Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
- szparag
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 479
- Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
Tak się złożyło, że właśnie zostaliśmy przedstawicielem RaceTech. w tym tygodniu będziemy montować pierwszy zestaw emulatorów ( podobna rzecz do opisywanej powyżej ). Zrobimy filmik z pracy zawieszenia przed i po, podzielimy się nim na forum, zobaczycie różnice.
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
Zluzowałeś śruny z górnej półki?
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
Do tego się odnosiłemspaw pisze:Czym odkręcić te cholerne korki lag?
- spaw
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 321
- Rejestracja: 10.09.2013, 22:24
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Tychy
Re: Odp: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
Fuck! Nie zrobiłem tego... Ale że mnie gamoń...
"When you're traveling, you are what you are right there and then.
People don't have your past to hold against you.
No yesterdays on the road"
People don't have your past to hold against you.
No yesterdays on the road"
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
Szparagu, kalkulowałeś już koszt takiego zestawu dla klienta końcowego?
Ostatnio zmieniony 28.05.2014, 13:34 przez Nadol, łącznie zmieniany 1 raz.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Odp: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
Kto pyta nie błądzispaw pisze:Fuck! Nie zrobiłem tego... Ale że mnie gamoń...
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- Dłubacz
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 481
- Rejestracja: 08.11.2009, 18:33
- Mój motocykl: XL600V
- Kontakt:
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
Czekając na filmy polecam następującą lekturę .szparag pisze:Tak się złożyło, że właśnie zostaliśmy przedstawicielem RaceTech. w tym tygodniu będziemy montować pierwszy zestaw emulatorów ( podobna rzecz do opisywanej powyżej ). Zrobimy filmik z pracy zawieszenia przed i po, podzielimy się nim na forum, zobaczycie różnice.
-
- dwusuwowy rider
- Posty: 159
- Rejestracja: 22.09.2011, 20:57
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: P-ń / M-cz
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
Jakieś podsumowanie? Jakie wnioski? Nie bardzo wiem jak interpretować załączoną dokumentacje
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
Ja mam pytanko. W Dłubaczowej instrukcji napisane jest:
"w każdej ladze zostawiamy oryginalną sprężynę i podkładkę"
U mnie sprężyna jest ale podkładki nie ma. No i pytanie - jak to u was jest? Jest taka podkładka? Bo kupiłem po jednej sprężynie i miseczce i zastanawiam się czy można ją dać bez tej podkładki... Uznałem że jedna sprężyna mi wystarczy bo tylko trochę chcę zawiechę utwardzić a poza tym mam korki z wentylami i to wykorzystam jako dodatkową regulację.
Długo byłem sceptyczny do takich sprężyn zaworowych - ale co mam do stracenia? Jakby kosztem 30zł przestał nurkować przy hamowaniu to ma to sens Już samo podpompowanie lag daje dobre efekty - sądzę że z tymi sprężynkami powinno być jeszcze lepiej.
Będę wdzięczny za podpowiedzi
Pozdrawiam
zimny
"w każdej ladze zostawiamy oryginalną sprężynę i podkładkę"
U mnie sprężyna jest ale podkładki nie ma. No i pytanie - jak to u was jest? Jest taka podkładka? Bo kupiłem po jednej sprężynie i miseczce i zastanawiam się czy można ją dać bez tej podkładki... Uznałem że jedna sprężyna mi wystarczy bo tylko trochę chcę zawiechę utwardzić a poza tym mam korki z wentylami i to wykorzystam jako dodatkową regulację.
Długo byłem sceptyczny do takich sprężyn zaworowych - ale co mam do stracenia? Jakby kosztem 30zł przestał nurkować przy hamowaniu to ma to sens Już samo podpompowanie lag daje dobre efekty - sądzę że z tymi sprężynkami powinno być jeszcze lepiej.
Będę wdzięczny za podpowiedzi
Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- KJU
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 454
- Rejestracja: 10.04.2013, 09:51
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Słojczany
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
wg mnie Dłubaczowi chodziło o podkładki które są w korkach aluminiowych, dlatego, aby nie było punktowych nacisków na korki, które są wykonane ze stosunkowo miękkiego amelinium, jak ich nie ma, to źle, trzeba kupić albo dotoczyć/wytłoczyć. U mnie była podkładka.zimny pisze:Ja mam pytanko. W Dłubaczowej instrukcji napisane jest:
"w każdej ladze zostawiamy oryginalną sprężynę i podkładkę"
Jak źle myślę, to poprawcie mnie.
Pozdrawiam
Ps. pewnie dlatego całe korki chciałeś kupić.
życie jest jak pudełko czekoladek - nigdy nie wiadomo co się trafi
http://zamiedzaidalej.blogspot.com/
http://zamiedzaidalej.blogspot.com/
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
Ja chyba tam właśnie żadnych podkładek nie miałem Chodzi o te między sprężyną a korkiem. Teraz będzie tam miseczka. Czy zatem jak włożę na oryginalną sprężynę tą zaworową bez przedzielenia ich podkładką to będzie OK?
EDIT - masakra jakaś. Po jednej sprężynie za cholerę nie idzie włożyć, nawet we dwóch. Pięknie naruszyłem gwint w jednym korku ale na szczęście normalnie daje sie wkręcać. Wkręcić udało mi się tylko z miseczką i podkładką (czyli jakieś 7-8mm zwiększenia napięcia). Nie mam pojęcia jak wy to upychacie - może mam jakieś inne sprężyny ale ja się tego nie podejmuję bo zniszcze korki. Ile opiłków z gwintu już wpadło do lagi to nie wiem ale napewno trochę Trudno - może nic się nie stanie. Założyłem z podkładką i miseczką i jakoś zakręciłem (może mam jakieś progresywne sprężyny? nie wiem...). Podpompowałem 4-5 razy na lagę pompką rowerową i wszystko zdecydowanie się usztywniło. Właśnie - nie tyle podwyższyło a usztywniło i o do mi mniej więcej chodziło. Ciekawe co na to uszczelniacze ale to wyjdzie z czasem
Pozdrawiam
zimny
ps. szacun dla wszystkich co upychają te sprężyny, ja nie umiem bez niszczenia korka. O dwóch sprężynach na lagę to nawet nie chcę myśleć.
EDIT - masakra jakaś. Po jednej sprężynie za cholerę nie idzie włożyć, nawet we dwóch. Pięknie naruszyłem gwint w jednym korku ale na szczęście normalnie daje sie wkręcać. Wkręcić udało mi się tylko z miseczką i podkładką (czyli jakieś 7-8mm zwiększenia napięcia). Nie mam pojęcia jak wy to upychacie - może mam jakieś inne sprężyny ale ja się tego nie podejmuję bo zniszcze korki. Ile opiłków z gwintu już wpadło do lagi to nie wiem ale napewno trochę Trudno - może nic się nie stanie. Założyłem z podkładką i miseczką i jakoś zakręciłem (może mam jakieś progresywne sprężyny? nie wiem...). Podpompowałem 4-5 razy na lagę pompką rowerową i wszystko zdecydowanie się usztywniło. Właśnie - nie tyle podwyższyło a usztywniło i o do mi mniej więcej chodziło. Ciekawe co na to uszczelniacze ale to wyjdzie z czasem
Pozdrawiam
zimny
ps. szacun dla wszystkich co upychają te sprężyny, ja nie umiem bez niszczenia korka. O dwóch sprężynach na lagę to nawet nie chcę myśleć.
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- sawmen
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 202
- Rejestracja: 10.11.2013, 10:32
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Rzepin
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
Powiem Ci ze ja też tez nie miałem zadnych podkładek nad spreżyną. miałem spreżyne progresywna, nie miałem tej tulejki co autor tematu, dałem sprezyne i miseczke, wkładaliśmy na wyciagnietych lagach z motoru, we dwoje, jeden trzymał lage nogami i ciagnął do góry za goleń (bo w srodku jeszcze masz ta małą sprezyne na samym dole i ona sie wtey sciska) a ja od góry wkrecałem korek, pierwsza poszła miodzio, w drugiej dopiero za 3 czy 4 razem ale sie udało, przód mniej nurkuje, w sumie nie znacznie, ale jak stoi na bocznej kosie to jakby przód wyżej jest. Pozdro i następnym powodzenia życze
ni mototsikla ni devochki bez pol litra ne razberesh :)
- KJU
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 454
- Rejestracja: 10.04.2013, 09:51
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Słojczany
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
Zimny,
do montażu sprężynek 2 szt. najlepiej zdemontować lagi, jedna osoba (najlepiej facet) dociska korek ze sprężynami kluczem nasadowym z przetyczką, a druga osoba (może być kobieta/żona) kręci rurą, wiem wymaga to rozbierania całego przodu, ale można to zrobić przy okazji wymiany główki ramy, lub wymianie oleju w lagach.
Ps. spokojnie dasz radę z żoną to zrobić, mnie się udało.
do montażu sprężynek 2 szt. najlepiej zdemontować lagi, jedna osoba (najlepiej facet) dociska korek ze sprężynami kluczem nasadowym z przetyczką, a druga osoba (może być kobieta/żona) kręci rurą, wiem wymaga to rozbierania całego przodu, ale można to zrobić przy okazji wymiany główki ramy, lub wymianie oleju w lagach.
Ps. spokojnie dasz radę z żoną to zrobić, mnie się udało.
życie jest jak pudełko czekoladek - nigdy nie wiadomo co się trafi
http://zamiedzaidalej.blogspot.com/
http://zamiedzaidalej.blogspot.com/
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
U mnie same podkładki i miseczki trochę zwiększyły napięcie wstępne. Do tego po kilka "pompnięć" z pompki rowerowej na lagę i zupełnie inaczej to chodzi na asfalcie. W terenie niestety dość sztywno i tłumienie takie sobie - ale coś za coś.
Sprzężynek nie zamierzam tam pakować...
Pozdrawiam
zimny
Sprzężynek nie zamierzam tam pakować...
Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
A można zapytać mniej więcej jaką długość mają te sprężyny zaworowe, bo mi się wydaje że ok. 5cm ale nie wiem czy dobrze widzę?
- wilq.bb
- Kontroler
- Posty: 2673
- Rejestracja: 27.08.2012, 08:41
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
Niuniuś co za różnica czy 45 czy 57mm ?? Chłopie masz podane jak na tacy z jakiego silnika są (żaden kosmiczny, tylko nasza andoria), znajdź sobie manula do nie niego i przeczytaj, albo idź sklepu i pomierz....niunio pisze:A można zapytać mniej więcej jaką długość mają te sprężyny zaworowe, bo mi się wydaje że ok. 5cm ale nie wiem czy dobrze widzę?
A odpowiem Ci jeszcze inaczej - odpowiednią do trampka
ps. Wypada na dzień dobry się przywitać w właściwym miejscu
"Logowanie się na forum jest jak wchodzenie do knajpy za rogiem - zawsze te same mordy przy barze, barman rzuci drwiną a kiblu trochę śmierdzi... Jednak się przychodzi." by Matjas
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
- Adam_M
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 790
- Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
Wilqu jak zwykle bezbłędnie
Tapnięte z Huawei P7
Tapnięte z Huawei P7
XJ600N 94'->TA600V 96'
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
Tak wiem zawracam gitare takimi błachostkami, ale rozchodzi się o to że to ma być biga 800 a tam jest nieco inny setup
- wilq.bb
- Kontroler
- Posty: 2673
- Rejestracja: 27.08.2012, 08:41
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
Żeby zakończyć ten OT:niunio pisze:Tak wiem zawracam gitare takimi błachostkami, ale rozchodzi się o to że to ma być biga 800 a tam jest nieco inny setup
Przeczytaj pierwszy post ze zrozumiem, pomyśl odpal google, sprawdź gdzie montowali te silniki, potem zadaj pytanie o wielkość tych sprężyn w powiązaniu z samochodem. Jeśli dalej nie będziesz znał rozmiaru to lepiej nie ruszaj tego zawiasu bo z big'a wyjdzie bigos
ps. Znależienie tych danych, których szukasz zajęło mi max minutę - więc to nie zawracanie gitary, a lenistwo w najczystszej postaci
EOT
"Logowanie się na forum jest jak wchodzenie do knajpy za rogiem - zawsze te same mordy przy barze, barman rzuci drwiną a kiblu trochę śmierdzi... Jednak się przychodzi." by Matjas
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości