Podniesienie tyłu na "kościach"
Re: Podniesienie tyłu na "kościach"
Chciałbym podnieść mojego TA 600 1998r o około 4-5cm żeby zwiększyć prześwit i poprawić wygląd a zarazem nie pogorszyć właściwości prowadzenia się moto. Mam 180cm wzrostu i chciałbym czuć się na TA jak na AT, chodzi o wysokość siedzenia. Rozważałem adaptację zawieszenia z AT ale ze względu na koszt oraz to, że mam z tyłu hamulec bębnowy nie chcę tego robić ( przynajmniej na razie). Rozważam zastosowanie adaptera pod tylni amortyzator i zamówienie przedłużek lag z przodu. Jeżeli ktoś tak podniósł TA niech się podzieli wrażeniami z jazdy, jak się prowadzi motocykl? Drugie pytanie to, żeby podnieść motocykl równomiernie, ile trzeba podnieść przód a ile tył, by motocykl poziomo się podniósł.
-
- pałujący w lesie
- Posty: 1524
- Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Lisków
Re: Podniesienie tyłu na "kościach"
Podniesiesz tył przedłużką, a przód dopasujesz. Dlaczego? Bo nikt na odległość nie poda Ci gotowych wymiarów, choćby ze względu na indywidualne wypracowanie zawieszenia p/t.
Po ładnych kilku miesiącach niejeżdżenia, wsiadłem na "starego" Trampka z tylnym zawieszeniem Afry i lekko podniesionym przednim, inną kanapą i takie tam. I jakoś tak od razu lepiej . Seryjny jest ok., nieco lepiej manewruje się (bo krótszy i niższy), ale więcej frajdy mam z jazdy starym.
- KJU
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 454
- Rejestracja: 10.04.2013, 09:51
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Słojczany
Re: Podniesienie tyłu na "kościach"
Hej, jedyne co mogę Ci polecić, to wrzuć w przednie lagi sprężyny zaworowe od silnika andoria (Stasiek dłubacz opisywał swój patent w jakiś 2012/13 roku), wtedy przy hamowaniu TA nie nurkuje tak, ale to też sprawa indywidualna, jak kto lubi. Sam zamontowałem po jednej sprężynie, bo dwie było zbyt wiele. Tylny amor, też ma regulację i możesz ustawić na maksa.renant pisze: ↑27.09.2021, 09:52 Chciałbym podnieść mojego TA 600 1998r o około 4-5cm żeby zwiększyć prześwit i poprawić wygląd a zarazem nie pogorszyć właściwości prowadzenia się moto. Mam 180cm wzrostu i chciałbym czuć się na TA jak na AT, chodzi o wysokość siedzenia. Rozważałem adaptację zawieszenia z AT ale ze względu na koszt oraz to, że mam z tyłu hamulec bębnowy nie chcę tego robić ( przynajmniej na razie). Rozważam zastosowanie adaptera pod tylni amortyzator i zamówienie przedłużek lag z przodu. Jeżeli ktoś tak podniósł TA niech się podzieli wrażeniami z jazdy, jak się prowadzi motocykl? Drugie pytanie to, żeby podnieść motocykl równomiernie, ile trzeba podnieść przód a ile tył, by motocykl poziomo się podniósł.
Nie idź tą drogą ,wszelkie korki i przedłużki zawieszenia zdecydowanie pogarszają właściwości jezdne, zwłaszcza na zakrętach. Sam przerabiałem ten temat, po przejechaniu ok 500km szybko wróciłem do oryginalnych. Miałem dorobione korek po kiwaczkę i przedłużenie lag. Sam gdzieś opisywałem ten wątek. ale to było 8 lat temu i pamięć trochę mnie zawodzi.
Jeśli jesteś wyższy , rozwiązaniem jest kanapa podwyższana, zawieszenia nie ruszaj.
Pozdrawiam KJU
życie jest jak pudełko czekoladek - nigdy nie wiadomo co się trafi
http://zamiedzaidalej.blogspot.com/
http://zamiedzaidalej.blogspot.com/
-
- pałujący w lesie
- Posty: 1524
- Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Lisków
Re: Podniesienie tyłu na "kościach"
KJU, ja również szybko wyjąłem przedłużkę na rzecz wahacza Afry. Jeśli renant nie chce montować takowego, sprężynę ma już uklepaną i podkręconą maksymalnie, to, poza podwyższoną kanapą i ew. obniżonymi setami, budżetowo pozostaje kostka pod amor, a z przodu sprężyny zaworów od Żuka czy Lublina. Do zakrętów się przyzwyczai .
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2687
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Podniesienie tyłu na "kościach"
Dokładnie tak, jak twierdzą wszyscy moi przedpiszcy ja tez nie grzebał bym przy zawieszeniu półśrodkami ( no dobra dokładka ze sprężyn w lagach ok, sam miałem po jednej i faktycznie sporo dają) . Wygląd TA to rzecz gustu, a 180 cm wzrostu to nie aż tak wiele . Ja mam 178 i wysokość standardowego zawieszenia TA 600 była optymalna. Poza tym Trampek jest dość ciężki i w takim przypadku czasem lepiej jest mieć do ziemi "bliżej niż za daleko". Co do wysokości moto na pełnym zawieszeniu afrykańskim , to moto faktycznie poszło mocno w górę i o ile normalnie sięgałem całymi stopami gleby , to teraz sięgam palcami ( i to przy rozkręconej sprężynie , lag nie wpuszczałem, ale się zastanawiam ) co w korkach ani przy nierównej nawierzchni nie jest zbyt komfortowe. Mam wrażenie że jak mi się moto zacznie obalać , to nie ma co go ratować , tylko trzeba spindalać z nogami. Dodatkowo faktycznie zawieszenie Trampka jest dość gumowate i podnoszenie go wyżej może stworzyć nieciekawe odczucia. Kasowo teraz założenie pełnego zawieszenia afrykańskiego nie jest już takie drogie jak kiedyś , a osiągniesz Twój cel i zyskasz bardzo znaczne poprawienie właściwości jezdnych i hamulców.renant pisze: ↑27.09.2021, 09:52 Chciałbym podnieść mojego TA 600 1998r o około 4-5cm żeby zwiększyć prześwit i poprawić wygląd a zarazem nie pogorszyć właściwości prowadzenia się moto. Mam 180cm wzrostu i chciałbym czuć się na TA jak na AT, chodzi o wysokość siedzenia. Rozważałem adaptację zawieszenia z AT ale ze względu na koszt oraz to, że mam z tyłu hamulec bębnowy nie chcę tego robić ( przynajmniej na razie). Rozważam zastosowanie adaptera pod tylni amortyzator i zamówienie przedłużek lag z przodu. Jeżeli ktoś tak podniósł TA niech się podzieli wrażeniami z jazdy, jak się prowadzi motocykl? Drugie pytanie to, żeby podnieść motocykl równomiernie, ile trzeba podnieść przód a ile tył, by motocykl poziomo się podniósł.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości