Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.

Planujesz większy remont? Chcesz prowadzić dzienniczek czynności serwisowych? Chcesz opisywać metamorfozy swojego motocykla, tuning. przeróbki itp? A może po prostu chcesz się pochwalić wymarzoną maszyną? Tu możesz o tym napisać.
Awatar użytkownika
Szymon.zim
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 136
Rejestracja: 29.07.2019, 18:44
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Ajaccio - Corsica - Francja
Kontakt:

Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.

Post autor: Szymon.zim »

Zaległości











Śmigam już ponad tydzień moto do pracy i obserwuję.
Nowe kłopoty i przemyślenia.
Za tydzień kontrol techniczna....
Awatar użytkownika
Szymon.zim
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 136
Rejestracja: 29.07.2019, 18:44
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Ajaccio - Corsica - Francja
Kontakt:

Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.

Post autor: Szymon.zim »

Zrozumieć oświetlenie gdy są dwa reflektory i dwie różne żarówki. Moje założenie było czysta wyduma a nie racjonalnie sprawdzonym postępowaniem.



W efekcie podobnie jak przy składaniu mebli z IKEA sięgamy po instrukcję gdy zostanie kilka elementów po złożeniu mebla.
Więc zaglądając w lampy znalazłem oznaczenia a w internetach znalazłem informacje.
Wychodzi na to, że reflektor z oznaczeniem HR gdzie jest żarówka H4 jest tylko i wyłącznie do przystosowany do światła drogowego. Więc włókno oś światła mijania nie powinno się zapalać bo wiązka światła wtedy jest bliżej nieokreślona a w praktyce nie świeci to wcale aby prowadzić motocykl w nocy. Drugi reflektor z żarówką H7 ma oznaczenie HC co mówi, ze jest to lampa tylko i wyłącznie jako światło mijania.
Więc mądry po szkodzie i bogaty w nową wiedzę znów udałem się do garażu aby przerobić elektrykę.

Awatar użytkownika
Szymon.zim
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 136
Rejestracja: 29.07.2019, 18:44
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Ajaccio - Corsica - Francja
Kontakt:

Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.

Post autor: Szymon.zim »

Mam to!
Wszystkie formalności z projektem Starszej Pani zostały zakończone. Obecnie motocykl ma pierwszy wpis do rejestru wprost z nowego licznika 15tys km. Więc moto dopiero po dotarciu. Jeżeli chodzi o oświetlenie to na nowej kontroli nawet nikt tego nie sprawdzał obecnie bo nie mają teraz w FR takich wytycznych. Szkoda bo chciałbym wiedzieć czy dobrze ustawiłem. Akcesoryjny układ wydechowy i brak systemu PAIR również nikogo nie interesowało. Najważniejsze aby mieścić się w normach emisyjności spalin. Do tego musiałem podejść dwa razy. Za pierwszym razem wskazania sięgały wartości 7-10 gdzie limit normy to 4,5. Zbyt bogata mieszanka. Tak to ten zestaw 6sigma z dyszami wzbogacającymi. Przywróciłem gaźniki do ustawień książkowych i fabryczne dysze. Wynik pomiaru 0,56. Kontrola techniczna wzorowo zaliczona. Diagności byli ciekawi jak to naprawiłem. Wyjaśniłem że cały piątek przez 4 godziny czyściłem gaźnik i wymieniłem dysze… z czego prawie 2h układałem linki gazu i ssania aby się nie zacinały. Ssanie uwaliłem plastikową nakrętkę i obecnie nie działa. Na stacji kontroli pojazdów docenili moją pracę mówiąc, że widzą jak dużo pracy zrobiłem i drugie badanie w prezencie zrobili już gratis. Więc trafiłem na pasjonatów. Mam zielone światło z badaniami na kolejne 3 lata. Oczywiście w motocyklu zawsze znajdzie się coś do zrobienia. Za jakiś czas bardziej szczegółowo o tym coś opowiem.


Zaległy film z ustawiania świateł:

Awatar użytkownika
Szymon.zim
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 136
Rejestracja: 29.07.2019, 18:44
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Ajaccio - Corsica - Francja
Kontakt:

Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.

Post autor: Szymon.zim »

Wojna o motocykle nas Sekwaną.

Nowa kontrol techniczna dla motocykli we Francji wprowadza sporo kontrowersji.
Możliwe, że francuzi będą obecnie sprzedawać motocykle na części.

Co wy o tym myślicie?

Awatar użytkownika
Szymon.zim
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 136
Rejestracja: 29.07.2019, 18:44
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Ajaccio - Corsica - Francja
Kontakt:

Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.

Post autor: Szymon.zim »

Podsumowanie projektu.
Mówię o poniesionych kosztach oraz o tym co zaobserwowałem.
Owiewka Boano jest OK ale nie jest idealna pod względem ceny oraz wykonania. Sama idea wiadomo czemu miała służyć. W codziennym użytkowaniu może w pewnych momentach doskwierać.

Jeszcze się uczę komputera pokładowego Trail Tech Voyager GPS. Konstrukcja pamięta chyba jeszcze czasy Nokia 3310 ale ogólnie w tego typu motocyklu opcji wystarcza z nadmiarem.

Czy koszty projektu kogoś zaskoczyły czy to normalne przy tego typu modyfikacji?

Awatar użytkownika
Szymon.zim
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 136
Rejestracja: 29.07.2019, 18:44
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Ajaccio - Corsica - Francja
Kontakt:

Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.

Post autor: Szymon.zim »

Wstępne informacje na temat VOYAGER GPS TRAIL TECH.
Czy to jest do czegoś przydatne itp.



Odnośnie wskazań temperatury w cyfrowej postaci mam do was doświadczonych pytanie.
Obecnie czujnik temperatury jest zamontowany w miejscu fabrycznego czujnika temperatury w obudowie termostatu. Wskazania gdy już jadę zazwyczaj wąchają się w zakresie 65-75 stopni przy obecnej temperaturze zewnętrznej 16-28 stopni. Nie wiem jak to mogę porównać do fabrycznego analogowego wskaźnika gdzie nie wiadomo dokładnie jaka jest wskazywana temperatura. Pod filmem pojawiają się sugestie, że pewnie mam walnięty termostat bo silnik powinien trzymać temperaturę roboczą ok 90 stopni. Jednak wiem ,że to Transalp a nie samochód. W tym modelu od zawsze pamiętam, że wskazówka temperatury zazwyczaj było poniżej wskazań połowy skali i bardzo rzadko w upalne dni zdążało się, ze wentylator startował.
Więc nie wiem czy mam nić na alarm i znów rozgrzebywać motocykl bo może coś znajdę... Aby dobrać się do termostatu to potrzebuję zamówić oring uszczelniający (tak powiecie co to za kłopot idź do sklepu z maszynami - ha u mnie na wyspie to kłopot i trzeba zamawiać i czekać na przesyłkę).

Ktoś może zna dogłębnie temat i może powiedzieć czy faktycznie warto tu szukać problemu. Obserwuję wskazania ale nie mam punktu odniesienia. Również nie wiem czy czujnik w obudowie termostatu jest zaniżony w dużym czy w małym obiegu.

Z ciekawostek zobaczcie co dziś zaparkowało obok starszej pani. Takiego motorka to jeszcze z bliska nie widziałem. YAMAHA TENERE 125 z 1989-1990 w 2T

Awatar użytkownika
Szymon.zim
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 136
Rejestracja: 29.07.2019, 18:44
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Ajaccio - Corsica - Francja
Kontakt:

Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.

Post autor: Szymon.zim »

W końcu przeniosłem dźwignię ssania w okolice gaźników.
Dołożyłem tanią antenę GPS i efekt jest super.

Plastikowe korki do linek sanna przy gaźnikach kto przerabiał temat zmiany na metalowe? Gdzie dostanę pasujące idealnie sztuki?

Wciąć mam od lat problem z gaźnikami. Objawy są te same od lat choć wymieniałem już na nowe króćce gaźników, kranik paliwa i paliwo leci jak szalone- odpowietrzenia zbiornika też jest ok, membrany, czyściłem gaźniki - regulacja poziomu paliwa w komorach pływakowych, uszczelniłem airbox. Wczoraj zmieniłem na nowe co prawda chińskie membrany AIRCUT i wciąż to samo.
Nie mam pomysłu co jest nie tak. PRzy podmuchach silnego wiatru odcina mi moc. Objaw jest taki że odcina dopływ paliwa i tu wydaje mi się, że wiatr dostaje się do odpowietrzenia membran i iglice opadają.
Czytałem dużo o tym ale przeważnie tematy dotyczą xl600v i tam często bywa albo nieszczelność w airbox albo problemy z modułem czy cewkami.
Cóż może pochopnie wykluczam elektrykę bo objaw jest tylko przy wietrze i w xl650v nie miałem nigdy z tym problemu.

Efekt utraty mocy doskwiera mi na przestrzeni 4 lat. Jak jeździłem na bogatszej mieszance zestawu 6 sigmajet to było lepiej niż teraz przy powrocie do fabrycznych dysz. Jednak chcę zostać przy fabrycznych dyszach i spełniać wymogi kontroli technicznej jak i mniejsze spalanie.

Czy są jakieś tematy o tych gaźnikach i nieszczelnościach?
Mam też wyrzucony zawór PAIR oraz dobrze zaślepione otwory w AirBox.

Może ktoś ma zbędne gaźniki do xl650v z małym przebiegiem w dobrym stanie?


Awatar użytkownika
Szymon.zim
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 136
Rejestracja: 29.07.2019, 18:44
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Ajaccio - Corsica - Francja
Kontakt:

Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.

Post autor: Szymon.zim »

NOwy napęd i przypadkowa zmiana przełożenia z fabrycznego 48 zębów na 46 zębów. Więc mam obecnie mała zębatka 15T oraz z tyłu duża zębatka 46T. Już czuję różnicę ale czy na lepsze to za jakiś czas coś powiem.



Dziś sprawdzałem rano ssanie i powiem, że bajka. Wszystko działa a przeniesiona dźwignia ssanie pod gaźniki jest intuicyjna i dobrze dostępna. Tak trzeba się schylić na początku aby znaleźć ręką ale jak już się nauczyłem to ręka sama już wie gdzie jest dźwignia.



Niebawem modyfikacja cięgna sprzęgła. Zakładam hydraulikę bo z moją dłonią jest coraz gorzej gdy jeżdzę w mieście. Uszkodzony nieodwracalnie palec również przyczynie się ku temu.
Awatar użytkownika
Szymon.zim
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 136
Rejestracja: 29.07.2019, 18:44
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Ajaccio - Corsica - Francja
Kontakt:

Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.

Post autor: Szymon.zim »

Kolejne udziwnienie.
I komu to to takie jest potrzebne.

Może ktoś to już przerabiał na dłuższej przestrzeni czasu użytkowania???

Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2521
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.

Post autor: Artek »

Bardzo fajna magura! Ile kosztowała, jeśli to tajemnica?

Wkrętak oryginalny w trampkach to JIS. Mam kpl. marki premier w garażu. Robią robotę. Temat znany i polecany na forum.

Miałem kilka razy przyjemność pojeździć hondami z DCT. Fajnie to działa :cool:
Dominator.
Awatar użytkownika
Szymon.zim
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 136
Rejestracja: 29.07.2019, 18:44
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Ajaccio - Corsica - Francja
Kontakt:

Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.

Post autor: Szymon.zim »

Artek pisze: 06.06.2024, 10:11 Bardzo fajna magura! Ile kosztowała, jeśli to tajemnica?

Wkrętak oryginalny w trampkach to JIS. Mam kpl. marki premier w garażu. Robią robotę. Temat znany i polecany na forum.

Miałem kilka razy przyjemność pojeździć hondami z DCT. Fajnie to działa :cool:
Kit Magura HYMEC to koszt około 330€ ceny dryfują w zależności od sklepu o około 20€. Trzeba szukać w całych internetach lub bezpośrednio u producenta. Nikt mi tego nie sponsorował więc mówię jak jest ✌️.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości