Transalp 650 - problem z ładowaniem

Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, moduły CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.
Artu
romeciarz
romeciarz
Posty: 23
Rejestracja: 19.09.2016, 11:43
Mój motocykl: XL650V

Transalp 650 - problem z ładowaniem

Post autor: Artu »

Z początkiem tego roku kupiłem nowy akumulator Exide - parametry zgodne z Transalpowymi, nie było z nim żadnego problemu.

W miniony weekend chciałem się wybrać na dłuższą wycieczkę. Przejechałem jakieś 20-30km, usłyszałem kilka wystrzałów w tłumiku i motocykl przestał reagować na dodawanie gazu - zostały wolne obroty. Dotoczyłem się na stację, wyłączyłem silnik i później już nie udało mi się odpalić moto (po przekręceniu kluczyka totalny brak napięcia). Szybka diagnoza - padł regulator napięcia, moto jechał do momentu w którym akumulator był w stanie dostarczyć prąd.

Problem jest taki, że akumulatora nie jestem w stanie naładować prostownikiem - wygląda na uszkodzony (napięcie 11V, nie idzie podładować). Zastanawiam się, czy po prostu nie jest uszkodzony sam akumulator, z drugiej strony czy zepsuty regulator napięcia mógł doprowadzić do uszkodzenia akumulatora? Jeżeli kupię nowy akumulator i napięcie na pracującym silniku będzie w granicach 13.8v - 14.4v to mogę uznać temat za zamknięty?
Awatar użytkownika
wklm
romeciarz
romeciarz
Posty: 32
Rejestracja: 24.10.2018, 21:40
Mój motocykl: XL600V

Re: Transalp 650 - problem z ładowaniem

Post autor: wklm »

Myślę że 11 V to nie jest źle i spokojnie go naładujesz zwykłym prostownikiem ,a nie(elektroniczną ładowarką)
Awatar użytkownika
rumen
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 87
Rejestracja: 27.02.2012, 13:31
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Gowarczów/Łódź

Re: Transalp 650 - problem z ładowaniem

Post autor: rumen »

W jaki sposób ładowałes ? odłącz wszystko od aku i wtedy ładuj, jeżeli uda Ci się porządnie naładować akumulator i za chwilę padnie znowu to brak ładowania, ale nie koniecznie to regulator. Jeżeli jest gdzieś zwarcie i akumulator jest podłączony to go nie naładujesz.
Panuj nad światem, nad sobą nie musisz.
Pawel
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 506
Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Orzesze

Re: Transalp 650 - problem z ładowaniem

Post autor: Pawel »

Może to akumulator. Miałem raz podobny przypadek ale w aucie. Po normalnym odpaleniu silnika i przyjeździe do domu po upływie ok. 40min silnika nie dało się już uruchomić, rozrusznik już nie zarkęcił . Akumulatora nie dało się już nawet naładować (po kilkunastu godzinach ładowania miał ok. 11V a po odłączeniu prostownika napięcie w 10min spadało do 9V i mniej) dostał zwarcie między celami, tak nagle. Akumulator miał niecałe dwa lata, wymieniono mi go na nowy na gwarancji (po upływie 2-3 tygodni).
Awatar użytkownika
mr bulwa
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 624
Rejestracja: 26.09.2008, 10:44
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Poznań

Re: Transalp 650 - problem z ładowaniem

Post autor: mr bulwa »

Jeżeli podejrzewasz regler to sprawdź poziom elektrolitu w aku i ładuj dopiero po uzupełnieniu. Jeśli masz automatyczny prostownik (typu lidlowego etc.) i nie rozpoczyna on ładowania to możesz spróbować na chwilę podnieść napięcie akumulatora poprzez "pożyczenie prądu" z innego aku (np. samochodowego), aż napięcie podniesie się do ok 12 V i wtedy spróbować podłączyć prostownik. Jak zaskoczy to może da radę uratować baterię - ja tak właśnie zrobiłem z Yuasą jak regler wygotował mi elektrolit - pomogło i sezon jeszcze pojeździł (po wymianie reglera oczywiście).
_______________________________________________
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
Artu
romeciarz
romeciarz
Posty: 23
Rejestracja: 19.09.2016, 11:43
Mój motocykl: XL650V

Re: Transalp 650 - problem z ładowaniem

Post autor: Artu »

Akumulator próbowałem ładować prostownikiem, po wyjęciu go z motocykla, nic dodatkowego nie było do niego podłączone. MR_bulwa - co to jest regler?
Awatar użytkownika
mr bulwa
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 624
Rejestracja: 26.09.2008, 10:44
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Poznań

Re: Transalp 650 - problem z ładowaniem

Post autor: mr bulwa »

Artu pisze:Akumulator próbowałem ładować prostownikiem, po wyjęciu go z motocykla, nic dodatkowego nie było do niego podłączone. MR_bulwa - co to jest regler?
Regler to potocznie regulator napięcia. Czy po wyjęciu sprawdziłeś poziom elektrolitu (jeśli ubyło dolewamy wody destylowanej)? Masz prostownik automatyczny (z procesorem = lidlowy etc. jak np ten https://obrazki.elektroda.pl/8237949500_1411214022.jpg) czy zwykły "analogowy"?
Jak na kilka minut podłączysz sprawny/naładowany akumulator do rozładowanego (plus z plusem, minus z minusem) podniesiesz jego napięcie na tyle, że procesor w automatycznym prostowniku rozpocznie proces ładowania. Nie jestem pewien ale chyba w niektórych modelach jest przycisk z rysunkiem płatka śniegu i można chyba przy jego pomocy naładować aku z niskim napięciem.
_______________________________________________
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
Artu
romeciarz
romeciarz
Posty: 23
Rejestracja: 19.09.2016, 11:43
Mój motocykl: XL650V

Re: Transalp 650 - problem z ładowaniem

Post autor: Artu »

Mam standardowy analogowy prostownik z jednym włącznikiem. Co do elektrolitu - sprawdzę po długim weekendzie, teraz za bardzo nie mam możliwości.
jacek79
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 108
Rejestracja: 17.06.2018, 14:42
Mój motocykl: XL650V

Re: Transalp 650 - problem z ładowaniem

Post autor: jacek79 »

Lepiej sprawdz odrazu, im szybciej tym mniejsza szansa na zasiarczenie

Wysłane Transalpa
Artu
romeciarz
romeciarz
Posty: 23
Rejestracja: 19.09.2016, 11:43
Mój motocykl: XL650V

Re: Transalp 650 - problem z ładowaniem

Post autor: Artu »

Akumulator bezobsługowy. Dzisiaj przyszedł mi nowy, zalałem elektroiltem, odczekałem pół godziny i podłączyłem do moto. Odpalił od strzała, ładowanie na starym regulatorze (nowy jeszcze idzie) 14.3-14.4v. Czyli wychodzi na to, że winowajcą był po prostu akumulator. Wychodzi na to, że w takim przypadku odcinane jest zupełnie ładowanie, dlatego moto po prostu stanął.

Plus jest taki, że będę miał zapasowy regulator napięcia :D
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości