Red cap 3.0 shift saver
-
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 459
- Rejestracja: 27.11.2017, 14:01
- Mój motocykl: mam inne moto...
Red cap 3.0 shift saver
Co sądzicie o tym patencie chroniącym wałek zdawczy przed zużyciem który znalazłem w necie, wygląda to obiecująco, proszę o info co o tym sądzicie, może ktoś miał styczność, nie rozmawiamy tu o cenie tego ajzola
https://youtu.be/OHFoCPM15XM
https://kkbike.it/en/kit-transmission/9 ... 50031.html
https://youtu.be/OHFoCPM15XM
https://kkbike.it/en/kit-transmission/9 ... 50031.html
- KrzysieG
- łamacz szprych
- Posty: 679
- Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Red cap 3.0 shift saver
Można to zrobić troszkę taniej niż za 90 euro i było tu i na AT.
http://africatwin.pl/showthread.php?p=350383
viewtopic.php?f=169&t=14419&hilit=zabez ... &start=140
http://africatwin.pl/showthread.php?p=350383
viewtopic.php?f=169&t=14419&hilit=zabez ... &start=140
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: Red cap 3.0 shift saver
Za połowę ceny masz tej samej firmy zębatkę z zabezpieczeniem (2w1):kapsun pisze:Co sądzicie o tym patencie chroniącym wałek zdawczy przed zużyciem który znalazłem w necie, wygląda to obiecująco, proszę o info co o tym sądzicie, może ktoś miał styczność, nie rozmawiamy tu o cenie tego ajzola
https://youtu.be/OHFoCPM15XM
https://kkbike.it/en/kit-transmission/9 ... 50031.html
https://kkbike.it/en/kit-transmission/1 ... 50130.html
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
-
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 459
- Rejestracja: 27.11.2017, 14:01
- Mój motocykl: mam inne moto...
Re: Red cap 3.0 shift saver
Wlasnie potem ogarnąłem całą ich ofertę na www, pewno się na to skusze i zamówię
-
- łamacz szprych
- Posty: 731
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: Red cap 3.0 shift saver
Uważam, że to trochę bez sensu bo wychodzi za drogo. Taki sam efekt mamy wklejając np. oryginalną zębatkę na klej.
Edit :To się nadaje i warto stosować do całkiem zniszczonych wałków.
Edit :To się nadaje i warto stosować do całkiem zniszczonych wałków.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
-
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 459
- Rejestracja: 27.11.2017, 14:01
- Mój motocykl: mam inne moto...
Re: Red cap 3.0 shift saver
Żona przetłumaczyła mi film z yt bo zna włoski że przy tym zabezpieczeniu siły na wieloklin są zamieniane z poziomych na pionowe i przez to nie ma degradacji klinów przez luz który występuje pierwotnie,
Tak czy inaczej to zamówię w niedługim czasie, niz potem się bujać z wałkiem, przecież to nie są duże pieniądze biorąc pod uwagę cene wymiany walku i samego wałku, działam zapobiegawczo bo u mnie frez jest idealny
Tak czy inaczej to zamówię w niedługim czasie, niz potem się bujać z wałkiem, przecież to nie są duże pieniądze biorąc pod uwagę cene wymiany walku i samego wałku, działam zapobiegawczo bo u mnie frez jest idealny
- KrzysieG
- łamacz szprych
- Posty: 679
- Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Red cap 3.0 shift saver
Chłopie, jak masz frez idealny to on pewnie przeżyje ten silnik, szkoda twojej kasy moim zdaniem.
-
- łamacz szprych
- Posty: 731
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: Red cap 3.0 shift saver
To po co ta kombinacja skoro frez idealny??kapsun pisze:Żona przetłumaczyła mi film z yt bo zna włoski że przy tym zabezpieczeniu siły na wieloklin są zamieniane z poziomych na pionowe i przez to nie ma degradacji klinów przez luz który występuje pierwotnie,
Tak czy inaczej to zamówię w niedługim czasie, niz potem się bujać z wałkiem, przecież to nie są duże pieniądze biorąc pod uwagę cene wymiany walku i samego wałku, działam zapobiegawczo bo u mnie frez jest idealny
Zamontuj na klej i po temacie.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
-
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 459
- Rejestracja: 27.11.2017, 14:01
- Mój motocykl: mam inne moto...
Re: Red cap 3.0 shift saver
nie lubię druciarstwa, myślę że chłopaki z wloch lepiej to obmyśleli,
a na wałek idelany lepiej założyć, wychodzę z założenia że lepiej zapobiegać niż leczyć, tym bardziej że nie zamierzam się z trampkiem rozstawać i zrobić jeszcze parę km
ale to tylko moje zdanie
a na wałek idelany lepiej założyć, wychodzę z założenia że lepiej zapobiegać niż leczyć, tym bardziej że nie zamierzam się z trampkiem rozstawać i zrobić jeszcze parę km
ale to tylko moje zdanie
-
- łamacz szprych
- Posty: 731
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: Red cap 3.0 shift saver
W takim razie już od dwóch sezonów uprawiam druciarstwo z tym klejem na zębatce hondowskiej. Pomimo tego, iż wałek mam bardzo ładny, ale tego efekt końcowy mam taki sam jak na "włoskiej zębatce".
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
- meny72
- osiedlowy kaskader
- Posty: 117
- Rejestracja: 10.04.2016, 08:59
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Barczewo
Re: Red cap 3.0 shift saver
Ja podobnie jak Ty zrobiłem ok.14000km. na klejonej i zużycia nie zauważyłem, ale co my druciarze możemy wiedzieć?!Solidworks pisze:W takim razie już od dwóch sezonów uprawiam druciarstwo z tym klejem na zębatce hondowskiej. Pomimo tego, iż wałek mam bardzo ładny, ale tego efekt końcowy mam taki sam jak na "włoskiej zębatce".
- tomekpe
- młody podróżnik
- Posty: 2476
- Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Red cap 3.0 shift saver
A planujesz swoim motocyklem zrobić jeszcze ponad 200 tysięcy ?kapsun pisze:Żona przetłumaczyła mi film z yt bo zna włoski że przy tym zabezpieczeniu siły na wieloklin są zamieniane z poziomych na pionowe i przez to nie ma degradacji klinów przez luz który występuje pierwotnie,
Tak czy inaczej to zamówię w niedługim czasie, niz potem się bujać z wałkiem, przecież to nie są duże pieniądze biorąc pod uwagę cene wymiany walku i samego wałku, działam zapobiegawczo bo u mnie frez jest idealny
Kupuj normalne zębatki i wymieniaj co 10-15 tysięcy. Wystarczy... Jeśli Honda przewidziała normalną zębatkę, to tak samo włoski patent jest druciarstwem w sumie ...
Transalp '02 od '10
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
- KrzysieG
- łamacz szprych
- Posty: 679
- Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Red cap 3.0 shift saver
Włosi dla kasy zrobią wszystko a naiwni to łykają.Jeśli Honda przewidziała normalną zębatkę, to tak samo włoski patent jest druciarstwem w sumie ...
-
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 459
- Rejestracja: 27.11.2017, 14:01
- Mój motocykl: mam inne moto...
Re: Red cap 3.0 shift saver
Fala hejtu, nie można mieć swojego zdania, przypadłość polskich forum,
Temat do zamknięcia
Temat do zamknięcia
- KrzysieG
- łamacz szprych
- Posty: 679
- Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Red cap 3.0 shift saver
Co sądzicie o tym patencie chroniącym wałek zdawczy
Prosiłeś o radę to ją masz, nie obrażaj się, ludzie tu mówią jak jest, nie owijają w bawełnę, a Ty zrobisz jak chcesz. Wiem, że jak się człowiek czegoś uczepi to go ciężko przekonać do czegoś innego, sam tak mam
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 506
- Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Orzesze
Re: Red cap 3.0 shift saver
kapsun, rozumiem, że chcesz do swojego Trampka jak najlepiej, ale wydaje mi się, że chcesz przedobrzyć . Nikt w tym temacie nie odpisał, że stosuje takie specjalne zębatki (niektórzy stosują inne metody), a jednak wszyscy na swoich TA jeżdżą...i jeżdżą...i dalej jeżdżą... .
- tomekpe
- młody podróżnik
- Posty: 2476
- Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Red cap 3.0 shift saver
Nie gniewaj się, nie miałem na celu Cię obrazić. Wyrażasz opinię o jakimś rozwiązaniu, ja również, nie miało to celu ataku na Ciebie. Równie dobrze to ja mógłbym się poczuć urażony, że nie mogę tu wyrazić swojego zdania Przecież cała w tym wartość forum, aby poznać różne opinie, a nie tylko poklepywać się po plecach...kapsun pisze:Fala hejtu, nie można mieć swojego zdania, przypadłość polskich forum,
Temat do zamknięcia
Ładne to jest, kusi, ale nie wszystko co kosztuje ~siąt EUR jest tego warte. Zarówno taka zębatka jak i wklejanie są pewną modyfikacją fabrycznego rozwiązania (a fabrycznie zębatka może pracować w osi wałka!), wklejanie jak najbardziej działa, ale to ma sens tylko jeśli coś wnosi. A skoro masz idealny wałek to po co ? Jak długo będziesz po prostu wymieniał regularnie zębatki, to wałek wytrzyma dłużej niż motocykl. Na podobnej zasadzie mógłbyś np. chcieć zalać silnik mineralnym zawczasu, aby nie brał oleju (przykład celowo absurdalny)
Też mam 650tkę, też mam wałek w dobrym stanie, no i też uważam, że dbam o swój motocykl - poczytałem różne wpisy z forum i doszedłem do swojego zdania.
Zatem ... LwG
Transalp '02 od '10
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
-
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 459
- Rejestracja: 27.11.2017, 14:01
- Mój motocykl: mam inne moto...
Re: Red cap 3.0 shift saver
Dobra dzięki za konstruktywne uwagi, przecież nam wszystkim chodzi o dobro naszego klubu ) peace
Re: Red cap 3.0 shift saver
kapsun pisze:Żona przetłumaczyła mi film z yt bo zna włoski że przy tym zabezpieczeniu siły na wieloklin są zamieniane z poziomych na pionowe i przez to nie ma degradacji klinów przez luz który występuje pierwotnie,
temat wałka wiecznie żywy:::))) za 20 late też będzie w top 10:::))) taki nasz los
co do cytowanego tłumaczenia to nie tak... popatrz na kształt tego urządzania... siły są takie same i tak samo działające... nie trzeba tłumacza ani filmu... jedyna różnica jest taka, że siła działa na większą powierzchnię - także tę "z czoła" przed zabezpieczeniem i się rozprasza... dlatego bardziej chroni wałek ... tyle. Jednak gdy ciągle się wyrabia... delikatnie stuka zębatka o wałek stuk..stuk..puk...w te i nazad ... puk..puk... miliony razy....puk..puk i uklepuje - wprawdzie dłuższą powierzchnię wałka dzięki RedCap ale jednak uklepuje...uklepuje....
Więc ciągle prawidłowe rozwiązania są dwa:
1) albo zlikwidować luz między wałkiem a zębatką żeby uklepywania nie było - tak jak jest wielu innych motocyklach - to można osiągnąć w transalpie, afryce lub yamaha xt 600 tenere 1vj,34L przez wklejenie
2) często zmieniać zębatkę - żeby amplituda uklepywania była jak najmniejsza - coraz bardziej zużyta i wyrobiona zębatka coraz silniej uderza w wałek.
3) najlepiej byłoby wymienić wałek na taki z gwintem do przykręcania na sztywno zębatki - jak jest wielu moto - ale tego nie zmienimy
Rozwiązanie nr 1 - nie jest druciarstwem, ale jest zwykłym rozwiązaniem poprzedzonym analizą działania mechanizmu oraz przeglądem dostępnych możliwości - znamy właściwości odpowiedniego kleju - locktite 3478 jest do tego stworzony - przy zmianie trzeba używać ściągacza - tak trzyma nawet po 20 000 km... Jest dobrze opisane np. na FAT przetestowane przez wiele lat i w wiele km... i jest najprostsze.... tyle
-
- łamacz szprych
- Posty: 731
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: Red cap 3.0 shift saver
Dodam tylko, że ja używam LOCTITE 648 i też działa, ale daję obficie.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości