Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
- Hawk1985
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 847
- Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Zamontowałem światła po przekaźniku, na przełącznik lub po zapaleniu drogowych.
Tyle roboty żeby zrobić takiego kabaczka
Wytapatalkowano
Tyle roboty żeby zrobić takiego kabaczka
Wytapatalkowano
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
- Adam1070
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 16.05.2023, 17:49
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Poznań
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
W zeszłym tygodniu zacząłem mały serwis mojego Trampka XL600V 99r.
Wymieniłem:
- Olej Motul 5100 10w40
- Filtr oleju HIFLOFILTRO HF303
- Filtr Powietrza OEM 17230-MM9-000
- Świece NGK DPR8EA-9
- Uszczelki kap zaworów ATHENA S410210015007
- Olej w lagach Bel Ray Fork Oil 10W
- Zębatka napęd ślimaka prędkościomierza OEM: 44806MV1003
- Linka prędkościomierza JMP TSK 7316060
- Płyn do chłodnic Motocyklowych -40/+135 °C MANNOL PRO COOL
- Przewód podciśnieniowy silikonowy do kranika PTL 0067 plus nowe zaciski
- Klocki hamulcowe przód BRENTA KH185 FT 3050
- Klocki hamulcowe tyła BRENTA FT3073
- Płyn hamulcowy DOT-4
- Zębatka zdawcza KKBIKE 130/15T
- Zębatka tylna Sunstar SUNR1-4598-47
- Łańcuch DID 525VX3-118 X-RING
- Żarówka HAL.H4 12V 60/55W HART +50%
Ogólne czyszczenie, mycie, smarowanie.
9 maja jazda z kumplami z Poznania do Kletna, 315 km w jedną stronę . Trochę jazdy po okolicach, trochę spożycia i po czterech dniach powrót. Moja pierwsza taka daleka wyprawa.
Wymieniłem:
- Olej Motul 5100 10w40
- Filtr oleju HIFLOFILTRO HF303
- Filtr Powietrza OEM 17230-MM9-000
- Świece NGK DPR8EA-9
- Uszczelki kap zaworów ATHENA S410210015007
- Olej w lagach Bel Ray Fork Oil 10W
- Zębatka napęd ślimaka prędkościomierza OEM: 44806MV1003
- Linka prędkościomierza JMP TSK 7316060
- Płyn do chłodnic Motocyklowych -40/+135 °C MANNOL PRO COOL
- Przewód podciśnieniowy silikonowy do kranika PTL 0067 plus nowe zaciski
- Klocki hamulcowe przód BRENTA KH185 FT 3050
- Klocki hamulcowe tyła BRENTA FT3073
- Płyn hamulcowy DOT-4
- Zębatka zdawcza KKBIKE 130/15T
- Zębatka tylna Sunstar SUNR1-4598-47
- Łańcuch DID 525VX3-118 X-RING
- Żarówka HAL.H4 12V 60/55W HART +50%
Ogólne czyszczenie, mycie, smarowanie.
9 maja jazda z kumplami z Poznania do Kletna, 315 km w jedną stronę . Trochę jazdy po okolicach, trochę spożycia i po czterech dniach powrót. Moja pierwsza taka daleka wyprawa.
Spawam, skręcam, lutuję, kleję, remontuje, buduje.
-
- dwusuwowy rider
- Posty: 174
- Rejestracja: 26.06.2021, 00:58
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Wymieniłem olej w silniku+filtr.Olej motul 10w40 a filtr hf 303.To po przejechaniu 1000 km.Doczytałem,że do silnika z wymianą filtra wchodzi 2,3/2,4 l a u mnie wlałem 2,7.To tak po postawieniu moto na koła-do pionu i sprawdzeniu miarki-bez wkręcania.Poziom po między znacznikami mniej więcej w połowie a na stopce bocznej ledwo łapie końcówkę bagnetu.Zastosowałem procedurę zapalenia,zgaszenia i odczekania do pomiaru.
Olej z wymiany jest ciemno-czarnawy i nie śmierdzi spalenizną.Poprzednio był złotawy i walił chemią Jestem po wymianie części silnika-wcześniej padły panewki na wale-60kkm - trampiszon kupiony od niemcora,który płakał jak sprzedawał
Olej z wymiany jest ciemno-czarnawy i nie śmierdzi spalenizną.Poprzednio był złotawy i walił chemią Jestem po wymianie części silnika-wcześniej padły panewki na wale-60kkm - trampiszon kupiony od niemcora,który płakał jak sprzedawał
- pawlus
- dwusuwowy rider
- Posty: 196
- Rejestracja: 18.09.2015, 09:23
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Mikołów ( SMI )
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Powitać, dawno mnie tu nie było;)
Jakie były objawy tych panewek? Było coś słychać, widać?
Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka
Jakie były objawy tych panewek? Było coś słychać, widać?
Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka
-
- dwusuwowy rider
- Posty: 174
- Rejestracja: 26.06.2021, 00:58
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Pierwsze objawy ,takie niby nic ,to nieregularne obroty na zimnym/nagrzanym silniku.Następne co zauważyłem to że olej śmierdzi spalenizną a i spaliny lekko dawały podobny objaw.Nie przeszkadzało to w jeździe wokół komina.Sprawa na poważnie wyszła przy przelocie 100km- Silnik,po nagrzaniu ,zaczął grzechotać-gdzieś od środka.Po ostygnięciu znów pracował cicho i w miarę regularnie.Sytuacja powtarzała się w coraz krótszych odstępach czasu.Zapaliła się kontrolka oleju-na zimnym gasła. Wyjazd 100km-jednym zamachem a już powrót coraz krótszymi etapami a ostatecznie lawetą.
Po rozebraniu okazało się,że padły panewki na wale.Wstępnie mechanik odkręcił filtr oleju.Po złotawym zabarwieniu tego co wypłynęło zdiagnozował panewki i nie pomylił się.
Po rozebraniu okazało się,że padły panewki na wale.Wstępnie mechanik odkręcił filtr oleju.Po złotawym zabarwieniu tego co wypłynęło zdiagnozował panewki i nie pomylił się.
- pawlus
- dwusuwowy rider
- Posty: 196
- Rejestracja: 18.09.2015, 09:23
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Mikołów ( SMI )
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Dzięki. Cenna informacja. Po wymianie wszystko jest OK? Ni posypało się nic więcej?
Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka
-
- dwusuwowy rider
- Posty: 174
- Rejestracja: 26.06.2021, 00:58
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Po naprawie przejechałem 1000km w tempie dziadkowym tj 80km/h i do 4000 obr-było zimno więc jakoś samo poszło.Wymieniłem olej +filtr a mechanik doregulował zawory i ponownie zsynchronizował gaźniki -jest Ok.
Podczas naprawy nic dodatkowo nie wyszło.Jedynie profilaktycznie wymienione zostały łańcuszki rozrządu,dotarte gniazda zaworowe+nowe uszczelniacze.Reszta była w bdb stanie jak na przebieg 60 kkm przystało.
Po zabiegu zostało mi sporo części z silnika ,który poszedł na organy-ponoć miał mieć 28kkm a i tak z opomiarowania wyszło,że mój 60kkm jest w dużo lepszym stanie.
Podczas naprawy nic dodatkowo nie wyszło.Jedynie profilaktycznie wymienione zostały łańcuszki rozrządu,dotarte gniazda zaworowe+nowe uszczelniacze.Reszta była w bdb stanie jak na przebieg 60 kkm przystało.
Po zabiegu zostało mi sporo części z silnika ,który poszedł na organy-ponoć miał mieć 28kkm a i tak z opomiarowania wyszło,że mój 60kkm jest w dużo lepszym stanie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 0 gości