Kilka pytań o xl700
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2513
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Kilka pytań o xl700
Bez jakich elektrycznych elementów wyposażenia motocykla silnik będzie pracował?
ABS, licznik etc. Posiadaczy w.w. egzemplarza proszę o odłączenie podczas zimowego serwisu jak najwięcej urządzeń i sprawdzenie. Pozostawione elementy np. airbox( jakiś czujnik tam jest chyba) proszę opisać i ew. zrobić kilka zdjęć.
Powyższy temat jest mi potrzebny do wynalazku ( nie będzie to motopompa).
ABS, licznik etc. Posiadaczy w.w. egzemplarza proszę o odłączenie podczas zimowego serwisu jak najwięcej urządzeń i sprawdzenie. Pozostawione elementy np. airbox( jakiś czujnik tam jest chyba) proszę opisać i ew. zrobić kilka zdjęć.
Powyższy temat jest mi potrzebny do wynalazku ( nie będzie to motopompa).
Dominator.
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Kilka pytań o xl700
Ciekawy temat. Poznałem człowieka który wstawił silnik z 700 do trampka z 88 roku. Z tego co mówił to nie było to ani zbyt łatwe ani bardzo trudne.
Żeby nie było OT - mówił że w TA 700 jest czujnik prędkości w tylnym kole który podaje sygnał do kompa. On jeździł bez tego (znaczy wtedy szukał koła tył od 700) i jedyne co to ponoć komputer nie optymalizuje czegoś tam zależnie od prędkości
Krótko mówiąc - bez sygnału prędkościomierza będzie żył.
Pozdrawiam
zimny
Żeby nie było OT - mówił że w TA 700 jest czujnik prędkości w tylnym kole który podaje sygnał do kompa. On jeździł bez tego (znaczy wtedy szukał koła tył od 700) i jedyne co to ponoć komputer nie optymalizuje czegoś tam zależnie od prędkości
Krótko mówiąc - bez sygnału prędkościomierza będzie żył.
Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2513
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Kilka pytań o xl700
Więc szukamy takich ludzi. Na innych forach nie widziałem takich zmot. Na FAT była próba ale się pożarem skończyła. Wiem już na pewno, że można silnik odpalić bez HISS-a.
Dominator.
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Kilka pytań o xl700
Jakby mi ktoś sprezentował silnik od 700 z chęcią podjąłbym się zainstalowania go w moim Trampku Choć dużo łatwiej byłoby przeszczepić serce z 650 (jeśli byłaby taka potrzeba...)
Tamten człowiek kupił ponoć silnik z całym osprzętem potrzebnym do odpalenia - moduł, komp, wtryski etc. W zasadzie pół motocykla miał w częściach od Włocha za 800 euro, tak mu się trafiło. Więcej nic nie wiem poza tym że ta zmota dobrze mu się sprawowała.
A z ciekawości - co montujesz?
Tamten człowiek kupił ponoć silnik z całym osprzętem potrzebnym do odpalenia - moduł, komp, wtryski etc. W zasadzie pół motocykla miał w częściach od Włocha za 800 euro, tak mu się trafiło. Więcej nic nie wiem poza tym że ta zmota dobrze mu się sprawowała.
A z ciekawości - co montujesz?
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- jakmor
- czyściciel nagaru
- Posty: 524
- Rejestracja: 20.03.2011, 10:52
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Mysłowice
- Kontakt:
Re: Kilka pytań o xl700
Podłączę się bo temat mega ciekawy...
Odważni może nie żyją wiecznie, ale ostrożni nie żyją wcale ...
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2513
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Kilka pytań o xl700
Zimny- ciekawość to 1 stopień do piekła
Czujnik przy tylnym kole potrzebny na pewno do odczytu prędkości przez komputer i dalej sygnał do licznika... Ja nie potrzebuję licznika z 700-ki.
Pytanie pozostaje co po odłączeniu ABS-u, mianowicie czy silnik nie przechodzi w jakiś tryb awaryjny.
Zapewne potrzebna jest pompka paliwa-pytanie czy z innych motocykli pasuje tak jak w przypadku afrykańskiej(ma kilka zamienników np. od Yamahay). Deauville 700 na pewno ma taką samą. Pompka chyba jest w zbiorniku paliwa jak mniemam...
Haynes-a do 700-ki będę miał dopiero w marcu.
Czujnik przy tylnym kole potrzebny na pewno do odczytu prędkości przez komputer i dalej sygnał do licznika... Ja nie potrzebuję licznika z 700-ki.
Pytanie pozostaje co po odłączeniu ABS-u, mianowicie czy silnik nie przechodzi w jakiś tryb awaryjny.
Zapewne potrzebna jest pompka paliwa-pytanie czy z innych motocykli pasuje tak jak w przypadku afrykańskiej(ma kilka zamienników np. od Yamahay). Deauville 700 na pewno ma taką samą. Pompka chyba jest w zbiorniku paliwa jak mniemam...
Haynes-a do 700-ki będę miał dopiero w marcu.
Dominator.
-
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 268
- Rejestracja: 23.01.2012, 21:19
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Poznań
Re: Kilka pytań o xl700
Pompa paliwa w zbiorniku .Czujnik abs po odłączeniu nie ma wpływu na silnik , moto hamuje jak zwykłe bez abs.
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2513
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Kilka pytań o xl700
Temat pewnie przyda się na przyszłość jako pomoc przy przeszczepie silnika.jakmor pisze:Podłączę się bo temat mega ciekawy...
Dominator.
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2513
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Kilka pytań o xl700
Poprosiłem o pomoc kolegę ferolo z FAT. Próbował silnik z trampka wstawić do afry. Co prawda skończyło się wtedy tragicznie(spalony motocykl i garaż), oto jego odpowiedź:
Sprawa u mnie wyglądała tak że udało mi się kupić w dobrych pieniążkach silnik wtryski i instalację wraz z modułem cewkami oraz pompą paliwa afrykańska i trampkowa nie podejdzie mają inny sposób poboru napięcia więc pozostaje jedynie poszukanie pompy zalewowej jak oryginał i wmontować ją w bak albo kupić jakaś na wzór afrykańskiej ale podającej paliwo po napięciu 12 v no i o odpowiedniej wydajności.
Kolejną sprawa było odpalenie silnika jeśli ktoś ci wmówi że odpalisz silnik z modułem od trampka bez pestki hissa to nie prawda razem ze znajomym kminiliśmy temat przez 4 m-c aż w końcu daliśmy sobie spokój myślałem że już nic z tego nie będzie jednak kolega z forum at ze Złocieńca zaproponował mi swoją pomoc, trwało to długo bo nie mógł dorobić pestki oryginalnej pod moduł z tego co wiem to nawet kontaktował się z japońcami w tej sprawie i koniec końców dorobił pestkę.
Po dorobieniu pestki musiałem kupić czytnik hiss oraz nowy przełącznik do odpalania bo za cholerę na afrykowym nie chciał gadać brakowała z tego co pamiętam jakiegoś przewodu.
Po odpaleniu na strzykawce zagadał dość fajnie ale aby dobrze chodził musiałem podłączyć pompę zanurzeniowa no resztę chyba znasz że mi się zajarał przez to garaż.
W sumie to chyba było tyle a właśnie zapomniałbym po odpaleniu zauważyłem że mieszanka jest za bogata bo część paliwa spalała się w wydechu przez to zajął mi się garaż poniekąd więc trzeba z tym uważać no i do tego musisz dołożyć sondę lambda oraz przepływ-kę aby to chodziło z sondą nie miałem problemu bo kupiłem na alledrogo wywierciłem dziurę w kolektorze wspawaliśmy nakrętkę i sonda była na miejscu wiem że są emulatory i sonda nie jest potrzebna ale się w to nie bawiłem przepływ ki nie zdążyłem zamontować w air boxa bo się spaliło.
No i to chyba było tyle dodam że silnik odpalany był bez licznika bo nie był potrzebny i tak wszystko szło po module więc działało i nie był mi potrzebny.
Sprawa u mnie wyglądała tak że udało mi się kupić w dobrych pieniążkach silnik wtryski i instalację wraz z modułem cewkami oraz pompą paliwa afrykańska i trampkowa nie podejdzie mają inny sposób poboru napięcia więc pozostaje jedynie poszukanie pompy zalewowej jak oryginał i wmontować ją w bak albo kupić jakaś na wzór afrykańskiej ale podającej paliwo po napięciu 12 v no i o odpowiedniej wydajności.
Kolejną sprawa było odpalenie silnika jeśli ktoś ci wmówi że odpalisz silnik z modułem od trampka bez pestki hissa to nie prawda razem ze znajomym kminiliśmy temat przez 4 m-c aż w końcu daliśmy sobie spokój myślałem że już nic z tego nie będzie jednak kolega z forum at ze Złocieńca zaproponował mi swoją pomoc, trwało to długo bo nie mógł dorobić pestki oryginalnej pod moduł z tego co wiem to nawet kontaktował się z japońcami w tej sprawie i koniec końców dorobił pestkę.
Po dorobieniu pestki musiałem kupić czytnik hiss oraz nowy przełącznik do odpalania bo za cholerę na afrykowym nie chciał gadać brakowała z tego co pamiętam jakiegoś przewodu.
Po odpaleniu na strzykawce zagadał dość fajnie ale aby dobrze chodził musiałem podłączyć pompę zanurzeniowa no resztę chyba znasz że mi się zajarał przez to garaż.
W sumie to chyba było tyle a właśnie zapomniałbym po odpaleniu zauważyłem że mieszanka jest za bogata bo część paliwa spalała się w wydechu przez to zajął mi się garaż poniekąd więc trzeba z tym uważać no i do tego musisz dołożyć sondę lambda oraz przepływ-kę aby to chodziło z sondą nie miałem problemu bo kupiłem na alledrogo wywierciłem dziurę w kolektorze wspawaliśmy nakrętkę i sonda była na miejscu wiem że są emulatory i sonda nie jest potrzebna ale się w to nie bawiłem przepływ ki nie zdążyłem zamontować w air boxa bo się spaliło.
No i to chyba było tyle dodam że silnik odpalany był bez licznika bo nie był potrzebny i tak wszystko szło po module więc działało i nie był mi potrzebny.
Dominator.
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2513
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Kilka pytań o xl700
W airbox jest czujnik temperatury.
Ciekawa sprawa bo deauville ma też silnik 700ccm a tam moc jest większa i zastanawiam się jak to osiągnęli... Wtrysk czy może inna mapa wtryskowa.
Napisałem na afrykańskim forum do PawelZDR pw nt. komputera ale ostatnio był na forum w lipcu 2014. Paweł jest ze Złocieńca-może kto zna?
Ciekawa sprawa bo deauville ma też silnik 700ccm a tam moc jest większa i zastanawiam się jak to osiągnęli... Wtrysk czy może inna mapa wtryskowa.
Napisałem na afrykańskim forum do PawelZDR pw nt. komputera ale ostatnio był na forum w lipcu 2014. Paweł jest ze Złocieńca-może kto zna?
Dominator.
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2513
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Kilka pytań o xl700
EDIT:
Transalp700- deauville700 porównanie numerów fiszek katalogowych:
Numery fiszek inne: głowica, wałki rozrządu, tłoki, cylindry, moduł zapłonowy.
Takie same: króćce dolotowe, uszczelka głowicy, zawory, sprężyny zaworowe, popychacze zaworów, wał korbowy, wtryskiwacze.
Wniosek: gdyby udało się wrzucić cylindry i tłoki z modułem od deauville do trampka 700 osiągnęlibyśmy 6 kM więcej niż trampek 700. Taniej będzie mapę wtrysku zmienić.(tylko czy warto ).
Transalp700- deauville700 porównanie numerów fiszek katalogowych:
Numery fiszek inne: głowica, wałki rozrządu, tłoki, cylindry, moduł zapłonowy.
Takie same: króćce dolotowe, uszczelka głowicy, zawory, sprężyny zaworowe, popychacze zaworów, wał korbowy, wtryskiwacze.
Wniosek: gdyby udało się wrzucić cylindry i tłoki z modułem od deauville do trampka 700 osiągnęlibyśmy 6 kM więcej niż trampek 700. Taniej będzie mapę wtrysku zmienić.(tylko czy warto ).
Ostatnio zmieniony 15.01.2015, 16:54 przez Artek, łącznie zmieniany 2 razy.
Dominator.
-
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 807
- Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Kilka pytań o xl700
Jak nie ma zmian w głowicy to zostaje mapa.
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
- cezar
- osiedlowy kaskader
- Posty: 147
- Rejestracja: 16.06.2009, 23:05
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Białystok
Re: Kilka pytań o xl700
[quote="zimny"]Ciekawy temat. Poznałem człowieka który wstawił silnik z 700 do trampka z 88 roku. Z tego co mówił to nie było to ani zbyt łatwe ani bardzo trudne.
Tym człowiekiem jest Dragon. On ma zmotę trampek 88 z silnikiem od 700. Byliśmy razem w Rumunii i trampek sprawował sie bez zarzutu.
Tym człowiekiem jest Dragon. On ma zmotę trampek 88 z silnikiem od 700. Byliśmy razem w Rumunii i trampek sprawował sie bez zarzutu.
V -strom 650 -2005
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Kilka pytań o xl700
No właśnie - kupowałem od niego wydech od 700-tki i trochę mi opowiedział o sprzęcie i wyjeździe do Rumunii. Ale chyba nie bywa na forum, tak przynajmniej mówił wtedy...
Jak ktoś ma do niego kontakt to można skierować prośbę o parę praktycznych informacji.
Pozdrawiam
zimny
Jak ktoś ma do niego kontakt to można skierować prośbę o parę praktycznych informacji.
Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2513
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Kilka pytań o xl700
Gdyby kogoś interesowało dorobienie kluczyka lub pestki do xl700 to w Gorzowie Wlkp. zajmuje się tym autokluczserwis.pl. Dorobienie pestki do komputera-300zł, za następną pestkę już 50zł. Niemożliwe jest tak jak pisał ferolo całkowite ominięcie HISS-a.
Dominator.
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Kilka pytań o xl700
Artek...czy Ty chcesz mnie sprowokować do akcji pt. wymiana silnika? Tak myślę że rama 600-tki, zawieszenie AT i silnik z 700-tki to może być fajne połączenie
No i miałbym zajęcie na przyszłą zimę
Pozdrawiam
zimny
No i miałbym zajęcie na przyszłą zimę
Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2513
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Kilka pytań o xl700
Znam 4 lepsze wyjścia niż myślisz...zimny pisze:Artek...czy Ty chcesz mnie sprowokować do akcji pt. wymiana silnika? Tak myślę że rama 600-tki, zawieszenie AT i silnik z 700-tki to może być fajne połączenie
No i miałbym zajęcie na przyszłą zimę
Pozdrawiam
zimny
1. rama 600 zawieszenie ktm i silnik 700-ki
2. kupić już przerobionego ( niedługo będzie na sprzedaż 1 w Europie o jakim wiemy).
3. pójść szparagową drogą-silnik afry.(najlepsze wyjście).
4. MOJA DROGA.
Jak widzisz od wyboru do koloru.
Dominator.
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2513
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Kilka pytań o xl700
Dostałem sygnał, iż silnik od xl700 może mieć nieprawidłowy skład mieszanki(co skutkuje podwyższonym spalaniem-nawet 7 l./100km przy prędkości pow. 110km/h) w przypadku awarii (lub braku) czujnika prędkości. W związku z powyższym poszukiwany do testów długodystansowych xl700.. Mianowicie chodzi o to by odłączyć czujnik prędkości i określić ilość zużytego paliwa. Wiadomo zima, ale gdyby ktoś coś... Sprawa nie pilna aczkolwiek bardzo ważna.
Dominator.
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2513
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Kilka pytań o xl700
Gdzie podpinacie scottoilera?
Pytanie rodzi się, ponieważ układ podciśnienia xl 700 ma czujnik i dane z niego zbiera ECU.
Czy podpięcie scota ma wpływ jakiś negatywny na pracę silnika?
Pytanie rodzi się, ponieważ układ podciśnienia xl 700 ma czujnik i dane z niego zbiera ECU.
Czy podpięcie scota ma wpływ jakiś negatywny na pracę silnika?
Dominator.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 5 gości