"Remont" silnika

Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.
Next22
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1224
Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: POLICHNO

Re: "Remont" silnika

Post autor: Next22 »

Napiszę tylko iż większość tych Chińskich manometrów pokazuje co sama chce :smile: :smile: :smile:
Mam takie dwa i co bym nie mierzył zawsze pokazuje 9bar :smile: :smile: :smile:
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
Awatar użytkownika
mariusz1984ktw
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 109
Rejestracja: 20.06.2015, 13:03
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Orzesze

Re: "Remont" silnika

Post autor: mariusz1984ktw »

Hmmm,

Tez nad tym myslalem ... sprawdzalem co prawda na dwoch chinczykach ...
ale chinczyckach ...

Chyba sie wybiore do Tubes i dokupie jakas przejsciowke
- mam taki lepszy troche manometr glicerynowy - ale brakuje mi do niego odpowiedniego adaptera,

Mariusz
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2689
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: "Remont" silnika

Post autor: grad74 »

Przerób jakąś starą świecę
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Awatar użytkownika
mallory
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 133
Rejestracja: 27.09.2013, 09:05
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: "Remont" silnika

Post autor: mallory »

Czy kompresja była tyle razy mierzona na ciepło czy na zimno?
Jeżeli mierzone na zimno - to jak ma być serwisówka nie podaje.

wg. serwisówki normy są takie:
XL600V-H to P (1987 to 1993) models 157 to 185 psi (11.0 to 13.0 Bar)
XL600V-R to X (1994 to 1999) models 164 to 192 psi (11.5 to 12.5 Bar)
XL650V models 164 to 224 psi (11.5 to 15.5 Bar)

I mierzymy na ciepło - z otwartym gazem do oporu.
Run the engine until it reaches normal operatin g temperature , then stop it and remove the spark plug(s), taking care not to scald your hands on the hot components...
http://150.254.222.97/serwisowki/Servic ... nt_fin.pdf
Ostatnio zmieniony 18.03.2019, 22:26 przez mallory, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
magneto
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 842
Rejestracja: 28.07.2013, 21:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olsztyn

Re: "Remont" silnika

Post autor: magneto »

Ale ten link nie zabangla - to na 99.9% sieć lokalna. Ty pewnie widzisz, ale routery nie przepuszczą :sad:
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
RUSSIAN GO HOME !
Awatar użytkownika
mallory
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 133
Rejestracja: 27.09.2013, 09:05
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: "Remont" silnika

Post autor: mallory »

magneto pisze:
Ale ten link nie zabangla - to na 99.9% sieć lokalna. Ty pewnie widzisz, ale routery nie przepuszczą :sad:
To VPN czyli może i wirtualny, ale jednak LAN:::))) To moje przekleństwo... mieć swoje serwery i zawsze zmieniać adres przy linkach - chyba jakąś strefę dns zarejestruję w końcu... Dzięki już podmienione na prawidłowe.
Awatar użytkownika
mariusz1984ktw
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 109
Rejestracja: 20.06.2015, 13:03
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Orzesze

Re: "Remont" silnika

Post autor: mariusz1984ktw »

Grad, dzięki bardzo za całkiem fajny pomysł - ...

Na razie temat trochę utknął - muszę poskładać ramę bo potrzebuje zrobić porządek w garażu,
Pewnie dopiero za 2/3 tygodnie zajmę się na nowo silnikiem,

Tak czy inaczej chyba będę musiał się udać do "Tubes" bo pękło zakucie na wężu i nie wiem czy to jest szczelne,

mallory, mierzyłem na ciepłym silniku - wyszło 8.5/9,
później próba olejowa ... ale niewiele wlałem tego oleju - bez większych zmian,

Fakt faktem trafna uwaga - po zamontowaniu nowych pierścieni mierzyłem już na zimnym ... i tutaj może być różnica,

Czy wiecie może jak się ma kompresja na zimnym silniku do kompresji na ciepłym ? - czy ktoś może to sprawdzał ?
BeX
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 181
Rejestracja: 13.03.2017, 08:54
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warka

Re: "Remont" silnika

Post autor: BeX »

Jak mierzyłem to różnica u mnie nie całe 0,5, więc nie wielka
Raczej bym nie liczył, że na ciepłym nagle zrobi Ci się 11, ale spróbować można to nic nie kosztuje :smile:
Awatar użytkownika
mallory
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 133
Rejestracja: 27.09.2013, 09:05
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: "Remont" silnika

Post autor: mallory »

Może być bardzo duża. Poczytaj na forum africa twin - jeste jeden wątek o pomiarach gdzie właściciel przeszedł od załamki nad stanem silnika do euforii jaki to jest super - różnicę miał 2-3 barów - znajdziesz łatwo.

Np. w tym wątku: http://africatwin.com.pl/showthread.php ... ht=bar%F3w
na zimnym Marekw miał 8 barów a na ciepłym 12... poczytaj dokładnie (jeszcze kilka podobnych przypadków opisanych jest)
Awatar użytkownika
mariusz1984ktw
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 109
Rejestracja: 20.06.2015, 13:03
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Orzesze

Re: "Remont" silnika

Post autor: mariusz1984ktw »

Kurde nie wiem ..., :/

Mierzyłem na początku i na ciepłym i na zimnym - było mniej więcej tyle samo, 9/9.5,
Próba olejowa niewiele zmieniła,

Najgorsze jest to że cylinder i pierścienie były w granicach limitu serwisowego - cylinder 0.01 różnicy w poziomie i 0.01/0.02 różnicy w pionie,

Obawiam się że jak go poskładam to będzie dalej 9 - a komplet uszczelek nie-orginalnych to 280zł,

Jak na razie to plan mam taki:
- zmierzyć tą kompresję lepszym miernikiem
- wyczyścić zawory
- *** koło magnesowe

*** na internecie jest dużo wątków - nazywa to "woodruff key" ... byly jakieś wątki na internecie gdzie ludzie opisywali że niska kompresja

cos mi nie pasuje te polozenie zaworow w stosunku do wałka rozrządu, może się to ścieło i:
- albo magneto jest źle ustawione
- albo sprzęgło rozrusznika coś nie tak,
Awatar użytkownika
mariusz1984ktw
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 109
Rejestracja: 20.06.2015, 13:03
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Orzesze

Re: "Remont" silnika

Post autor: mariusz1984ktw »

Pewnie błędny trop - ten trzpień chyba służy do czegoś innego, .... ale muszę to sprawdzić
Awatar użytkownika
ArturS
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1267
Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: "Remont" silnika

Post autor: ArturS »

Nowe pierścienie muszą się dotrzeć, z cylindra na pewno jest już owal.
Dziwny ten Twój przypadek. Będziesz coś grzebał to daj znać, podjadę jeśli nie będę w pracy, mam niedaleko z Łazisk.
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Awatar użytkownika
mariusz1984ktw
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 109
Rejestracja: 20.06.2015, 13:03
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Orzesze

Re: "Remont" silnika

Post autor: mariusz1984ktw »

Przepraszam ... kurcze cały tydzień spraw,

Artur dzięki bardzo za propozycję - w sumie z chęcią bym skorzystał ...

mieszkasz w Łaziskach ? - moglibyśmy umówić się w któryś dzień,
jak będziesz miał ochotę to wpadnij na kawę - przy okazji może uda się wspólnie coś wykombinować,

Motocykl stoi u moich rodziców na posesji w garażu
Pewnie jeszcze z dwa tygodnie zajmie mi poskładanie tej ramy - w sumie tylko sobotę na to poświęcam,
Ale później zaraz będę wracał do walki z tym silnikiem,

Mariusz
owszem_nie
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 40
Rejestracja: 02.11.2017, 10:49
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Dębica

Re: "Remont" silnika

Post autor: owszem_nie »

Co do tej kompresji to ja na swoim TA 600 przjezdzilem caly sezon 2018,okolo 10k km na kompresji na tylnym 8,2 a przednim 8,5 bara i palil normalnie tylko oleju troche bierze ale bez tragedi. Ale sie skonczylo bo sworzen tloka sie upie....lil :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości