serce XL700 w ramie XL 600
- dragon200183
- romeciarz
- Posty: 21
- Rejestracja: 11.03.2009, 10:07
- Lokalizacja: Warszawa
serce XL700 w ramie XL 600
Witam!
Jak w temacie... mam zamiar zamontować w moim transalpie xl600 silnik z xl700 z 2009 roku...
mam pytanie ... czy ktoś bawił się w coś takiego? - jeżeli tak to może mógłby coś podpowiedzieć...
chciałbym też prosić o informację od któregoś z kolegów którzy mają xl700:
czy jest jakiś czujnik na dolocie powietrza ? (myślę o airbox-ie )
gdzie jest zamontowany czujnik od prędkości? (dobrze myślę że na zębatce)
tyle tytułem wstępu (mogę też dodać że mój projekt jest dość mocno zaawansowany .... kupiłem już silnik )
pozdrawiam
Jak w temacie... mam zamiar zamontować w moim transalpie xl600 silnik z xl700 z 2009 roku...
mam pytanie ... czy ktoś bawił się w coś takiego? - jeżeli tak to może mógłby coś podpowiedzieć...
chciałbym też prosić o informację od któregoś z kolegów którzy mają xl700:
czy jest jakiś czujnik na dolocie powietrza ? (myślę o airbox-ie )
gdzie jest zamontowany czujnik od prędkości? (dobrze myślę że na zębatce)
tyle tytułem wstępu (mogę też dodać że mój projekt jest dość mocno zaawansowany .... kupiłem już silnik )
pozdrawiam
- Wolo
- swobodny rider
- Posty: 3484
- Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Poznań
Re: serce XL700 w ramie XL 600
Tu było kilka opinii odnośnie silnika 700 w Trampku 650, może coś z tego Ci się przyda
viewtopic.php?f=30&t=3197
viewtopic.php?f=30&t=3197
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
-
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 270
- Rejestracja: 22.03.2009, 20:39
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: gostynin
Re: serce XL700 w ramie XL 600
to nie będzie prosta sprawa ......ale trzymam kciuki za projekt ....
- dragon200183
- romeciarz
- Posty: 21
- Rejestracja: 11.03.2009, 10:07
- Lokalizacja: Warszawa
Re: serce XL700 w ramie XL 600
myślę że nie powinno być zbyt dużo kłopotów, dostałem cały komplet części do silnika....
a jeżeli chodzi o to czy się zmieści.....myślę że tak....powinny mi zostać tylko głupoty..... takie jak miejsce na mocowanie cewek i tak dalej.....
pozdrawiam
a jeżeli chodzi o to czy się zmieści.....myślę że tak....powinny mi zostać tylko głupoty..... takie jak miejsce na mocowanie cewek i tak dalej.....
pozdrawiam
- kamikazemario
- czyściciel nagaru
- Posty: 609
- Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
- Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Re: serce XL700 w ramie XL 600
Czekamy na fotki
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
- dragon200183
- romeciarz
- Posty: 21
- Rejestracja: 11.03.2009, 10:07
- Lokalizacja: Warszawa
Re: serce XL700 w ramie XL 600
fotki jak najbardziej będą... tylko plan prac obejmuje w zasadzie całą zimę także trochę to potrwa.....
cała zima dlatego że najpierw będzie montaż wstępny i odpalenie z nowym silnikiem.... później rozbiórka piaskowanie ramy i innych elementów.....
na to farba proszkowa.....
no i montaż właściwy po malowaniu i naprawie plastików...
tak więc będę miał co robić... i musi to potrwać....
może ktoś mi powie czy w ostatnich 650 też już była pompa paliwa tak jak w 700 czy nie?
start prac przewiduję na przyszły tydzień
pozdrawiam
cała zima dlatego że najpierw będzie montaż wstępny i odpalenie z nowym silnikiem.... później rozbiórka piaskowanie ramy i innych elementów.....
na to farba proszkowa.....
no i montaż właściwy po malowaniu i naprawie plastików...
tak więc będę miał co robić... i musi to potrwać....
może ktoś mi powie czy w ostatnich 650 też już była pompa paliwa tak jak w 700 czy nie?
start prac przewiduję na przyszły tydzień
pozdrawiam
- tropas
- dwusuwowy rider
- Posty: 192
- Rejestracja: 25.01.2009, 12:28
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: serce XL700 w ramie XL 600
Ja mam ostatni rocznik 650 i raczej nie ma tam czegoś takiego.dragon200183 pisze: może ktoś mi powie czy w ostatnich 650 też już była pompa paliwa tak jak w 700 czy nie?
- dragon200183
- romeciarz
- Posty: 21
- Rejestracja: 11.03.2009, 10:07
- Lokalizacja: Warszawa
Re: serce XL700 w ramie XL 600
Witam!
może trochę długo to trwało ale wreszcie odpaliłem silnik.... siedzi już pięknie w ramie .... teraz została kosmetyka poskładać dorobić kilka wsporników i rozpocząć sezon
http://www.youtube.com/watch?v=FSQ4utmFA90
może trochę długo to trwało ale wreszcie odpaliłem silnik.... siedzi już pięknie w ramie .... teraz została kosmetyka poskładać dorobić kilka wsporników i rozpocząć sezon
http://www.youtube.com/watch?v=FSQ4utmFA90
- ostry
- oktany w żyłach
- Posty: 3967
- Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik
- Kontakt:
Re: serce XL700 w ramie XL 600
Brawo!
W wolnej chwili opisz jak szły prace i jak dużo trzeba było poczynić kombinacji .
Ależ to będzie siła .
Oczywiście czekamy też na filmiki z jazdy .
W wolnej chwili opisz jak szły prace i jak dużo trzeba było poczynić kombinacji .
Ależ to będzie siła .
Oczywiście czekamy też na filmiki z jazdy .
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
- CUinHell
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 426
- Rejestracja: 01.09.2009, 22:04
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa- Wesoła
Re: serce XL700 w ramie XL 600
Opisz dla potomnych co i jak. Coś wydaje mi się, że ten rok będzie rokiem transplantacji serc w TA
PS
zajebiście wskazywał na filmie wskaźnik paliwa, niezły gadżet
PS
zajebiście wskazywał na filmie wskaźnik paliwa, niezły gadżet
Teraz Africa Twin RD04 HRC, KTM 990 Adventure
- szparag
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 479
- Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: serce XL700 w ramie XL 600
No to widzę, że ja poszedłem, na łatwiznę . napisz jak z wodą, wydechami, oraz wiązką. Pakowałeś cały wtrysk z wiązką ?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- kko
- łamacz szprych
- Posty: 640
- Rejestracja: 03.05.2010, 10:46
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: serce XL700 w ramie XL 600
Czyli, że silnik nie pasował na oryginalne wsporniki ? Ciekawe czy po takiej przeróbce przejdzie normalnie przegląd ?
"Nie trzeba być cynikiem, wystarczy, że rozumie się ludzi" - T.P.
XL 1000V SD02
XL 1000V SD02
-
- przycierający rafki
- Posty: 1224
- Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: POLICHNO
Re: serce XL700 w ramie XL 600
Jak znam życie to miły Pan diagnosta nawet nie zauważy zmianykko pisze:Czyli, że silnik nie pasował na oryginalne wsporniki ? Ciekawe czy po takiej przeróbce przejdzie normalnie przegląd ?
O k...a moje moto nie ma przeglądu Kko dzięki za przypomniernie
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2517
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: serce XL700 w ramie XL 600
Za pozwoleniem wątkotwórcy wklejam zdjęcia tegoż trampka.
Problemem przy montażu silnika była tylna oś mocująca ramę, silnik i wahacz. Pomogło wybicie tulei z silnika, dotoczenie nowej i wciśnięcie jej w karter silnika. Niestety niemożliwe było zamontowanie oryginalnego airbox-u z 700-ki, model na zdjęciach ma zaadoptowany airbox od xl600. W tymże airbox-ie umieszczono czujnik temperatury powietrza. Silnik ma kompletną elektrykę(wymagała przedłużenia niektórych przewodów) od nowszego trampka. Inaczej umiejscowiono cewki zapłonowe. Jak widać na zdjęciach także przednie zawieszenie wraz z 19" kołem od nowego trampka. W zbiornik od starego trampka wspawano z innej hondy element mocowania pompy paliwa. Pompa pozostała oryginalna. Niestety nie wiem jak w tej chwili właściciel odczytuje poziom paliwa. W tej chwili projekt jest nieukończony( Janek jest zapracowany człowiekiem),choć transalp jeździ poza granice naszego kraju na wycieczki. Zamontowany jest licznik rowerowy i w przyszłości będzie zamontowany czujnik prędkości od xl700 co pozwoli podłączyć także ABS.
Problemem przy montażu silnika była tylna oś mocująca ramę, silnik i wahacz. Pomogło wybicie tulei z silnika, dotoczenie nowej i wciśnięcie jej w karter silnika. Niestety niemożliwe było zamontowanie oryginalnego airbox-u z 700-ki, model na zdjęciach ma zaadoptowany airbox od xl600. W tymże airbox-ie umieszczono czujnik temperatury powietrza. Silnik ma kompletną elektrykę(wymagała przedłużenia niektórych przewodów) od nowszego trampka. Inaczej umiejscowiono cewki zapłonowe. Jak widać na zdjęciach także przednie zawieszenie wraz z 19" kołem od nowego trampka. W zbiornik od starego trampka wspawano z innej hondy element mocowania pompy paliwa. Pompa pozostała oryginalna. Niestety nie wiem jak w tej chwili właściciel odczytuje poziom paliwa. W tej chwili projekt jest nieukończony( Janek jest zapracowany człowiekiem),choć transalp jeździ poza granice naszego kraju na wycieczki. Zamontowany jest licznik rowerowy i w przyszłości będzie zamontowany czujnik prędkości od xl700 co pozwoli podłączyć także ABS.
Dominator.
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2689
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: serce XL700 w ramie XL 600
Gratulacje za niezły zakres prac, to teraz już koniecznie fajnie było by wrzucić tu jakieś fotki dla "potomnych" , bo to ważne A już z tym ABS-em to w ogóle kosmos.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
- dragon200183
- romeciarz
- Posty: 21
- Rejestracja: 11.03.2009, 10:07
- Lokalizacja: Warszawa
Re: serce XL700 w ramie XL 600
Witam!
Dawno nie zaglądałem na forum. Ostatnio kolega "Artek" uświadomił mi, że kilka osób interesuje się takim projektem. Także postanowiłem, że w najbliższym czasie zrobię kilka fotek i pokażę co trzeba było poprzerabiać żeby 600 mogła żyć z silnikiem 700
pozdrawiam
Dawno nie zaglądałem na forum. Ostatnio kolega "Artek" uświadomił mi, że kilka osób interesuje się takim projektem. Także postanowiłem, że w najbliższym czasie zrobię kilka fotek i pokażę co trzeba było poprzerabiać żeby 600 mogła żyć z silnikiem 700
pozdrawiam
- dragon200183
- romeciarz
- Posty: 21
- Rejestracja: 11.03.2009, 10:07
- Lokalizacja: Warszawa
Re: serce XL700 w ramie XL 600
Chcę tylko wtrącić, że nie do końca się zrozumieliśmy z kolegą "Artkiem"...
Odnoszę się do zdania które zamieścił "Zamontowany jest licznik rowerowy i w przyszłości będzie zamontowany czujnik prędkości od xl700 co pozwoli podłączyć także ABS.".
Wyjaśnię w kilku zdaniach : Licznik rowerowy mam wszystko się zgadza i uważam, że jest to bardzo dobre i szybkie rozwiązanie w razie problemów...
Co do czujnika to owszem będzie zamontowany przy tylnym kole i podłączony do zegarów tak jak jest to robione w transalpach 700[bez abs] efektem tego będziemy mieli odczyt prędkości na zegarach jak w każdej 700.
Jeżeli chodzi o ABS to mówiłem tylko że części które ja otrzymałem razem z silnikiem pochodziły z motocykla z ABS-em. W efekcie jest tak, że jeżdżę z licznikiem rowerowym ponieważ nie dostałem modułu ABS.
Tutaj chciałbym wyjaśnić, że w wersji trampka z ABS czujnik prędkości przedni i tylni są podłączone bezpośrednio do modułu ABS i dopiero z modułu ABS wychodzi sygnał prędkości do zegarów, do ecu silnika itd.
Natomiast wersja bez ABS ma jeden czujnik prędkości przy tylnim kole i jest on podłączony bezpośresnio do zegarów i dopiero z zegarów wychodzi sygnał prędkości do ecu silnika.
Tylko tyle chciałem wyjaśnić. [żadnego ABS nie będzie można podłączyć... bo nie mam takiego zamiaru ]
pozdrawiam
Odnoszę się do zdania które zamieścił "Zamontowany jest licznik rowerowy i w przyszłości będzie zamontowany czujnik prędkości od xl700 co pozwoli podłączyć także ABS.".
Wyjaśnię w kilku zdaniach : Licznik rowerowy mam wszystko się zgadza i uważam, że jest to bardzo dobre i szybkie rozwiązanie w razie problemów...
Co do czujnika to owszem będzie zamontowany przy tylnym kole i podłączony do zegarów tak jak jest to robione w transalpach 700[bez abs] efektem tego będziemy mieli odczyt prędkości na zegarach jak w każdej 700.
Jeżeli chodzi o ABS to mówiłem tylko że części które ja otrzymałem razem z silnikiem pochodziły z motocykla z ABS-em. W efekcie jest tak, że jeżdżę z licznikiem rowerowym ponieważ nie dostałem modułu ABS.
Tutaj chciałbym wyjaśnić, że w wersji trampka z ABS czujnik prędkości przedni i tylni są podłączone bezpośrednio do modułu ABS i dopiero z modułu ABS wychodzi sygnał prędkości do zegarów, do ecu silnika itd.
Natomiast wersja bez ABS ma jeden czujnik prędkości przy tylnim kole i jest on podłączony bezpośresnio do zegarów i dopiero z zegarów wychodzi sygnał prędkości do ecu silnika.
Tylko tyle chciałem wyjaśnić. [żadnego ABS nie będzie można podłączyć... bo nie mam takiego zamiaru ]
pozdrawiam
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2517
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: serce XL700 w ramie XL 600
Makaron wstawia 700-kę do ramy z afryki. Uparł się, aby wstawić oryginalny airbox i ciachnął ramę koło główki...
http://www.travelbike.it/forum/showthre ... 534&page=4
http://www.travelbike.it/forum/showthre ... 534&page=4
Dominator.
- szczepan
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 209
- Rejestracja: 27.03.2012, 09:20
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Osielec
Re: serce XL700 w ramie XL 600
Napisz jak to było było po kolei robione bo temat ciekawy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości