Olej silnikowy IPON 10.4 10W40.
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2515
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Olej silnikowy IPON 10.4 10W40.
Kilka dni temu znany ( i chyba lubiany ) Piter!! kupił polecany i stosowany przeze mnie olej jak w temacie.
Stwierdził, że w nowym opakowaniu olej jest dużo rzadszej konsystencji i jest ciemniejszej barwy. Pomyślałem, że kupił podróbkę cy cuś...
Przymierzam się do wymiany oleju w swoim moto i także zakupiłem ww. olej.
Jest zauważalna różnica w porównaniu do starego, którego używałem przez ładnych kilka lat.
Jakie są Wasze doświadczenia z tym olejem? Czyżby producent zmienił recepturę, czy może podróba na rynku
Stwierdził, że w nowym opakowaniu olej jest dużo rzadszej konsystencji i jest ciemniejszej barwy. Pomyślałem, że kupił podróbkę cy cuś...
Przymierzam się do wymiany oleju w swoim moto i także zakupiłem ww. olej.
Jest zauważalna różnica w porównaniu do starego, którego używałem przez ładnych kilka lat.
Jakie są Wasze doświadczenia z tym olejem? Czyżby producent zmienił recepturę, czy może podróba na rynku
Dominator.
- Piter!!!
- miejski lanser
- Posty: 360
- Rejestracja: 24.10.2015, 16:38
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Olej silnikowy IPON 10.4 10W40.
W/g mnie podrobiony. Bo na zagranicznych portalach jest tylko w bańkach 4l.
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2515
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Olej silnikowy IPON 10.4 10W40.
https://allegro.pl/oferta/ipone-10-4-10 ... ZDA5MDM%3DRafał_93 pisze:Link?
Ja kupiłem tu. Zależało mi na czasie i dostawie do paczkomatu.
Foto z aukcji nie przedstawia realnego opakowania. Jutro wstawię foto (lub zrobi to Piter!).
Dominator.
- Piter!!!
- miejski lanser
- Posty: 360
- Rejestracja: 24.10.2015, 16:38
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Olej silnikowy IPON 10.4 10W40.
Zobacz, że na niektórych aukcjach jest 4l taki jak był kiedyś, i on kosztuje tyle samo co 5l.
- chemik
- osiedlowy kaskader
- Posty: 148
- Rejestracja: 28.11.2018, 17:07
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Ustroń
Re: Olej silnikowy IPON 10.4 10W40.
chemik vel Robert1984
- ArturS
- przycierający rafki
- Posty: 1267
- Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: Olej silnikowy IPON 10.4 10W40.
Dystrybutor oleju IPONE w Polsce jest jeden, jest nim OLEK MOTOCYKLE. Jeśli ktoś handluje tą marką, to na 99% zaopatruje się w Olku. W podróbki nie wierzę, podrabia się najdroższe motule, głownie samochodowe, czy inne oleje z najwyższej półki, również samochodowe. Co jakiś czas każdy producent coś zmienia w recepturze, bo to przejście z JASO MA na JASO MA2, to znowu jakiś nowy wymóg eko sreko. Kilka lat temu taka zmiana w najpopularniejszym w PL oleju motocyklowym Motul 5100 zmieniono w/w MA na MA2 i posypały się na forach posty z lamentem o ślizgających się sprzęgłach i innych problemach. Jest na każdym oleju pewien numer, po którym można też rozpoznać, że jeden ten sam olej siedzi w różnych opakowaniach różnych marek. Jeśli ten numer się zmienił w przypadku tego samego produktu (IPONE 10.4), to mamy pewność, że zmieniła się receptura.
Ja od jakiegoś czasu stosuję oleje Valvoline, ale przy najbliższej okazji przejdę w Tenerce na japoński ENEOS, a w Husqvarnie na amerykański Bel-Ray. A tak, żeby się w obu przypadkach oddalić od europy, która przez parcie zielonych podkłada nam kłody pod nogi.
Wkrótce, gdy będzie obowiązek doliczania opłaty recyklingowej do każdego litra oleju, prawdopodobnie poznikają z rynku tzw. prywatni importerzy, którzy raz że nie płacą akcyzy, a dwa że nie wiadomo tak na prawdę co wprowadzają na rynek. Wg tego co mi mówił jeden z opiekunów handlowych taki Olek Motocykle w ofercie będzie miał już tylko olej IPONE, bo tylko tej marki jest dystrybutorem. A z Alledrogo znikną oferty, na które patrzę i drapię się po głowie, że mimo prowizji 9-10% i chęci zarobku pojawiają się kwoty brutto detalu w cenie netto hurt u oficjalnego dystrybutora
Ja od jakiegoś czasu stosuję oleje Valvoline, ale przy najbliższej okazji przejdę w Tenerce na japoński ENEOS, a w Husqvarnie na amerykański Bel-Ray. A tak, żeby się w obu przypadkach oddalić od europy, która przez parcie zielonych podkłada nam kłody pod nogi.
Wkrótce, gdy będzie obowiązek doliczania opłaty recyklingowej do każdego litra oleju, prawdopodobnie poznikają z rynku tzw. prywatni importerzy, którzy raz że nie płacą akcyzy, a dwa że nie wiadomo tak na prawdę co wprowadzają na rynek. Wg tego co mi mówił jeden z opiekunów handlowych taki Olek Motocykle w ofercie będzie miał już tylko olej IPONE, bo tylko tej marki jest dystrybutorem. A z Alledrogo znikną oferty, na które patrzę i drapię się po głowie, że mimo prowizji 9-10% i chęci zarobku pojawiają się kwoty brutto detalu w cenie netto hurt u oficjalnego dystrybutora
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2515
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Olej silnikowy IPON 10.4 10W40.
Dziękuje Artur za Twoją wiedzę.
Tak to wygląda z tyłu na opakowaniach. Jak dojdę so siebię to skrobnę maila do OlekMotocykle z zapytaniem.
Jest różnica w kodzie kreskowym, nr. referencyjnym itp.
Tak to wygląda z tyłu na opakowaniach. Jak dojdę so siebię to skrobnę maila do OlekMotocykle z zapytaniem.
Jest różnica w kodzie kreskowym, nr. referencyjnym itp.
Dominator.
- tadzik
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 490
- Rejestracja: 21.02.2015, 21:06
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Olej silnikowy IPON 10.4 10W40.
Jeżeli jest inna pojemność to musi być inny kod kreskowy. Taka unifikacja. A czy olej w środku inny to nie mam pojęcia jak sprawdzić.
Pozdro, tadzik
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój. ©Duńczyk
Pojeździj-FB
Pojeździj
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój. ©Duńczyk
Pojeździj-FB
Pojeździj
-
- osiedlowy kaskader
- Posty: 134
- Rejestracja: 12.11.2017, 16:41
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Kraków
Re: Olej silnikowy IPON 10.4 10W40.
A w czym ten ipone taki fajny? Btw wbrew fladze pochodzi z Francji nie Japoni...
https://www.ipone.com/fr/partenariats-ipone
Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka
https://www.ipone.com/fr/partenariats-ipone
Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka
Romet Ogar 205-> Simson Awo 425Sport -> Suzuki GSX600F-> Suzuki VL800 ->Honda XL700
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2515
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Olej silnikowy IPON 10.4 10W40.
IPON 10.4 10w40
Lepkość: 10W40
API Standardy: API SG
JASO Standardy: JASO MA2
Lepkość w 100˚C: 14,5 mm2/s
Lepkość w 40˚C: 103,4 mm2/s
Temp. płynięcia: -27 ˚C
Temp. zapłonu: 224˚C
Wskaźnik lepkości: 145
Motul 5100 ester 10w40
Standardy: API SL / SJ / SH / SG
Aprobata techniczna: JASO MA nr M033MOT055
Lepkość w 100˚C: 13,9 mm2/s
Lepkość w 40˚C: 91,8 mm2/s
TBN: 8,2mg KOH/g
Temp. płynięcia: -33 ˚C
Temp. zapłonu: 218 ˚C
Wskaźnik lepkości: 154
Na " trampkowych warsztatach w szparaga" padło pytanie o olej. Polecał IPON. Ja go stosuję od zawsze we wszystkich trampach/afrykach, jakie przewinęły się przez mój chlewik. Poza dwoma trampkami, które olej żarły ( inne oleje też żarły) to nigdy nie miałem z tym olejem problemów. Faktem jest, że wytrzymuje u mnie ok 8.000 km. Potem skrzynia i sprzęgło wyraźnie gorzej pracuje.
Lepkość: 10W40
API Standardy: API SG
JASO Standardy: JASO MA2
Lepkość w 100˚C: 14,5 mm2/s
Lepkość w 40˚C: 103,4 mm2/s
Temp. płynięcia: -27 ˚C
Temp. zapłonu: 224˚C
Wskaźnik lepkości: 145
Motul 5100 ester 10w40
Standardy: API SL / SJ / SH / SG
Aprobata techniczna: JASO MA nr M033MOT055
Lepkość w 100˚C: 13,9 mm2/s
Lepkość w 40˚C: 91,8 mm2/s
TBN: 8,2mg KOH/g
Temp. płynięcia: -33 ˚C
Temp. zapłonu: 218 ˚C
Wskaźnik lepkości: 154
Na " trampkowych warsztatach w szparaga" padło pytanie o olej. Polecał IPON. Ja go stosuję od zawsze we wszystkich trampach/afrykach, jakie przewinęły się przez mój chlewik. Poza dwoma trampkami, które olej żarły ( inne oleje też żarły) to nigdy nie miałem z tym olejem problemów. Faktem jest, że wytrzymuje u mnie ok 8.000 km. Potem skrzynia i sprzęgło wyraźnie gorzej pracuje.
Dominator.
-
- pałujący w lesie
- Posty: 1525
- Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Lisków
Re: Olej silnikowy IPON 10.4 10W40.
Nie tylko na tym oleju. Wg mnie, typowe zachowanie dla półsyntetyków przy nieregularnym użytkowaniu, na krótkich dystansach.Artek pisze:Potem skrzynia i sprzęgło wyraźnie gorzej pracuje.
- tadzik
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 490
- Rejestracja: 21.02.2015, 21:06
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Olej silnikowy IPON 10.4 10W40.
Tak wygląda etykieta na oleju zakupionym u Olka, czyli u oficjalnego dystrybutora
Pozdro, tadzik
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój. ©Duńczyk
Pojeździj-FB
Pojeździj
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój. ©Duńczyk
Pojeździj-FB
Pojeździj
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2515
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Olej silnikowy IPON 10.4 10W40.
Mam taką samą etykietę.
Czyli wychodzi na to, że zmienili recepturę oleju.
Będziemy testować. Ja już wlałem do motoru. Zobaczymy.
Czyli wychodzi na to, że zmienili recepturę oleju.
Będziemy testować. Ja już wlałem do motoru. Zobaczymy.
Dominator.
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2515
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Olej silnikowy IPON 10.4 10W40.
Ja już po testach.
Po ok. 2kkm sprzęgło i skrzynia zaczęły bardzo źle pracować.
Podobne odczucia na tym oleju ma kolega w trampko-afryce.
Przeszedłem na Valvoline SynPower 4T 10w40 API SG JASO MA 4L kupiony przez neta w P.P.H.U. FILTRY Słowackiego 257A 80-297 GDANSK na allegro: filtrytotu
Podaje dane sprzedawcy, gdyż na rynku są podróbki, a tu nie miałem wtopy z zakupem tego oleju.
Po ok. 2kkm sprzęgło i skrzynia zaczęły bardzo źle pracować.
Podobne odczucia na tym oleju ma kolega w trampko-afryce.
Przeszedłem na Valvoline SynPower 4T 10w40 API SG JASO MA 4L kupiony przez neta w P.P.H.U. FILTRY Słowackiego 257A 80-297 GDANSK na allegro: filtrytotu
Podaje dane sprzedawcy, gdyż na rynku są podróbki, a tu nie miałem wtopy z zakupem tego oleju.
Dominator.
-
- pałujący w lesie
- Posty: 1525
- Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Lisków
Re: Olej silnikowy IPON 10.4 10W40.
Ciekawe to. Nieproporcjonalnie szybkie zużycie oleju zrobionego wg nowej receptury?
Kiedyś lałem oleje m.in. Putoline, ale naród się bał i wolał Motula. A kręci się jeden Trampek 600 w okolicy, który woli odwrotnie (w sensie jego ujeżdżacz). Wg kierownika, sprzęgło pracuje wyraźnie lepiej.
Kiedyś lałem oleje m.in. Putoline, ale naród się bał i wolał Motula. A kręci się jeden Trampek 600 w okolicy, który woli odwrotnie (w sensie jego ujeżdżacz). Wg kierownika, sprzęgło pracuje wyraźnie lepiej.
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2515
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Olej silnikowy IPON 10.4 10W40.
Nie miałem jak do tej pory tak źle działającego sprzęgła, a co za tym idzie-ciężkiej zmiany biegów
Może to spowodowało taką szybką degradację właściwości oleju: ALE jakiś czas temu robiłem górę piochu w dużo wyżysz temperaturach zew. i problemów ( ze sprzęgłem) nie odnotowałem. Wtedy także trampek wyrzucał płyn chłodniczy korkiem.
Niemniej po ok. 300 km od zmiany na valvoline sprzęgło zaczęło na nowo prawidłowo pracować
Liczę na Wasze doświadczenia na "nowym" IPON
Może to spowodowało taką szybką degradację właściwości oleju: ALE jakiś czas temu robiłem górę piochu w dużo wyżysz temperaturach zew. i problemów ( ze sprzęgłem) nie odnotowałem. Wtedy także trampek wyrzucał płyn chłodniczy korkiem.
Niemniej po ok. 300 km od zmiany na valvoline sprzęgło zaczęło na nowo prawidłowo pracować
Liczę na Wasze doświadczenia na "nowym" IPON
Dominator.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości