sprawdzanie łańcuszków rozrządu
sprawdzanie łańcuszków rozrządu
Witam. Sprawdzał może ktoś zużycie łańcuszka rozrządu? Coś kiedyś słyszałem że na napinaczu jest jakaś skala ale nie wiem czy to prawda bo jeszcze nie wziąłem się za rozkręcanie. Może ktoś mi podpowie jak to się sprawdza
Re: sprawdzanie łańcuszków rozrządu
a jest no może nie skala tylko mały kilnik który pod wpływem zużywania się łańcuszkków(ślizgów)wysówa się do góry nie może wystawać więcej niż 6mm granica bezpieczna no ale do tego panie dekielki w górę i DZIDA
Karwa słabo widać na drugim zdięciu ale jak ktoś będzie trzeżwy to zobaczy
Karwa słabo widać na drugim zdięciu ale jak ktoś będzie trzeżwy to zobaczy
Transalp 600/650 96R HONDA ST 1100 98R HONDA VARADERO SD02 LIMITED EDITION z prawdą jest jak z dupą ,każdy ma swoją !!!!!!!!
Re: sprawdzanie łańcuszków rozrządu
Dzięki.... Takiej odpowiedzi oczekiwałem. Teraz już śmiało mogę rozkręcać motorek i przeprowadzić zimową diagnozę. Wielkie dzięki
Re: sprawdzanie łańcuszków rozrządu
no niestety jak sie obawiałem granica 6 mm u mnie przekroczona szykuje sie wydatek.... Z jakiej firmy byście polecili kupic łańcuszki?
Re: sprawdzanie łańcuszków rozrządu
tylko DID + spinki do tego a miałem i sprzedałem kpl.za całe 300zł
Transalp 600/650 96R HONDA ST 1100 98R HONDA VARADERO SD02 LIMITED EDITION z prawdą jest jak z dupą ,każdy ma swoją !!!!!!!!
Re: sprawdzanie łańcuszków rozrządu
a na takim DID-dzie ile pojeźdzę później? a masz moze jakiś sprawdzony sklep zeby mi jakieś podróby nie wcisli? a co sądzisz o łańsuszku Tourmax? Słyszałem parę opini że sa lepsze od DIDa.
Re: sprawdzanie łańcuszków rozrządu
DID to tak jak orginał jeśli będziesz miał szczęście to w pudełku TOURMAXA będzie DID
Kamikazemario w Cebrze jest samonapinacz to lepsza wiadomość ta gorsza że czasem się zacina lub wybija sprężyna dociskowa ale to napewno usłyszysz
Kamikazemario w Cebrze jest samonapinacz to lepsza wiadomość ta gorsza że czasem się zacina lub wybija sprężyna dociskowa ale to napewno usłyszysz
Transalp 600/650 96R HONDA ST 1100 98R HONDA VARADERO SD02 LIMITED EDITION z prawdą jest jak z dupą ,każdy ma swoją !!!!!!!!
Re: sprawdzanie łańcuszków rozrządu
a z którego sklepu bys polecił kupić tego DiD-a?
- sqmir
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 250
- Rejestracja: 20.04.2009, 10:38
- Lokalizacja: piastów pruszków centrum wawy
Re: sprawdzanie łańcuszków rozrządu
Panowie, a po jakim czasie/przebiegu warto tam zajrzeć celem ustalenia ile do tych 6mm brakuje i czy aby nie jest więcej akuratnie?
XL 1000- |'02| kiedy nie wystarcza siła argumentów - konieczny jest argument siły.
Re: sprawdzanie łańcuszków rozrządu
Ja ostatnio znalazłem http://www.motor-land.com.pl/sklep/. Podobno są bezpośrednim importerem DIDa. Kupowałem ostatnio u nich zębatkę przednią i generalnie z obsługi i ceny byłem zadowolony.
Re: sprawdzanie łańcuszków rozrządu
dzieki "zwrobel" za link do sklepu. Mam jeszcze takie pytanie co do oznaczeń łańcuszków np DIDSCA0409ASDH kosztuje 173 zł a DIDSCA0412ASDH 244 zł. Czyli na moje rozumowanie ten z oznaczeniem 412 dłuzej mi wytrzyma? wiadomo ze chce się zrobić dobrze wydawając jak najmniejsze pieniądze. Może ktoś zakładał juz ten łańcuszek DIDSCA0409ASDH i moze się wypowiedzieć na temat jego działania, ile juz wytzymał.
- Piszczałka
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 328
- Rejestracja: 04.08.2008, 23:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Ryszki /koło Grójca
Re: sprawdzanie łańcuszków rozrządu
Ja mam w instrukcji że nie może przekroczyć 7mm ( czarny silnik), aktualnie mam 6,7mm wysunięte znaczniki i moto śmiga dobrze
WFM M06 S34 - 1964r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
Re: sprawdzanie łańcuszków rozrządu
Łańcuch 412 stosowane były do starszych wersji do roku jak się nie mylę 90,409 nowsze wersie.409 są węższe a 412 szersze w sumie ton szerszy założysz do nowszego ale będzie się po kołach plontał jak Ży..po próżnym sklepie .Co do napinacza to wyjęty ślizg i popuszczony klin pomiar wynosi między 7-7,8 mm to już taki punkt w którym napinacz nie działa przy 6,5mm jest już z napięciem kiepsko
Transalp 600/650 96R HONDA ST 1100 98R HONDA VARADERO SD02 LIMITED EDITION z prawdą jest jak z dupą ,każdy ma swoją !!!!!!!!
Re: sprawdzanie łańcuszków rozrządu
Odgrzeję kotleta- jako,że u siebie właśnie ten temat przerabiam. Łańcuszek niekoniecznie hałasuje na zimnym jak to jest powszechnie uważane. Otóż w moim Trampku klikotanie zaczyna się gdy silnik się nagrzeje- a razem z nim łańcuszki i olej. Zimny chodzi jak pszczoła. Zimny łańcuch jest bardziej zwarty. Olej jest gęstszy i całe to towarzystwo ma się bardziej ku sobie. Podejrzewałem zawory. Ale nie.Ustawione,na zimno-na zimno kontrola łańcuszków-ok-ciasne. Rozgrzałem piec, bak w górę,gaźniki na bok, czapki z głów. Luzy wentyli w normie- ale kajdanek da się palcami odciągnąć od koła zębatego- co dziwne- jak robiłem luzy zaworowe to mierzyłem na jaką wysokość wystają te kontrolne dzyndzle. Było poniżej 6mm. Na gorąco-blisko 7mm. Wcześniej jak zaglądałem zmyliły mnie napisy DID- nie przyszło mi do łba,że diody szły na pierwszy montaż. Nie chce mi się,ale muszę zmienić kajdanki bo praca silnika na zimnym jest o niebo przyjemniejsza. Klikotanie na ciepło milknie ze wzrostem obrotów. Ewidentnie zużyte łańcuszki. Nie miała baba problemu- kupiła se ciele.
- szparag
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 479
- Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: sprawdzanie łańcuszków rozrządu
Nie spotkałem się z fabrycznym łańcuchem sygnowanym logo DID. Raczej były już wymieniane.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: sprawdzanie łańcuszków rozrządu
Ja też nigdy nie widziałem toteż zgłupiałem. Być może się po prostu zużyły ( bywa i tak )
- szparag
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 479
- Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: sprawdzanie łańcuszków rozrządu
Parę lat temu trafiały się jakieś łańcuchy did cięte z metra, była to jakaś przemysłówka, która pasowała do motocykli, problem w tym, że wytrzymywała parę tysięcy kilometrów.
Pozdr.
Pozdr.
- Piszczałka
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 328
- Rejestracja: 04.08.2008, 23:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Ryszki /koło Grójca
Re: sprawdzanie łańcuszków rozrządu
Ja dwa lata temu miałem propozycje od znajomego co troszkę motory naprawiał że kupuje łańcuchy rozrządu DID "na metry" i możne sprzedać i zaprawić, zrezygnowałem boi i remont zrobiłem innego silnika który później wstawił a i znajomy jest raczej szemrany. Ich jakość jest mi nieznana.
Witam kolegę Jawsima
Witam kolegę Jawsima
WFM M06 S34 - 1964r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
Re: sprawdzanie łańcuszków rozrządu
Moto przytargane z Francji w październiku. Możliwe,że przebieg nie jest autentyczny-co miałem osobiście w nosie bo i tak zawsze robie porządny rekonesans. Rozrząd był swoją drogą przestawiony na górach o ząbek w tył ( czyżby żabojady nie uwzględniły cofnięcia się góry po zadziałaniu napinacza?? nie wiem ) tak czy siak zamówiłem Tourmaxy w dobrej cenie i załatwię temat ( może małe foto story? )
Cześć Piszczący :)
Cześć Piszczący :)
- Piszczałka
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 328
- Rejestracja: 04.08.2008, 23:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Ryszki /koło Grójca
Re: sprawdzanie łańcuszków rozrządu
Pewnie ktoś zakładał niechlujnie, mnie podczas ich zakładania nic się nie przestawiło tak mi się przynajmniej wydaje
WFM M06 S34 - 1964r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości