4 koła do błota - się pochwalić chcę ;)
-
- młody podróżnik
- Posty: 2269
- Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kielce
4 koła do błota - się pochwalić chcę ;)
Zanabyłem karakana - Terracana, 2003 rok, 29 CRDI 150 KM, 4x4 po lekkim lifcie (zawieszenie, koła itp). Zdjęć mało bo to świeży zakup ale już były pierwsze błota i piachy i jest doooobrze
- bartekk
- pałujący w lesie
- Posty: 1450
- Rejestracja: 28.10.2011, 07:54
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: wrocław - radwanice
Re: 4 koła do błota - się pochwalić chcę ;)
Noooo cacy.
Po cichu obstawiałem LR discovery...
Po cichu obstawiałem LR discovery...
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
-
- młody podróżnik
- Posty: 2269
- Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kielce
Re: 4 koła do błota - się pochwalić chcę ;)
Był wśród pierwszej 3 i to nawet liderem dopóki nie natrafiłem na wątek o Terracanach i nie zobaczyłem ich w akcji a później na żywo...to musiało się tak skończyćbartekk pisze:Noooo cacy.
Po cichu obstawiałem LR discovery...
- makumba
- łamacz szprych
- Posty: 638
- Rejestracja: 22.08.2013, 21:23
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik/Lublin
Re: 4 koła do błota - się pochwalić chcę ;)
Terracan jest spoko A brałeś może pod uwagę takie autko jak Hyundai Galloper?
xl650v, drz 400
-
- młody podróżnik
- Posty: 2269
- Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kielce
Re: 4 koła do błota - się pochwalić chcę ;)
Brałem brałem bo jeszcze 2 miesiące temu nawet nie wiedziałem o istnieniu Terracana jako modelutramp_xlv pisze:Terracan jest spoko A brałeś może pod uwagę takie autko jak Hyundai Galloper?
Poczytałem jednak (prawie prace doktorską napisałem) i Terracan jest...bardziej dopracowanym Galloperem Według użytkowników Terracanów jest dużo praktyczniejszy, lepiej wykonany...no ale mnei przekonała cena/dostępność części/akcesoriów/możliwości terenowe i wielkość.
Masz Gallopera?
- LUK76
- czyściciel nagaru
- Posty: 617
- Rejestracja: 13.04.2012, 19:14
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 4 koła do błota - się pochwalić chcę ;)
Noooo pięknie. To teraz zabawa całą rodziną. Super zabawy życzę
-
- młody podróżnik
- Posty: 2269
- Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kielce
Re: 4 koła do błota - się pochwalić chcę ;)
Dzięki - właśnie taki mam plan, aby w błoto zabrać najbliższych (jakkolwiek to nie brzmi )
- makumba
- łamacz szprych
- Posty: 638
- Rejestracja: 22.08.2013, 21:23
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik/Lublin
Re: 4 koła do błota - się pochwalić chcę ;)
Jeszcze nie ale ostatnio jak go oglądałem to do mnie "przemówił", wiesz podoba mi się ta druga dźwignia - taki stricte terenowy i mechaniczny sposób przełączania napędów. Nie wiem co będzie jak zobaczę Terracana Ogólnie chcę mieć coś takiego w celach trochę zawodowych, trochę prywatnych. Notabene niedawno omal nie kupiłem Honkera i to chyba w Twoich stronachmirkoslawski pisze: Masz Gallopera?
ps. w czym Terracan jest lepszy i (ewentualnie) gorszy od Gallopera bo z tego co piszesz to liznąłeś trochę tego tematu?
xl650v, drz 400
-
- młody podróżnik
- Posty: 2269
- Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kielce
Re: 4 koła do błota - się pochwalić chcę ;)
To zależy która wersja z którą pójdą do porównywarki...ja mam CRDI 2.9 l 150 - właściwie silnik nie do zajechania. Wtryski padną jeśli nie dba się o świeżość filtra paliwa, może pojawić się nieszczelność pod pokrywą zaworów i tyle z przypadłości terracana w sensie jego "furii".tramp_xlv pisze:Jeszcze nie ale ostatnio jak go oglądałem to do mnie "przemówił", wiesz podoba mi się ta druga dźwignia - taki stricte terenowy i mechaniczny sposób przełączania napędów. Nie wiem co będzie jak zobaczę Terracana Ogólnie chcę mieć coś takiego w celach trochę zawodowych, trochę prywatnych. Notabene niedawno omal nie kupiłem Honkera i to chyba w Twoich stronachmirkoslawski pisze: Masz Gallopera?
ps. w czym Terracan jest lepszy i (ewentualnie) gorszy od Gallopera bo z tego co piszesz to liznąłeś trochę tego tematu?
Z tego co wyczytałem to główne różnice (ogólnie) to:
1) Terracan jest nowocześniejszy i lepiej wykonany (jakość materiałów i ich spasowanie)
2) T. mniej rdzewieje
3) Mocniejsze jednostki i z tego co wyczytałem, bardziej żywotne
Generalnie części i akcesoriów opór. Gallopery też mnie kręcą ale karakan bardziej mnie przekonał właśnie tym o czym napisałem - moim zdaniem obydwa są warte obejrzenia i co najmniej jazdy próbnej
- makumba
- łamacz szprych
- Posty: 638
- Rejestracja: 22.08.2013, 21:23
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik/Lublin
Re: 4 koła do błota - się pochwalić chcę ;)
Właśnie tam są wtryski czy pompowtryski - bo jeśli te drugie i padną to chyba niełatwa i zarazem nie tania robota A wynalazki typu sprzęgło dwumasowe i DPF?mirkoslawski pisze:...ja mam CRDI 2.9 l 150 - właściwie silnik nie do zajechania. Wtryski padną jeśli nie dba się o świeżość filtra paliwa...
xl650v, drz 400
-
- młody podróżnik
- Posty: 2269
- Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kielce
Re: 4 koła do błota - się pochwalić chcę ;)
Pompa (nowa) około 900 PLN, wtryski około 1200 PLN, robocizna - zależy Generalnie nie ma tragedii biorąc pod uwagę, że coś takiego robi sie raz na...całe życie z samochodem Zresztą - remont pieca a TA czy AT podobnie wychpdzitramp_xlv pisze:A właśnie tam są wtryski czy pompowtryski - bo jeśli te drugie i padną to chyba niełatwa i zarazem nie tania robotamirkoslawski pisze:...ja mam CRDI 2.9 l 150 - właściwie silnik nie do zajechania. Wtryski padną jeśli nie dba się o świeżość filtra paliwa...
- makumba
- łamacz szprych
- Posty: 638
- Rejestracja: 22.08.2013, 21:23
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik/Lublin
Re: 4 koła do błota - się pochwalić chcę ;)
U Ciebie napędy 2H, 4H, 4L przełącza się pokrętłem czy odbywa się to automatycznie - bo z tego co słyszałem jest to zależne od wersji
coś takiego: http://terracan.pl/4x4_fab.html
coś takiego: http://terracan.pl/4x4_fab.html
xl650v, drz 400
-
- młody podróżnik
- Posty: 2269
- Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kielce
Re: 4 koła do błota - się pochwalić chcę ;)
U mnie jest ręczne sterowanie napędami (pokrętło) i rzeczywiście, zależy od wersji.tramp_xlv pisze:U Ciebie napędy 2H, 4H, 4L przełącza się pokrętłem czy odbywa się to automatycznie - bo z tego co słyszałem jest to zależne od wersji
coś takiego: http://terracan.pl/4x4_fab.html
Ja mam wersje bez dwumasy - ale za to jedna z droższych części wyeliminowana
- makumba
- łamacz szprych
- Posty: 638
- Rejestracja: 22.08.2013, 21:23
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik/Lublin
Re: 4 koła do błota - się pochwalić chcę ;)
Hmm idzie to po czymś poznać tzn. obecność dwumasy bądź jej brak, a jak z DPF?
xl650v, drz 400
-
- młody podróżnik
- Posty: 2269
- Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kielce
Re: 4 koła do błota - się pochwalić chcę ;)
Aż tak bardzo to się nie doktoryzowałem W takim razie tylko licencjat zrobiłemtramp_xlv pisze:Hmm idzie to po czymś poznać tzn. obecność dwumasy bądź jej brak, a jak z DPF?
Filtra cząstek u mnie nie ma bo podobnie jak z dwumasą (tak mi się coś kołacze) w wersjach 2.5 l i 2.9 CRDI ale produkcji przed chyba 11.2003 nie było ani DPF ani koła dwumasowego ale qwa nie jestem pewien
- makumba
- łamacz szprych
- Posty: 638
- Rejestracja: 22.08.2013, 21:23
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik/Lublin
Re: 4 koła do błota - się pochwalić chcę ;)
Przypuszczam, że ten 2.5 to pewnie z Gallopera a jeśli tak to na Terracana byłby chyba słabawy. Ogólnie dobrze byłoby utrafić coś bez tych dodatkowych pierdół typu dwumas, DPF itp. dlatego dopytywałem. Dzięki Mirko za odpowiedzi Nie ma to jak informacje z pierwszej ręki
xl650v, drz 400
-
- młody podróżnik
- Posty: 2269
- Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kielce
Re: 4 koła do błota - się pochwalić chcę ;)
2.5 l to silnik 1:1 z Gallopera (100 KM) i rzeczywiście, jak dla Terracana to podobno słabo...150 KM i 330 Nm a z reduktorem około 640 Nm (u mnie) już jest dobrze.tramp_xlv pisze:Przypuszczam, że ten 2.5 to pewnie z Gallopera a jeśli tak to na Terracana byłby chyba słabawy. Ogólnie dobrze byłoby utrafić coś bez tych dodatkowych pierdół typu dwumas, DPF itp. dlatego dopytywałem. Dzięki Mirko za odpowiedzi Nie ma to jak informacje z pierwszej ręki
Posprawdzać sobie jeszcze musisz bo ze mnie specjalista żaden ale jeśli tylko będę umiał to odpowiem na każde pytanie (choćby "nie wiem" )
- makumba
- łamacz szprych
- Posty: 638
- Rejestracja: 22.08.2013, 21:23
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik/Lublin
Re: 4 koła do błota - się pochwalić chcę ;)
Hej Mirko podpowiedz proszę przyjacielu na co zwrócić uwagę przy zakupie bo wybieram się na oględziny. Pzdr!
xl650v, drz 400
- meny72
- osiedlowy kaskader
- Posty: 117
- Rejestracja: 10.04.2016, 08:59
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Barczewo
Re: 4 koła do błota - się pochwalić chcę ;)
Przed zakupem swojego ,,karakana" korzystalem z tego http://www.terracan.pl/index.php?sid=2a ... 8189b5f021 a tak na szybko to terracan ma 2 furie wtryski i uszczelka pod glowica przy przebiegu w okolicach 200000 km. Udanego zakupu
- makumba
- łamacz szprych
- Posty: 638
- Rejestracja: 22.08.2013, 21:23
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik/Lublin
Re: 4 koła do błota - się pochwalić chcę ;)
Obligatoryjnie się tak dzieje, Ciebie też to spotkało, czy Ci się udało? Z tego co poczytałem na forum to jednak sporo takich przypadkówmeny72 pisze: ...terracan ma 2 furie wtryski i uszczelka pod glowica przy przebiegu w okolicach 200000 km. Udanego zakupu
xl650v, drz 400
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 5 gości