Trampek xl650v 2003 bierze olej

Motocykl nie pracuje prawidłowo i nie masz zielonego pojęcia, jaki układ może być niesprawny? Napisz tutaj. ( po zdiagnozowaniu usterki temat zostanie bądź usunięty, bądź przeniesiony do właściwego działu).
Awatar użytkownika
capri
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1129
Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: Trampek xl650v 2003 bierze olej

Post autor: capri »

Chodziło mi oczywiście o branie litra na 1kkm :)

A jak mocno mój dymi powyżej 6000 obrotów zamierzam sprawdzić...
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5506
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: Trampek xl650v 2003 bierze olej

Post autor: wojtekk »

capri pisze:Chodziło mi oczywiście o branie litra na 1kkm :)
To nie jest normalne
capri pisze:
A jak mocno mój dymi powyżej 6000 obrotów zamierzam sprawdzić...
NIe wiem, jak to się ma do uwagi, że może brać olej i nie dymić? Ale... EOT dla mnie. Zupełnie nie mam potrzeby przekonać kogokolwiek ani usłyszeć, że ze mną ktoś się zgadza :thumbsup:
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
Awatar użytkownika
meny72
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 117
Rejestracja: 10.04.2016, 08:59
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Barczewo

Re: Trampek xl650v 2003 bierze olej

Post autor: meny72 »

wojtekk pisze:Wyżej przeczytałem , że jeden bierze tyle a inny tyle. Bez komentarza , że gdy dużo bierze to nie ok może rodzić wrażenie , że to właśnie ok.

Inaczej mówiąc. Piec do przejrzenia .

A jezeli pytasz o puszczanie dymka. To ja tak mówię , że nie musi puszczać aby brać.
Czy masz na myśli mój komentarz??? Jest gdzieś napisane że gdy chla olej to jest to okej? Pisałem że silniki spalinowe biorą zawsze olej ale nie wiadrami, kolega pisał że zdrowy silnik nie bierze w ogóle oleju mój bierze 0,3l na 10 000km. więc piec do kapitalki tak? :niewiem:
Awatar użytkownika
capri
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1129
Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: Trampek xl650v 2003 bierze olej

Post autor: capri »

Odnoszę wrażenie, że wszyscy wiedzą o co chodzi, więc luzujmy ;)

Jak już wspomniał Wojtekk, temat został wyczerpany, EOT :ok:
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
mirekm71
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 811
Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Brzeg

Re: Trampek xl650v 2003 bierze olej

Post autor: mirekm71 »

Moj do 100tkm nie bral wogole, teraz nagle zaczal. Generalnie olej ubywa mi wtedy kiedy w jakims blocie czy piachu poloze moto. Ostatnio lezal kilka razy moze stad ubytek ale jest to od max do polowy stanu na 10tkm. Byly tez autostrady wloskie w wysokich temp z predkoscia 140-150km/h. Jednak wczesniej moglem jezdzic caly czas 150 i oleju nie ubylo. Oczywiscie mi to lata bo raz, ze bierze 0,5l na 10000 km a dwa mam drugi silnik w piwnicy :whip:
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
everlast
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 01.08.2017, 15:11
Mój motocykl: XL650V

Re: Trampek xl650v 2003 bierze olej

Post autor: everlast »

Ok, dziękuje za wszystkie komentarze (w temacie i nie) :) Tak czy inaczej silnik będę diagnozował ale po sezonie, teraz nie planuję wycieczek tylko kręcenie się po mieście więc będę stan oleju kontrolował i ewentualnie dolewał.
W planie mam rozebranie i wymianę uszczelniaczy i pierścieni lub zakup pieca ale z tym łatwo nie jest.

P.S. nadal dziwnym dla mnie pozostaje fakt, że nie dymi :) bo przy takiej ilości dla mnie powinien dymić dużo bardziej i objętościowo i zapachowo :D
Awatar użytkownika
capri
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1129
Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: Trampek xl650v 2003 bierze olej

Post autor: capri »

No ja swojego sprawdziłem zgodnie z obietnicą i faktycznie powyżej 5000 obr/min dymi. Dziwne bo dym nie jest czarny i jakiś bardzo intensywny, ale trzeba przyznać że pojawia się sino-niebieska chmura. Sam muszę sprawdzić kompresję, bo może to jednak nie pierścionki...
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
everlast
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 01.08.2017, 15:11
Mój motocykl: XL650V

Re: Trampek xl650v 2003 bierze olej

Post autor: everlast »

Panowie, to jeszcze jedno pytanie, czy moglibyście podrzucić namiar na jakiś dobry warsztat w Wawie? Może jest ktoś kto ogarnia TA godny polecenia? Sorry za pytanie ale nie udało mi się znaleźc przy pomocy wyszukiwarki.
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5506
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: Trampek xl650v 2003 bierze olej

Post autor: wojtekk »

capri pisze:No ja swojego sprawdziłem zgodnie z obietnicą i faktycznie powyżej 5000 obr/min dymi. Dziwne bo dym nie jest czarny i jakiś bardzo intensywny, ale trzeba przyznać że pojawia się sino-niebieska chmura. Sam muszę sprawdzić kompresję, bo może to jednak nie pierścionki...
Gdyby czarny to raczej paliwo/gaźniki (zalewa). Siwo? Bardziej olej (spala).
everlast pisze:Panowie, to jeszcze jedno pytanie, czy moglibyście podrzucić namiar na jakiś dobry warsztat w Wawie? Może jest ktoś kto ogarnia TA godny polecenia? Sorry za pytanie ale nie udało mi się znaleźc przy pomocy wyszukiwarki.

Ja robię motocykl u Browara z tego forum. Motodoktor czy doktormoto. Piastów. Ożarowska. Bardzo chłopaków polecam. Ceny konkurencyjne a robota solidna. Robiłem u nich sporo ostatnio więc poważniejsze tematy spokojnie ogarniają.
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
everlast
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 01.08.2017, 15:11
Mój motocykl: XL650V

Re: Trampek xl650v 2003 bierze olej

Post autor: everlast »

Dziękuję. Na pewno skorzystam.
Awatar użytkownika
capri
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1129
Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: Trampek xl650v 2003 bierze olej

Post autor: capri »

Czyli olej nie znika, tylko się wypala. Zmierzę komprechę i pewnie pierścionki będą do wymiany z czym się liczyłem już rok temu. Góra silnika będzie robiona w grudniu lub styczniu. Jak już rozwlekamy ten temat, to gdzie graty kupujesz Qter? Bo ja do tej pory kupowałem gdzie popadło od allegrowych rozbieraczy, przez larssona po Hondę Polska, ale przy górze silnika warto byłoby wszystko kupić w jednym przyzwoitym miejscu.
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
everlast
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 01.08.2017, 15:11
Mój motocykl: XL650V

Re: Trampek xl650v 2003 bierze olej

Post autor: everlast »

Cześć,

Powoli sezon się zbliża więc postanowiłem się podzielić co zrobiłem w swoim Trampku aby rozwiązać problemy opisywane na początku (popijanie dużych ilości oleju). Więc tak, po wyjęciu pieca i sprawdzeniu okazało się, że trochę że serducho jest już trochę zmęczone i trzeba przy nim popracować :sad: , więc do zmiany poszły (uszczelniacze zaworów ssących i wydechowych), pierścienie, uszczelki pod głowice i cylindry, trochę to uderzyło w kieszeń bo uparłem się na części Hondy :egh: . Same zawory na szczęście wyglądały ok :ok: , więc tego nie ruszałem. Przy okazji zrobiłem też sprzęgło, mam nadzieję, że po tym zabiegu moto będzie służyło przynajmniej kolejny 70k km :) :thanks:
Teraz czekam na święta aby wmontować serducho z powrotem w ramę, zmienić oponę, regulacje, synchronizacje i mam nadzieję rozpocząć sezon bez problemów jakie były w poprzednim :) :ok: :zabawa:
Awatar użytkownika
tomekpe
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2476
Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Milanówek

Re: Trampek xl650v 2003 bierze olej

Post autor: tomekpe »

everlast pisze:Cześć,

Powoli sezon się zbliża więc postanowiłem się podzielić co zrobiłem w swoim Trampku aby rozwiązać problemy opisywane na początku (popijanie dużych ilości oleju). Więc tak, po wyjęciu pieca i sprawdzeniu okazało się, że trochę że serducho jest już trochę zmęczone i trzeba przy nim popracować :sad: , więc do zmiany poszły (uszczelniacze zaworów ssących i wydechowych), pierścienie, uszczelki pod głowice i cylindry, trochę to uderzyło w kieszeń bo uparłem się na części Hondy :egh: . Same zawory na szczęście wyglądały ok :ok: , więc tego nie ruszałem. Przy okazji zrobiłem też sprzęgło, mam nadzieję, że po tym zabiegu moto będzie służyło przynajmniej kolejny 70k km :) :thanks:
Teraz czekam na święta aby wmontować serducho z powrotem w ramę, zmienić oponę, regulacje, synchronizacje i mam nadzieję rozpocząć sezon bez problemów jakie były w poprzednim :) :ok: :zabawa:
Obstawiam zatem, że przed 70 była jeszcze jedynka z przodu - te 70 tysięcy to mało, aby tak zauważalnie zużyć serce Trampka. Tak czy inaczej - dobrze, że zrobione, napisz po dotarciu jak sprawa wygląda i jeśli możesz, to zarys kosztów. Temat remontu silnik pojawia się czasami na forum, ale znacznie częściej w sprawie 600tki. To będzie ciekawe zobaczyć, jak to wygląda w 650tce.
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 728
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: Trampek xl650v 2003 bierze olej

Post autor: old1977 »

everlast pisze:Cześć,

Powoli sezon się zbliża więc postanowiłem się podzielić co zrobiłem w swoim Trampku aby rozwiązać problemy opisywane na początku (popijanie dużych ilości oleju). Więc tak, po wyjęciu pieca i sprawdzeniu okazało się, że trochę że serducho jest już trochę zmęczone i trzeba przy nim popracować :sad: , więc do zmiany poszły (uszczelniacze zaworów ssących i wydechowych), pierścienie, uszczelki pod głowice i cylindry, trochę to uderzyło w kieszeń bo uparłem się na części Hondy :egh: . Same zawory na szczęście wyglądały ok :ok: , więc tego nie ruszałem. Przy okazji zrobiłem też sprzęgło, mam nadzieję, że po tym zabiegu moto będzie służyło przynajmniej kolejny 70k km :) :thanks:
Teraz czekam na święta aby wmontować serducho z powrotem w ramę, zmienić oponę, regulacje, synchronizacje i mam nadzieję rozpocząć sezon bez problemów jakie były w poprzednim :) :ok: :zabawa:
kibicuje ci,choć generalnie uważam że wymiana samych pierścionków i uszczelniaczy bez sprawdzenia stanu cylindrów i tłoków może na nie wiele się zdać,prowadząc warsztat miałem kilka przypadków kiedy rzeczywiście spalanie oleju spadło po takim zabiegu ale z reguły na długo nie pomagało,zaznaczam że nie muszę mieć racji,moto używane w ruchu miejskim zawsze spali więcej oliwy niż eksploatowany w średnich zakresach w miarę stałymi obrotami.Czekam z niecierpliwością na efekty i trzymam kciuki.
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Awatar użytkownika
capri
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1129
Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: Trampek xl650v 2003 bierze olej

Post autor: capri »

A to jeszcze ja wtrącę dwa pytania.

1. ile kosztowały Cię pierścionki i uszczelki cylindrów oraz głowic w Hondzie?
2. Zmierzyłem w swoim PD06 kompresję i było 8,5/9,5 po ustawieniu zaworów podskoczyło na obu cylindrach do 9,3/10,2. Myślicie że jeszcze pochodzi?
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
Awatar użytkownika
krzysiek_honda
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 41
Rejestracja: 08.02.2018, 21:15
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Wołomin

Re: Trampek xl650v 2003 bierze olej

Post autor: krzysiek_honda »

Moja 650 tka na trasie Wołomin -Konstanta -Wołomin (3200km) spaliła ok 300 ml oleju więc jest chyba norma. Ma najechane 61tys km .
everlast
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 01.08.2017, 15:11
Mój motocykl: XL650V

Re: Trampek xl650v 2003 bierze olej

Post autor: everlast »

tomekpe pisze:
everlast pisze:Cześć,

Powoli sezon się zbliża więc postanowiłem się podzielić co zrobiłem w swoim Trampku aby rozwiązać problemy opisywane na początku (popijanie dużych ilości oleju). Więc tak, po wyjęciu pieca i sprawdzeniu okazało się, że trochę że serducho jest już trochę zmęczone i trzeba przy nim popracować :sad: , więc do zmiany poszły (uszczelniacze zaworów ssących i wydechowych), pierścienie, uszczelki pod głowice i cylindry, trochę to uderzyło w kieszeń bo uparłem się na części Hondy :egh: . Same zawory na szczęście wyglądały ok :ok: , więc tego nie ruszałem. Przy okazji zrobiłem też sprzęgło, mam nadzieję, że po tym zabiegu moto będzie służyło przynajmniej kolejny 70k km :) :thanks:
Teraz czekam na święta aby wmontować serducho z powrotem w ramę, zmienić oponę, regulacje, synchronizacje i mam nadzieję rozpocząć sezon bez problemów jakie były w poprzednim :) :ok: :zabawa:
Obstawiam zatem, że przed 70 była jeszcze jedynka z przodu - te 70 tysięcy to mało, aby tak zauważalnie zużyć serce Trampka. Tak czy inaczej - dobrze, że zrobione, napisz po dotarciu jak sprawa wygląda i jeśli możesz, to zarys kosztów. Temat remontu silnik pojawia się czasami na forum, ale znacznie częściej w sprawie 600tki. To będzie ciekawe zobaczyć, jak to wygląda w 650tce.
Myślę, że jedynki nie było przed (moto w końcu większość życia spędziło w rękach forumowicza), więc przebieg uznaję za realny, bardziej wyglądało mi to na przygrzanie pieca (charakterystyczny nalot).

Odpowiadając na pytania poniżej, ceny się przedstawiały następująco:
- Pierścienie 225pln
- Uszczelniacz zaworu ssącego: 43pln
- Uszczelniacz zaworu wydechowego: 86pln
-Uszczelka pod głowicę - 114pln
- Uszczelka pod cylinder 49pl

Wszystkie ceny powyżej to ceny za sztukę/na jeden cylinder/tłok.

Dodatkowo tarcze sprzęgłowe (217pln) + nakrętka kosza sprzęgłowego 46pln

@old1977: dziękuję za sugestię, mam nadzieję, że wszystko będzie ok, gładzie wyglądały bardzo dobrze, najbardziej zrujnowane były zawory i pierścienie.
Awatar użytkownika
capri
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1129
Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: Trampek xl650v 2003 bierze olej

Post autor: capri »

Dzięki za info nt. kosztów.
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
Awatar użytkownika
herni74
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1431
Rejestracja: 19.08.2008, 20:11
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Stalowa Wola/Mielec

Re: Trampek xl650v 2003 bierze olej

Post autor: herni74 »

everlast pisze:
tomekpe pisze:
everlast pisze:Cześć,

Powoli sezon się zbliża więc postanowiłem się podzielić co zrobiłem w swoim Trampku aby rozwiązać problemy opisywane na początku (popijanie dużych ilości oleju). Więc tak, po wyjęciu pieca i sprawdzeniu okazało się, że trochę że serducho jest już trochę zmęczone i trzeba przy nim popracować :sad: , więc do zmiany poszły (uszczelniacze zaworów ssących i wydechowych), pierścienie, uszczelki pod głowice i cylindry, trochę to uderzyło w kieszeń bo uparłem się na części Hondy :egh: . Same zawory na szczęście wyglądały ok :ok: , więc tego nie ruszałem. Przy okazji zrobiłem też sprzęgło, mam nadzieję, że po tym zabiegu moto będzie służyło przynajmniej kolejny 70k km :) :thanks:
Teraz czekam na święta aby wmontować serducho z powrotem w ramę, zmienić oponę, regulacje, synchronizacje i mam nadzieję rozpocząć sezon bez problemów jakie były w poprzednim :) :ok: :zabawa:
Obstawiam zatem, że przed 70 była jeszcze jedynka z przodu - te 70 tysięcy to mało, aby tak zauważalnie zużyć serce Trampka. Tak czy inaczej - dobrze, że zrobione, napisz po dotarciu jak sprawa wygląda i jeśli możesz, to zarys kosztów. Temat remontu silnik pojawia się czasami na forum, ale znacznie częściej w sprawie 600tki. To będzie ciekawe zobaczyć, jak to wygląda w 650tce.
Myślę, że jedynki nie było przed (moto w końcu większość życia spędziło w rękach forumowicza), więc przebieg uznaję za realny, bardziej wyglądało mi to na przygrzanie pieca (charakterystyczny nalot).

Odpowiadając na pytania poniżej, ceny się przedstawiały następująco:
- Pierścienie 225pln
- Uszczelniacz zaworu ssącego: 43pln
- Uszczelniacz zaworu wydechowego: 86pln
-Uszczelka pod głowicę - 114pln
- Uszczelka pod cylinder 49pl

Wszystkie ceny powyżej to ceny za sztukę/na jeden cylinder/tłok.

Dodatkowo tarcze sprzęgłowe (217pln) + nakrętka kosza sprzęgłowego 46pln

@old1977: dziękuję za sugestię, mam nadzieję, że wszystko będzie ok, gładzie wyglądały bardzo dobrze, najbardziej zrujnowane były zawory i pierścienie.
Jako ciekawostka to podobni pierścienie podchodzą od Hondy Civic
Awatar użytkownika
herni74
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1431
Rejestracja: 19.08.2008, 20:11
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Stalowa Wola/Mielec

Re: Trampek xl650v 2003 bierze olej

Post autor: herni74 »

[quote="krzysiek_honda"]Moja 650 tka na trasie Wołomin -Konstanta -Wołomin (3200km) spaliła ok 300 ml oleju więc jest chyba norma. Ma najechane 61tys km .[/quot

Sprawny silnikw Transalpie oleju nie będzie brał ! Mój TA 650 (przebieg 45tys.) na trasie Mińsk -Moskwa w sumie około 10tys km.oleju nie podebrał ani grama! zresztą kumpla 700 z przebiegiem około 120 tys tez nie pobrała grama oleju!
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 0 gości