Problem z instalacją--dioda?
Problem z instalacją--dioda?
Witam. Mam mały problem mianowicie taki.
Świeci mi się kontrolka biegu neutralnego nawet po wbiciu biegu. Gaśnie po rozłożeniu stopki. Kiedy ją odłączę działa normalnie. Jednakże po jej podłączeniu jak wyciągnę diodę też działa poprawnie. Niestety nie potrafię się zbytnio posługiwać miernikiem i nie wiem jak ją sprawdzić (diodę dwupinową). Jeśli miałby ktoś jakąś wskazówkę/ podpowiedź w jaki sposób się to mierzy byłoby super.
Świeci mi się kontrolka biegu neutralnego nawet po wbiciu biegu. Gaśnie po rozłożeniu stopki. Kiedy ją odłączę działa normalnie. Jednakże po jej podłączeniu jak wyciągnę diodę też działa poprawnie. Niestety nie potrafię się zbytnio posługiwać miernikiem i nie wiem jak ją sprawdzić (diodę dwupinową). Jeśli miałby ktoś jakąś wskazówkę/ podpowiedź w jaki sposób się to mierzy byłoby super.
Re: Problem z instalacją--dioda?
Dzięki ale już to czytałem i niestety i tak nic z tego nie rozumiem.
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2515
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Problem z instalacją--dioda?
To wymień diodę.
Edit. A Ty cos tam nie grzebałeś w instalacji??
Edit. A Ty cos tam nie grzebałeś w instalacji??
Dominator.
Re: Problem z instalacją--dioda?
No właśnie że tak. Ale według schematu niby jest wszystko w porządku. Tylko moduły zmieniłem i licznik na KOSO. Wszystko mi działa tylko ten mały szczegół. Nie wiem. Co by mi miernik nie pokazał i tak nie będę wiedział co to jest. Jedno wiem, że chyba coś jest nie tak bo na wyjściu z wiązki do licznika pokazuje mi 4 volty z groszem. Na razie nie mam jak go odpalić żeby sprawdzić na odpalonym silniku.
Czy ma to może coś wspólnego z kontrolką high beam? Że względu że nie mam czegoś takiego w liczniku jest przewód odłączony.
Czy ma to może coś wspólnego z kontrolką high beam? Że względu że nie mam czegoś takiego w liczniku jest przewód odłączony.
- mr bulwa
- czyściciel nagaru
- Posty: 624
- Rejestracja: 26.09.2008, 10:44
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Poznań
Re: Problem z instalacją--dioda?
_______________________________________________
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
Re: Problem z instalacją--dioda?
Mr Bulwa. W obydwóch pomiarach wskazuje 0 i jest sygnał czyli padnięta dioda przynajmniej mi się tak wydaje bo dioda w bezpiecznikach pokazuje już jakieś wartości. Zgadza się?
Ostatnio zmieniony 30.03.2023, 16:31 przez v2 ooooo, łącznie zmieniany 1 raz.
- mr bulwa
- czyściciel nagaru
- Posty: 624
- Rejestracja: 26.09.2008, 10:44
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Poznań
Re: Problem z instalacją--dioda?
Kup zwykłą diodę prostowniczą w sklepie z elektroniką. Powodzenia
https://botland.com.pl/diody-prostownic ... 44435.html
_______________________________________________
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
Re: Problem z instalacją--dioda?
Wielkie dzięki
Re: Problem z instalacją--dioda?
Mr Bulwa jeszcze jedno pytanie. Czy po odwrotnym włożeniu diody bez podłączonego regulatora napięcia jest opcja żeby spalić moduły?
Ok nie ważne. Po wymianie diody wszystko działa jak powinno.
Ok nie ważne. Po wymianie diody wszystko działa jak powinno.
- mr bulwa
- czyściciel nagaru
- Posty: 624
- Rejestracja: 26.09.2008, 10:44
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Poznań
Re: Problem z instalacją--dioda?
Na mój chłopski rozum i nikłą wiedzę elektryka/elektronika hobbysty to jeśli chodzi o diodę kontrolki luzu:
A) obojętnie jak ją zamontujesz,
B) sprawna czy nie,
C) jest regulator albo go nie ma
NIE SPALISZ MODUŁÓW
Natomiast z własnego doświadczenia - NIESPRAWNY regulator może NAMIESZAĆ w odbiornikach elektrycznych - zwłaszcza jak podaje napięcie do instalacji powyżej 17 V.
Co warto pamiętać - starsze regulatory padają przy braku obciążenia - czyli jak rozłączasz to najlepiej obie kostki, a już na pewno NIGDY nie odłączamy TYLKO kostki od strony aku - przy odpaleniu silnika grozi to spaleniem regulatora.
Brak regulatora (rozumiem, że zdemontowany) nie jest problemem - po prostu aku nie jest wtedy ładowany.
Amen.
A) obojętnie jak ją zamontujesz,
B) sprawna czy nie,
C) jest regulator albo go nie ma
NIE SPALISZ MODUŁÓW
Natomiast z własnego doświadczenia - NIESPRAWNY regulator może NAMIESZAĆ w odbiornikach elektrycznych - zwłaszcza jak podaje napięcie do instalacji powyżej 17 V.
Co warto pamiętać - starsze regulatory padają przy braku obciążenia - czyli jak rozłączasz to najlepiej obie kostki, a już na pewno NIGDY nie odłączamy TYLKO kostki od strony aku - przy odpaleniu silnika grozi to spaleniem regulatora.
Brak regulatora (rozumiem, że zdemontowany) nie jest problemem - po prostu aku nie jest wtedy ładowany.
Amen.
_______________________________________________
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
Re: Problem z instalacją--dioda?
Tak tylko się zastanawiałem bo też mi się tak zdaje, tym bardziej, że jeszcze nie mam możliwości odpalić moto . Natomiast zastanowił mnie dymek z okolicy modułów stąd te pytanie. Na szczęście (po raz tysięczny ) nic się nie stało oprócz spalonego bezpiecznika 30A. Po wymianie działa wszystko jak należy. Z moim pojęciem z działu elektryki to i tak cud, że jeszcze motocykla nie spaliłem a i tak jakoś chodzi
Re: Problem z instalacją--dioda?
Po prostu zwarć już nie liczę.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości