To mój pierwszy post więc witam wszystkich. Kupiłem trampka 600V 89 rok i mimo że praca silnika była niby nienaganna, coś nie dawało mi spokoju. Problem zdiagnozowalem i rozwiązałem, więc się podzielę ;)
Inni użytkownicy tego forum opisywali podobne objawy ale nikt jednoznacznie nie potrafil odpowiedzieć w czym jest problem. Chodzi o falowanie obrotów i nierówną pracę silnika przy stałej prędkości i obrotach około 3,5 tys. Do tego silnik nie zbierał obrotów przy gwałtownym odkręceniu manetki, tylko robiła się taka sekundowa "dziura", potem zbierał normalnie. Przyczyną był nieszczelny układ dolotowy w miejscu łączenia airboxa z gumą obudowy filtra. Ta duża opaska była maksymalnie dokręcona, z zewnątrz wszystko wyglądało ok, a sztywny plastik airboxa zaginał się do środka tworząc sporą szparę. Wszystko uszczelniłem, do tego wyregulowałem zawory (wydechowe miały za duży luz, tylny było troche słychać) następnie zsynchronizowałem gaźniki metodą z mixolem w rurkach i przedmuchałem filrt powietrza. Trampek zdecydowanie lepiej zbiera obroty od samego dołu i nie ma już problemu słabnięcia silnika przy stałych obrotach podczas wolnej jazdy. Na koniec pojeździłem troche szybciej aby wypalić świece, stwierdziłem że kolor jest jasno brązowy i na tym serwis zakończyłem :)
Tak więc dziękuję za porady na tym forum, bez tego pewnie jeździłbym z nieszczelnym układem i myślał że tak już ma być ;) Pozdrawiam
Nierówna praca silnika przy stałej prędkości - rozwiązanie
-
- Czytacz
- Posty: 3
- Rejestracja: 07.10.2016, 17:33
- Mój motocykl: XL600V
- wilczek
- szorujący kolanami
- Posty: 1831
- Rejestracja: 05.03.2012, 13:45
- Mój motocykl: inne endurowate moto
Re: Nierówna praca silnika przy stałej prędkości - rozwiązan
Cześć . . Prośba . Zdecyduj się- najpierw piszesz , że " odkryłeś " i naprawiłeś , a na koniec, że dzięki wiedzy z forum. Prawda jest taka , że o sprawdzeniu układu dolotowego ( w tym aiboxa) pisano na forum już lata temu i jest to tak oczywiste, że nikt już po raz kolejny nie chwali się " przełomowym dokonaniem" gdy uszczelni wdech / wydech , membranę , podciśnienie lub inną synchronizację . Gratulacje za samodzielne wykonanie naprawy bo to akurat nawet czytając z szukajki, nie każden jeden potrafi
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2689
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Nierówna praca silnika przy stałej prędkości - rozwiązan
Hmm... , aż dziwne że go nie zrypałeś, że nie zaczął od powitalni . Ale faktycznie , policmajster, fajnie sobie poradziłeś - . Nie każden by potrafił, a niektórym sen odbiera myśl ,co zrobić jak mają "ryskę na baku"
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
- wilczek
- szorujący kolanami
- Posty: 1831
- Rejestracja: 05.03.2012, 13:45
- Mój motocykl: inne endurowate moto
Re: Nierówna praca silnika przy stałej prędkości - rozwiązan
Grad, zapomniałem pewnie albo miłosierdzie na starość mi się załączyło. Za cholerę nie pamiętam dlaczego ...a taka okazja była
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 02.06.2012, 18:39
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Jarocin
Re: Nierówna praca silnika przy stałej prędkości - rozwiązan
mozesz dokładnie opisać czy uszczelniłeś połączenie króćca dolotowego z airboxem czy na połączeniu króćca dolotowego z aluminiowym króćcem ssącym gaźnika ?? jeżeli airbox z króćcem plastikowym to czy uszczelniałeś od środka airboxa ??
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości