TA650 RD11 Przebudowa/wymiana zawieszenia.

Montaż, demontaż i modyfikacje zawieszenia przedniego i tylnego, łańcucha, zębatek, centralki i bocznej stopki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje napędów, podnóżki, półki.
Awatar użytkownika
Xeno
Czytacz
Czytacz
Posty: 4
Rejestracja: 03.10.2017, 14:39
Mój motocykl: XL650V

TA650 RD11 Przebudowa/wymiana zawieszenia.

Post autor: Xeno »

Powitac formumowiuczów.
Od jakiegoś czasu przymierzam się do tematu znaczącej poprawy stanu zawiesxzenia w swoim TA 650 RD11.
W planach jest :
wymiana sprężyn z przodu na dobrane pod wagę motocykla/jeźdźca/pasażera
zamontowanie RaceTechowych emulatorów
wymiana tylnego amortyzatora na coś lepsiejszgo, również z sprężyna dobraną pod przewidziane obciążenie moto.

Niestety jak to zwykle bywa lektura internetów spowodowała, że mam wrażenie, że wiem mniej niż przed lekturą.

Po pierwsze może jakaś dobra dusza wskazać jakiś sensowny kalkulator twardości sprężyn, bądź podać namiar na osobę która byłaby w stanie to wyliczyć bądź pokazać jak?
Serwis RaceTecha zapytany o sprężyny wskazał wartość 0,65 kg/mm, ale to jest to co ich strona pokazuje jako ofertę dla typową dla trampka 650.
Ich kalkulator biorąc pod uwagę tylko ciężar kierownika i styl jazdy "adventure" zasugerował wartość 0,801, inny kalkulator dla jazdy "touring" wartość 0,7
Jak widać rozjazdy spore więc mam poważne wątpliwości co do ich poprawności.

Patrząc w serwisówkę potrzebuję sprężyn 599,4x33,6 mm, forum zna może jakieś źródło gdzie można nabyć sprężyny o żądanych parametrach?

Temat nr dwa, bardziej dla tych co montowali już wspomniane emulatory, jak to wpływa na stosowaną gęstość oleju? Lać taki sam jak był, gęstszy?

Sprawa ostatnia, czy tylni amortyzator dla modelu RD11 różni się czymś od tych dla RD10 i ew TA700 RD13?
Patrzyłem na WIbersy i dla RD10 oferują modele 540, 640 Road i 642 Competition, dla TA 700 RD13: 540, 640 Road, 642 Competition
Natomiast nic dla TA650 RD11. Stąd pytanie czy w podwersjach TA650 nie pojawiły się różnice uniemożliwiające przekładki pomiędzy tymi modelami.
Hyper PRO obecnie nie ma w swojej ofercie nic dla TA,a amorki Hagona i YSS nie mają w żadnej regulacji pomijając napięcie wstępne sprężyny.
Awatar użytkownika
Xeno
Czytacz
Czytacz
Posty: 4
Rejestracja: 03.10.2017, 14:39
Mój motocykl: XL650V

Re: TA650 RD11 Przebudowa/wymiana zawieszenia.

Post autor: Xeno »

BTW zna ktoś może dokładne parametry oryginalnej sprężyny do XL650v?
ddł x średn zewn będzie pewnie 599,4 mm x 33,6 mm.
Wie ktoś może ile tam jest zwojów i jaka jest grubość drutu? Sztywność sprężyny wydłubana z http://www.xrv.org.uk/, podobnież 0,6 kg/mm.
Może ktoś potwierdzić?
Awatar użytkownika
tomekpe
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2476
Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Milanówek

Re: TA650 RD11 Przebudowa/wymiana zawieszenia.

Post autor: tomekpe »

Mam cały zestaw HyperPro. Przód sprężyny, w komplecie był olej 20W. Nie mam emulatorów. Tył kompletny nowy. Całość sprawuje się bardzo fajnie, przód wcale nie jest za twardy, działa jak należy. Trudno mi uwierzyć, że nie mają nic w ofercie, skoro montowałem to raptem 2 lata temu, kupione jako nowe. Sądzę (ale nie wiem na pewno) że RD10 i RD11 nie powinny mieć różnic w zakresie amortyzatora. Zadzwoń i zapytaj w http://www.grandysduo.com.pl/

Dużą zmianę odnotujesz .. od samej zmiany, bo Twoje sprężyny mają już swoje lata. Jeśli nie ważysz np. 45kg lub 130kg, nie bawiłbym się w kalkulowanie wagi i customowe sprężyny. Trampek ma i tak proste zawieszenie, to przerost formy nad treścią. Wiem, że można było kupić same sprężyny progresywne, które kilka osób chwaliło, nie pamiętam już firmy, ale zapytaj w riderparts.pl.

Ale też nie spodziewaj się, że stanie się nie-wiadomo-co. Trampek to Trampek :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości