"Remont" silnika
-
- przycierający rafki
- Posty: 1224
- Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: POLICHNO
Re: "Remont" silnika
Napiszę tylko iż większość tych Chińskich manometrów pokazuje co sama chce
Mam takie dwa i co bym nie mierzył zawsze pokazuje 9bar
Mam takie dwa i co bym nie mierzył zawsze pokazuje 9bar
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
- mariusz1984ktw
- wiejski tuningowiec
- Posty: 109
- Rejestracja: 20.06.2015, 13:03
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Orzesze
Re: "Remont" silnika
Hmmm,
Tez nad tym myslalem ... sprawdzalem co prawda na dwoch chinczykach ...
ale chinczyckach ...
Chyba sie wybiore do Tubes i dokupie jakas przejsciowke
- mam taki lepszy troche manometr glicerynowy - ale brakuje mi do niego odpowiedniego adaptera,
Mariusz
Tez nad tym myslalem ... sprawdzalem co prawda na dwoch chinczykach ...
ale chinczyckach ...
Chyba sie wybiore do Tubes i dokupie jakas przejsciowke
- mam taki lepszy troche manometr glicerynowy - ale brakuje mi do niego odpowiedniego adaptera,
Mariusz
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2689
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: "Remont" silnika
Przerób jakąś starą świecę
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Re: "Remont" silnika
Czy kompresja była tyle razy mierzona na ciepło czy na zimno?
Jeżeli mierzone na zimno - to jak ma być serwisówka nie podaje.
wg. serwisówki normy są takie:
XL600V-H to P (1987 to 1993) models 157 to 185 psi (11.0 to 13.0 Bar)
XL600V-R to X (1994 to 1999) models 164 to 192 psi (11.5 to 12.5 Bar)
XL650V models 164 to 224 psi (11.5 to 15.5 Bar)
I mierzymy na ciepło - z otwartym gazem do oporu.
Run the engine until it reaches normal operatin g temperature , then stop it and remove the spark plug(s), taking care not to scald your hands on the hot components...
http://150.254.222.97/serwisowki/Servic ... nt_fin.pdf
Jeżeli mierzone na zimno - to jak ma być serwisówka nie podaje.
wg. serwisówki normy są takie:
XL600V-H to P (1987 to 1993) models 157 to 185 psi (11.0 to 13.0 Bar)
XL600V-R to X (1994 to 1999) models 164 to 192 psi (11.5 to 12.5 Bar)
XL650V models 164 to 224 psi (11.5 to 15.5 Bar)
I mierzymy na ciepło - z otwartym gazem do oporu.
Run the engine until it reaches normal operatin g temperature , then stop it and remove the spark plug(s), taking care not to scald your hands on the hot components...
http://150.254.222.97/serwisowki/Servic ... nt_fin.pdf
Ostatnio zmieniony 18.03.2019, 22:26 przez mallory, łącznie zmieniany 1 raz.
- magneto
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 842
- Rejestracja: 28.07.2013, 21:03
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: "Remont" silnika
Ale ten link nie zabangla - to na 99.9% sieć lokalna. Ty pewnie widzisz, ale routery nie przepuszcząmallory pisze:(....)
http://10.2.250.251/serwisowki/Service_ ... nt_fin.pdf
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
RUSSIAN GO HOME !
RUSSIAN GO HOME !
Re: "Remont" silnika
To VPN czyli może i wirtualny, ale jednak LAN:::))) To moje przekleństwo... mieć swoje serwery i zawsze zmieniać adres przy linkach - chyba jakąś strefę dns zarejestruję w końcu... Dzięki już podmienione na prawidłowe.magneto pisze:Ale ten link nie zabangla - to na 99.9% sieć lokalna. Ty pewnie widzisz, ale routery nie przepuszcząmallory pisze:(....)
http://10.2.250.251/serwisowki/Service_ ... nt_fin.pdf
- mariusz1984ktw
- wiejski tuningowiec
- Posty: 109
- Rejestracja: 20.06.2015, 13:03
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Orzesze
Re: "Remont" silnika
Grad, dzięki bardzo za całkiem fajny pomysł - ...
Na razie temat trochę utknął - muszę poskładać ramę bo potrzebuje zrobić porządek w garażu,
Pewnie dopiero za 2/3 tygodnie zajmę się na nowo silnikiem,
Tak czy inaczej chyba będę musiał się udać do "Tubes" bo pękło zakucie na wężu i nie wiem czy to jest szczelne,
mallory, mierzyłem na ciepłym silniku - wyszło 8.5/9,
później próba olejowa ... ale niewiele wlałem tego oleju - bez większych zmian,
Fakt faktem trafna uwaga - po zamontowaniu nowych pierścieni mierzyłem już na zimnym ... i tutaj może być różnica,
Czy wiecie może jak się ma kompresja na zimnym silniku do kompresji na ciepłym ? - czy ktoś może to sprawdzał ?
Na razie temat trochę utknął - muszę poskładać ramę bo potrzebuje zrobić porządek w garażu,
Pewnie dopiero za 2/3 tygodnie zajmę się na nowo silnikiem,
Tak czy inaczej chyba będę musiał się udać do "Tubes" bo pękło zakucie na wężu i nie wiem czy to jest szczelne,
mallory, mierzyłem na ciepłym silniku - wyszło 8.5/9,
później próba olejowa ... ale niewiele wlałem tego oleju - bez większych zmian,
Fakt faktem trafna uwaga - po zamontowaniu nowych pierścieni mierzyłem już na zimnym ... i tutaj może być różnica,
Czy wiecie może jak się ma kompresja na zimnym silniku do kompresji na ciepłym ? - czy ktoś może to sprawdzał ?
-
- dwusuwowy rider
- Posty: 181
- Rejestracja: 13.03.2017, 08:54
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Warka
Re: "Remont" silnika
Jak mierzyłem to różnica u mnie nie całe 0,5, więc nie wielka
Raczej bym nie liczył, że na ciepłym nagle zrobi Ci się 11, ale spróbować można to nic nie kosztuje
Raczej bym nie liczył, że na ciepłym nagle zrobi Ci się 11, ale spróbować można to nic nie kosztuje
Re: "Remont" silnika
Może być bardzo duża. Poczytaj na forum africa twin - jeste jeden wątek o pomiarach gdzie właściciel przeszedł od załamki nad stanem silnika do euforii jaki to jest super - różnicę miał 2-3 barów - znajdziesz łatwo.
Np. w tym wątku: http://africatwin.com.pl/showthread.php ... ht=bar%F3w
na zimnym Marekw miał 8 barów a na ciepłym 12... poczytaj dokładnie (jeszcze kilka podobnych przypadków opisanych jest)
Np. w tym wątku: http://africatwin.com.pl/showthread.php ... ht=bar%F3w
na zimnym Marekw miał 8 barów a na ciepłym 12... poczytaj dokładnie (jeszcze kilka podobnych przypadków opisanych jest)
- mariusz1984ktw
- wiejski tuningowiec
- Posty: 109
- Rejestracja: 20.06.2015, 13:03
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Orzesze
Re: "Remont" silnika
Kurde nie wiem ..., :/
Mierzyłem na początku i na ciepłym i na zimnym - było mniej więcej tyle samo, 9/9.5,
Próba olejowa niewiele zmieniła,
Najgorsze jest to że cylinder i pierścienie były w granicach limitu serwisowego - cylinder 0.01 różnicy w poziomie i 0.01/0.02 różnicy w pionie,
Obawiam się że jak go poskładam to będzie dalej 9 - a komplet uszczelek nie-orginalnych to 280zł,
Jak na razie to plan mam taki:
- zmierzyć tą kompresję lepszym miernikiem
- wyczyścić zawory
- *** koło magnesowe
*** na internecie jest dużo wątków - nazywa to "woodruff key" ... byly jakieś wątki na internecie gdzie ludzie opisywali że niska kompresja
cos mi nie pasuje te polozenie zaworow w stosunku do wałka rozrządu, może się to ścieło i:
- albo magneto jest źle ustawione
- albo sprzęgło rozrusznika coś nie tak,
Mierzyłem na początku i na ciepłym i na zimnym - było mniej więcej tyle samo, 9/9.5,
Próba olejowa niewiele zmieniła,
Najgorsze jest to że cylinder i pierścienie były w granicach limitu serwisowego - cylinder 0.01 różnicy w poziomie i 0.01/0.02 różnicy w pionie,
Obawiam się że jak go poskładam to będzie dalej 9 - a komplet uszczelek nie-orginalnych to 280zł,
Jak na razie to plan mam taki:
- zmierzyć tą kompresję lepszym miernikiem
- wyczyścić zawory
- *** koło magnesowe
*** na internecie jest dużo wątków - nazywa to "woodruff key" ... byly jakieś wątki na internecie gdzie ludzie opisywali że niska kompresja
cos mi nie pasuje te polozenie zaworow w stosunku do wałka rozrządu, może się to ścieło i:
- albo magneto jest źle ustawione
- albo sprzęgło rozrusznika coś nie tak,
- mariusz1984ktw
- wiejski tuningowiec
- Posty: 109
- Rejestracja: 20.06.2015, 13:03
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Orzesze
Re: "Remont" silnika
Pewnie błędny trop - ten trzpień chyba służy do czegoś innego, .... ale muszę to sprawdzić
- ArturS
- przycierający rafki
- Posty: 1267
- Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: "Remont" silnika
Nowe pierścienie muszą się dotrzeć, z cylindra na pewno jest już owal.
Dziwny ten Twój przypadek. Będziesz coś grzebał to daj znać, podjadę jeśli nie będę w pracy, mam niedaleko z Łazisk.
Dziwny ten Twój przypadek. Będziesz coś grzebał to daj znać, podjadę jeśli nie będę w pracy, mam niedaleko z Łazisk.
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
- mariusz1984ktw
- wiejski tuningowiec
- Posty: 109
- Rejestracja: 20.06.2015, 13:03
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Orzesze
Re: "Remont" silnika
Przepraszam ... kurcze cały tydzień spraw,
Artur dzięki bardzo za propozycję - w sumie z chęcią bym skorzystał ...
mieszkasz w Łaziskach ? - moglibyśmy umówić się w któryś dzień,
jak będziesz miał ochotę to wpadnij na kawę - przy okazji może uda się wspólnie coś wykombinować,
Motocykl stoi u moich rodziców na posesji w garażu
Pewnie jeszcze z dwa tygodnie zajmie mi poskładanie tej ramy - w sumie tylko sobotę na to poświęcam,
Ale później zaraz będę wracał do walki z tym silnikiem,
Mariusz
Artur dzięki bardzo za propozycję - w sumie z chęcią bym skorzystał ...
mieszkasz w Łaziskach ? - moglibyśmy umówić się w któryś dzień,
jak będziesz miał ochotę to wpadnij na kawę - przy okazji może uda się wspólnie coś wykombinować,
Motocykl stoi u moich rodziców na posesji w garażu
Pewnie jeszcze z dwa tygodnie zajmie mi poskładanie tej ramy - w sumie tylko sobotę na to poświęcam,
Ale później zaraz będę wracał do walki z tym silnikiem,
Mariusz
-
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 40
- Rejestracja: 02.11.2017, 10:49
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Dębica
Re: "Remont" silnika
Co do tej kompresji to ja na swoim TA 600 przjezdzilem caly sezon 2018,okolo 10k km na kompresji na tylnym 8,2 a przednim 8,5 bara i palil normalnie tylko oleju troche bierze ale bez tragedi. Ale sie skonczylo bo sworzen tloka sie upie....lil
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości