDA :ok:

Obrazek
Obrazek
Karwa słabo widać :banghead: na drugim zdięciu ale jak ktoś będzie trzeżwy to zobaczy :drinking: :drinking: :drinking:
Transalp 600/650 96R HONDA ST 1100 98R HONDA VARADERO SD02 LIMITED EDITION z prawdą jest jak z dupą ,każdy ma swoją !!!!!!!!
Awatar użytkownika
danson
romeciarz
romeciarz
Posty: 28
Rejestracja: 19.05.2009, 17:05
Mój motocykl: XL600V

Re: sprawdzanie łańcuszków rozrządu

Post autor: danson »

Dzięki.... Takiej odpowiedzi oczekiwałem. Teraz już śmiało mogę rozkręcać motorek i przeprowadzić zimową diagnozę. Wielkie dzięki
Awatar użytkownika
danson
romeciarz
romeciarz
Posty: 28
Rejestracja: 19.05.2009, 17:05
Mój motocykl: XL600V

Re: sprawdzanie łańcuszków rozrządu

Post autor: danson »

no niestety jak sie obawiałem granica 6 mm u mnie przekroczona :sad: szykuje sie wydatek.... Z jakiej firmy byście polecili kupic łańcuszki?
LAPA_PD06
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 135
Rejestracja: 18.06.2008, 22:00
Lokalizacja: Przeworsk

Re: sprawdzanie łańcuszków rozrządu

Post autor: LAPA_PD06 »

tylko DID + spinki do tego a miałem i sprzedałem kpl.za całe 300zł :sad:
Transalp 600/650 96R HONDA ST 1100 98R HONDA VARADERO SD02 LIMITED EDITION z prawdą jest jak z dupą ,każdy ma swoją !!!!!!!!
Awatar użytkownika
danson
romeciarz
romeciarz
Posty: 28
Rejestracja: 19.05.2009, 17:05
Mój motocykl: XL600V

Re: sprawdzanie łańcuszków rozrządu

Post autor: danson »

a na takim DID-dzie ile pojeźdzę później? a masz moze jakiś sprawdzony sklep zeby mi jakieś podróby nie wcisli? a co sądzisz o łańsuszku Tourmax? Słyszałem parę opini że sa lepsze od DIDa.
LAPA_PD06
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 135
Rejestracja: 18.06.2008, 22:00
Lokalizacja: Przeworsk

Re: sprawdzanie łańcuszków rozrządu

Post autor: LAPA_PD06 »

DID to tak jak orginał jeśli będziesz miał szczęście to w pudełku TOURMAXA będzie DID :ok:
Kamikazemario w Cebrze jest samonapinacz to lepsza wiadomość ta gorsza że czasem się zacina lub wybija sprężyna dociskowa ale to napewno usłyszysz :banghead:
Transalp 600/650 96R HONDA ST 1100 98R HONDA VARADERO SD02 LIMITED EDITION z prawdą jest jak z dupą ,każdy ma swoją !!!!!!!!
Awatar użytkownika
danson
romeciarz
romeciarz
Posty: 28
Rejestracja: 19.05.2009, 17:05
Mój motocykl: XL600V

Re: sprawdzanie łańcuszków rozrządu

Post autor: danson »

a z którego sklepu bys polecił kupić tego DiD-a?
Awatar użytkownika
sqmir
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 250
Rejestracja: 20.04.2009, 10:38
Lokalizacja: piastów pruszków centrum wawy

Re: sprawdzanie łańcuszków rozrządu

Post autor: sqmir »

Panowie, a po jakim czasie/przebiegu warto tam zajrzeć celem ustalenia ile do tych 6mm brakuje i czy aby nie jest więcej akuratnie?
XL 1000- |'02| kiedy nie wystarcza siła argumentów - konieczny jest argument siły.
zwrobel
romeciarz
romeciarz
Posty: 34
Rejestracja: 06.08.2008, 17:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: sprawdzanie łańcuszków rozrządu

Post autor: zwrobel »

Ja ostatnio znalazłem http://www.motor-land.com.pl/sklep/. Podobno są bezpośrednim importerem DIDa. Kupowałem ostatnio u nich zębatkę przednią i generalnie z obsługi i ceny byłem zadowolony.
Awatar użytkownika
danson
romeciarz
romeciarz
Posty: 28
Rejestracja: 19.05.2009, 17:05
Mój motocykl: XL600V

Re: sprawdzanie łańcuszków rozrządu

Post autor: danson »

dzieki "zwrobel" za link do sklepu. Mam jeszcze takie pytanie co do oznaczeń łańcuszków np DIDSCA0409ASDH kosztuje 173 zł a DIDSCA0412ASDH 244 zł. Czyli na moje rozumowanie ten z oznaczeniem 412 dłuzej mi wytrzyma? wiadomo ze chce się zrobić dobrze wydawając jak najmniejsze pieniądze. Może ktoś zakładał juz ten łańcuszek DIDSCA0409ASDH i moze się wypowiedzieć na temat jego działania, ile juz wytzymał.
Awatar użytkownika
Piszczałka
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 328
Rejestracja: 04.08.2008, 23:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Ryszki /koło Grójca

Re: sprawdzanie łańcuszków rozrządu

Post autor: Piszczałka »

Ja mam w instrukcji że nie może przekroczyć 7mm ( czarny silnik), aktualnie mam 6,7mm wysunięte znaczniki i moto śmiga dobrze
WFM M06 S34 - 1964r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
LAPA_PD06
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 135
Rejestracja: 18.06.2008, 22:00
Lokalizacja: Przeworsk

Re: sprawdzanie łańcuszków rozrządu

Post autor: LAPA_PD06 »

Łańcuch 412 stosowane były do starszych wersji do roku jak się nie mylę 90,409 nowsze wersie.409 są węższe a 412 szersze w sumie ton szerszy założysz do nowszego ale będzie się po kołach plontał jak Ży..po próżnym sklepie :haha: :haha: .Co do napinacza to wyjęty ślizg i popuszczony klin pomiar wynosi między 7-7,8 mm to już taki punkt w którym napinacz nie działa przy 6,5mm jest już z napięciem kiepsko :thumbsdown:
Transalp 600/650 96R HONDA ST 1100 98R HONDA VARADERO SD02 LIMITED EDITION z prawdą jest jak z dupą ,każdy ma swoją !!!!!!!!
Awatar użytkownika
Jawsim
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 30.12.2011, 01:23
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Glogów

Re: sprawdzanie łańcuszków rozrządu

Post autor: Jawsim »

Odgrzeję kotleta- jako,że u siebie właśnie ten temat przerabiam. Łańcuszek niekoniecznie hałasuje na zimnym jak to jest powszechnie uważane. Otóż w moim Trampku klikotanie zaczyna się gdy silnik się nagrzeje- a razem z nim łańcuszki i olej. Zimny chodzi jak pszczoła. Zimny łańcuch jest bardziej zwarty. Olej jest gęstszy i całe to towarzystwo ma się bardziej ku sobie. Podejrzewałem zawory. Ale nie.Ustawione,na zimno-na zimno kontrola łańcuszków-ok-ciasne. Rozgrzałem piec, bak w górę,gaźniki na bok, czapki z głów. Luzy wentyli w normie- ale kajdanek da się palcami odciągnąć od koła zębatego- co dziwne- jak robiłem luzy zaworowe to mierzyłem na jaką wysokość wystają te kontrolne dzyndzle. Było poniżej 6mm. Na gorąco-blisko 7mm. Wcześniej jak zaglądałem zmyliły mnie napisy DID- nie przyszło mi do łba,że diody szły na pierwszy montaż. Nie chce mi się,ale muszę zmienić kajdanki bo praca silnika na zimnym jest o niebo przyjemniejsza. Klikotanie na ciepło milknie ze wzrostem obrotów. Ewidentnie zużyte łańcuszki. Nie miała baba problemu- kupiła se ciele.
Awatar użytkownika
szparag
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 479
Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: sprawdzanie łańcuszków rozrządu

Post autor: szparag »

Nie spotkałem się z fabrycznym łańcuchem sygnowanym logo DID. Raczej były już wymieniane.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Jawsim
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 30.12.2011, 01:23
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Glogów

Re: sprawdzanie łańcuszków rozrządu

Post autor: Jawsim »

Ja też nigdy nie widziałem toteż zgłupiałem. Być może się po prostu zużyły ( bywa i tak )
Awatar użytkownika
szparag
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 479
Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: sprawdzanie łańcuszków rozrządu

Post autor: szparag »

Parę lat temu trafiały się jakieś łańcuchy did cięte z metra, była to jakaś przemysłówka, która pasowała do motocykli, problem w tym, że wytrzymywała parę tysięcy kilometrów.
Pozdr.
Awatar użytkownika
Piszczałka
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 328
Rejestracja: 04.08.2008, 23:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Ryszki /koło Grójca

Re: sprawdzanie łańcuszków rozrządu

Post autor: Piszczałka »

Ja dwa lata temu miałem propozycje od znajomego co troszkę motory naprawiał że kupuje łańcuchy rozrządu DID "na metry" i możne sprzedać i zaprawić, zrezygnowałem boi i remont zrobiłem innego silnika który później wstawił a i znajomy jest raczej szemrany. Ich jakość jest mi nieznana.
Witam kolegę Jawsima :)
WFM M06 S34 - 1964r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
Awatar użytkownika
Jawsim
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 30.12.2011, 01:23
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Glogów

Re: sprawdzanie łańcuszków rozrządu

Post autor: Jawsim »

Moto przytargane z Francji w październiku. Możliwe,że przebieg nie jest autentyczny-co miałem osobiście w nosie bo i tak zawsze robie porządny rekonesans. Rozrząd był swoją drogą przestawiony na górach o ząbek w tył ( czyżby żabojady nie uwzględniły cofnięcia się góry po zadziałaniu napinacza?? nie wiem ) tak czy siak zamówiłem Tourmaxy w dobrej cenie i załatwię temat ( może małe foto story? )

Cześć Piszczący :)
Awatar użytkownika
Piszczałka
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 328
Rejestracja: 04.08.2008, 23:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Ryszki /koło Grójca

Re: sprawdzanie łańcuszków rozrządu

Post autor: Piszczałka »

Pewnie ktoś zakładał niechlujnie, mnie podczas ich zakładania nic się nie przestawiło tak mi się przynajmniej wydaje
WFM M06 S34 - 1964r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości