Frankenstein.

Planujesz większy remont? Chcesz prowadzić dzienniczek czynności serwisowych? Chcesz opisywać metamorfozy swojego motocykla, tuning. przeróbki itp? A może po prostu chcesz się pochwalić wymarzoną maszyną? Tu możesz o tym napisać.
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2512
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Frankenstein.

Post autor: Artek »

HarryLey4x4 pisze:Czy ta rura wokół lamp jest stalowa ?
Nie, jest to specjalny stop żelaza z węglem uzyskany w świętokrzyskich dymarkach.
Sam stelaż jest dużo lżejszy niż lampy. Na tę chwilę prawa lampa świeci tylko światłem mijania, lewa zaś tylko drogowym.
Dzięki Riderparts i super szybkiej przesyłce PP zębatki dzisiaj zostaną zmienione. Jutro ostatnie spawanie uchwytów i jazda próbna w kierunku Kaszub... :crossy:
Dominator.
rafi
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 97
Rejestracja: 01.01.2016, 23:16
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Re: Frankenstein.

Post autor: rafi »

Jeżeli w jednym reflektorze działają tylko krótkie a w drugim tylko długie to może najszybciej byłoby pociągnąć kabelki z lampy do lampy.
Przykład LEWA lampa ma tylko długie działające - od przewodu długich ciągniemy przewód do PRAWEJ lampy i podłączamy go do przewodu od długich (oczywiście oryginalny przewód od długich PRAWEJ lampy odcinamy).
PRAWA lampa ma tylko krótkie - od przewodu krótkich ciągniemy przewód do LEWEJ lampy i podłączamy go do przewodu krótkich LEWEJ Lampy (oczywiście oryginalny przewód od krótkich LEWEJ lampy odcinamy).
W starym passacie jak mi padły przewody w wiązce w tylnej lampie (postojowe i hamowania) to sobie na krótko podciągnąłem z drugiej lampy i tak działały bezstresowo przez kilka lat.
Junak M10 -> Kawasaki KZ400J -> ............. -> Honda XL 650V
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2512
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Frankenstein.

Post autor: Artek »

Raffi, to ja wiem, że tak można ale instalacja w xl 700 na cieniutkich kablach pociągnięta. :egh:


Sen wariata.
Tak sobie mruczę czasem pod nosem.

Pierwszy tysiąc przekręcony na liczniku, Wyszły choroby wieku dziecięcego.
Do poprawki: hamulce, zawieszenie z przodu, przednie koło lekko bije przy 60km/h, kontrolka rezerwy, światła z przodu do ustawienia i zmiany sposobu zasilania, czujnik hamulca przedni do założenia i parę nieistotnych montażowych pierdół.
W drodze powrotnej z ITT 2017 zabrakło paliwa, ale nauczyłem się na nowo korzystać z kranika i jest git.
Na obecnych przełożeniach: 16/49 mam ok. 4150 obr, silnika przy 100km.h.
Najważniejszy cel osiągnięty:
Moto ma bardzo niskie spalanie: 4-4.2 l/100 km przy moim użytkowaniu, zmniejszyłem prędkości przelotowe.
Dominator.
rafi
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 97
Rejestracja: 01.01.2016, 23:16
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Re: Frankenstein.

Post autor: rafi »

Mrucz, mrucz - przyda się nam czytającym. Często ktoś może podpatrzyć jakiś patent i przeszczepić go do siebie :lol:
Wielki szacun za chęć przeróbek i dzielenie się z innymi wiedzą.
Co do cienkich kabli to trza a nawet trzeba wzmocnić instalacje przekaźnikami i grubszymi przewodami z akumulatora.
Sam się u siebie zastanawiałem nad przekaźnikiem do świateł w celu poprawy jakości świecenia ale na razie w sklepie znalazłem żaróweczki H4 + 120% i jestem zadowolony z efektu (widzę coś w nocy). Moc żarówek ta sama za to świecą jaśniej.
Junak M10 -> Kawasaki KZ400J -> ............. -> Honda XL 650V
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2512
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Frankenstein.

Post autor: Artek »

2579
Dominator.
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: Frankenstein.

Post autor: Kristobal »

It's alive !!
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
Awatar użytkownika
BornToRide
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 76
Rejestracja: 27.09.2015, 10:03
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Dębno

Re: Frankenstein.

Post autor: BornToRide »

Na koło sam sie prosi :thumbsup: Mój trampek zostaje mocno w tyle... :swieczki: Good maszina :smile6:
<<<<>>>> d[-_-]b<<<<>>>>
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2512
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Frankenstein.

Post autor: Artek »

BornToRide pisze:Na koło sam sie prosi :thumbsup: Mój trampek zostaje mocno w tyle... :swieczki: Good maszina :smile6:
Parę razy mi się manetka odkręciła :punk:
Dziś na zwykłej wadze łazienkowej zważyłem tego bydlaka: 210 kg. z pełnym zbiornikiem paliwa.
Jak tylko pogoda się trochę zepsuje to dokończę montaż scottoilera. Pomysł na podciśnienie podsunął mi Piter!. Było trochę roboty z tym, ale wszystko poszło pomyślnie.
2594
Dominator.
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 732
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Frankenstein.

Post autor: Solidworks »

Artek pisze:
BornToRide pisze:Na koło sam sie prosi :thumbsup: Mój trampek zostaje mocno w tyle... :swieczki: Good maszina :smile6:
Parę razy mi się manetka odkręciła :punk:
Dziś na zwykłej wadze łazienkowej zważyłem tego bydlaka: 210 kg. z pełnym zbiornikiem paliwa.
Jak tylko pogoda się trochę zepsuje to dokończę montaż scottoilera. Pomysł na podciśnienie podsunął mi Piter!. Było trochę roboty z tym, ale wszystko poszło pomyślnie.
2594
Z podciśnieniem trochę bym uważał.
Miałem tak zrobione na podciśnienie to było trochę za duże bo zaworek membranowy(kranik podciśnieniowy) przepuszczał olej do gaźnika :lol: . W porę zauważyłem i mam tylko na zwykłym kraniku grawitacyjnie. :thumbsup:
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2512
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Frankenstein.

Post autor: Artek »

Kompletnie nie rozumiem Twego postu. :niewiem:
Tu mamy wtrysk. Skąd u Ciebie powiązanie kranika z olejem???
Ja potrzebuję podciśnienia do scottoilera.
Dominator.
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 732
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Frankenstein.

Post autor: Solidworks »

Artek pisze:Kompletnie nie rozumiem Twego postu. :niewiem:
Tu mamy wtrysk. Skąd u Ciebie powiązanie kranika z olejem???
Ja potrzebuję podciśnienia do scottoilera.
No jak masz oryginał to zupełnie co innego. Mam samoróbkę z zaworkiem od pocketa :tongue:. Wcześniej miałem ten sam zaworek, ale dodatkowo z zaworem podciśnieniowym(kranik podciśnieniowy).
Jest taki temat na forum.
Skoro masz oryginał to tematu nie ma :thumbsup:
PS. Powiązanie jest bo smaruję OLEJEM :ok:
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2512
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Frankenstein.

Post autor: Artek »

Jesienią lekko się wyj....m :swieczki: Poszła prawa chłodnica, prawy boczek i urwało się mocowanie stelaża lamp do ramy.

2813
Poszło już PW do henrego w sprawie gmoli. :wink:
Niedługo wiosna i cza coś robić. :smile:
Za dwa tygodnie zamawiam do przodu sprężyny Wilbersa 5.1 Nm.
W planach jest też montaż pompy paliwa poza zbiornikiem paliwa. Do testów zakupiłem za grosze używaną pompę paliwa od Hondy DN-01. Tam jest bardzo podobny silnik co w trampku 700. Niestety nigdzie nie mogłem znaleźć danych tej pompy. Chcę zrobić dolny zbiornik paliwa z amelinium. Trza też poprawić kontrolkę rezerwy.
2838
2837
No i złożyłem zamówienie na "moją" NAT
Dominator.
Awatar użytkownika
LZIggy
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 45
Rejestracja: 22.09.2016, 17:21
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Frankenstein.

Post autor: LZIggy »

trampkowa pompa w 700 ma mieć wg serwisówki:
Fuel pressure at idle 343 kPa (3.5 kgf/cm2, 50 psi)
Fuel pump flow (at 12 V) 189 cm3 (6.4 US oz, 6.6 Imp oz) minimum/10 seconds
..ale to pewnie wiesz :)
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2512
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Frankenstein.

Post autor: Artek »

3058
Lata...wariat silnik jak dla mnie. Tak od 3 tyś. fajnie ciągnie, po 4 już trza się trzymać mocno manetek. Długa przerwa w jeżdżeniu mocno osłabiła moją kondycję.
Tylko gumę z przodu muszę zmienić bo annak 2 trochę pływa w piaskach.
Dominator.
Awatar użytkownika
Fihu
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 330
Rejestracja: 21.02.2013, 20:13
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: Frankenstein.

Post autor: Fihu »

Fajna opcja ;)
Wizualnie wg mnie fajniej by wyglądał, gdyby przednie lampy były wyżej, sporo wyżej, i fajniej by doświetlały (mniej błotnika, więcej drogi) ;)
RD03 + XL 250 S
Lecz ja na moim kutrze sam sobie sterem wędkarzem i rybą
Awatar użytkownika
Marcinnn6
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 549
Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Zgierz

Re: Frankenstein.

Post autor: Marcinnn6 »

A z tym wyglądem to jak kto woli. Ja bym np. lampy zostawił na tej wysokości, ale wywalił kufer i zapodał kostkę na przód i tył. I coś może pomyślał bym o plastikach pod kanapą. Bo przód jest fajny, ale tył zbyt przypomina serie. Ale, to jak kto lubi, Ogólnie :thumbsup:
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2512
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Frankenstein.

Post autor: Artek »

Dzięki za opinie.
Kufer można ściągnąć w każdej chwili. Czasem na małe zakupy jeżdżę moto i się przydaje.
Plastyki-fakt. Zwykła alu blacha równo z ramą dobrze by robotę zrobiła ale pod lewym boczkiem mam upchaną elektrykę ( bezpieczniki, przejaźniki i regler).
Co do lamp-Fihu ma rację, jest strefa cienia przed motocyklem z racji wysokiego błotnika, ale prawie w ogóle po nocy nie jeżdżę. Nie ma też jakiejś tragedii, bo jak się dwie lampy włączy to już jest dużo lepiej niż w trampkach.
Opony...kostka by się przydała, ale ostatnio mi się na mało uczęszczanej drodze zakręt mocno zacieśnił i się ładnie musiałem mocno złożyć. Bez stresu, bo annak i siurak jest zajebisty do tego. Z drugiej zaś strony jak założę kostki to w las będzie mi strach jeździć...sam się boję bo się nie kontroluję :cool: Spróbuję w zimę założyć pirelkę scorpion mt90 do przodu...zobaczymy.
Dominator.
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2512
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Frankenstein.

Post autor: Artek »

Dominator.
Awatar użytkownika
Hawk1985
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 825
Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Frankenstein.

Post autor: Hawk1985 »

Z tą gwarancją może być ze do stu dni, a studnia za bramą :P
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
Awatar użytkownika
Fihu
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 330
Rejestracja: 21.02.2013, 20:13
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: Frankenstein.

Post autor: Fihu »

To Twoja rd03 nr 2? :grin:
Jeśli gość faktycznie wysłał Ci "bombe" zamiast silnika, zdradzisz adres lub nazwe firmy? Tu lub na PW, mysle że warto wiedzieć, tym bardziej że jak na razie to moje okolice
RD03 + XL 250 S
Lecz ja na moim kutrze sam sobie sterem wędkarzem i rybą
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości