Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

motocyklowo
Awatar użytkownika
Wojtec
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 231
Rejestracja: 13.08.2012, 09:34
Mój motocykl: XL650V

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Wojtec »

Cześć.
Mam jeszcze trochę czasu ale...
Może ktoś podpowie jakąś spokojną trasę z unikaniem tras szybkiego ruchu z Przedborza do Mikołajek ?
Dupa ze mnie nie motocyklista i nie widzi mi się jechać między tirami.
Czas dojazdu w sumie nieistotny . Będę miał na to cały dzień.
Awatar użytkownika
szprota
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 89
Rejestracja: 27.09.2017, 17:04
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: szprota »

Spróbuj wytyczyć w serwisie kurviger. Często wypluwa przyjemnie pokrętne trasy.
Jak bardziej offem, to Locus i wio na azymut!
Awatar użytkownika
Hawk1985
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 839
Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Hawk1985 »

Obrazek

Mam taki włącznik podwójny.
Już wiem że brązowy to minus, niebieski i czarny to plus.
Włącznik świeci tylko w pozycji 1, przy podłączeniu plusa do niebieskiego i czarnego świeci tak samo mocno, po podłączeniu czarnego i niebieskiego jednocześnie przycisk dalej świeci z jednakowym natężeniem.

Po cholerę są tu trzy przewody, ja już zgłupiałem.
Ma ktoś może schemat do takiego przełącznika spotkał się z nim?

Wytapatalkowano

Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
Awatar użytkownika
magneto
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 838
Rejestracja: 28.07.2013, 21:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: magneto »

Hawk1985 pisze: 10.04.2024, 14:34 Po cholerę są tu trzy przewody, ja już zgłupiałem.
Bo:
musi być zasilanie wyłącznika/ów - 1 przewód,
musi być "odejście" zasilania - 2 przewód
i musi być masa do kontrolek - 3 przewód.
Omomierz w dłoń i do dzieła :smile:

EDYTA: Tak to może wyglądać "elektrycznie" (razy dwa oczywiście...) :

4182
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
RUSSIAN GO HOME !
Awatar użytkownika
Hawk1985
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 839
Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Hawk1985 »

Czyli po chłopskiemu nie elektrycznemu będzie tak że brązowy to masa, niebieski lub czarny ma wchodzić prąd, i z niebieskiego lub czarnego ma wychodzić prąd?

Podpiąłem pod akumulator włącznik i próbnik 12v - działa tak i tak
Podpiąłem nawet leda 12 v - który nie jest kierunkowy - i też działa w obydwóch opcjach

Jesteś w stanie mi wytłumaczyć jak mam to przemierzyć multimetrem?

Wytapatalkowano

Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
Awatar użytkownika
magneto
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 838
Rejestracja: 28.07.2013, 21:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: magneto »

Hawk1985 pisze: 10.04.2024, 19:41 (...) Jesteś w stanie mi wytłumaczyć jak mam to przemierzyć multimetrem?
(...)
No spróbuję.....
Multimetr ustaw na Ohm (Omy, rezystancja, oporność).
Sprawdź podłączenie przewodów, dla różnych pomiarów (napięcie, prąd, rezystancja itp. bywa różne...)
Zewrzyj końcówki przewodów pomiarowych - na wyświetlaczu powinno być 0.0 (ew. 0.1, 0.2, 0.3 i ew. trochę więcej - oporność przewodów)
Rozewrzyj - powinno być coś jak OL - przekroczenie zakresu.
No to do przełączników:
Masz 3 pomiary:
Wyłącz (pozycja "0") -
jeden kabelek powinien mieć do wszystkich "OL" - przerwa / przekroczenie zakresu - to będzie PLUS ZASILANIA.
Włącz (pozycja "1") -
ten "PLUS ZASILANIA" będzie miał 0 Ohm do jednego kabelka (to będzie WYJŚCIE Zasilania). drugi będzie miał jakąś wartość rezystancji pomiędzy 0 Ohm, a nieskończoność (OL). To jest Twoja MASA do kontrolki. Dla pewności sprawdź...
Powodzenia !
Więcej grzechów nie pamiętam :smile:

A niby na prądzie i medycynie to w Polsce się wszyscy znają :smile:
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
RUSSIAN GO HOME !
Dlugi1
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 415
Rejestracja: 14.06.2017, 09:52
Mój motocykl: XL650V

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Dlugi1 »

Awatar użytkownika
Hawk1985
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 839
Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Hawk1985 »

Dziękuję Wam obojgu.

Z elektryką sobie radzę, mogę zamontować światła dzienne, czujniki cofania, radio, akcesoria przez przekaźnik, natomiast diagnostyka u mnie kuleje i w zasadzie w ogóle nie korzystam z multimetra (poza woltomierzem)
Muszę się doszkolić w tej kwestii, bo o ile mam schemat to sobie poradzę, problem się pojawia jak schematu nie mam

Wytapatalkowano

Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
Paweł 71
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 173
Rejestracja: 26.06.2021, 00:58
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Paweł 71 »

Daj znać na priva to podjadę i pomogę ogarnąć temat przełącznika.
Awatar użytkownika
Hawk1985
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 839
Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Hawk1985 »

Paweł 71 pisze:Daj znać na priva to podjadę i pomogę ogarnąć temat przełącznika.
Dziękuję ale póki co zmieniła się koncepcja i założyłem jeden zestaw halogenów z pojedynczym włącznikiem.

Jak znajdę w przyszłości mocnych następców "zabójców wiewiórek" to pomyśle o montażu drugich :)

edit: zresztą mam już schemat więc dam radę.

Wytapatalkowano


Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
Paweł 71
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 173
Rejestracja: 26.06.2021, 00:58
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Paweł 71 »

ok
Na schemacie nie jest ujęta lampka-lampki/leda lub więcej w samym przełączniku.
Mam podobny,bez podświetlenia 3-pozycyjny.
1-halogeny
2-wyłącz
3-podświetlanie silnika

W planach miał być jeszcze jeden taki przełącznik ,do grzanych manetek ale projekt upadł bo nie idzie rozebrać oryginalnego rozdzielacza stopni podgrzewania.Jak nabierze mocy urzędowej to ogarnę i ten pomysł-poprzez okablowanie.
Awatar użytkownika
Wojtec
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 231
Rejestracja: 13.08.2012, 09:34
Mój motocykl: XL650V

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Wojtec »

Możę ktoś podpowie.
Muszę kupić akumulator do mazdy cx5 2,0 benzyna akumulator 72 Ah z system stop&go.
Ktoś doradzi coś rozsądnego?
Dziękuję z góry za pomoc.
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2513
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Artek »

Nie wiem dokładnie jaki model potrzebujesz...trza by było poszukać jakiego konfiguratora w necie albo pytać u lokalnych sprzedawców.
Ja kupuję do swoich aut Fiamm titanium pro. Bardzo żywotne baterie. Zero problemów.
Ale ja nie mam start-stop.
Dominator.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 3 gości