Końcówki kolektorów
- Dominik_1978
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 08.04.2022, 22:02
- Mój motocykl: XL600V
Końcówki kolektorów
Witam serdecznie, mam pytanie czy jak na załączonych zdjęciach (https://photos.app.goo.gl/d2cJUMk1tjidvPwEA). Końcówki kolektorów, które wchodzą w cylindry są do zdemontowania ? Czy są tak fabrycznie zrobione ? Pytam ponieważ chcę czyścić i malować.
I czy oryginalnie wchodzi tam jakaś uszczelka, wyjmując je u siebie nie było nic. I ostatnia sprawa, czy składając należy smarować to czymś ?
Z góry dziękuje za pomoc.
I czy oryginalnie wchodzi tam jakaś uszczelka, wyjmując je u siebie nie było nic. I ostatnia sprawa, czy składając należy smarować to czymś ?
Z góry dziękuje za pomoc.
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2517
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Końcówki kolektorów
Wszystko ok. Nie można tych tulejek zdemontować.
Jest tam uszczelka w oryginale.
http://www.sklep.riderparts.pl/produkt/ ... go-35x43x4
Delikatnie z dokręcaniem nakrętek przy głowicy, Tam chyba tylko 12 Nm jest.
Czym będziesz malował kolektory? Ja malowałem tym: Lakier VHT SP102 flat black - czarny
Najpierw lekko papierem oczyściłem. Potem benzyną ekstrakcyjną odtłuszczone i na to farba.
Trochę będzie kopcić po odpaleniu motoru. Lepiej to robić na zewnątrz.
Śruby przy cylindrach liznąłem pastą miedzianą.
Kolektor po dwóch latach i tak wrócił do stanu sprzed malowania ale tłumik prezentuje się bardzo ładnie.
Jest tam uszczelka w oryginale.
http://www.sklep.riderparts.pl/produkt/ ... go-35x43x4
Delikatnie z dokręcaniem nakrętek przy głowicy, Tam chyba tylko 12 Nm jest.
Czym będziesz malował kolektory? Ja malowałem tym: Lakier VHT SP102 flat black - czarny
Najpierw lekko papierem oczyściłem. Potem benzyną ekstrakcyjną odtłuszczone i na to farba.
Trochę będzie kopcić po odpaleniu motoru. Lepiej to robić na zewnątrz.
Śruby przy cylindrach liznąłem pastą miedzianą.
Kolektor po dwóch latach i tak wrócił do stanu sprzed malowania ale tłumik prezentuje się bardzo ładnie.
Dominator.
-
- pałujący w lesie
- Posty: 1525
- Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Lisków
Re: Końcówki kolektorów
Bardzo trudno jest zdemontować końcówki, potrzebny jest palnik, szlifierka kątowa i tego typu narzędzia.
Maluj w całości, choć, jak wspomniał Artek, farba i tak zniknie.
Obejrzyj dokładnie okna cylindrów, znajdziesz tam ściśnięte stare, okopcone uszczelki. Bez nich, w najlepszym wypadku, silnik będzie tylko cykał, a z reguły widać czarne przedmuchy i silnik głośno pracuje. Nowe na sucho, śruby na smar miedziany.
Maluj w całości, choć, jak wspomniał Artek, farba i tak zniknie.
Obejrzyj dokładnie okna cylindrów, znajdziesz tam ściśnięte stare, okopcone uszczelki. Bez nich, w najlepszym wypadku, silnik będzie tylko cykał, a z reguły widać czarne przedmuchy i silnik głośno pracuje. Nowe na sucho, śruby na smar miedziany.
- Dominik_1978
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 08.04.2022, 22:02
- Mój motocykl: XL600V
Re: Końcówki kolektorów
Dzięki Panowie za info.
Artek ja będę malował farbą oczywiście żaroodporną Vitcas 800 stopni. Popatrzę dokładnie na okna cylindrów, bo szczerze nie oglądałem.
Artek ja będę malował farbą oczywiście żaroodporną Vitcas 800 stopni. Popatrzę dokładnie na okna cylindrów, bo szczerze nie oglądałem.
- Dominik_1978
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 08.04.2022, 22:02
- Mój motocykl: XL600V
Re: Końcówki kolektorów
Witam, no i pomalowane tak to wyszło a dokładnie tłumik: https://photos.app.goo.gl/HTFQU4PbuDhwVXch6
I mam kolejne pytanie do Panów, czy jak idzie uszczelka jak tutaj: https://photos.app.goo.gl/eW2b58Gw1mwDjQ4bA
Czy przy składaniu do "kupy", należy? Trzeba? użyć dodatkowo pasty uszczelniającej. Jak tak to jaką polecacie ? Czy jest to bez znaczenia, każda będzie dobra?
Dzięki za wszelkie informacje.
I mam kolejne pytanie do Panów, czy jak idzie uszczelka jak tutaj: https://photos.app.goo.gl/eW2b58Gw1mwDjQ4bA
Czy przy składaniu do "kupy", należy? Trzeba? użyć dodatkowo pasty uszczelniającej. Jak tak to jaką polecacie ? Czy jest to bez znaczenia, każda będzie dobra?
Dzięki za wszelkie informacje.
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2517
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Końcówki kolektorów
Ja nie pan, ale postaram się odpowiedzieć.
Ja tę uszczelkę składam na sucho. Ona jest grafitowa. Ale w miarę dokładnie czyszczę z rdzy wnętrze tłumika i końcówkę kolektora wydechowego.
Tylko śrubę opaski daję na pastę miedzianą.
Ja tę uszczelkę składam na sucho. Ona jest grafitowa. Ale w miarę dokładnie czyszczę z rdzy wnętrze tłumika i końcówkę kolektora wydechowego.
Tylko śrubę opaski daję na pastę miedzianą.
Dominator.
- Dominik_1978
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 08.04.2022, 22:02
- Mój motocykl: XL600V
Re: Końcówki kolektorów
Witam, no i poskładane wszystko do "kupy", faktycznie uszczelki miedziane siedziały w gniazdach, były osmalone po prostu, wymienione na nowe. Uszczelkę wsadziłem i posmarowałem pastą, efekt końcowy zadawalający. Zobaczymy jak z trwałością i ile czasu to wytrzyma. Na razie wygląda to tak: https://photos.app.goo.gl/VGu2XFrwH5i3v1As6
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2517
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Końcówki kolektorów
No i całkiem schludny wydech
Zgodnie z tradycją zapraszamy do napisania kilku słów w tym dziale------> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=69&t=22
Zgodnie z tradycją zapraszamy do napisania kilku słów w tym dziale------> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=69&t=22
Dominator.
- Marcin-BB
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 847
- Rejestracja: 13.09.2008, 07:56
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Bielsko- Biała
Re: Końcówki kolektorów
Ładna 600-ka.
Wyrzuć tylko te niemieckie gmole, zanim zrobią kuku owiewkom. Ktoś miał wyraźnie zły dzień, projektując mocowanie gmola do rureczki trzymającej owiewki i plastik pod silnikiem. Poważniejsza gleba wygina to wszystko w diabły i łamie dół owiewki bocznej.
Wyrzuć tylko te niemieckie gmole, zanim zrobią kuku owiewkom. Ktoś miał wyraźnie zły dzień, projektując mocowanie gmola do rureczki trzymającej owiewki i plastik pod silnikiem. Poważniejsza gleba wygina to wszystko w diabły i łamie dół owiewki bocznej.
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Końcówki kolektorów
Tak, te gmole to łamacze owiewek. Też proponuje to wymienić zanim będzie kuku.
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości