Regulator napięcia Transalp 600V
- abbs
- wiejski tuningowiec
- Posty: 93
- Rejestracja: 06.03.2015, 17:46
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
Aku świeżo kupione
Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
I na nowym aku to zaczęło się dziać? Jak rozumiem poziom elektrolitu w normie?abbs pisze:Aku świeżo kupione
Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- abbs
- wiejski tuningowiec
- Posty: 93
- Rejestracja: 06.03.2015, 17:46
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
Wysłałem pw.
Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
- abbs
- wiejski tuningowiec
- Posty: 93
- Rejestracja: 06.03.2015, 17:46
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
Zimny a tak krowie na rowie to w czasie jazdy to napięcie ma być cały czas z przedziału 13,5 14,5 ? Żadnych spadków? Bo on jakiś kaprysny jest. Elektolit w normie Alu ma tydzień dzisiaj lądował normalnie całą trasę. Wczoraj przestał na chwilę:;)
Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
-
- wiejski tuningowiec
- Posty: 98
- Rejestracja: 01.01.2016, 23:16
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
Napięcie powinno być stałe cały czas. W przypadku słabego akumulatora i problemów z rozruchem silnika zaraz po odpaleniu może być trochę mniejsze napięcie ładowania (idzie duży prąd ładujący akumulator, napięcie może spaść np na 13-13,5 V). Jak tylko akumulator naładuje się to napięcie wzrasta do max ok 14V-14,5 i powinno być stałe. No chyba, że coś pobiera znaczny prąd (np dodatkowe prądożerne światła, czy jakieś zwarcie w instalacji) to wtedy może spadać poniżej. W różnych autach testowałem ładowania znajomym i tam były różne regulatory napięcia i zazwyczaj ładowanie na naładowanym akumulatorze mieściło się w zakresach od 14V do 14,4-14,5V). Przy słabo naładowanym akumulatorze jest różnica ładowania - w autach przy niskich obrotach (np 600) jest niższe napięcie, przy wyższych za to wzrasta. W trampku zasada jest taka sama jak w autach. Przy sprawnym alternatorze i sprawnym regulatorze napięcie w trakcie jazdy nie powinno się zmieniać, tym bardziej spadać. A może coś się dzieje z miernikiem napięcia. Ja bym podłączył lepszy miernik i na postoju sprawdzał napięcie podczas zmiany obrotów silnika. Może podłączenie miernika do instalacji jest zbyt luźne i w trakcie jazdy nie ma dobrego styku - wtedy wskazania będą się zmieniać losowo.
Się rozpisałem
Się rozpisałem
Junak M10 -> Kawasaki KZ400J -> ............. -> Honda XL 650V
- abbs
- wiejski tuningowiec
- Posty: 93
- Rejestracja: 06.03.2015, 17:46
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
Dzięki. Podczas zmiany na postoju nic nie budziło moich wątpliwości. Na luzie 12,6 przy 500 14,5. W poniedziałek powinien być Nowy regulator. Jutro Jeszcze wyczyszcze kostki.
Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
-
- wiejski tuningowiec
- Posty: 98
- Rejestracja: 01.01.2016, 23:16
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
Jak chcesz sprawdzić swój miernik to podłącz go do instalacji samochodu i obserwuj czy dobrze wskazuje. Może się też okazać, że woltomierz szwankuje.
Junak M10 -> Kawasaki KZ400J -> ............. -> Honda XL 650V
- abbs
- wiejski tuningowiec
- Posty: 93
- Rejestracja: 06.03.2015, 17:46
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
Ten jest zamontowany na stałe. Wloze w klemy normalny i porównamy odczyty.
Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
- abbs
- wiejski tuningowiec
- Posty: 93
- Rejestracja: 06.03.2015, 17:46
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
Pytanie zasadniczo jest inne. We wtorek powinienem wymienić na nowke. Przejechałem z tym nowym akumulatorem 100 km do wtorku zrobię kolejne 100. Lepiej nie jeździć ? Nie chciałbym zabić nowego akumulatora. Czy może takie dystanse to raczej nic nie powinno się stać ?
Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
- abbs
- wiejski tuningowiec
- Posty: 93
- Rejestracja: 06.03.2015, 17:46
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
A teraz wyczyscilem styki i mam na biegu halowym bez odbiorników 15v niezależnie od obrotów. Z manetkami grzanymi na full ibswiatlami 13.3.
Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
- abbs
- wiejski tuningowiec
- Posty: 93
- Rejestracja: 06.03.2015, 17:46
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
Jakby komuś przyszło do głowy kupić regel w larssonie to ten droższy ma 5 kabli. Karwa lilka. Ten tańszy ma cztery i mam nadzieję będzie pasował bez przeróbek.
Edycja. Tylko w dużej kostce dodatkowo ocZywiście kostka z 3 żółtymi kablami jest również
Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
Edycja. Tylko w dużej kostce dodatkowo ocZywiście kostka z 3 żółtymi kablami jest również
Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 12.04.2016, 05:02 przez abbs, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- przycierający rafki
- Posty: 1224
- Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: POLICHNO
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
no problem ALE musi być :abbs pisze:Jakby komuś przyszło do głowy kupić regel w larssonie to ten droższy ma 5 kabli. Karwa lilka. Ten tańszy ma cztery i mam nadzieję będzie pasował bez przeróbek.
Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
3 x żółty ( wejście faz )
1x czerwony (wyjście + )
masa na obudowie i już
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
- abbs
- wiejski tuningowiec
- Posty: 93
- Rejestracja: 06.03.2015, 17:46
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
Oczywista oczywistość. Źle się wyraziłem. Są dwie sztuki tańsza i droższa. Droższa ma odpowiednie wtyczki męska żeńska na dużej wtyczce ma 5 kabli, 2 czerwone dwa zielone i dodatkowo czarny jako sensor do plusa. Oczywiście 3 żółte na oddzielnej kostce. Chciałem wersję bez konieczności przerabiania zrobiłem sobie konferencję z miłym Panem z Larssona i wychodzi na to ze ten tańszy nie ma tego dodatkowego czarnego kabla na duzej kostce. Jak przyjdzie to dam znać czy pasuje bez przerabiania czegokolwiek. Przepraszam za lekki bałagan w moich postach po prostu ten regulator na początku sezonu podniósł mi ciśnienieNext22 pisze:no problem ALE musi być :abbs pisze:Jakby komuś przyszło do głowy kupić regel w larssonie to ten droższy ma 5 kabli. Karwa lilka. Ten tańszy ma cztery i mam nadzieję będzie pasował bez przeróbek.
Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
3 x żółty ( wejście faz )
1x czerwony (wyjście + )
masa na obudowie i już
Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2689
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
Czy się to komuś podoba , czy nie mój "WSK-owy" regulator (wtajemniczeni wiedzą o co kaman ) padł po 3 latach . Także musiałem zmienić na nówkę sztukę. Swoją drogą przez 3 lata podrożały o 3 dyszki na 160 zł.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
Hejka. Jestem totalnym laikiem jeżeli chodzi o elektrykę. W moim Trampku PDO6 ładowanie aku wskazuje max 12.1V. Wcześniej książkowo w granicach 14V. I ni z tego w dali od domu niespodzianka. Aku wyczerpane. Okazało się że płynu w aku minimalnie. Dolałem destylowanej wody i podładowałem aku. Wygląda na to że trzyma prąd. Motocykl odpalił od kopa, ale ładowanie w trasie 12.1. Na początku dobiło do 14, ale po paru kilometrach max to 12.1. Czytam na forum informacje o padniętych regulatorach napięcia i wydaje mi się, że to on jest winien. Czy trzeba jeszcze coś sprawdzić. Czy może być jakaś inna przyczyna nie ładowania....jakieś namiary na dobre zamienniki beż rzeźbienia? dzięki:)
- KLOSZ
- miejski lanser
- Posty: 340
- Rejestracja: 09.10.2012, 14:04
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa -> Łódź
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
Jak poczytałeś różne wątki, to pewnie wiesz, że przyczyną braku ładowania może byc uszkodzenie uzwojenia alternatora, problem z połączeniami, uszkodzenie regulatora lub uszkodzenie akumulatora, które jeśli zaniedbane, to często prowadzi do uszkodzenia regulatora.
Jesli jezdziles na wysuszonym akumulatorze to mogłeś tym załatwić sobie regulator, ale równie dobrze mogło byc odwrotnie. Regulator mógł przeładowywać aku prowadząc do szybkiego jego wysuszania, a wysuszenie moglo wtornie spowodowac kolejny krok uszkodzenia reglera. Wróżenie z fusów.
Generalnie zasada podstawowa jest taka, że sprawdzamy najpierw dokładnie połączenia, uzupełniamy elektrolit, ładujemy porządnie ładowarką akumulator do pełna (nie troszkę, tylko tak, żeby się naładował na maksa), odłączamy ładowarkę od aku. Odczekujemy z pół godzinki, mierzymy napięcie na akumulatorze, odpalamy maszynę i znów mierzymy napięcie na akumulatorze. Jak maszyna popracuje kilka minut i się rozgrzeje, to znów mierzymy napięcie na akumulatorze.
To jest taka wstępna procedura. Zaleznie od tego co nam wychodzi z pomiarów podejmujemy dalsze kroki diagnostyczne.
To tak w pigułce o tym co na początek, ale chyba o tym czytałeś, bo jest to opisywane miliony razy
Jesli jezdziles na wysuszonym akumulatorze to mogłeś tym załatwić sobie regulator, ale równie dobrze mogło byc odwrotnie. Regulator mógł przeładowywać aku prowadząc do szybkiego jego wysuszania, a wysuszenie moglo wtornie spowodowac kolejny krok uszkodzenia reglera. Wróżenie z fusów.
Generalnie zasada podstawowa jest taka, że sprawdzamy najpierw dokładnie połączenia, uzupełniamy elektrolit, ładujemy porządnie ładowarką akumulator do pełna (nie troszkę, tylko tak, żeby się naładował na maksa), odłączamy ładowarkę od aku. Odczekujemy z pół godzinki, mierzymy napięcie na akumulatorze, odpalamy maszynę i znów mierzymy napięcie na akumulatorze. Jak maszyna popracuje kilka minut i się rozgrzeje, to znów mierzymy napięcie na akumulatorze.
To jest taka wstępna procedura. Zaleznie od tego co nam wychodzi z pomiarów podejmujemy dalsze kroki diagnostyczne.
To tak w pigułce o tym co na początek, ale chyba o tym czytałeś, bo jest to opisywane miliony razy
Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
- jarecki
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 14.03.2016, 21:38
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Oleśnica
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
Koledzy, padł mi regulator ( raczej ) w moim trampku 600 . Gdzie można dostać dobry regulator ?
- ryszard
- osiedlowy kaskader
- Posty: 117
- Rejestracja: 25.05.2015, 07:11
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Tczew
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
+48692612373
Regulatory Rzeszów
Podobno sprawdzone na forum
Regulatory Rzeszów
Podobno sprawdzone na forum
- KLOSZ
- miejski lanser
- Posty: 340
- Rejestracja: 09.10.2012, 14:04
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa -> Łódź
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
Albo tansza opcja (w okolicach "stówki"): zakup uzywki od 650tki (byle tylko oryginal, a nie jakis zamiennik) i jej prosta adaptacja do szescsetki. Byl opis na forum.
Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
- piotruss
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 28.07.2015, 15:48
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
Witam, czy takie napięcie wskazuje na uszkodzony regulator?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości