Uszczelnianie obręczy

Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska kół.
nostrik
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 170
Rejestracja: 27.09.2017, 23:57
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Szczecin

Uszczelnianie obręczy

Post autor: nostrik »

Jakiś czas temu obiło mi się o uszy, że można przerobić (tzn; uszczelnić taśmą) obręcze kół i uzyskać w ten sposób koła bezdętkowe. Czy ktoś z Was testował to osobiście? Czy w Trampku użytkowanym raczej "off" (dość spokojnie, ale jednak "off") zda to egzamin? Na ile takie uszczelnienie jest trwałe?
Awatar użytkownika
wilq.bb
Kontroler
Kontroler
Posty: 2674
Rejestracja: 27.08.2012, 08:41
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Uszczelnianie obręczy

Post autor: wilq.bb »

U murzynów był taki temat - chyba to ten - http://africatwin.pl/showthread.php?t=3 ... zd%EAtkowe - ale przyznaje nie chciało mi się 6 stron czytać :tongue:
"Logowanie się na forum jest jak wchodzenie do knajpy za rogiem - zawsze te same mordy przy barze, barman rzuci drwiną a kiblu trochę śmierdzi... Jednak się przychodzi." by Matjas
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2910
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Uszczelnianie obręczy

Post autor: zimny »

Ja tamten wątek czytałem. Streszczę: nic nie kombinować, to inne konstrukcje obręczy etc.

Ogólnie tam wyszło że bez sensu, a im bardziej off moto używane tym bardziej bez sensu.

Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
michau
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 77
Rejestracja: 03.07.2013, 02:18
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: Uszczelnianie obręczy

Post autor: michau »

Na grupie Yamahy t7 na Facebooku jest gość który przerabia. Nazywają go dziad borowy. Ludzie sobie chwalą.
nostrik
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 170
Rejestracja: 27.09.2017, 23:57
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Szczecin

Re: Uszczelnianie obręczy

Post autor: nostrik »

Dzięki chłopaki :smile: Przeczytałem ten afrykański wątek i faktycznie jakoś inaczej to wygląda, niż pierwotnie usłyszałem. Raczej marnie, chyba gra nie warta świeczki.
Ale jak to wygląda w przypadku dętki i opony bezdętkowej? Brak tego rantu nie przeszkadza? Tak pytam, bo o typowo trampkowe rozmiary opon coraz trudniej, albo raczej wybór rodzajów(typów) opon będzie coraz mniejszy.
Awatar użytkownika
Qter
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3396
Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Reguły
Kontakt:

Re: Uszczelnianie obręczy

Post autor: Qter »

Zamontuj tublisa i będziesz miał z bani :)

Pzdr

Qter

Wysłane z mojego MAR-LX1B przy użyciu Tapatalka

Geniusz tkwi w prostocie...

we don't cry very hard
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2704
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: Uszczelnianie obręczy

Post autor: grad74 »

Mi w TA też najbardziej przeszkadzają dętki ( już nawet łańcuch jestem w stanie zdzierżyć) , i też myślałem nad czymś bedętkowym do TA. Najpierw wpadłem na pomysła żeby do TA zaadoptować felgi z DL-a 650. Potem nawet miałem pomysła żeby założyć koło od amerykańskiego Victory , albo cokolwiek z dziedziny Low Riderów. Ale Trampiszon głupio by na takich wyglądał. Potem wyszło że fajne będą obręcze z Aprili Caponodr 1000. Szprychowane jak w GS-ach , zaplatane na podwójny krzyż , piekielnie mocne. Ogólnie trzeba by jednak przywyknąć do tego że z przodu było by koło 19 cali. Poza tym trzeba by sprawdzić i porównać czy wejdą tam łożyska o rozmiarze zewnętrznym Aprilkowym i wewnętrznym ośki z Trampka o ile chało by się pozostać przy przedmim zawieszeniu TA. Wtedy to koszt zmiany wyniesie około 1200zł - 1400zł. Jeśli jednak chcieli byśmy założyć przód z Caponorda to dochodzi kolejny tysiak i w cholerę rzeźby. Wiem bo zmieniałem koło i wszystko w Reverce. To nie są tanie zabawy.

Qter pisze: 22.04.2021, 23:04 Zamontuj tublisa i będziesz miał z bani :)
Czytałem o tym trochę , ale to nie do końca takie spoko.
michau pisze: 22.04.2021, 20:38 Na grupie Yamahy t7 na Facebooku jest gość który przerabia. Nazywają go dziad borowy. Ludzie sobie chwalą.
Jakieś namiary? Trzeba by Go przesłuchać i wydobyć cenne informacje. :cool: :lol:
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
michau
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 77
Rejestracja: 03.07.2013, 02:18
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: Uszczelnianie obręczy

Post autor: michau »

Awatar użytkownika
dzajor
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 78
Rejestracja: 07.09.2009, 17:01
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Wrocław

Re: Uszczelnianie obręczy

Post autor: dzajor »

tig-uje czy lepi ?
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2704
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: Uszczelnianie obręczy

Post autor: grad74 »

Lepi. pono zakleja osobno nyple i komin wentyla, potem taśma dookoła i musi trzymać.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Awatar użytkownika
Qter
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3396
Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Reguły
Kontakt:

Re: Uszczelnianie obręczy

Post autor: Qter »

Dziad borowy robił Adamowi_L taką usługę na Husie 701. Podpytaj jego na prv bo żadko tu zagląda.

Pzdr

Qter

Światu pokój - ludziom motocykle

Geniusz tkwi w prostocie...

we don't cry very hard
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2704
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: Uszczelnianie obręczy

Post autor: grad74 »

Ja latem nie miałem czasu , ale już znabyłem jakieś mocno specjalistyczne taśmy foliowo silikonowe (gruba na około 3-4 mm!) i inne temu podobne i będę zimą z nudów rzeźbił. Co z tego wyjdzie nie mam pojęcia . Ostatecznie albo oddam koła do zrobienia właśnie do "dziada borowego" , albo co jest dużo droższe, ale jak ktoś mam spruchniałą obręcz można kupić nową obręcz (samą) od NAT 2021 za okrągłe 2100zł na allecośtam. To też jest wyjście. A na YT po wpisaniu hasła "tubeless motorcycle wheel conversion " jest pierdylion filmów z poradami na w/w temat.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2704
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: Uszczelnianie obręczy

Post autor: grad74 »

Sory, że się doklepuje do swojego postu, ale już nie mogę edytować, chyba że wilqu doklei. Na II zlocie "stary Tramp" był nasz kolega Michał (sory Michał, zapomniałem Twojego nicka) i On na w swoim 650 przerobione koła na bezdętkowe, właśnie przez "dziada B." i z tego co mi opowiadał jak już trochę na tym pojeździł to stwierdził że to była świetna decyzja.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości