Jak wyregulować gaźniki w 600V

Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.
Awatar użytkownika
Piszczałka
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 328
Rejestracja: 04.08.2008, 23:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Ryszki /koło Grójca

Jak wyregulować gaźniki w 600V

Post autor: Piszczałka »

Witam ponownie, mój trampek przy szybkim dodaniu gazu dymi na czarno, jak i świeca jest okopcona, a to oznacza że jest zbyt bogata mieszanka.
I tu jest pytanie czy ktoś sam regulował gaźniki? Jeśli tak to jak wygląda ta procedura?
Pozdrawiam!!!!
WFM M06 S34 - 1964r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
Awatar użytkownika
orzeł
romeciarz
romeciarz
Posty: 20
Rejestracja: 13.06.2008, 01:23

Re: Jak wyregulować gaźniki w 600V

Post autor: orzeł »

witaj, poszukaj sobie na starym forum tam jest napisane jak to zrobic. napewno musisz posiadac wakuometr a jezeli posiadasz to powinienes sobie poradzic
Lanstralp
Awatar użytkownika
Piszczałka
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 328
Rejestracja: 04.08.2008, 23:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Ryszki /koło Grójca

Re: Jak wyregulować gaźniki w 600V

Post autor: Piszczałka »

Synchro jest dobre tylko trzeba skład mieszanki poprawić, bo dymi a obroty ładnie trzyma 1000obr/min.
dzięki za info poszperam co i jak
WFM M06 S34 - 1964r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
petrosbike
romeciarz
romeciarz
Posty: 24
Rejestracja: 22.06.2008, 22:00

Re: Jak wyregulować gaźniki w 600V

Post autor: petrosbike »

Piszczałka pisze:Synchro jest dobre tylko trzeba skład mieszanki poprawić, bo dymi a obroty ładnie trzyma 1000obr/min
Zastanawia mnie dlaczego masz obroty tylko około 1000 ? powinno stac ok 1300 +- 100
Awatar użytkownika
Piszczałka
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 328
Rejestracja: 04.08.2008, 23:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Ryszki /koło Grójca

Re: Jak wyregulować gaźniki w 600V

Post autor: Piszczałka »

Bo tak ustawiłem sobie przepustnice( prędkość biegu jałowego) :smile: , a im mniejsze obroty trzyma to znaczy że są ok. ustawione gaźniki.
A i ja z angielskim jestem raczej na bakier więc mam pytanie czy za skład mieszanki odpowiada śruba w instrukcji opisana jako '' Pilot screw''?
WFM M06 S34 - 1964r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
B3stia
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1142
Rejestracja: 01.06.2008, 23:11
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Leszno

Re: Jak wyregulować gaźniki w 600V

Post autor: B3stia »

dokładnie tak
jesli masz w rękachc Haynesa to sprawdzisz ile obrotów wykrecasz :wink:
Marek
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 251
Rejestracja: 18.07.2008, 21:34
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Lublin

Re: Jak wyregulować gaźniki w 600V

Post autor: Marek »

petrosbike pisze:
Piszczałka pisze:Synchro jest dobre tylko trzeba skład mieszanki poprawić, bo dymi a obroty ładnie trzyma 1000obr/min
Zastanawia mnie dlaczego masz obroty tylko około 1000 ? powinno stac ok 1300 +- 100
Obroty biegu jałowego powinny być takie jak w instrukcji obsługi. Ma to związek z wydajnością pompy oleju, która przy niższych obrotach silnika (pomimo że są równe) nie zapewnia prawidłowego smarowania silnika i pozostałych podzespołów.
Awatar użytkownika
Piszczałka
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 328
Rejestracja: 04.08.2008, 23:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Ryszki /koło Grójca

Re: Jak wyregulować gaźniki w 600V

Post autor: Piszczałka »

Ok to podkręce mu na te 1200obr/min.
A regulacjie znalazłem 2,5 obr. dla mego rocznika :smile:
WFM M06 S34 - 1964r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
krzeszu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 08.08.2009, 20:28
Lokalizacja: Poznań

Re: Jak wyregulować gaźniki w 600V

Post autor: krzeszu »

Sory że takiego starocia odkopuję...
Mój trampek po nagrzaniu (i zdjęciu ssania) ma 1000 obrotów /min - jak się reguluje obroty biegu jałowego? Gdzie jest ta tajemnicza śrubka?
Awatar użytkownika
Piszczałka
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 328
Rejestracja: 04.08.2008, 23:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Ryszki /koło Grójca

Re: Jak wyregulować gaźniki w 600V

Post autor: Piszczałka »

Bieg jałowy regulujesz jedną śrubą, znajduje się po lewej stronie tu na zdjęciu widać ją wyraźnie

Obrazek
WFM M06 S34 - 1964r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
Awatar użytkownika
gwardia
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2858
Rejestracja: 01.11.2010, 17:24
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: Murowana Goślina

Re: Jak wyregulować gaźniki w 600V

Post autor: gwardia »

Piszczałka pisze:Ok to podkręce mu na te 1200obr/min.
A regulacjie znalazłem 2,5 obr. dla mego rocznika :smile:
Nie mam Haynesa. Podrzuci ktoś ile powinna być wykręcona śruba regulacji składu mieszanki w gaźniku dla XL600V, rocznika 1988? I jeśli bardziej wykręcam to mieszanka jest bogatsza?
"Jutro zawsze będzie jutro więc jutro jutra już nie będzie"
Awatar użytkownika
Piszczałka
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 328
Rejestracja: 04.08.2008, 23:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Ryszki /koło Grójca

Re: Jak wyregulować gaźniki w 600V

Post autor: Piszczałka »

W roczniku 88 tez chyba będzie 2,5 obrotu.
A osobiście po testach miałem ustawione na 1 obrót i tak 3/4 wtedy świece miały właściwy kolor a i spalanie sporo spadło.
WFM M06 S34 - 1964r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
Awatar użytkownika
gwardia
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2858
Rejestracja: 01.11.2010, 17:24
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: Murowana Goślina

Re: Jak wyregulować gaźniki w 600V

Post autor: gwardia »

Nie będę zakładał nowego tematu, może tu mi ktoś odpowie. Kupiłem używany gaźnik, tylko dla membran i w czasie przekładania zauważyłem, że sprężyny te co pchają membrany w moim starym gaźniku były dużo, tak ze 2 razy krótsze od tych które były w tym kupionym gaźniku. Wie ktoś może dlaczego? Przełożyłem w sumie membrany i sprężyny do mojego gaźnika.
"Jutro zawsze będzie jutro więc jutro jutra już nie będzie"
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Jak wyregulować gaźniki w 600V

Post autor: Jaro-Ino »

Może kiedyś nie stawiali tak bardzo na ekologie :tongue: Dłuższe spręzyny powodują, że do wzbogacenia mieszanki potrzeba większego podciśnienia. Może teraz będzie oszczędniejszy :smile:
Awatar użytkownika
gwardia
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2858
Rejestracja: 01.11.2010, 17:24
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: Murowana Goślina

Re: Jak wyregulować gaźniki w 600V

Post autor: gwardia »

Dzieki Jaro zza informację, mam pytanko, wykręcanie śrubki (do regulacji mieszanki) powoduje jej zubożanie?
"Jutro zawsze będzie jutro więc jutro jutra już nie będzie"
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Jak wyregulować gaźniki w 600V

Post autor: Jaro-Ino »

Wykręcanie (przeciwnie do ruchu wsk, zegara) powoduje wzbogacanie, wkręcanie (zgodnie z ruchem....) powoduje zubożanie.
s3R
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 220
Rejestracja: 16.04.2009, 15:13
Lokalizacja: Porąbka

Re: Jak wyregulować gaźniki w 600V

Post autor: s3R »

Po godzinie walki wczoraj z ustawianiem składu mieszanki na wolnych obrotach się poddałem i wróciłem do ustawień początkowych.
Nie mogę znaleźć lepszego ustawienia niż około 2.5 w przednim i 2 w tylnym.
Niby wszystko jest ok ale trochę moim zdaniem za wolno schodzi z obrotów.
Przy zubożeniu schodzi jeszcze wolniej a wzbogaceniu strzela zdecydowanie mocniej...
Może tak ma być ?
Ech...
Awatar użytkownika
gwardia
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2858
Rejestracja: 01.11.2010, 17:24
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: Murowana Goślina

Re: Jak wyregulować gaźniki w 600V

Post autor: gwardia »

Ja na razie mam ustawione po 2 obroty, zaczęło się od tego, że po czyszczeniu gaźnika (zapchana dysza) zaczął mi strzelać z rury. Podczas czyszczenia zauważyłem, że mam popękane membrany, myślałem, że po wymianie membran będzie OK, ale nie było. Więc zacząłem "kręcić". okazało się o zgrozo, że śrubki regulacyjne miałem wykręcone po 3,5 obrotu! W tej chwili mam wykręcone na ok 2 obroty i chyba przestał strzelać, po świecach widać, że chyba za bogatą mieszankę, poobserwuję i może trochę jeszcze wkręcę (zubożę).
"Jutro zawsze będzie jutro więc jutro jutra już nie będzie"
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Jak wyregulować gaźniki w 600V

Post autor: Jaro-Ino »

Ech, tak to jest jak człowiek nie ufa sobie jak powinien :grin: Odwołuje, miałem racje :tongue: I mie tu prosze więcej w głowie nie mieszać, bo mówie dobrze, a potem mi mętlik w głowie robią :D
Ostatnio zmieniony 18.08.2011, 12:15 przez Jaro-Ino, łącznie zmieniany 1 raz.
s3R
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 220
Rejestracja: 16.04.2009, 15:13
Lokalizacja: Porąbka

Re: Jak wyregulować gaźniki w 600V

Post autor: s3R »

Jesteś Jaro pewien że tak właśnie jest ? Generalnie to jeszcze jest tak że trzeba przekręcić i chwilę poczekać na reakcję.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości