Dwa kółka inne niż Trampek - sugestie, propozycje, lista...
- falco
- oktany w żyłach
- Posty: 5544
- Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: K-J
Re: Dwa kółka inne niż Trampek - sugestie, propozycje, lista...
Raczej nikt wątku nie śledzi ale traktuję go jako zbiór informacji (dla siebie) na teraz i zaś...
Tymczasem, skoro tysiące dostawców i kurierów na całym świecie nie mogą się mylić, tak i ja wziąłem na testy 2 te same a jakże różne 125 ze stajni Y.
X-Max 125, 2013 używany, ok. 30 tys nalotu. Ogłoszenie... z mojego osiedla. Właściciel (chyba Turek) niesamowity - dopiero co się spotkaliśmy a już dał mi sprzęt do jazdy absolutnie bez żadnego zabezpieczenia! Chciałem zostawić chociaż dokument czy telefon - nic nie chciał!!!
X-Max 125, 2020 najbogatsza wersja, łącznie ze Stop&Go (co mnie początkowo zaskoczyło, bo nie skojarzyłem znaczenia kontrolki A) demówka, niemal nówka.
Dla jasności, choć, to ten sam model, to porównując do starszych modeli jest kompletnie inną konstrukcją, od wyglądu po sprawy techniczne.
Nowa wersja Iron Max (a następnie T-Max), to zupełnie inny świat - od kapitalnej sylwetki, po świetne zachowanie na drodze. Zresztą obecna 125, to dokładnie to samo, co 300, różni się tylko i wyłącznie pojemnością (i mocą rzecz jasna - dokładnie o połowę). Waga niemal ta sama - 125 jest raptem o 6kg chudsza.
Niestety 125 nie jest dla mnie, nie twierdzę, że jest zła, bo konstrukcja X-Maxa jest świetnie przemyślana i wykonana, ale wyprzedzanie TIR-a czy kilku osobówek, to już niezłe wyzwanie. Trzeba naprawdę mocno się przygotować, koniecznie dbając o dłuuugi rozbieg i zapas miejsca, po odkręceniu manetki do końca... niewiele się dzieje... Do ok. 50 zbiera się przyzwoicie, bez problemu utrzymuje 90, ale stówa, to już końcówka możliwości. X-Max na maxa pokazał na blacie tyle co Maluch czy Garbus 1.2 - 105km/h. Celowo pomijam wyjątki od reguły.
Dźwięk silnika/tłumika, zwłaszcza w starszej wersji, to typowy (osobiście mnie wkurzający) skuterowy bzzzyk. Nowy ma troszkę lepszy dźwięk (na wolnych niemal nie słyszalny i nie mówię o S&G. Jednak, aby jechać dynamicznie (na możliwości 14koni), trzeba cały czas dobitniej kręcić manetkę, co jednocześnie powoduje zwiększenie "byczenia".
Spalanie - rewelacja z czego Y słynie: 2.2 - 2.5l.
Różnica w cenie 125 vs 300 nie jest na tyle duża, aby w/g moich kryteriów kupować 125, chyba, że skuter ma być dla kogoś, kto nie ma prawkkA, to wybór jest inny.
Tym samym po szerokich przemyśleniach, porównaniach, rozmowach, jazdach i testach... pozostaję przy poszukiwaniach 300 w nowej wersji Iron Max.
dobranocka
Tymczasem, skoro tysiące dostawców i kurierów na całym świecie nie mogą się mylić, tak i ja wziąłem na testy 2 te same a jakże różne 125 ze stajni Y.
X-Max 125, 2013 używany, ok. 30 tys nalotu. Ogłoszenie... z mojego osiedla. Właściciel (chyba Turek) niesamowity - dopiero co się spotkaliśmy a już dał mi sprzęt do jazdy absolutnie bez żadnego zabezpieczenia! Chciałem zostawić chociaż dokument czy telefon - nic nie chciał!!!
X-Max 125, 2020 najbogatsza wersja, łącznie ze Stop&Go (co mnie początkowo zaskoczyło, bo nie skojarzyłem znaczenia kontrolki A) demówka, niemal nówka.
Dla jasności, choć, to ten sam model, to porównując do starszych modeli jest kompletnie inną konstrukcją, od wyglądu po sprawy techniczne.
Nowa wersja Iron Max (a następnie T-Max), to zupełnie inny świat - od kapitalnej sylwetki, po świetne zachowanie na drodze. Zresztą obecna 125, to dokładnie to samo, co 300, różni się tylko i wyłącznie pojemnością (i mocą rzecz jasna - dokładnie o połowę). Waga niemal ta sama - 125 jest raptem o 6kg chudsza.
Niestety 125 nie jest dla mnie, nie twierdzę, że jest zła, bo konstrukcja X-Maxa jest świetnie przemyślana i wykonana, ale wyprzedzanie TIR-a czy kilku osobówek, to już niezłe wyzwanie. Trzeba naprawdę mocno się przygotować, koniecznie dbając o dłuuugi rozbieg i zapas miejsca, po odkręceniu manetki do końca... niewiele się dzieje... Do ok. 50 zbiera się przyzwoicie, bez problemu utrzymuje 90, ale stówa, to już końcówka możliwości. X-Max na maxa pokazał na blacie tyle co Maluch czy Garbus 1.2 - 105km/h. Celowo pomijam wyjątki od reguły.
Dźwięk silnika/tłumika, zwłaszcza w starszej wersji, to typowy (osobiście mnie wkurzający) skuterowy bzzzyk. Nowy ma troszkę lepszy dźwięk (na wolnych niemal nie słyszalny i nie mówię o S&G. Jednak, aby jechać dynamicznie (na możliwości 14koni), trzeba cały czas dobitniej kręcić manetkę, co jednocześnie powoduje zwiększenie "byczenia".
Spalanie - rewelacja z czego Y słynie: 2.2 - 2.5l.
Różnica w cenie 125 vs 300 nie jest na tyle duża, aby w/g moich kryteriów kupować 125, chyba, że skuter ma być dla kogoś, kto nie ma prawkkA, to wybór jest inny.
Tym samym po szerokich przemyśleniach, porównaniach, rozmowach, jazdach i testach... pozostaję przy poszukiwaniach 300 w nowej wersji Iron Max.
dobranocka
- długi
- miejski lanser
- Posty: 343
- Rejestracja: 14.09.2017, 15:00
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: LUBIN (ZdolnyŚląsk)
Re: Dwa kółka inne niż Trampek - sugestie, propozycje, lista...
Ja ostatnio zakupiłem do stajenki Aprilię Atlantic 125.Dla kobity oczywiście.Do tej pory byłem sceptyczny co do skóterów,ale pojeździłem trochę i muszę przyznać że na miasto rewelacja.Jak będę stary,to chyba jakiegoś Burgmana dołożę do stajni
Punk,Rock,Sex i......motocykle....Było:Jawa350TSx5,YamahaXJ900,SuzukiRF900R,YamahaFzs600Fazer,Transalp600+TriumphTiger955i,CBR 1000F Dual.Jest:Transalp 600+Bandit 650SA...
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Dwa kółka inne niż Trampek - sugestie, propozycje, lista...
Mialem taka tylko ze 200. Ta sama buda. Zrobiłem że 30 tys w dwa lata, naprawdę tani i zacny sprzęt!
Falco! Ty jeszcze nie kupiłeś?? Jak tak pójdzie to zima cię zastanie
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- falco
- oktany w żyłach
- Posty: 5544
- Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: K-J
Re: Dwa kółka inne niż Trampek - sugestie, propozycje, lista...
Wiesz (chyba?), że ja zarówno do sprzedaży jak i kupna podchodzę niezwykle pedantycznie, za to nie stąpam po polu minowym a jak przychodzi się rozstać, to sprzęt idzie od razu, zazwyczaj do 1 zainteresowanej osoby.
Druga sprawa jest taka, że 300 IM, jako świeżynka jest jeszcze nieliczna w ogłoszeniach (pomijam nowe i prawie nowe, bo tych jest trochę, ale są poza budżetem).
Rozpuszczam wici, nęcę, zapuszczam żurawia tu i tam, więc może do następnej zimy coś się znajdzie...
Już dawno nie robię nic na wariata, ostatnio usłyszałem, że... okrzepłem, choć bardziej się boję, że... zestarzałem...
Tyle wywodów nie w temacie.
Re: Dwa kółka inne niż Trampek - sugestie, propozycje, lista...
Czytałem w tym roku, że Aprilla wypuści ciekawe moto - Tuareg 660. I jest. Wprawdzie jeszcze bezcenne, bo w salonach tylko można się zapisać, ale poczytać już można https://motogen.pl/aprilia-tuareg-660-2 ... ecia-film/
Ma dobrą moc, dobrą masę, spory skok na obu kołach. Tylko czy ktoś wie, jaką to ma trwałość?
Filmik z przemyśleniami:
Ma dobrą moc, dobrą masę, spory skok na obu kołach. Tylko czy ktoś wie, jaką to ma trwałość?
Filmik z przemyśleniami:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość