XCut - BMW X Challenge mirkoslawskiego
-
- młody podróżnik
- Posty: 2269
- Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kielce
XCut - BMW X Challenge mirkoslawskiego
Po Kryśce miałem XT 660 R, który to miał być młodszym następcą Krystyny...ale to nie było to, czego szukałem.
Długo się zastanawiałem (właściwie od stycznia), czego chcę, który motocykl spełni moje oczekiwania...Od zawsze chciałem LC8 i po dłuuugich zastanowieniach i dłuuugim studiowaniu for, rozmowach z ludźmi już byłem pewny, że po XT będzie LC8.
I prawie byłbym zakupił Dzika, gdybym nie zobaczył XCUT'a, w którym od razu się zakochałem
Ale żeby nie popełnić ponownie zakupu "nieudanego", postanowiłem poczytać, przejechać się, pogadać...i wreszcie nadszedł ten dzień - miałem do obejrzenia XCut'a i LC8 w stanie "CUKIEREK"...pojechałem najpierw zobaczyć BMW i już nie pojechałem nawet dotknąć LC8, no po prostu jak motocykl szyty pode mnie - wygodna pozycja na stojąco (i na siedząco), lekki, zwinny, długie przebiegi liczone w KM a nie w mH - no jednym słowem TO JEST TO (pomijam już wygląd , bo jako iż ten konkretny motocykl jest przygotowany pod rajdy półamatorskie, jest lekko dłubnięty wizualnie i mechanicznie, co sam bardzo lubię ).
A czemu XCut? Bo "fonetycznie" to KAT a tłumacząc z angielskiego, aby go mieć, musiałem ponieść pewne wyrzeczenia - od 4 dni nie palę
Krótki opis:
BMW G 650 X Challenge, rok 2007, sprowadzony z Włoch - jestem pierwszym właścicielem w kraju. Motocykl przerobiony (odchudzony) - waga na sucho 132 kg
Zleciłem pełen serwis a więc:
- nowy olej LM 15W50 + filtr K&N
- filtr powietrza
- nowy płyn hamulcowy
- serwis zawieszenia
- nowy płyn chłodniczy
- nowe opony + nowe dętki Havy Duty
- nowe klocki przód (tył jakieś 80 % mięsa więc nie wymieniałem)
- sprawdzone zawory - brak potrzeby regulacji
- sprawdzone łożyska (wszystkie) - wszystkie OK
Wyposażenie dodatkowe/akcesoryjne:
- akcesoryjny zbiornik
- czacha "DAKAR", lampy KSENON z homologacją
- komputer pokładowy (a raczej rajdowy z podstawowymi parametrami)
- aku litowo-jonowy (waga około 300 g)
- 1x gniazdo zapalniczki i 2x USB
- bagażnik Touratech
- wydech MIVV z DB tytanowy (waga 1,1 kg)
- lekko przerobiona kanapa (obniżona - moto jest wysokie! musiałem lekko OBNIŻYĆ - pierwszy raz pod siebie obniżałem motocykl )
- przewody hamulcowe oplot (przód i tył)
A reszta w standardzie
Dzisiaj zrobiłem jakieś 150 km z czego jakieś 80 km po offie...i BAJKA! prowadzi się wyśmienicie - pobawiłem się zawieszeniem i jest w miarę już "opanowane pode mnie a wybiera REWELACYJNIE! Tam, gdzie wcześniej na AT czy XT leciałem tak teraz nawet nie czułem (prawie) nierówności. Tył jest seryjny (CONTINENTAL) i z nim muszę się jeszcze oswoić bo jest inny, jeszcze nie wiem czy gorszy niż standardowy z regulacjami ale nie będę go ruszał (w sensie wymieniał) - najpierw dam mu szanse
Hamulce - b.dobra dozowalność a jak się "naciśnie", można się zdziwić ich skutecznością!
SILNIK - to bieg 1, 2 i 3 właściwie nei czuć spadku mocy - ciągnie jak głupi Ale już widzę różnicę porównując do XT - zdecydowanie lepiej można go kontrolować i można zarówno zapier...ać jak i spacerować. miałem wrażenie, że nawet na 3 biegu chce na koło iść (ja na razie nie chciałem, bo się poznajemy ), z 1 czy 2 bez problemu idzie na koło, jak się za mocno odkręci. Przebiegi pomiędzy serwisami po 10 k km i ta moc (w stosunku do wagi) - IDEALNE POŁĄCZENIE!
Na razie jestem w skowronkach więc więcej nie napiszę, bo na razie pewnie zbyt mało obiektywizmu ale to z czasem... poniżej parę fotek
Długo się zastanawiałem (właściwie od stycznia), czego chcę, który motocykl spełni moje oczekiwania...Od zawsze chciałem LC8 i po dłuuugich zastanowieniach i dłuuugim studiowaniu for, rozmowach z ludźmi już byłem pewny, że po XT będzie LC8.
I prawie byłbym zakupił Dzika, gdybym nie zobaczył XCUT'a, w którym od razu się zakochałem
Ale żeby nie popełnić ponownie zakupu "nieudanego", postanowiłem poczytać, przejechać się, pogadać...i wreszcie nadszedł ten dzień - miałem do obejrzenia XCut'a i LC8 w stanie "CUKIEREK"...pojechałem najpierw zobaczyć BMW i już nie pojechałem nawet dotknąć LC8, no po prostu jak motocykl szyty pode mnie - wygodna pozycja na stojąco (i na siedząco), lekki, zwinny, długie przebiegi liczone w KM a nie w mH - no jednym słowem TO JEST TO (pomijam już wygląd , bo jako iż ten konkretny motocykl jest przygotowany pod rajdy półamatorskie, jest lekko dłubnięty wizualnie i mechanicznie, co sam bardzo lubię ).
A czemu XCut? Bo "fonetycznie" to KAT a tłumacząc z angielskiego, aby go mieć, musiałem ponieść pewne wyrzeczenia - od 4 dni nie palę
Krótki opis:
BMW G 650 X Challenge, rok 2007, sprowadzony z Włoch - jestem pierwszym właścicielem w kraju. Motocykl przerobiony (odchudzony) - waga na sucho 132 kg
Zleciłem pełen serwis a więc:
- nowy olej LM 15W50 + filtr K&N
- filtr powietrza
- nowy płyn hamulcowy
- serwis zawieszenia
- nowy płyn chłodniczy
- nowe opony + nowe dętki Havy Duty
- nowe klocki przód (tył jakieś 80 % mięsa więc nie wymieniałem)
- sprawdzone zawory - brak potrzeby regulacji
- sprawdzone łożyska (wszystkie) - wszystkie OK
Wyposażenie dodatkowe/akcesoryjne:
- akcesoryjny zbiornik
- czacha "DAKAR", lampy KSENON z homologacją
- komputer pokładowy (a raczej rajdowy z podstawowymi parametrami)
- aku litowo-jonowy (waga około 300 g)
- 1x gniazdo zapalniczki i 2x USB
- bagażnik Touratech
- wydech MIVV z DB tytanowy (waga 1,1 kg)
- lekko przerobiona kanapa (obniżona - moto jest wysokie! musiałem lekko OBNIŻYĆ - pierwszy raz pod siebie obniżałem motocykl )
- przewody hamulcowe oplot (przód i tył)
A reszta w standardzie
Dzisiaj zrobiłem jakieś 150 km z czego jakieś 80 km po offie...i BAJKA! prowadzi się wyśmienicie - pobawiłem się zawieszeniem i jest w miarę już "opanowane pode mnie a wybiera REWELACYJNIE! Tam, gdzie wcześniej na AT czy XT leciałem tak teraz nawet nie czułem (prawie) nierówności. Tył jest seryjny (CONTINENTAL) i z nim muszę się jeszcze oswoić bo jest inny, jeszcze nie wiem czy gorszy niż standardowy z regulacjami ale nie będę go ruszał (w sensie wymieniał) - najpierw dam mu szanse
Hamulce - b.dobra dozowalność a jak się "naciśnie", można się zdziwić ich skutecznością!
SILNIK - to bieg 1, 2 i 3 właściwie nei czuć spadku mocy - ciągnie jak głupi Ale już widzę różnicę porównując do XT - zdecydowanie lepiej można go kontrolować i można zarówno zapier...ać jak i spacerować. miałem wrażenie, że nawet na 3 biegu chce na koło iść (ja na razie nie chciałem, bo się poznajemy ), z 1 czy 2 bez problemu idzie na koło, jak się za mocno odkręci. Przebiegi pomiędzy serwisami po 10 k km i ta moc (w stosunku do wagi) - IDEALNE POŁĄCZENIE!
Na razie jestem w skowronkach więc więcej nie napiszę, bo na razie pewnie zbyt mało obiektywizmu ale to z czasem... poniżej parę fotek
Ostatnio zmieniony 15.05.2016, 12:36 przez mirkoslawski, łącznie zmieniany 1 raz.
- zaczekaj
- przycierający rafki
- Posty: 1198
- Rejestracja: 28.03.2011, 20:40
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Złotoryja
- Kontakt:
Re: XCut - BMW X Challenge mirkoslawskiego
Gratki
wytapatalkowano
wytapatalkowano
Z życiem jest jak z motocyklem. Jak masz mało oleju to daleko nie zajedziesz...
https://www.facebook.com/zaczekajnamotorze
Tramp600, crf300Rally, swm300rs, xt660r
https://www.facebook.com/zaczekajnamotorze
Tramp600, crf300Rally, swm300rs, xt660r
- ostry
- oktany w żyłach
- Posty: 3966
- Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik
- Kontakt:
Re: XCut - BMW X Challenge mirkoslawskiego
No i dopiąłeś swego, gratulacje Miras! Piękna maszyna (kierownik już niekoniecznie)! No i ta waga . Zdaje się że testy robiłeś na dobrze znanej trasie żeby mieć porównanie , jakaś znajoma kałuża w tle:) Dasz się przejechać na zlocie czy dalej jesteś obrażony za Krystynę?
Gratki jeszcze raz .
Gratki jeszcze raz .
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
-
- młody podróżnik
- Posty: 2269
- Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kielce
Re: XCut - BMW X Challenge mirkoslawskiego
Dziękizaczekaj pisze:Gratki
wytapatalkowano
tak tak - to "nasza trasa" - oj i wspomnienia wróciły, i fajnie się latałoostry pisze:No i dopiąłeś swego, gratulacje Miras! Piękna maszyna (kierownik już niekoniecznie)! No i ta waga . Zdaje się że testy robiłeś na dobrze znanej trasie żeby mieć porównanie , jakaś znajoma kałuża w tle:) Dasz się przejechać na zlocie czy dalej jesteś obrażony za Krystynę?
Gratki jeszcze raz .
No nie wiem, czy dam To zależy... a nie wywalisz się?
Dzięki za gratulacje
- KubaMoto
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 427
- Rejestracja: 06.11.2013, 23:50
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Gdynia
Re: XCut - BMW X Challenge mirkoslawskiego
Fajny motocykl, ale słyszałem że jego słaba strona jest pękający wałek od dźwigni zmiany biegów.
--------------------------------------
Kiedys LS 250 ,BANSHEE 350 2T, YFZ 450, Suzi Gsx 600F, DR 650 SP 44B ...
Teraz Honda Transalp 600V 93r. oraz KLR650A 87r.
Kiedys LS 250 ,BANSHEE 350 2T, YFZ 450, Suzi Gsx 600F, DR 650 SP 44B ...
Teraz Honda Transalp 600V 93r. oraz KLR650A 87r.
-
- młody podróżnik
- Posty: 2269
- Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kielce
Re: XCut - BMW X Challenge mirkoslawskiego
Nie słyszałem o skali większej niż pojedyncze przypadki (czytałem o dwóch)...mój ma 9 lat A wałek cały (jeszcze)KubaMoto pisze:Fajny motocykl, ale słyszałem że jego słaba strona jest pękający wałek od dźwigni zmiany biegów.
Swoją drogą jest jakiś motocykl bez słabych stron? (pytam retorycznie)
Ostatnio zmieniony 15.05.2016, 15:13 przez mirkoslawski, łącznie zmieniany 1 raz.
- LUK76
- czyściciel nagaru
- Posty: 617
- Rejestracja: 13.04.2012, 19:14
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: Warszawa
Re: XCut - BMW X Challenge mirkoslawskiego
Nooo...zajebiaszczy. Gratulacje i dużo radochy z latania
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: XCut - BMW X Challenge mirkoslawskiego
Dobry wybór, gratki.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
- wojtekk
- oktany w żyłach
- Posty: 5557
- Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa
Re: XCut - BMW X Challenge mirkoslawskiego
Bravo!
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
***
Enduro się kulom nie kłania.
- bathory
- łamacz szprych
- Posty: 635
- Rejestracja: 20.12.2011, 15:48
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: XCut - BMW X Challenge mirkoslawskiego
Jest piękny!! Teraz zadałeś mi ćwieka i już mi się lampka w bani zaczyna świecić
- romario
- osiedlowy kaskader
- Posty: 142
- Rejestracja: 20.07.2014, 02:36
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Bory Tucholskie
Re: XCut - BMW X Challenge mirkoslawskiego
tez mi się podoba , dobry wybor chętnie obejrze go z bliska, tylko pewnie dluga kolejka będzie do niego
- Leo
- szorujący kolanami
- Posty: 1815
- Rejestracja: 27.09.2011, 16:15
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Warszawa
Re: XCut - BMW X Challenge mirkoslawskiego
No niech Wam będzie, że jest ładny
A tak poważnie Mireczku - niezłe cacko Dasz pomacać?
A tak poważnie Mireczku - niezłe cacko Dasz pomacać?
Serwus... Jestem nerwus :D
http://www.onetemuwinne.wordpress.com
Był Trampek 600 i KTM LC4 640 ADV, jest Afryka RD07a
http://www.onetemuwinne.wordpress.com
Był Trampek 600 i KTM LC4 640 ADV, jest Afryka RD07a
-
- młody podróżnik
- Posty: 2269
- Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kielce
Re: XCut - BMW X Challenge mirkoslawskiego
Dziękuję Wam za dobre słowo - jak oznaczają one "bezawaryjną, pełną banana na gębie jazdę" to murowane 300 k km mam do zrobienia
Na zlocie pierwsza moja, się chyba to "chrzcielna flaszka" nazywa?
Leo - a co będziesz macać
Bathory - różnica względem XT jest ogromna, niższa waga, większa moc, lepsze zawiasy, podobne interwały serwisowe...myśl
Romario - Ty też chcesz macać??? Z Leo?
Na zlocie pierwsza moja, się chyba to "chrzcielna flaszka" nazywa?
Leo - a co będziesz macać
Bathory - różnica względem XT jest ogromna, niższa waga, większa moc, lepsze zawiasy, podobne interwały serwisowe...myśl
Romario - Ty też chcesz macać??? Z Leo?
- Bugi
- swobodny rider
- Posty: 3271
- Rejestracja: 27.06.2009, 09:23
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Kraków
Re: XCut - BMW X Challenge mirkoslawskiego
Leo pisze:No niech Wam będzie, że jest ładny
A tak poważnie Mireczku - niezłe cacko Dasz pomacać?
Tez to mialem napisac...uprzedzilas mnie Basiu
Na zlocie przemalujemy Ci na pomaranczowy
A powaznie oby wam sie ukladalo...
Pozdrawiam
Bugi
jak cos działa, nie ruszaj bo spier...
był.. Pomarańczowy dzik :)
http://www.youtube.com/user/bugi275
Bugi
jak cos działa, nie ruszaj bo spier...
był.. Pomarańczowy dzik :)
http://www.youtube.com/user/bugi275
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2687
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: XCut - BMW X Challenge mirkoslawskiego
Ja się aż tak nie znam, ale ładny . Gratulacje
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
-
- młody podróżnik
- Posty: 2269
- Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kielce
- bathory
- łamacz szprych
- Posty: 635
- Rejestracja: 20.12.2011, 15:48
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: XCut - BMW X Challenge mirkoslawskiego
Dokładnie, wszystko to czego mi potrzebamirkoslawski pisze: Bathory - różnica względem XT jest ogromna, niższa waga, większa moc, lepsze zawiasy, podobne interwały serwisowe...myśl
Będę śledził ten wątek, mam nadzieje, że będziesz tu wrzucał swoje odczucia po dłuższym użytkowaniu
Re: XCut - BMW X Challenge mirkoslawskiego
Ładny ...taki dakarowy -cacuńko normalnie .
Zdradźcie Pany receptę na mieszanie w głowie żonom, że pozwalają na takie częste zmiany rumaków .Co tak działa? Niebanalna wręcz uroda czy wdzięk osobisty ?
Niech się dobrze sprawuje i nie ma uczulenia na błoto.
Zdradźcie Pany receptę na mieszanie w głowie żonom, że pozwalają na takie częste zmiany rumaków .Co tak działa? Niebanalna wręcz uroda czy wdzięk osobisty ?
Niech się dobrze sprawuje i nie ma uczulenia na błoto.
- falco
- oktany w żyłach
- Posty: 5544
- Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: K-J
Re: XCut - BMW X Challenge mirkoslawskiego
mirkoslawski - słyszałem, że kupiłeś motocykl, pokażesz...?
- Leo
- szorujący kolanami
- Posty: 1815
- Rejestracja: 27.09.2011, 16:15
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Warszawa
Re: XCut - BMW X Challenge mirkoslawskiego
A co będę mogła?mirkoslawski pisze:Leo - a co będziesz macać
Serwus... Jestem nerwus :D
http://www.onetemuwinne.wordpress.com
Był Trampek 600 i KTM LC4 640 ADV, jest Afryka RD07a
http://www.onetemuwinne.wordpress.com
Był Trampek 600 i KTM LC4 640 ADV, jest Afryka RD07a
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości