Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska kół.
jeivi pisze:Witam!!!
Panowie proszę o pomoc
Czy taki zestaw łożysk będzie pasował do mojej 600tki TA wersja niemiecka 1994-1996r? http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=104263
Kolejne pytanie to czy muszę je w jakiś dodatkowy sposób smarować ( ściągać zakrywki czy montować tak jak jest z zakrywakami i już nie smarować tych łożysk mając nadzieję że są już zasmarowane)??
Bardzo proszę o pomoc bo nie wiem co z tym zrobić Tranasalp musi być w tej kwestii idealnie zrobiony bo czeka mnie długa wyprawa
Halo ? Nikt nie wymieniał ?
Mój Trampencjuszek jest z 94 roku po lifcie, ale jeszcze montowane żółte fel .) Podejżewam , że będą te same co w kolegi TA powyżej .
Też chętnie zabrałbym jako zapas na wyprawę .
Tylko również nie wiem jakie .
To cwaniaki jedne , symboli nie podają , ja mam trampusia nie zjeżdżonego i łożyska są w stanie bdb . Następnym razem będę musiał spisać symbole . Obiecuję tu je ujawnić
Jak wymienia się łożyska to wbija je się na maxa do końca?? Ja ja wymieniałem łożyska z przodu na początku wbiłem właśnie tak do końca, ale wtedy łożyska prawie się nie obracały bo dociskała je tuleja dystansowa, więc za drugim razem zostawiłem milimetr luzu. Od tej pory zrobiłem już z 2000 km i nic tam nie świszczy ani nic tylko czy dobrze zrobiłem?? pytam bo mam zamiar wymienić łożyska z tyłu
Być może lamerskie pytanie albo było ( nie znalazłem), ale nieśmiało zapytam
Ponieżej kolega Kristobal pięknie wszystko podał ale:
1. Czemu nie kupić łożysk z 2 stron uszczelnionych czyli 2RS? Nie potrzeba? Coś to pogorszy?
2. Czy te gumki z łożyskowego sklepu pasują dokładnie tak jak oryginały? Na FAT ktoś podawał jakaś drobną różnicę ale to było do Afry.
3. Co jest w zestawie tourmaxa - jakiej firmy łożsyka i uszczelnienia? Raczej i tak skłaniam się do wizyty w sklepie z łożyskami bo
nawet jakby kupić to co jest tourmaxie to podejrzewam że wychodzi połowę taniej.
Bonusowe pytanie przy okazji - Ile k km wytrzymują łożyska kół w 650tce zakładając jazdę 90% asfaltową
Kristobal pisze:Uściślijmy bo 650ka w mniejszości i kuleją tu o niej informacje:
Wyciągnięte z TA650 ‘03 PRZÓD
Łożyska : lewe – JAPAN NTN 6203LU (wymiary fi-17/40x12mm)
prawe – JAPAN NSK 339 6303DU (wymiary fi-17/47x14mm)
Uszczelniacze : lewy – AE1544E 51 NOK (wymiary fi-28/42x8mm)
prawy – SDD 45 55 7 5-1 F6 (wymiary fi-45/55x5mm)
Koło przód
Łożysko lewe - FŁT 6203RS UG
Łożysko prawe – FŁT 6303RS UG
Uszczelniacz lewy – NAK 28 42 7 6C
Uszczelniacz prawy – NAK TC 45 55 7 3C
Koło tył:
Łożysko zębatki – FŁT 6304RS CG
Łożysko lewe – FŁT 6203RS UG
Łożysko prawe – FŁT 6303RS UG
Uszczelniacz lewy – NAK TC 30 52 10 4C
Uszczelniacz prawy – NAK TC 30 47 7 23C
Uszczelniacz pod ślimak oryginalny jest bez sprężynki obciskającej, kupiłem ze sprężynką i 2mm głębszy. Zeszlifowałem go z 1mm. Podobnie z uszczelniaczem zębatki – 3mm szerszy nabyłem po małym szlifie ok. 2mm wylądował w kole.
Są to łożyska kryte plastikiem. W sklepie samochodowym mieli też japońskie kryte metalem, ale ceny były te same – ok. 12zł/szt więc taka japońskość mnie nie pociągnęła. Japońska japońskość mniemam kosztuje ok. 30zł/szt łożyska. Zajrzałem pod zakrytki – był biały smar. Łożyska z zamrażarki opornie wchodziły.
PODSUMA:
TA 650 PRZÓD – 6203 + 6303, gumki 28/42x8 i 45/55x5
TA 650 TYŁ – 6203 + 6303 + 6304, gumki 30/52x7 i 30/47x8 .
Tourmax = łożyska Nachi.
W przednim kole jest z jednej strony simering uszczelniający obudowę napędu prędkościomierza. Jest to simering dwuwargowy o wysokości 5mm. W hurtowni zrobią wielkie oczy już na te 5mm, a jak już powiedzieć, ze ma mieć wargę przeciwpyłową, to się dodatkowo pukną w głowę. Jednak jest tam na tyle miejsca, że można wrzucić szerszy 7mm.
Cena - do niektórych motocykli mam skompletowane własne zestawy na łożyskach SKF i NTN. Dla niektórych, bo nie opłaca się takich zestawów robić pod motocykle, do których są zestawy Tourmax lub AllBalls. Na Nachi wyjdzie drożej niż tourmax, na tańszych ludzie marudzą, że na NTN czy NSK napisano "made in china/poland", więc olewam temat i albo tourmax, albo allballs/4ride/prox (jedno licho z inną etykietą).
Wytrzymałość łożysk jest różna, zależy nawet od opon. Jeśli moto jest traktowane asfaltowo, na gładkich oponach, to... sam nie wiem. W 25 letniej tenerce miałem oryginały, wymieniłem "na zapas" przed dłuższym wyjazdem. Ale już po założeniu jakiegoś masakratora offowego na tylcu łożyska z zestawu PROX (KML, czyli allballs, czyli hgw co to) poddały się po 4tys.km.
Z tego co piszesz to w zasadzie wszystko do kupienia w sklepie z łożyskami, no bo z tym simeringiem od prędkościomierza można coś zakombinować.
Myślałem żeby właśnie poszukać sobie NTN czy NSK bo to japońskie łożyska i podobno bardzo dobre. Fakt, że gdzieś przy NTN widziałem made in Taiwan.
Może mają 2 fabryki, nie wiem. Pomyśle jeszcze o tych tourmaxach ale i tak łożyska będę jako zapas.
z tego co udało mi sie ustalić w necie to trampek 700 ma takie same łożyska i uszczelniacze koła przód i tył jak 650?
prawda to czy jestem w błędzie
??
Ten od strony ślimaka, którego niema, czyli z prawej, ma wymiar 30X56X7.5mm. Pozostałe składowe identyczne. Swoją drogą nie wiem skąd oni biorą takie wymiary uszczelniaczy Równie dobrze można tam wsadzić 30X56X7 i 30X56X8
W Polszy najlepiej wszystkim kojarzą się SKF, dlatego głównie na takich konfekcjonuję moje zestawy http://transalp.riderparts.pl/produkt/k ... nda-xl700v A powiesz komuś SNR, to w większości przypadków słyszę "Co mi Pan za chińszczyznę wciskasz?" A to jedno licho jest. Co do FŁT to czasami (w ostateczności) używamy ich w firmie, gdzie pracuję i w porównaniu do nachi, ntn, snr wytrzymują nieco krócej. Osobiście trzymam się SKF/SNR, NTN, NSK, Nachi i Koyo. Przy czym z nachi i koyo z reguły nie zgadza się cena lub dostępność.
Cześć.
Czy mógłby mi ktoś podać symbole wszystkich uszczelniaczy i łożysk kół dla trampka PD06 1991 r (przód i tył[z tarczą])? Potrzebuję kupić komplet na zapas przed dłuższą wyprawą.
Przeszukałem forum i dla tego rocznika nie znalazłem informacji, ponadto w tym wątku jest trochę nieścisłości i nie chciałbym popełnić jakiejś wtopy.
THANX from the mountain.
Piotr
_______________________________________________ Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
Dzięki emek, nie doprecyzowałem jednak pytania. Chodzi mi o symbole/numerację zamienników (np. łożysko numer 6203), a nie oryginalne części ze sklepu hondy (w linku są tylko numery katologowe do zamówień). Chciałbym je zmówić w "normalnym" sklepie z łożyskami.
PZDR
_______________________________________________ Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
mr bulwa pisze:Cześć.
Czy mógłby mi ktoś podać symbole wszystkich uszczelniaczy i łożysk kół dla trampka PD06 1991 r (przód i tył[z tarczą])? Potrzebuję kupić komplet na zapas przed dłuższą wyprawą.
Przeszukałem forum i dla tego rocznika nie znalazłem informacji, ponadto w tym wątku jest trochę nieścisłości i nie chciałbym popełnić jakiejś wtopy.
THANX from the mountain.
Piotr
PRZÓD
Do 650
od prędkościomierza 6303, 17x47x14
po lewej stronie 6203, 17x40x12
TYŁ
od tarczy hamulcowej 6303, 17x47x14
po lewej stronie 6203, 17x40x12
łożysko zębatki 6304, 20x52x15