Wyraźny zapach spalin, benzyny w oleju

Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, airboxa, tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki ssania/ gazu, pompy paliwa elektryczne i podciśnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów.
jez04
romeciarz
romeciarz
Posty: 25
Rejestracja: 10.07.2018, 10:32
Mój motocykl: XL600V

Wyraźny zapach spalin, benzyny w oleju

Post autor: jez04 »

Witam Forumowiczów
Od niedawna jestem posiadaczem TA PD06 1996r. 82kkm najpierw dopadła mnie kwestia wywalania płynu chłodzącego ze zbiorniczka przelewowego - temat podejmowany przeze mnie na forum w innym poście. Gdy zmagałem się z kwestią wspomnianej przyczyny, sprawdziłem poziom oleju w silniku i tu także zonk. Olej wyraźnie czuć paliwem, spalinami i jest znacząco rozrzedzony, ponadto moim zdaniem go przybyło. Czytam na forum, że to kwestia albo samego kraniku - nieszczelność, albo kwestia gaźników, ewentualnie najgorsza opcja i chyba najdroższa w naprawie, a mianowicie pierścienie tłokowe. Mam prośbę odnośnie instrukcji sprawdzenia szczelności kranika baku, który może być winowajcą (dodam, że nie zamykam kranika po skończonej jeździe). Proszę też o wskazanie jak sparwdzić kwestie gaźnika tzn. zaworu, który gdy zawiedzie przepuszcza paliwo. No i wreszcce poprawnego wykonania próby olejowej, którą podbno też w takich sytuacjach - z takimi objawami, winno się przeprowadzić. Dodam jeszcze, że gdy wymieniałem świece zapłonowe po zakupie moto, były one czarne, ale nie mokre. Z góry dziękuję za pomoc.
jez04
romeciarz
romeciarz
Posty: 25
Rejestracja: 10.07.2018, 10:32
Mój motocykl: XL600V

Re: Wyraźny zapach spalin, benzyny w oleju

Post autor: jez04 »

Aktualizuję. Sparwdziłem kranik baku paliwa. Okazało sie, że po zdjęciu grubszego przewodu gdy kranik nie jest w pozycji off leci benzyna. A jak rozumiem nie powinno tak być, gdyż kranik jest podciśnieniowy i powinien dawać paliwo dopiero po uruchomieniu silnika,, czy tak? Z cienkiej rurki nic nie leci. Z tego co wyczytałem na forum, czeka mnie naprawa kranika, poprzez kupno zestawu naprawczego, a do tego czasu po zakończonej jeździe, muszę pamiętać o zakręceniu paliwa. No i oczywiście wymiana oleju, skoro dostawało się do niego paliwo.
Awatar użytkownika
bartekk
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1450
Rejestracja: 28.10.2011, 07:54
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: wrocław - radwanice

Re: Wyraźny zapach spalin, benzyny w oleju

Post autor: bartekk »

Jeżeli pomimo wyłączonego silnika z baku płynie paliwo, oznacza to że nie masz membrany w kraniku, albo jest w stanie szczątkowym. Temat wymiany membrany w kraniku do 600-tki był wałkowany na forum łącznie z fotorelacją - poszukaj. Stąd też możesz mieć paliwo w oleju - ciągle się leje. Usuń jak najszybciej, szkoda silnika.
Wywala Ci płyn z układu chłodniczego? Najprawdopodobniej przedmuchy z komory spalania do układu chłodniczego - są testery zawartości spalin ( zdaje się CO ) w płynie chłodniczym.
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
Awatar użytkownika
długi
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 343
Rejestracja: 14.09.2017, 15:00
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: LUBIN (ZdolnyŚląsk)

Re: Wyraźny zapach spalin, benzyny w oleju

Post autor: długi »

Może się mylę,ale czy po mimo uszkodzonej membrany w kraniku,dopływ paliwa nie powinny zablokować pływaki w gaznikach???Może trzeba zmienić uszczelniacze na zaworku iglicowym.
Punk,Rock,Sex i......motocykle....Było:Jawa350TSx5,YamahaXJ900,SuzukiRF900R,YamahaFzs600Fazer,Transalp600+TriumphTiger955i,CBR 1000F Dual.Jest:Transalp 600+Bandit 650SA...
Cynciu
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1285
Rejestracja: 07.03.2010, 20:01
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Wyraźny zapach spalin, benzyny w oleju

Post autor: Cynciu »

Biorąc pod uwagę twój cały opis, włącznie z wywalaniem płynu chłodniczego zdecydowanie obstawiałbym uszczelkę pod którąś głowicą (pewnie tył). Niestety to nie kranik, nawet jeśli jest trafiony. Paliwo samo z siebie nie poleci do cylindrów.
Wywalający płyn ze zbiorniczka i podniesiony poziom oleju świadczy, że są przedmuchy na uszczelce pod głowicą. Uszczelka winna oddzielać kanały które najwyraźniej nie są oddzielone.
To nie pierścienie. Jakbyś miał przedmuchy na tłokach kompresję wyczuł byś na odmie (odpowietrzeniu skrzyni korbowej).

Chyba masz sporo roboty. Sorki.
Wlóczęga: człowiek, który nazwałby się turystą, gdyby miał pieniądze..
[ Julian Tuwim ]
jez04
romeciarz
romeciarz
Posty: 25
Rejestracja: 10.07.2018, 10:32
Mój motocykl: XL600V

Re: Wyraźny zapach spalin, benzyny w oleju

Post autor: jez04 »

To mnie zmartwiles Kolego. Wiec chyba sezon sie dla mnie skonczyl nim na dobre sie zaczal. To sie nazywa pech. Rozumiem, ze w takim stanie szkoda niszczyc silnik korzystacz z niego -rozrzedzony olej etc. Dziekuje za pomoc
jez04
romeciarz
romeciarz
Posty: 25
Rejestracja: 10.07.2018, 10:32
Mój motocykl: XL600V

Re: Wyraźny zapach spalin, benzyny w oleju

Post autor: jez04 »

Nie znalazlem na forum jakiejs fotorelacji z wymiany uszczelki. Moze ktos zechce sie podzielic wskazowkami jak samodzielnie wymienic uszczelke glowicy. Bede wdzieczny za pomoc
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 728
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: Wyraźny zapach spalin, benzyny w oleju

Post autor: old1977 »

pamiętaj że chcąc wymienić uszczelkę pod głowicą trzeba wymienić też uszczelkę pod cylindrem
https://www.youtube.com/watch?v=GYRhFM4pbGc
https://www.youtube.com/watch?v=Z_nPaE6TI2M
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Rafał_93
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 41
Rejestracja: 19.05.2019, 08:57
Mój motocykl: XL600V

Re: Wyraźny zapach spalin, benzyny w oleju

Post autor: Rafał_93 »

Czemu ci się sezon skończył? UPG to dwa - trzy dni spokojnej popołudniowej roboty. Nie mazgaj się.
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5506
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: Wyraźny zapach spalin, benzyny w oleju

Post autor: wojtekk »

Jak kolega wyżej pisze. Naprawa poważna raczej na koszty ale to nie prom kosmiczny. Rób i będziesz miał...zrobione. Zrób sobie cukiereczka:)
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
Cynciu
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1285
Rejestracja: 07.03.2010, 20:01
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Wyraźny zapach spalin, benzyny w oleju

Post autor: Cynciu »

Jeżeli masz odrobinę nacięcia do majsterkowania to nie bój żaby.. zacznij od zaciągnięcia manuala. Tam masz obrazkowo krok po kroku. Przejrzyj , pomyśl czy dasz radę sam, czy kogoś poprosisz o pomoc. Powodzenia. Nie taki diabeł straszny.. uszczelki sugeruję oryginał.
Wlóczęga: człowiek, który nazwałby się turystą, gdyby miał pieniądze..
[ Julian Tuwim ]
Paweł
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 439
Rejestracja: 18.06.2008, 18:30

Re: Wyraźny zapach spalin, benzyny w oleju

Post autor: Paweł »

A ja zapytam czy masz już jednoznaczną diagnozę pot. uszkodzenia i czy postawiłeś ją samodzielnie na pdst. forumowych rozważań?
Którą głowicę chcesz zdejmować?
Wąchałeś olej w innym moto coby skonfrontować ten zapach spalin?
Rozejrzyj się za jakimś warsztatem moto lub kolegą mającym pojęcie o mechanice motoryzacyjnej w swojej okolicy zanim zaczniesz się szarpać z materią.
Koszt takich oględzin nie powinien przekroczyć ceny jednego zbiornika o ile w ogóle ktoś będzie chciał kasować więc chyba warto.

PS. wracam do rurek od zbiorniczka wyrównawczego. Wystają z niego dwa króćce. Napisz mi do którego (przedni czy tylny) masz podłączony przewód przelewowy od chłodnicy.
Konkretnie i merytorycznie Panowie, merytorycznie...
Nie dyskutuj z idiotą bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
jez04
romeciarz
romeciarz
Posty: 25
Rejestracja: 10.07.2018, 10:32
Mój motocykl: XL600V

Re: Wyraźny zapach spalin, benzyny w oleju

Post autor: jez04 »

Przedyskutowałem diagnozę z mechanikiem. Ten wskazał na kranik jako element od którego trzeba zacząć i tak też zrobiłem - kranik naprawiony. Moto odpalę dopiero jutro po otrzymaniu przesyłki z olejem i filtrem. Mechanik wskazywał zdecydowanie na kranik jako przyczynę przedostawania się paliwa do oleju. Paweł, w kwestii oleju i jego zapachu, to coś musiało byc z nim nie tak, bo naprawdę byl on bardzo rozrzedzony-praktycznie natychmiast spływał z miarki. Ponadto poprzedni właściciel podał, że gdy zmieniał olej, było go pomiędzy znakami min./ max na miarce, a nie zaś ponad max, jak ja to odkryłem.
W kwestii przewodów zbiornika przelewowego. Przewód z chłodnicy patrząc na zbiornik od strony wlewu jest po lewej stronie - lekko z tyłu. Drugi z przewodów, ten z którego wylewa się płyn na zwenątrz osadzony jest na/w gumowym cyplu i znaduje się lekko z przodu, po prawej w porównaniu do drugiego przewodu. Dodam, że zaim pozbyłem sie rozrzedzonego oleju i zabrałem za naprawę kranika, po ponownym skontrolowaniu poziomu płynu i podłączeniu przewodów idących do zbiornika , przejechałem sie TA. Płyn ledwo kapał z przewodu po motocyklem, a jego poziom utrzymywał się lekko poniżej poziomu max. Gdy ponownie uruchomię silnik i przejadę sie motocyklem, dam znać czy płyn nadal wycieka. Ufam też (może to zaklinanie rzeczywistości), że naprawiony kranik zapobiegnie przedostawaniu się paliwa do oleju. Zastanawiam się jeszcze nad tym, czy nie wymienić także zaworów iglicowych w gaźnikach, co także mi sugerowano jako element, który może być wadliwy i przyczyniać się do przedostawania się paliwa do oleju.
Paweł
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 439
Rejestracja: 18.06.2008, 18:30

Re: Wyraźny zapach spalin, benzyny w oleju

Post autor: Paweł »

Rurki do zbiorniczka masz źle. Na lewym plastikowym ma być przelew, na prawym z gumowym pierścieniem połączenie z chłodnicą.

Oczywiście, że kranik jak i zawory iglicowe powinny być sprawne, ale.... zastanów się jaka jest droga paliwa od kranika do silnika. To nie diesel z wtryskiwaczami i na dodatek filtrem cząstek stałych.
Rodzą się kolejne pytania:
-Jak zapala po nocnym postoju? i czy ze ssaniem czy bez?
-ile pali na 100 km?
-jak wyglądają świece po jeździe kolo 100 km?
-jak wyglądają spaliny?

Moim zdaniem popraw rurki na zbiorniczku, wymień olej i ustal jego stan po nocy i obserwuj kontrolując stan oleju w jednakowych warunkach ustawienia moto i po nocy.
Ostatnio zmieniony 24.05.2019, 11:06 przez Paweł, łącznie zmieniany 1 raz.
Konkretnie i merytorycznie Panowie, merytorycznie...
Nie dyskutuj z idiotą bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
jez04
romeciarz
romeciarz
Posty: 25
Rejestracja: 10.07.2018, 10:32
Mój motocykl: XL600V

Re: Wyraźny zapach spalin, benzyny w oleju

Post autor: jez04 »

Paweł. Dziękuję za podpowiedź w kwestii przewodów - zamienię je, ale to sugeruje, że od początku gdy zakupiłem moto były źle założone i jeszcze jedno, średnice przewodów wskazują, że są dobrze założone,ale zastosuję się do Twojej informacji o zamianie. Motocykl nawet po kilku dniach nie odpalania zaskakuje dobrze tzn. ze ssaniem ale trzeba odkręcić manetkę gazu. Sprawdzę olej po tym jak pojeżdżę kilka dni i gdy motocykl będzie stał. Świece zapłonowe tak jak pisałem we wcześniejszych postach zmieniałem i były czarne, a nowych, które założyłem jeszcze nie oglądałem. A jak powinny wyglądać,jaki powinien być być kolor - ślad na elektrodach? Spalania jeszcze nie sprawdzałem. Z rury nie zauważyłem dymienia, a grzałem trochę silnik na postoju przy obrotach ok. 3000 żeby upewnić się czy włączy się wentylator chłodnicy co po nagrzaniu moto nastąpiło.
Paweł
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 439
Rejestracja: 18.06.2008, 18:30

Re: Wyraźny zapach spalin, benzyny w oleju

Post autor: Paweł »

Może były źle ale powinny być tak jak pisałem.
Kolor elektrod po jeździe a nie na postoju, w pełni nagrzanym silnikiem około 100 km i oczywiście bez ssania ma być kawa z mlekiem i mają być suche.
Poprawnie pracujący gaźnik/ki i bez przecieków z kranika i zaworków iglicowych na całkiem zimnym silniku, po nocy, i przy temp. aktualnych na zewnątrz powinien uruchamiać silnik z pełnym ssaniem bez gazu. Taka to reguła.
Jeśli całkiem zimny i bez ssania odpali i świece będą czarne i będzie palił ponadnormatywnie oczywiście bez dzidowania, to można przypuszczać, że mieszanka jest za bogata przez chociażby nieszczelne zawory iglicowe. Mogą być też utopione pływaki co również powoduje niewłaściwy poziom paliwa i nadmierne wzbogacanie.

Po kolei sprawdzać małymi krokami i obserwować i do rwania głowic się nie palić.

Ile przejechałeś od kupna?
Co to za rocznik?
Konkretnie i merytorycznie Panowie, merytorycznie...
Nie dyskutuj z idiotą bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
jez04
romeciarz
romeciarz
Posty: 25
Rejestracja: 10.07.2018, 10:32
Mój motocykl: XL600V

Re: Wyraźny zapach spalin, benzyny w oleju

Post autor: jez04 »

Mój TA jest z rocznika 1996r. Przejechałem od kupna ok. 300 km wiec niewiele. Fakt zapalania moto z gazem też mnie zaskoczył, bo w Afri, którą miałem wcześniej (boże jaki popełniłem błąd, że ją sprzedałem), silnik palił na zimnym na ssaniu od strzała. A może warto profilaktycznie wymienić owe zawory w gaźniku, ich koszt jak widziałem na allegro nie jest duży. Do zdejmowania głowic nie palę się, o nie. Choć znam się na mechanice (tak mi się przynajmniej wydaje ), to bardziej na samochodowej i do rozbiórki silnika motocykla jest mi daleko.
Paweł
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 439
Rejestracja: 18.06.2008, 18:30

Re: Wyraźny zapach spalin, benzyny w oleju

Post autor: Paweł »

Ja bym profilaktycznie nie zmieniał, za to sprawdził ich szczelność. Można zaimprowizować jakiś "zbiornik paliwa" przeźroczysty z przewodem igielitowym i zasadzić w miejsce fabrycznego dopływu i obserwować.
Po za tym z takim przebiegiem od kupna to wymienić olej, zrobić porządek z rurkami od wody i jeździć więcej i obserwować dokładnie i po kolei a mniej grzebać. Nie wiem ile tej benzyny musiałby przelewać i jakimi strugami cobyś po 300 km mógł zaobserwować wzrost poziomu oleju.

W mechanice mechanizmów TA nie ma żadnych cudów i silnik, gaźnik, ukł. chłodzenia nie ma różnic nie do pojęcia w porównaniu do samochodu. Wystarczy rozumieć jak to działa po kolei, pobrać dane warsztatowo pomiarowe ogólnie dostępne, kulturę techniczną i doświadczenie posiadać coby nie na pałę gmerać i wszystko do zrobienia. Jeśli nie czujesz się na siłach to moim zdaniem nie zmuszać się.
Konkretnie i merytorycznie Panowie, merytorycznie...
Nie dyskutuj z idiotą bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5506
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: Wyraźny zapach spalin, benzyny w oleju

Post autor: wojtekk »

Nie odpalaj na odkręconej manetce. Zalewasz.
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
jez04
romeciarz
romeciarz
Posty: 25
Rejestracja: 10.07.2018, 10:32
Mój motocykl: XL600V

Re: Wyraźny zapach spalin, benzyny w oleju

Post autor: jez04 »

Czy w związku z tym, że muszę odpalać zimnny silnik na ssaniu i z odkręconą manetką gazu, oznacza to, że gaźniki wymagają regulacji i dobrze byłoby to zrobić?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości