Naprawa pompy wody XL700V - wymiana uszczelniacza wirnika

Trochę stali, kabelków, gumek ... i motocykl gotowy
Awatar użytkownika
Dłubacz
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 479
Rejestracja: 08.11.2009, 18:33
Mój motocykl: XL600V
Kontakt:

Naprawa pompy wody XL700V - wymiana uszczelniacza wirnika

Post autor: Dłubacz »

Przygotowania pompy do naprawy wykonujemy analogicznie jak w opisie dla XV600V.
To samo dotyczy oczyszczania poszczególnych obszarów i klejania.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wał pompy jest drążony na całej długości, w związku z tym wirnik nie posiada otworu w górnej części (gdyby tak było chłodziwo wlewało by się do silnika). Z tego powodu odpada użycie klasycznego ściągacza.

Dedykowany ściągacz robimy z ogólnie dostępnych materiałów:
- szpilka M10,
- nakrętka długa M10,
- szeroka podkładka M10,
- płaskownik stalowy o szerokości minimum 50 mm,
- śruby M8,
- nakrętki M8.

Spawamy punktowo szpilkę,
Obrazek

zakładamy ściągacz...
Obrazek

... i cieszymy się z efektu jego zastosowania :smile:.
Obrazek
Obrazek


Demontujemy szpilkę uważając, by nie przeciąć blaszanego kapturka.
Obrazek

Wyciągamy wał pompy w celu diagnostyki...
Obrazek

...sprawdzając też stan bieżni ślizgowej w korpusie pompy.
Obrazek

Zdemontowane elementy.
Obrazek

Górny otwór drenażowy.
Obrazek

Dolny otwór drenażowy.
Obrazek

Na tym etapie możemy skontrolować stan uszczelniacza i jeśli trzeba również go wymienić.
Po zakończonych oględzinach smarujemy wargę uszczelniacza.

Wymiary i typ uszczelnienia pod wirnikiem pompy są identyczne jak dla XL600V.

Po oczyszczeniu łoża miseczki i otworów drenażowych wciskamy nową miseczkę,
Obrazek

oraz nową bieżnię:
Obrazek

Wsuwamy nasmarowany wał, wycieramy obie powierzchnie ślizgowe, aplikujemy niewielką ilość kleju do wnętrza gniazda na wał w wirniku pompy...
Obrazek

...i wciskamy wirnik.
Obrazek

Koniec :smile: .
Awatar użytkownika
Tomek70
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 101
Rejestracja: 19.09.2017, 15:59
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: WPL :)

Re: Naprawa pompy wody XL700V - wymiana uszczelniacza wirnik

Post autor: Tomek70 »

Dłubacz, po Twojej regeneracji pompy przejechałem na razie 2 tys km i jest OK :resp:
Pozdrawiam
Tomek
RD15
Awatar użytkownika
cuberider
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 20.06.2011, 11:03
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa, TGK

Re: Naprawa pompy wody XL700V - wymiana uszczelniacza wirnik

Post autor: cuberider »

Panowie, przepraszam, że odkopuje, ale czy zużycie łożyska w wirniku pompy może być przyczyną, że pompa piszczy po nagrzaniu? jest mnóstwo postów na ten temat, ale żaden nie kończy się konkluzją ani rozwiązaniem. pompę zdjąłem, nie ciekła, jedynie ten pisk i zastaanwiam się czy zamawiać zestaw naprawczy i to robić, dodam że zmiana płynu na nowy nic nie dała. pisk na 100% dochodzi z pompy wszystko inne sprawdzone. :wacko:
Awatar użytkownika
Dłubacz
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 479
Rejestracja: 08.11.2009, 18:33
Mój motocykl: XL600V
Kontakt:

Re: Naprawa pompy wody XL700V - wymiana uszczelniacza wirnik

Post autor: Dłubacz »

cuberider pisze:...czy zużycie łożyska w wirniku pompy może być przyczyną, że pompa piszczy po nagrzaniu? ...
Zakładam, że pytasz o XL600V.

Łożysko może piszczeć. Niestety, zwykle wtedy wygląda to tak, że kulki/rolki przestają się już obracać i zwyczajnie się ślizgają powodując tarcie.
Proponuję wyjąć pompę i sprawdzić ręką jaki opór stawia wał podczas próby obracania. Powinien być tylko taki, jaki wytwarzają wargi uszczelniaczy i bieżnia ceramiczna uszczelnienia. Jeśli masz klucz dynamometryczny to powinno być mniej niż 2 Nm (przed pomiarem pokręć wałem pompy kilka razy).

Można też wyciągnąć uszczelniacz łożyska od strony silnika i obejrzeć wnętrze bieżni wraz z kulkami. Uszczelniacz można kupić i jest on tańszy niż komplet naprawczy z bieżnią ceramiczną, więc jeśli pompa Ci nie cieknie to będzie to najtańsza alternatywa by dobrać się do środka.
Awatar użytkownika
cuberider
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 20.06.2011, 11:03
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa, TGK

Re: Naprawa pompy wody XL700V - wymiana uszczelniacza wirnik

Post autor: cuberider »

Tak, 600. Dziękuje bardzo za odpowiedź, pompa chodzi dość lekko, trudno mi ocenic obiektywnie. Postaram sie wydlubac uszczelke od strony silnika. W razie "W" to łożysko jest do wymiany, czy czeka mnie szukanie sprawnej używki? bo koszt nowej przyprawia o zawał..
jacek79
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 108
Rejestracja: 17.06.2018, 14:42
Mój motocykl: XL650V

Re: Naprawa pompy wody XL700V - wymiana uszczelniacza wirnik

Post autor: jacek79 »

A ile nowa kosztuje?

Wysłane Transalpa
Awatar użytkownika
cuberider
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 20.06.2011, 11:03
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa, TGK

Re: Naprawa pompy wody XL700V - wymiana uszczelniacza wirnik

Post autor: cuberider »

jacek79 pisze:A ile nowa kosztuje?

Wysłane Transalpa
1100-1200 w zaleznosci pewnie od kursu $
Awatar użytkownika
Tomek70
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 101
Rejestracja: 19.09.2017, 15:59
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: WPL :)

Re: Naprawa pompy wody XL700V - wymiana uszczelniacza wirnik

Post autor: Tomek70 »

Tomek70 pisze: 21.05.2019, 13:42 Dłubacz, po Twojej regeneracji pompy przejechałem na razie 2 tys km i jest OK :resp:
....jest Wrzesień 2023 - pompa nadal działa :)
Pozdrawiam
Tomek
RD15
Awatar użytkownika
Dłubacz
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 479
Rejestracja: 08.11.2009, 18:33
Mój motocykl: XL600V
Kontakt:

Re: Naprawa pompy wody XL700V - wymiana uszczelniacza wirnika

Post autor: Dłubacz »

Oby jak najdłużej! :thumbsup: U mnie ponad pięć lat po wymianie i święty spokój :grin:.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości