Enduro dla wysokiego

Dzięki Transalpowi nabrałeś doświadczenia i chcesz zrobić następny krok w motocyklowej przygodzie?
Tu znajdziesz kącik poświęcony innym jednośladom.
nostrik
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 170
Rejestracja: 27.09.2017, 23:57
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Szczecin

Enduro dla wysokiego

Post autor: nostrik »

Cześć, mam mały kłopot.

To mój drugi Trampek, ganiam nimi od 9 lat, od 2 lat na 650.
Właściwie Trampek spełnia moje oczekiwania. Jest wolny, nie za mocny, ma lekką nadwagę, jest posłuszny kierownikowi i ma pozostałe zalety, o których wszyscy wiemy.
W zasadzie niby jest dla mnie wygodny, ale... No właśnie, mam 194 wzrostu i ok. 100 kg wagi. Na wycieczki po drogach twardych jest w miarę OK, chociaż jak nakręcę tak ze 200 kilosów na całodniowej wycieczce, to kolana bolą. Plecy też.
W terenie do jazdy na stojąco jest za mały (albo ja za duży?). Mam podniesioną kierę, ale i tak jest za nisko. Jestem za bardzo wychylony do przodu, co bywa niebezpieczne, szczególnie przy ostrym hamowaniu oraz na dziurawych drogach, o nawierzchni przypominających sinusoidę. Zbyt często maszyna chce mnie wyrzucić do przodu.
Po kilu godzinnej włóczędze (oczywiście z przerwami) bolą mnie plecy, nadgarstki i kolana. Próbowałem różnych ustawień ciała, ale skutek zawsze jest taki sam: nadmierne zmęczenie i brak pewności prowadzenia i kontroli maszyny. Dodatkowo coś uwiera mnie w kolana. Zależnie od stopnia mojego wychylenia, albo styk baku i siodła, albo styk siodła i boczka.

A więc, co mi radzicie, proponujecie? Jakie sami macie doświadczenia w tej materii?
Jeżeli chodzi o zmianę motocykla, to na jaki? Chciałbym też pozostać w budżecie TA650.
Sylwek
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1528
Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Lisków

Re: Enduro dla wysokiego

Post autor: Sylwek »

nostrik pisze: 31.03.2021, 01:25 Jest wolny, nie za mocny, ma lekką nadwagę, jest posłuszny kierownikowi i ma pozostałe zalety, o których wszyscy wiemy.
Te słowa powinny być mottem dla wahających się :grin: .

A do rzeczy: litrowe Varadero. Tylko, że to nie enduro :smile: . Afra 750, podniesionym siedzeniem, też trochę pomoże.
Awatar użytkownika
Qter
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3396
Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Reguły
Kontakt:

Re: Enduro dla wysokiego

Post autor: Qter »

Zmiana zawieszenie też może pomóc. Poszukaj bo było o modach zawieszenia Przymierz się do np Yamahy xt 660 - może będzie wygodniej i nie będziesz na niej wyglądał jak na psie...

Pzdr

Qter

Wysłane z mojego MAR-LX1B przy użyciu Tapatalka

Geniusz tkwi w prostocie...

we don't cry very hard
Awatar użytkownika
tadzik
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 491
Rejestracja: 21.02.2015, 21:06
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Enduro dla wysokiego

Post autor: tadzik »

Próbuj obniżyć podnóżki. Do niektórych moto są takie akcesoryjne, albo może sam dorobisz, żeby stopy były niżej. Wtedy kolana będą mniej ugięte.
Pozdro, tadzik
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój. ©Duńczyk
Pojeździj-FB
Pojeździj
Awatar użytkownika
gerard
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 695
Rejestracja: 08.03.2009, 01:40
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Skierniewice

Re: Enduro dla wysokiego

Post autor: gerard »

Spacerowki pomagaja na zgiete kolana. Mam u siebie. Dzięki nim bylem w stanie zrobic 1600 km ciagiem z UK.
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2910
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Enduro dla wysokiego

Post autor: zimny »

Qter- ale masz na myśli xt660Z? mam kolegę dwumetrowca co taką jeździ i mimo że wolałby coś innego, mówi że to jedyne moto na którym mu wygodnie. A jeździ tym od 2010 :omg:

Jak xt660R to niekoniecznie. Mirkosławski miał i szybko się pozbył - było dla niego za małe. a ma chyba coś koło 1.9.

Przy tej kubaturze to jak enduro strare, to Afryka. Jest większa, wyższa - mając afryki marzyłem żeby mieć 1.8 a nie 1.7. Mając nikczemny wzrost trampek jest w sam raz. 600 jest wyższa od 650, co też robi różnicę. Być może pasowała by Ci zmota pt. trampek 600 na zawieszeniach z AT. Ale to i sporo roboty i koszty.

Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
Qter
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3396
Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Reguły
Kontakt:

Re: Enduro dla wysokiego

Post autor: Qter »

Tak. Miałem na myśli xt 660z. Być może kupno takiej jest bardziej sensowne niż budowanie zmoty na starym trampku.

Pzdr

Qter

Wysłane z mojego MAR-LX1B przy użyciu Tapatalka

Geniusz tkwi w prostocie...

we don't cry very hard
Sylwek
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1528
Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Lisków

Re: Enduro dla wysokiego

Post autor: Sylwek »

Ale przecież wiecie, że:
nostrik pisze: 31.03.2021, 01:25 nie za mocny, ma lekką nadwagę, jest posłuszny kierownikowi
a wy proponujecie XTZ ? Nosz nostrik się wykopyrtnie na lodzie :lol: . W tyle głowy mam, jak Wojcio, na swojej 650, leci przez kierownicę na podjeździe pod Bezmiechową.
Ja nieodmiennie stawiam na podwyższoną Afrę 750 07 i późniejsze. Zawiasów nie trzeba szczepić do Trampka i spacerówek zakładać.
Dlugi1
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 414
Rejestracja: 14.06.2017, 09:52
Mój motocykl: XL650V

Re: Enduro dla wysokiego

Post autor: Dlugi1 »

Sylwek pisze: 31.03.2021, 23:23 ...W tyle głowy mam, jak Wojcio, na swojej 650, leci przez kierownicę na podjeździe pod Bezmiechową.,,
OT:
Chodzi może o ten słynny zakręt, którym wszyscy straszą? Tak pytam, bo w wielu miejscach się z ostrzeżeniami spotkałem, a jeżdżąc tam nieraz jakoś żadnych anomalii nie zauważyłem?
Awatar użytkownika
Qter
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3396
Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Reguły
Kontakt:

Re: Enduro dla wysokiego

Post autor: Qter »

Ta xtz też nie jest zbyt wysilona (48 kucy) i nie taka lekka...

Pzdr

Qter

Wysłane z mojego MAR-LX1B przy użyciu Tapatalka

Geniusz tkwi w prostocie...

we don't cry very hard
dario9z
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 100
Rejestracja: 20.02.2019, 20:09
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: Enduro dla wysokiego

Post autor: dario9z »

Ja mam 192 cm i jakieś 96 kg wagi, mi się dobrze śmiga NX650 Dominator, ja mam akurat rok 96 juz robiony u makaronów. Tylko to jeden gar i trzeba go polubić. Dla mnie pozycja jest wygodna, mam przerobione siedzenie, ale ugiecie kolan u mnie jest dobre. Tez szukałem coś dla wysokiego w małym budżecie, do tego fajnie się prowadzi i w mieście i w terenie. Jedynie napewno trzeba zastosować podwyższenia kierownicy, ja oryginał zmieniłem na Accela. XT 600, Dr 650 SE to niskie motory, wiem bo miałem i jeździłem.
Awatar użytkownika
nav
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 19.04.2019, 20:40
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: Enduro dla wysokiego

Post autor: nav »

Porównaj sobie pozycję na https://cycle-ergo.com/

Co do jazdy na stojąco i hamowania - musisz więcej pracować ciałem, aby nie lecieć na kierownicę :) Przesunięcie do przodu w trakcie jazdy też może wynikać ze zbyt zrelaksowanej pozycji w jeździe na stojąco.
nostrik
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 170
Rejestracja: 27.09.2017, 23:57
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Szczecin

Re: Enduro dla wysokiego

Post autor: nostrik »

Dzięki wielkie za liczny odzew :smile: :thumbsup:

Sylwek pisze: 31.03.2021, 15:51 A do rzeczy: litrowe Varadero. Tylko, że to nie enduro :smile: . Afra 750, podniesionym siedzeniem, też trochę pomoże.

Duże Viadro jak dla mnie trochę przyciężkie i trochę za mało endurowate. Afrykę cały czas rozważam.

Qter pisze: 31.03.2021, 17:26 Zmiana zawieszenie też może pomóc. Poszukaj bo było o modach zawieszenia
Czytałem wątki o przeszczepach zawiechy z Afryki, ale się waham się.

Qter pisze: 31.03.2021, 17:26 Przymierz się do np Yamahy xt 660
XT660Z bez rewelacji ale owszem, raz miałem okazję. XT660R za mała, kolega miłał, jeździłem.

tadzik pisze: 31.03.2021, 17:39 Próbuj obniżyć podnóżki. Do niektórych moto są takie akcesoryjne, albo może sam dorobisz, żeby stopy były niżej. Wtedy kolana będą mniej ugięte.
Ciekawa propozycja, znasz jakieś namiary na producenta lub użytkownika?

gerard pisze: 31.03.2021, 21:54 Spacerowki pomagaja na zgiete kolana. Mam u siebie. Dzięki nim bylem w stanie zrobic 1600 km ciagiem z UK.
Nie całkiem o to mi chodzi. I przede wszystkim do jazdy w terenie.

zimny pisze: 31.03.2021, 22:04 Być może pasowała by Ci zmota pt. trampek 600 na zawieszeniach z AT. Ale to i sporo roboty i koszty.
Właśnie dlatego preferuję gotowca, ale chyba będzie trudno coś dopasować.

dario9z pisze: 01.04.2021, 12:34 Ja mam 192 cm i jakieś 96 kg wagi, mi się dobrze śmiga NX650 Dominator,
Zaskoczyłeś mnie. Nie miałem okazji się przymierzyć, ale wydawał mi się nieco mniejszy od Trampka.

nav pisze: 01.04.2021, 13:10 Porównaj sobie pozycję na https://cycle-ergo.com/

Co do jazdy na stojąco i hamowania - musisz więcej pracować ciałem, aby nie lecieć na kierownicę :) Przesunięcie do przodu w trakcie jazdy też może wynikać ze zbyt zrelaksowanej pozycji w jeździe na stojąco.
Stronę znam i do tej pory tam właśnie prowadziłem pierwsze weryfikacje. Czas przystąpić do badań na żywo :crossy:
Wierz mi, przetestowałem już wiele technik jazdy w terenie. Pokuszę się nawet o stwierdzenie, że stworzyłem własną :tongue:
Wygląda jednak na to, że rozmiar ma znaczenie :lol: i pewnych rzeczy nie przeskoczysz. Stąd z resztą moja prośba o do Was o pomoc.


Afryka jest kuszącą propozycją, tylko mam obiekcję co do jej wagi. Jest o jakieś 40 kg cięższa od Trampka. Zazwyczaj jeżdżę sam i kwestia w miarę bezstresowego podniesienia motka z gleby jest dla mnie ważna. Zmiana zawieszenia na afrykańskie też jest ciekawą opcją, tylko dość kłopotliwą. Przynajmniej dla mnie. Jest też chyba dość absorbująca czasowo i niestety kosztowna. Operacja o tyle ryzykowna, że efekt niepewny.

Cały czas uważam temat za otwarty i proszę o dalsze propozycje i wskazówki :smile:
.
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2910
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Enduro dla wysokiego

Post autor: zimny »

Kolego, patrząc na Twoje oczekiwania, brak ciśnienia na dużą moc i zapitalanie to ja bym powiedzial:

Xt660z Tenere. Wysokością i wielkością będzie ideał, z twoim gabarytem śmiało postawisz ja do pionu.

Oczywiście jest T7 ale to inna zupełnie liga.
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2512
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Enduro dla wysokiego

Post autor: Artek »

Nie znam się, ale xt660z chyba w dwóch wersjach jest. Z ABS i bez. Mają swoje różnice.

Jak bym miał Twoje gabaryty to afra 7-ka. Ale trzeba dołożyć trochę grosza po sprzedaży trampka. Afra nie jest dużo cięższa od trampka 650.
Przymierz się do niej.
Dominator.
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2910
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Enduro dla wysokiego

Post autor: zimny »

Artek pisze: 01.04.2021, 20:26 Nie znam się, ale xt660z chyba w dwóch wersjach jest. Z ABS i bez. Mają swoje różnice.

Jak bym miał Twoje gabaryty to afra 7-ka. Ale trzeba dołożyć trochę grosza po sprzedaży trampka. Afra nie jest dużo cięższa od trampka 650.
Przymierz się do niej.
Tak, afra 7 jest spoko. Jak ktoś bardzo lubi Trampka to Afryka jest jak znalazł. Jest cięższa ale bez przesady.
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
dario9z
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 100
Rejestracja: 20.02.2019, 20:09
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: Enduro dla wysokiego

Post autor: dario9z »

Co do XT660Z to i ja swoje dodam, miałem okazję się przejechać i zasiąść. Dla mnie jest idealna gabarytowo, jedynie kierownice bym poszerzył, ale to już kosmetyka. Na stojąco w lekkim terenie bajka.
Jest tylko jedno ale, ile to ma być terenu, i jaki teren, a ile turystyka szosowo- terenowa?
Zasada prosta, w teren waga jak najmniejsza, afryka jest fajna, ale w teren to moim zdaniem nie.
nostrik
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 170
Rejestracja: 27.09.2017, 23:57
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Szczecin

Re: Enduro dla wysokiego

Post autor: nostrik »

Artek pisze: 01.04.2021, 20:26 Nie znam się, ale xt660z chyba w dwóch wersjach jest. Z ABS i bez. Mają swoje różnice.
Możesz napisać coś więcej o tych różnicach, bo chyba nie tylko o wagę chodzi? :niewiem:
zimny pisze: 01.04.2021, 20:52 Tak, afra 7 jest spoko.
Jest, ale cena, kurde blaszka, też :omg:
Tenera będzie o dakadę młodsza.
dario9z pisze: 02.04.2021, 13:14 Jest tylko jedno ale, ile to ma być terenu, i jaki teren, a ile turystyka szosowo- terenowa?
Co do zasady unikam jak mogę asfaltu. Przeskok ekspresówką to dla mnie kara.
Drogi polne i leśne (legalne, albo w miarę legalne :grin: ). Szutry, bruki i wszystkie nawierzchnie podmiejskie czy podwiejskie jakie można spotkać. Nieremontowane od lat, asfaltowe 7 kategorii odśnieżania też się łapią. Nie topię w błocie i nie ryję w piachu.
Włóczę się po okolicach bliższych i dalszych za zwyczaj prędkościami raczej emeryckimi :lol: Tzn, 60-70 niezależnie od nawierzchni.
Awatar użytkownika
nav
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 19.04.2019, 20:40
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: Enduro dla wysokiego

Post autor: nav »

Z tego co pamiętam to wersja bez ABS ma większy skok. Sama pozycja za kierownicą będzie taka sama :)
dario9z
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 100
Rejestracja: 20.02.2019, 20:09
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: Enduro dla wysokiego

Post autor: dario9z »

Co do zasady unikam jak mogę asfaltu. Przeskok ekspresówką to dla mnie kara.
Drogi polne i leśne (legalne, albo w miarę legalne :grin: ). Szutry, bruki i wszystkie nawierzchnie podmiejskie czy podwiejskie jakie można spotkać. Nieremontowane od lat, asfaltowe 7 kategorii odśnieżania też się łapią. Nie topię w błocie i nie ryję w piachu.
Włóczę się po okolicach bliższych i dalszych za zwyczaj prędkościami raczej emeryckimi :lol: Tzn, 60-70 niezależnie od nawierzchni.
W takim razie jednocylindrówka dla Ciebie będzie jak znalazł.
Tylko przede wszystkim się przejedź przed zakupem, bo różnica w kulturze pracy, oddawaniu mocy, użytecznych obrotach jest duża.
Xt660z szukaj bez ABS-u, większy prześwit, akumulator w normalnym miejscu, było kilka zmian, z tym, że to nadal jest 206 kg żywej wagi po zatankowaniu pełnego zbiornika.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości