I tak musi podnieść półkę bo inaczej nie dostanie się do nakrętkiprochu pisze:Hej
Z tego co widzę na filmiku no to "trzepie" bardzo ładnie. Shimmy najczęściej przy zwalnianiu pojawia się około 60 km/h, moim zdaniem masz zbyt duży luz na łożysku główki ramy, weź klucz hakowy (wiem że dojście jest do ) dociągnij łożysko. Pamiętaj o popuszczeniu wcześniej mocowania lag w górnej półce, żeby nie zgiąć półki. Po drugie zwiększ napięcie wstępne sprężyny tylnego amora, żeby dociążyć przód.
Pozdrufki
Shimmy w XL 700
-
- łamacz szprych
- Posty: 731
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: Shimmy w XL 700
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 506
- Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Orzesze
Re: Shimmy w XL 700
Może rzeczywiście to wina zużytego łożyska, nie wiem. Shimmy mam od początku kiedy kupiłem Trampka, a było to połowę aktualnego przebiegu temu. Przez cały ten okres shimmy występowało, a po wymianie opon zmieniła się tylko "charakterystyka shimmy" i prędkość, przy której występuje. Nie tak dawno dociągałem łożysko główki ramy, bo po powrocie z dziurawej Rumunii zaczęło czasem "pukać" na dziurawych drogach szutrowych. Zrobiłem to "na oko" i teraz kierownica troszkę ciężej chodzi (wcześniej chodziła bez najmniejszych oporów, tak "za lekko"), płynnie się kręci, nic nie skacze i nie zatrzymuje się w żadnym miejscu. Oczywiście próby obrotu kierownicą robione na centralce, z podniesionym przednim kołem. Niestety, ale shimmy jest dalej. Jeśli to rzeczywiście wina łożyska to pozostaje jedynie wymiana na nowe.Solidworks pisze:Stawiam na łożysko w twoim przypadku.Pawel pisze:W moim przypadku trochę jest nakręcone, bo 65tyś km, ale w tej 700-tce od znajomego jest zaledwie 18tyś km (przebieg prawdziwy, moto z polskiego salonu, zakupione od 1-go właściciela, moto wygląda jak nowe). Przy tak niskim przebiegu nie może być mowy o zużytym łożysku. Ja stawiam na opony. Jednak Anakee 2 i Tourance to takie "jodełki", to może wprawiać w ruch kierownicę, bo zaczyna się to zjawisko bardzo powoli i delikatnie.
Też mam tourance (jeszcze do końca sezonu). Sezon wcześniej też miałem tourance i oryginalne łożysko ze "skokową bieżnią" i występowało shimmy.
A może to wina zużytego oleju w lagach? Trampki mają bardzo miękkie przednie zawieszenie, może to jest powodem shimmy? Może trzeba olej wymienić na gęściejszy?
- Mazak
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 248
- Rejestracja: 08.12.2011, 00:57
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Spalding/Warszawa
Re: Shimmy w XL 700
Sprawdzilem u siebie
Przy predkosci
30km/h
50km/h
80km/h
Shimmy nie wystepuja mozna puscic kiere
Jazda na pusto bez kufrow itp
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Przy predkosci
30km/h
50km/h
80km/h
Shimmy nie wystepuja mozna puscic kiere
Jazda na pusto bez kufrow itp
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Tomek70
- wiejski tuningowiec
- Posty: 101
- Rejestracja: 19.09.2017, 15:59
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: WPL :)
Re: Shimmy w XL 700
Czyli jaka przyczyna że występuję ? Kufry ?!Mazak pisze:Sprawdzilem u siebie
Shimmy nie wystepuja mozna puscic kiere
Jazda na pusto bez kufrow itp
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 506
- Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Orzesze
Re: Shimmy w XL 700
Przyczyna może leżeć po stronie kufrów, dociążają tył i robią opór powietrza. Gdzieś kiedyś czytałem, że przyczyną może być sam kufer centralny (nawet pusty).Tomek70 pisze:Czyli jaka przyczyna że występuję ? Kufry ?!
[Nie sprawdzałem tego u siebie, bo centralny kufer przymocowałem na stałe, po tym, jak znajomemu w czasie jazdy odpadło plastikowe mocowanie w płycie kufra i poleciał... i po kufrze . Standardowo zawsze mocowania kufra są tylko trzy i wszystkie plastikowe, więc od drgań w końcu jedno pękło.]
- Kijo
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 220
- Rejestracja: 10.03.2011, 18:41
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: FG
Re: Shimmy w XL 700
Trampek tak ma. Mozesz kombinowac z ciezarkami,cisnieniem itd., nic z tym nie zrobisz. Tak mialem w 650 i 700.
Honda CL 350 / Beta Alp 4.0
- ostry
- oktany w żyłach
- Posty: 3968
- Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik
- Kontakt:
Re: Shimmy w XL 700
Jeśli próbowaliście już wszystkiego to w takim razie pozostaje jeszcze sylwetka kierownika, ciuchy i kask lub kształt i wysokość szyby. Czyli to w jaki sposób opływające nas powietrze "zamyka się" za nami. Łatwo to zjawisko zaobserwować jadąc za dużą ciężarówką lub TIR-em. Wtedy trzepie na boki aż miło. U mnie shimmy występowało tylko w 700-tce i tylko gdy miałem kufer tylny.
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
- Mazak
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 248
- Rejestracja: 08.12.2011, 00:57
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Spalding/Warszawa
Re: Shimmy w XL 700
u mnie to samo z kufrem tez byly shimmy tylko nie pamietam w 650 czy 700 albo obydwochostry pisze: U mnie shimmy występowało tylko w 700-tce i tylko gdy miałem kufer tylny.
btw.
Ostry gdzie kupiles osłone reflektora???
- Tomek70
- wiejski tuningowiec
- Posty: 101
- Rejestracja: 19.09.2017, 15:59
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: WPL :)
Re: Shimmy w XL 700
No to czas spróbować bez kierownika ... tylko kto powie czy nadal shimmy występuje ?ostry pisze:Jeśli próbowaliście już wszystkiego to w takim razie pozostaje jeszcze sylwetka kierownika,
- davcio2
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 211
- Rejestracja: 18.03.2013, 12:04
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Ustroń
Re: Shimmy w XL 700
Sam Ci odpowiem bo się czuję trochę współodpowiedzialny za wyprzedaż OstregoMazak pisze:Ostry gdzie kupiles osłone reflektora???
Temat: [S] Gmole + poprzeczka + osłona na reflektor, TA 700
... Bo życie trzeba przeżyć, a nie tylko przetrwać..
- Tomek70
- wiejski tuningowiec
- Posty: 101
- Rejestracja: 19.09.2017, 15:59
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: WPL :)
Re: Shimmy w XL 700
Shimmy ustąpiło. Stało się tak po zmianie opon na Mitasy E07. Z wyważeniem kół oczywiście.
Kufer z tyłu jest, shimmy brak i to przy każdej prędkości.
Podejrzewam, że przednie koło przed zmianą opon było nie wyważone i to powodowało bolączkę.
Kufer z tyłu jest, shimmy brak i to przy każdej prędkości.
Podejrzewam, że przednie koło przed zmianą opon było nie wyważone i to powodowało bolączkę.
Pozdrawiam
Tomek
RD15
Tomek
RD15
-
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1049
- Rejestracja: 21.06.2011, 22:52
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Kaszebe
Re: Shimmy w XL 700
Pozbyłem się shimmy , tak naprawdę nie wiem co ją do końca wyeliminowało, po wiosennym serwisie ( łożysko główki ramy, serwis przedniego zwieszenia, zwiększenie napięcia wstępnego sprężyny w tylnym amorze) mam w końcu spokój . Mój Trampek nie ma shimmy
Nie łam się
- Wajdek
- Wajdek
-
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 248
- Rejestracja: 01.04.2018, 15:34
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Dębowiec
Re: Shimmy w XL 700
Ja w przeciwieństwie dalej mam tę przypadłość, tzn. kierownica lekko trzepoce przy puszczeniu jej, taki teścik robię przy 80 km/h. Niedawno popełniłem taką kilkudniową wycieczkę dookoła Polski i przed wyjazdem dałem motek do przeglądu, oprócz paru innych kwestii też takie, które teoretycznie mogły mieć wpływ na trzepanie kiery, a więc: wymiana oleju w lagach, kontrola stanu łożyska. Jednym z głównych podejrzanych pozostały wtedy opony i wyważenie, jak wieszczyło kilka osób. Okazało się po wymianie opon na nowe Metzelery Tourance i wyważeniu kół, że problem trzepania wcale nie ustał. Nie jest to jakoś wyczuwalne podczas jazdy jak się trzyma kierę, ale jak się puści to zaczyna lekko trzepać.Tomek70 pisze:Shimmy ustąpiło. Stało się tak po zmianie opon na Mitasy E07. Z wyważeniem kół oczywiście.
Kufer z tyłu jest, shimmy brak i to przy każdej prędkości.
Podejrzewam, że przednie koło przed zmianą opon było nie wyważone i to powodowało bolączkę.
Ostatnia rzecz jaka pozostała to korekta wycentrowania. Nie wiem jaka wartość powinna być dla koła przedniego po wycentrowaniu ale gościu podczas wyważania zwrócił mi na to uwagę, lekkie bicie osiowe. Wyważarka pokazała wartość "0" mimo tego na bok lekko ucieka. Niby powiedział, że to nie żadna tragedia, ale można to pewnie poprawić?
- Tomek70
- wiejski tuningowiec
- Posty: 101
- Rejestracja: 19.09.2017, 15:59
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: WPL :)
Re: Shimmy w XL 700
U mnie shimmy występuje tylko przy mniejszych prędkościach, 30-40 km/h.
Pozdrawiam
Tomek
RD15
Tomek
RD15
-
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 248
- Rejestracja: 01.04.2018, 15:34
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Dębowiec
Re: Shimmy w XL 700
Janek-2004 pisze:Ja w przeciwieństwie dalej mam tę przypadłość, tzn. kierownica lekko trzepoce przy puszczeniu jej, taki teścik robię przy 80 km/h. Niedawno popełniłem taką kilkudniową wycieczkę dookoła Polski i przed wyjazdem dałem motek do przeglądu, oprócz paru innych kwestii też takie, które teoretycznie mogły mieć wpływ na trzepanie kiery, a więc: wymiana oleju w lagach, kontrola stanu łożyska. Jednym z głównych podejrzanych pozostały wtedy opony i wyważenie, jak wieszczyło kilka osób. Okazało się po wymianie opon na nowe Metzelery Tourance i wyważeniu kół, że problem trzepania wcale nie ustał. Nie jest to jakoś wyczuwalne podczas jazdy jak się trzyma kierę, ale jak się puści to zaczyna lekko trzepać.Tomek70 pisze:Shimmy ustąpiło. Stało się tak po zmianie opon na Mitasy E07. Z wyważeniem kół oczywiście.
Kufer z tyłu jest, shimmy brak i to przy każdej prędkości.
Podejrzewam, że przednie koło przed zmianą opon było nie wyważone i to powodowało bolączkę.
Ostatnia rzecz jaka pozostała to korekta wycentrowania. Nie wiem jaka wartość powinna być dla koła przedniego po wycentrowaniu ale gościu podczas wyważania zwrócił mi na to uwagę, lekkie bicie osiowe. Wyważarka pokazała wartość "0" mimo tego na bok lekko ucieka. Niby powiedział, że to nie żadna tragedia, ale można to pewnie poprawić?
Leje już któryś dzień z rzędu, więc dla zabicia czasu coś trzeba pogrzebać przy motku - w dalszym ciągu rzeźbię temat tego trzepotania przy puszczeniu kierownicy. Sprawdziłem przy pomocy czujnika zegarowego ustawionego w taki sposób jak na zdjęciu poniżej - końcówka czujnika chodzi w środkowej płaszczyźnie rantu obręczy. Przy pełnym obrocie koła maksymalne bicie 0,95-1 mm. W trakcie pomiaru koło zamontowane w motku, podniesione i podstawione na lagach aby możliwy był swobodny obrót.
Z tego co udało mi się znaleźć w necie to piszą, że dla nowych obręczy bicie powinno wynosić do 0,5 mm, dla używek do 1 mm. Więc teoretycznie nie jest najgorzej. W tej sytuacji kombinowanie z wysyłką do centrowania to chyba strata czasu i pieniędzy.
Miałem co prawda wyważane koła miesiąc temu przy zmianie opon ale jak piszą na różnych forach, wyważanie dynamiczne dla motocykli nie jest do końca miarodajne i bardziej efektywne jest wyważanie statyczne. Zrobiłem sobie takie ustrojstwo z pozostałości garażowych + 4 łożyska po 2 zeta - zobaczymy co z tego wyjdzie jak się poturla kółeczko.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości