Naprawa pompy wody XL600V - wymiana uszczelniacza wirnika

Trochę stali, kabelków, gumek ... i motocykl gotowy
Awatar użytkownika
Dłubacz
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 479
Rejestracja: 08.11.2009, 18:33
Mój motocykl: XL600V
Kontakt:

Naprawa pompy wody XL600V - wymiana uszczelniacza wirnika

Post autor: Dłubacz »

1. Demontujemy pompę wody z motocykla.
2. Zdejmujemy o-ring z tulei wkładanej w silnik oraz uszczelnienie pokrywy wirnika.
3. Do wirnika pompy spawamy punktowo tymczasowy uchwyt dla ściągacza. W zależności od posiadanego ściągacza może zaistnieć potrzeba powiększenia średnicy otworu w górnej części wirnika.

Obrazek
Obrazek
Obrazek


4. Zakładamy ściągacz i demontujemy wirnik.

Obrazek


Naszym oczom ukazuje się bieżnia ceramiczna...

Obrazek

...oraz bieżnia plastykowa.

Obrazek


5. Usuwamy większość elementów i pozostawiamy samą miseczkę metalową. Przy pomocy sztywnego śrubokrętu i młotka pobijamy wywiniętą krawędź miseczki. Należy robić to pod relatywnie małym kątem (około 20 stopni od płaszczyzny wirowania wirnika), by nie uszkodzić łoża miseczki. Gdy osiągniemy efekt jak na zdjęciu, wyciągamy miseczkę łapiąc ją kombinerkami.

Obrazek


Miseczka po demontażu:

Obrazek


6. Demontujemy tymczasowy uchwyt dla ściągacza.

Obrazek

Obrazek


7. Czyścimy odsłonięty obszar. W miarę możliwości delikatnie usuwamy resztki starego niebieskiego uszczelnienia miseczki.

Obrazek


8. Czyścimy uszczelnienie łożyska oraz otwór drenażowy.

Obrazek


9. Wąskim pędzelkiem rozprowadzamy niewielką ilość smaru na wardze uszczelnienia łożyska, uważając by nie pobrudzić gniazda miseczki.

Obrazek


10. Podważając śrubokrętem od wewnątrz, demontujemy ceramiczną bieżnię z wirnika. Następnie czyścimy miejsca, które zakrywał gumowy uszczelniacz.

Obrazek


11. Mierzymy wymiary elementów i dobieramy stosowne uszczelnienie.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


12. Elementy nowego zestawu

Obrazek


13. Smarujemy klejem anaerobowym krawędź miseczki...

Obrazek

... i wciskamy w gniazdo.

Obrazek
Obrazek


14. Wciskamy nową bieżnię ceramiczną w gniazdo wirnika.

Obrazek


15. Smarujemy klejem anaerobowym końcówkę wału pompy, uważając by nie zabrudzić znajdującej się poniżej bieżni.

Obrazek


16. Przed samym założeniem wirnika starannie wycieramy czystym ręcznikiem papierowym obie powierzchnie bieżni a następnie wciskamy wirnik na wał.

Obrazek

Gotowe :grin: !
Awatar użytkownika
Tatq_kelob
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 164
Rejestracja: 13.11.2017, 20:30
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Głowaczów

Re: Naprawa pompy wody XL600V - wymiana uszczelniacza wirnik

Post autor: Tatq_kelob »

Brak słów.
:omg: :resp: :thanks:
Nieważne dokąd jadę, grunt że wiem gdzie byłem.
- Złomek
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2512
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Naprawa pompy wody XL600V - wymiana uszczelniacza wirnik

Post autor: Artek »

Japończycy Cię nienawidzą!!!
:resp:
Dominator.
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: Naprawa pompy wody XL600V - wymiana uszczelniacza wirnik

Post autor: Kristobal »

Coś późno go nienawidzą. W 650 jest to samo ? Ciężko to wchodzi wychodzi ?
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
Awatar użytkownika
Dłubacz
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 479
Rejestracja: 08.11.2009, 18:33
Mój motocykl: XL600V
Kontakt:

Re: Naprawa pompy wody XL600V - wymiana uszczelniacza wirnik

Post autor: Dłubacz »

Kristobal pisze:...W 650 jest to samo ?...
Nie wiem, nie rozbierałem. Jednak pompy są bardzo podobne, więc jest duże prawdopodobieństwo, że uszczelniacz jest taki sam.

Kristobal pisze:...Ciężko to wchodzi wychodzi ?
Jeśli pytasz o połączenie wirnik-wał to spodziewałem się większego oporu. Zeszło i weszło bez problemów.
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 732
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Naprawa pompy wody XL600V - wymiana uszczelniacza wirnik

Post autor: Solidworks »

Ło matko ! W szoku jestem. :resp:
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2704
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: Naprawa pompy wody XL600V - wymiana uszczelniacza wirnik

Post autor: grad74 »

Mając pewne doświadczenia z wymian uszczelniaczy w pompach wody wprawdzie samochodowych, ale to prawie to samo , od siebie skromnie dodam tylko ze MEGA WAZNE jest by przy wciskaniu bieżni zachować jej prostopadlość do osi wirnika. Niby nie da sie tego zalozyc źle ale trzeba uważać zwlaszcza jak sie naciska nie na oś wirnika tylko na osadzeniu zewnętrznym. Konrad gratulacje za super fotomaual :ok: :resp: . A powiedz, tą bieżnie ceramiczną wciskales recznie czy na jakiejś prasce, i czy coś, a jak tak to co podłożyłeś żeby nie pękła? A, i możesz zdradzić ile kosztuje zestaw uszczelnień i gdzie kupowales?
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Awatar użytkownika
Dłubacz
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 479
Rejestracja: 08.11.2009, 18:33
Mój motocykl: XL600V
Kontakt:

Re: Naprawa pompy wody XL600V - wymiana uszczelniacza wirnik

Post autor: Dłubacz »

grad74 pisze:...Konrad gratulacje za super fotomaual :ok: :resp: ...
Dzięki za dobre słowo :smile: , ale KONRAD to mojemu dziadkowi na drugie było :grin: . JA mam inaczej :lol: .
grad74 pisze:. ...tą bieżnie ceramiczną wciskales recznie czy na jakiejś prasce...
Bieżnię ceramiczną wcisnąłem czterema palcami, rozkładając je równomiernie po powierzchni bieżni.
grad74 pisze:...ile kosztuje zestaw uszczelnień i gdzie kupowales?
Cena kompletu firmy Tourmax to około 100 zł. Zestaw jest dostępny w wielu sklepach motocyklowych i na allegro.
Awatar użytkownika
gwardia
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2858
Rejestracja: 01.11.2010, 17:24
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: Murowana Goślina

Re: Naprawa pompy wody XL600V - wymiana uszczelniacza wirnik

Post autor: gwardia »

Jakiej spawarki użyłeś? :grin: Żartowałem. :lol:

Rewelacyjny manual. :ok:
"Jutro zawsze będzie jutro więc jutro jutra już nie będzie"
Awatar użytkownika
bartekk
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1450
Rejestracja: 28.10.2011, 07:54
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: wrocław - radwanice

Re: Naprawa pompy wody XL600V - wymiana uszczelniacza wirnik

Post autor: bartekk »

Wszędzie było pisane że pompa wody jest nierozbieralna, więc nikt nie rozbierał. Dłubacz nie wiedział więc rozebrał. I złożył :lol: . Dobra robota. Skośnookie pewnie też nie wiedzieli..
Ps. Wielu rzeczy podobno się nie da, ale jak komuś uda się otworzyć parasol w :dupa: , niech o tym się nie chwali ( fotorelacja )
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
Złom
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 90
Rejestracja: 20.04.2009, 20:31

Re: Naprawa pompy wody XL600V - wymiana uszczelniacza wirnik

Post autor: Złom »

Są podobne videłomanual na jutube. Ale nie ma jak fachowy manual na odpowiednim forumie.

http://youtu.be/XGAL6P9vLb0
Grzesiek2011
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 125
Rejestracja: 29.06.2011, 23:38
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Ząbki

Re: Naprawa pompy wody XL600V - wymiana uszczelniacza wirnik

Post autor: Grzesiek2011 »

Jak spisuję się pompa po regeneracji?

Czytałem na NTV forum,że
jak puszczają uszczelnienia to przyczyną nr jeden są zużyte łożyska wałka i zawsze należy razem z wymianą uszczelnień wymieniać też łożyska niosące element uszczelniany /w tym wypadku wałek pompy/. Wymiana samych uszczelnień daje efekt krótkotrwały bo nowe uszczelnienia zużyją się dosyć szybko.
i co wy na to? :omg:
Motocykl to dzieło diabła
Ride Eat Sleep Repeat
Awatar użytkownika
Dłubacz
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 479
Rejestracja: 08.11.2009, 18:33
Mój motocykl: XL600V
Kontakt:

Re: Naprawa pompy wody XL600V - wymiana uszczelniacza wirnik

Post autor: Dłubacz »

Zbyt szybko by coś powiedzieć o trwałości uszczelnienia.
Na swoim motku przelatałem sam 150 000 km i nie wymieniałem pompy ani uszczelnień (motek zbliża się do 240 000 km).
Po opisanej wymianie zrobiłem do tej pory tylko 4000 km ... i nic nie cieknie.
Podczas inspekcji wałka łożyska (bo BWF 26 sprzedawane są jako monoblok) nie było żadnych luzów i nic się nie przycierało.
Myślę, że uszkodzenie bieżni łożyska może nastąpić tylko przy przedostaniu się tam chłodziwa - czyli ktoś musiał by mieć zasklepiony syfem otwór drenażowy i jednocześnie nieszczelność pod wirnikiem pompy i na uszczelniaczu łożyska od strony komory wirnika.
Grzesiek2011
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 125
Rejestracja: 29.06.2011, 23:38
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Ząbki

Re: Naprawa pompy wody XL600V - wymiana uszczelniacza wirnik

Post autor: Grzesiek2011 »

Po 4000 km już powinno coś wyjść nie tak, jeżeli regeneracją była by nieskuteczna. Także czapki z głów :thanks: :resp: . Dzięki za manuala

Może przyczyną takich awari jest też częste i długotrwałe kąpiele wodno błotne które z upodobaniem fundowalem mojemu trampkowi :grin:
Motocykl to dzieło diabła
Ride Eat Sleep Repeat
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2704
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: Naprawa pompy wody XL600V - wymiana uszczelniacza wirnik

Post autor: grad74 »

Grzesiek2011 pisze:Jak spisuję się pompa po regeneracji?

Czytałem na NTV forum,że
jak puszczają uszczelnienia to przyczyną nr jeden są zużyte łożyska wałka i zawsze należy razem z wymianą uszczelnień wymieniać też łożyska niosące element uszczelniany /w tym wypadku wałek pompy/. Wymiana samych uszczelnień daje efekt krótkotrwały bo nowe uszczelnienia zużyją się dosyć szybko.
i co wy na to? :omg:
Może to polegać na prawdzie
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość