Naprawa pompy wody XL600V - wymiana uszczelniacza wirnika
- Dłubacz
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 481
- Rejestracja: 08.11.2009, 18:33
- Mój motocykl: XL600V
- Kontakt:
Naprawa pompy wody XL600V - wymiana uszczelniacza wirnika
1. Demontujemy pompę wody z motocykla.
2. Zdejmujemy o-ring z tulei wkładanej w silnik oraz uszczelnienie pokrywy wirnika.
3. Do wirnika pompy spawamy punktowo tymczasowy uchwyt dla ściągacza. W zależności od posiadanego ściągacza może zaistnieć potrzeba powiększenia średnicy otworu w górnej części wirnika.
4. Zakładamy ściągacz i demontujemy wirnik.
Naszym oczom ukazuje się bieżnia ceramiczna...
...oraz bieżnia plastykowa.
5. Usuwamy większość elementów i pozostawiamy samą miseczkę metalową. Przy pomocy sztywnego śrubokrętu i młotka pobijamy wywiniętą krawędź miseczki. Należy robić to pod relatywnie małym kątem (około 20 stopni od płaszczyzny wirowania wirnika), by nie uszkodzić łoża miseczki. Gdy osiągniemy efekt jak na zdjęciu, wyciągamy miseczkę łapiąc ją kombinerkami.
Miseczka po demontażu:
6. Demontujemy tymczasowy uchwyt dla ściągacza.
7. Czyścimy odsłonięty obszar. W miarę możliwości delikatnie usuwamy resztki starego niebieskiego uszczelnienia miseczki.
8. Czyścimy uszczelnienie łożyska oraz otwór drenażowy.
9. Wąskim pędzelkiem rozprowadzamy niewielką ilość smaru na wardze uszczelnienia łożyska, uważając by nie pobrudzić gniazda miseczki.
10. Podważając śrubokrętem od wewnątrz, demontujemy ceramiczną bieżnię z wirnika. Następnie czyścimy miejsca, które zakrywał gumowy uszczelniacz.
11. Mierzymy wymiary elementów i dobieramy stosowne uszczelnienie.
12. Elementy nowego zestawu
13. Smarujemy klejem anaerobowym krawędź miseczki...
... i wciskamy w gniazdo.
14. Wciskamy nową bieżnię ceramiczną w gniazdo wirnika.
15. Smarujemy klejem anaerobowym końcówkę wału pompy, uważając by nie zabrudzić znajdującej się poniżej bieżni.
16. Przed samym założeniem wirnika starannie wycieramy czystym ręcznikiem papierowym obie powierzchnie bieżni a następnie wciskamy wirnik na wał.
Gotowe !
2. Zdejmujemy o-ring z tulei wkładanej w silnik oraz uszczelnienie pokrywy wirnika.
3. Do wirnika pompy spawamy punktowo tymczasowy uchwyt dla ściągacza. W zależności od posiadanego ściągacza może zaistnieć potrzeba powiększenia średnicy otworu w górnej części wirnika.
4. Zakładamy ściągacz i demontujemy wirnik.
Naszym oczom ukazuje się bieżnia ceramiczna...
...oraz bieżnia plastykowa.
5. Usuwamy większość elementów i pozostawiamy samą miseczkę metalową. Przy pomocy sztywnego śrubokrętu i młotka pobijamy wywiniętą krawędź miseczki. Należy robić to pod relatywnie małym kątem (około 20 stopni od płaszczyzny wirowania wirnika), by nie uszkodzić łoża miseczki. Gdy osiągniemy efekt jak na zdjęciu, wyciągamy miseczkę łapiąc ją kombinerkami.
Miseczka po demontażu:
6. Demontujemy tymczasowy uchwyt dla ściągacza.
7. Czyścimy odsłonięty obszar. W miarę możliwości delikatnie usuwamy resztki starego niebieskiego uszczelnienia miseczki.
8. Czyścimy uszczelnienie łożyska oraz otwór drenażowy.
9. Wąskim pędzelkiem rozprowadzamy niewielką ilość smaru na wardze uszczelnienia łożyska, uważając by nie pobrudzić gniazda miseczki.
10. Podważając śrubokrętem od wewnątrz, demontujemy ceramiczną bieżnię z wirnika. Następnie czyścimy miejsca, które zakrywał gumowy uszczelniacz.
11. Mierzymy wymiary elementów i dobieramy stosowne uszczelnienie.
12. Elementy nowego zestawu
13. Smarujemy klejem anaerobowym krawędź miseczki...
... i wciskamy w gniazdo.
14. Wciskamy nową bieżnię ceramiczną w gniazdo wirnika.
15. Smarujemy klejem anaerobowym końcówkę wału pompy, uważając by nie zabrudzić znajdującej się poniżej bieżni.
16. Przed samym założeniem wirnika starannie wycieramy czystym ręcznikiem papierowym obie powierzchnie bieżni a następnie wciskamy wirnik na wał.
Gotowe !
- Tatq_kelob
- dwusuwowy rider
- Posty: 164
- Rejestracja: 13.11.2017, 20:30
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Głowaczów
Re: Naprawa pompy wody XL600V - wymiana uszczelniacza wirnik
Brak słów.
Nieważne dokąd jadę, grunt że wiem gdzie byłem.
- Złomek
- Złomek
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2515
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Naprawa pompy wody XL600V - wymiana uszczelniacza wirnik
Japończycy Cię nienawidzą!!!
Dominator.
- Kristobal
- przycierający rafki
- Posty: 1181
- Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: WKZ/WR
- Kontakt:
Re: Naprawa pompy wody XL600V - wymiana uszczelniacza wirnik
Coś późno go nienawidzą. W 650 jest to samo ? Ciężko to wchodzi wychodzi ?
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
- Dłubacz
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 481
- Rejestracja: 08.11.2009, 18:33
- Mój motocykl: XL600V
- Kontakt:
Re: Naprawa pompy wody XL600V - wymiana uszczelniacza wirnik
Nie wiem, nie rozbierałem. Jednak pompy są bardzo podobne, więc jest duże prawdopodobieństwo, że uszczelniacz jest taki sam.Kristobal pisze:...W 650 jest to samo ?...
Jeśli pytasz o połączenie wirnik-wał to spodziewałem się większego oporu. Zeszło i weszło bez problemów.Kristobal pisze:...Ciężko to wchodzi wychodzi ?
-
- łamacz szprych
- Posty: 731
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: Naprawa pompy wody XL600V - wymiana uszczelniacza wirnik
Ło matko ! W szoku jestem.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2689
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Naprawa pompy wody XL600V - wymiana uszczelniacza wirnik
Mając pewne doświadczenia z wymian uszczelniaczy w pompach wody wprawdzie samochodowych, ale to prawie to samo , od siebie skromnie dodam tylko ze MEGA WAZNE jest by przy wciskaniu bieżni zachować jej prostopadlość do osi wirnika. Niby nie da sie tego zalozyc źle ale trzeba uważać zwlaszcza jak sie naciska nie na oś wirnika tylko na osadzeniu zewnętrznym. Konrad gratulacje za super fotomaual . A powiedz, tą bieżnie ceramiczną wciskales recznie czy na jakiejś prasce, i czy coś, a jak tak to co podłożyłeś żeby nie pękła? A, i możesz zdradzić ile kosztuje zestaw uszczelnień i gdzie kupowales?
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
- Dłubacz
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 481
- Rejestracja: 08.11.2009, 18:33
- Mój motocykl: XL600V
- Kontakt:
Re: Naprawa pompy wody XL600V - wymiana uszczelniacza wirnik
Dzięki za dobre słowo , ale KONRAD to mojemu dziadkowi na drugie było . JA mam inaczej .grad74 pisze:...Konrad gratulacje za super fotomaual ...
Bieżnię ceramiczną wcisnąłem czterema palcami, rozkładając je równomiernie po powierzchni bieżni.grad74 pisze:. ...tą bieżnie ceramiczną wciskales recznie czy na jakiejś prasce...
Cena kompletu firmy Tourmax to około 100 zł. Zestaw jest dostępny w wielu sklepach motocyklowych i na allegro.grad74 pisze:...ile kosztuje zestaw uszczelnień i gdzie kupowales?
- gwardia
- swobodny rider
- Posty: 2858
- Rejestracja: 01.11.2010, 17:24
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: Murowana Goślina
Re: Naprawa pompy wody XL600V - wymiana uszczelniacza wirnik
Jakiej spawarki użyłeś? Żartowałem.
Rewelacyjny manual.
Rewelacyjny manual.
"Jutro zawsze będzie jutro więc jutro jutra już nie będzie"
- bartekk
- pałujący w lesie
- Posty: 1451
- Rejestracja: 28.10.2011, 07:54
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: wrocław - radwanice
Re: Naprawa pompy wody XL600V - wymiana uszczelniacza wirnik
Wszędzie było pisane że pompa wody jest nierozbieralna, więc nikt nie rozbierał. Dłubacz nie wiedział więc rozebrał. I złożył . Dobra robota. Skośnookie pewnie też nie wiedzieli..
Ps. Wielu rzeczy podobno się nie da, ale jak komuś uda się otworzyć parasol w , niech o tym się nie chwali ( fotorelacja )
Ps. Wielu rzeczy podobno się nie da, ale jak komuś uda się otworzyć parasol w , niech o tym się nie chwali ( fotorelacja )
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
Re: Naprawa pompy wody XL600V - wymiana uszczelniacza wirnik
Są podobne videłomanual na jutube. Ale nie ma jak fachowy manual na odpowiednim forumie.
http://youtu.be/XGAL6P9vLb0
http://youtu.be/XGAL6P9vLb0
-
- osiedlowy kaskader
- Posty: 125
- Rejestracja: 29.06.2011, 23:38
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Ząbki
Re: Naprawa pompy wody XL600V - wymiana uszczelniacza wirnik
Jak spisuję się pompa po regeneracji?
Czytałem na NTV forum,że
Czytałem na NTV forum,że
i co wy na to?jak puszczają uszczelnienia to przyczyną nr jeden są zużyte łożyska wałka i zawsze należy razem z wymianą uszczelnień wymieniać też łożyska niosące element uszczelniany /w tym wypadku wałek pompy/. Wymiana samych uszczelnień daje efekt krótkotrwały bo nowe uszczelnienia zużyją się dosyć szybko.
Motocykl to dzieło diabła
Ride Eat Sleep Repeat
Ride Eat Sleep Repeat
- Dłubacz
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 481
- Rejestracja: 08.11.2009, 18:33
- Mój motocykl: XL600V
- Kontakt:
Re: Naprawa pompy wody XL600V - wymiana uszczelniacza wirnik
Zbyt szybko by coś powiedzieć o trwałości uszczelnienia.
Na swoim motku przelatałem sam 150 000 km i nie wymieniałem pompy ani uszczelnień (motek zbliża się do 240 000 km).
Po opisanej wymianie zrobiłem do tej pory tylko 4000 km ... i nic nie cieknie.
Podczas inspekcji wałka łożyska (bo BWF 26 sprzedawane są jako monoblok) nie było żadnych luzów i nic się nie przycierało.
Myślę, że uszkodzenie bieżni łożyska może nastąpić tylko przy przedostaniu się tam chłodziwa - czyli ktoś musiał by mieć zasklepiony syfem otwór drenażowy i jednocześnie nieszczelność pod wirnikiem pompy i na uszczelniaczu łożyska od strony komory wirnika.
Na swoim motku przelatałem sam 150 000 km i nie wymieniałem pompy ani uszczelnień (motek zbliża się do 240 000 km).
Po opisanej wymianie zrobiłem do tej pory tylko 4000 km ... i nic nie cieknie.
Podczas inspekcji wałka łożyska (bo BWF 26 sprzedawane są jako monoblok) nie było żadnych luzów i nic się nie przycierało.
Myślę, że uszkodzenie bieżni łożyska może nastąpić tylko przy przedostaniu się tam chłodziwa - czyli ktoś musiał by mieć zasklepiony syfem otwór drenażowy i jednocześnie nieszczelność pod wirnikiem pompy i na uszczelniaczu łożyska od strony komory wirnika.
-
- osiedlowy kaskader
- Posty: 125
- Rejestracja: 29.06.2011, 23:38
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Ząbki
Re: Naprawa pompy wody XL600V - wymiana uszczelniacza wirnik
Po 4000 km już powinno coś wyjść nie tak, jeżeli regeneracją była by nieskuteczna. Także czapki z głów . Dzięki za manuala
Może przyczyną takich awari jest też częste i długotrwałe kąpiele wodno błotne które z upodobaniem fundowalem mojemu trampkowi
Może przyczyną takich awari jest też częste i długotrwałe kąpiele wodno błotne które z upodobaniem fundowalem mojemu trampkowi
Motocykl to dzieło diabła
Ride Eat Sleep Repeat
Ride Eat Sleep Repeat
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2689
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Naprawa pompy wody XL600V - wymiana uszczelniacza wirnik
Może to polegać na prawdzieGrzesiek2011 pisze:Jak spisuję się pompa po regeneracji?
Czytałem na NTV forum,żei co wy na to?jak puszczają uszczelnienia to przyczyną nr jeden są zużyte łożyska wałka i zawsze należy razem z wymianą uszczelnień wymieniać też łożyska niosące element uszczelniany /w tym wypadku wałek pompy/. Wymiana samych uszczelnień daje efekt krótkotrwały bo nowe uszczelnienia zużyją się dosyć szybko.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość