kufry aluminiowe Givi Outback
kufry aluminiowe Givi Outback
Zakupiłem niedawno nowy model kufrów alu marki Givi i ponieważ na forum nie było jeszcze informacji o tym modelu postanowiłem wrzucić co nieco na ich temat. Sam decydując się na zakup nie mogłem o nich znaleźć żadnych testów ani prezentacji, więc być może dla kogoś kto również się zastanawia moje wrażenia okażą się pomocne.
W skrócie: kufry rewelacja!!, najlepsze jakie miałem. Największa w klasie pojemność, wytrzymały stelaż, zatrzaskowe mocowanie, wygodne i bardzo ładne. Do tego cała masa akcesoriów i cena niższa niż produkty niemieckich firm. Ze względu na cenę zbliżoną do rodzimych produktów np. Pancernika sądzę, że mogą być dla nich mocną konkurencją.
Obszerny test praktyczny z użytkowania tych kufrów możecie przeczytać pod adresem: http://www.globtroter.pila.pl/index.php ... &Itemid=11
W momencie premiery tych kufrów w połowie roku stelaże do transalpa nie były jeszcze gotowe, ale firma obiecała wprowadzić do oferty stelaż do TA700. Prawdopodbnie są już dostępne. Do starszych modeli trzebaby przerobić oryginalny stelaż.
W skrócie: kufry rewelacja!!, najlepsze jakie miałem. Największa w klasie pojemność, wytrzymały stelaż, zatrzaskowe mocowanie, wygodne i bardzo ładne. Do tego cała masa akcesoriów i cena niższa niż produkty niemieckich firm. Ze względu na cenę zbliżoną do rodzimych produktów np. Pancernika sądzę, że mogą być dla nich mocną konkurencją.
Obszerny test praktyczny z użytkowania tych kufrów możecie przeczytać pod adresem: http://www.globtroter.pila.pl/index.php ... &Itemid=11
W momencie premiery tych kufrów w połowie roku stelaże do transalpa nie były jeszcze gotowe, ale firma obiecała wprowadzić do oferty stelaż do TA700. Prawdopodbnie są już dostępne. Do starszych modeli trzebaby przerobić oryginalny stelaż.
xv535->tdm900->dl650A->xl650v->dl650xt->gotwayMSX->gotwayMonster
- tomekpe
- młody podróżnik
- Posty: 2477
- Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Milanówek
Re: kufry aluminiowe Givi Outback
Fajny test, ciekawy i kufry naprawdę wyglądają dobrze. Poświęciłeś sporo czasu na opisanie, dzięki!
Jednak w sekcji o "amatorskich" kufrach jest kilka niepokojących stwierdzeń. Mocowane do stelaża na śruby i potem trzeba z nimi jeździć na stałe? Serio to typowe rozwiązanie ? To z czym się muszę zgodzić, to zamki w kufrach - rzeczywiście są kiepskiej jakości. Natomiast jeśli chodzi o mocowanie (mam 4punktowy solidny stelaż), solidność wykonania (sprawdzone przy upadkach) i ceny - to chyba w teście jest nieco przesady na niekorzyść "krajowych" kuferków.
Givi wyglądają fajnie, ale za cenę 3000 PLN...
Jednak w sekcji o "amatorskich" kufrach jest kilka niepokojących stwierdzeń. Mocowane do stelaża na śruby i potem trzeba z nimi jeździć na stałe? Serio to typowe rozwiązanie ? To z czym się muszę zgodzić, to zamki w kufrach - rzeczywiście są kiepskiej jakości. Natomiast jeśli chodzi o mocowanie (mam 4punktowy solidny stelaż), solidność wykonania (sprawdzone przy upadkach) i ceny - to chyba w teście jest nieco przesady na niekorzyść "krajowych" kuferków.
Givi wyglądają fajnie, ale za cenę 3000 PLN...
Transalp '02 od '10
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
-
- młody podróżnik
- Posty: 1945
- Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Środmieście
Re: kufry aluminiowe Givi Outback
Kufry Pancernika Sz.Wątkotfurca uważa za budżetowe?
Re: kufry aluminiowe Givi Outback
Jeśli chodzi o mocowanie na śruby to oczywista sprawa, że po wyjęciu bagażu z pomocą kluczy da się to odkręcić, tyle że w trakcie wyjazdu mało komu chce się to robić. Mimo to mocowanie na śruby z uwagi na swoją prostotę jest w/g mnie niezłym rozwiązaniem (co zaznaczyłem w teście zaliczając je do plusów), zmniejsza jedynie komfort użytkowania a nie odporność uchwytu.
Trudno opisać wszystkie krajowe produkty w jednym wątku, tam jest bardzo duża rozpiętość cenowa i wielu różnych producentów, od garażowych klepaczy do fachowych rzemieślinków. Jakoś to musiałem posegregować. Nie pisałem nigdzie że Pancernik robi słabe kufry, w teście w ogóle nie pada marka Pancernik. Jest za to stwierdzenie, że "występują między nimi duże różnice konstrukcyjne i jakościowe. (...) jakość i funkcjonalność rośnie zazwyczaj wraz z ich ceną" a akurat Pancernik należy do najdroższych kufrów spośród rodzimej produkcji.
Jeśli chodzi o ceny to zestaw Givi ze stelażem da się kupić za 2,9 tys., zaś podobne Pancerniki ze stelażem i zestawem śrub 2,5 tys. Różnica niewielka.
Trudno opisać wszystkie krajowe produkty w jednym wątku, tam jest bardzo duża rozpiętość cenowa i wielu różnych producentów, od garażowych klepaczy do fachowych rzemieślinków. Jakoś to musiałem posegregować. Nie pisałem nigdzie że Pancernik robi słabe kufry, w teście w ogóle nie pada marka Pancernik. Jest za to stwierdzenie, że "występują między nimi duże różnice konstrukcyjne i jakościowe. (...) jakość i funkcjonalność rośnie zazwyczaj wraz z ich ceną" a akurat Pancernik należy do najdroższych kufrów spośród rodzimej produkcji.
Jeśli chodzi o ceny to zestaw Givi ze stelażem da się kupić za 2,9 tys., zaś podobne Pancerniki ze stelażem i zestawem śrub 2,5 tys. Różnica niewielka.
xv535->tdm900->dl650A->xl650v->dl650xt->gotwayMSX->gotwayMonster
- kaktus
- wiejski tuningowiec
- Posty: 97
- Rejestracja: 13.09.2010, 08:48
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Chełm
- Kontakt:
Re: kufry aluminiowe Givi Outback
Zastanawiam sie jak sie spisuje w Givi ta blacha 1,5mm w końcu jest to minimum jakie się daje w rzemieślniczych zazwyczaj ludzie dają 2mm ??? chętnie poznam opinię bo mam zamiar zrobić takie kufry i jednak aby nie pompować wagi chyba dam 1,5mm ale ścianka od strony stelaża 1,5 podwójnie stop aluminium Pa 11 czyli dość twardy .
Transalp 600 & http://img42.imageshack.us/img42/5898/zima2011a.jpg
Re: kufry aluminiowe Givi Outback
testów wypadkowych raczej nie będę robił, nie znam też nikogo kto miał wypadek z tymi kuframi więc za dużo nie pomogę... Myślę, że zniszczyć można każdy jeden kufer, moim zdaniem bardzo gruby i elastyczny plastik wytrzymałby najwięcej.kaktus pisze:Zastanawiam sie jak sie spisuje w Givi ta blacha 1,5mm
Te givi są bardzo sztywne z uwagi na dużo wzmocnień plastikowych i aluminiowych. Możliwe, że w rzemieśniczych z powodu mniejszej ilości takich usztywnień, których rzemieśnik nie jest w stanie wykonać (odlewy z tworzywa), daje się po prostu grubsze blachy.
xv535->tdm900->dl650A->xl650v->dl650xt->gotwayMSX->gotwayMonster
- kaktus
- wiejski tuningowiec
- Posty: 97
- Rejestracja: 13.09.2010, 08:48
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Chełm
- Kontakt:
Re: kufry aluminiowe Givi Outback
No nie przesadzaj kwestia ceny.......... kosmicznej technologii tam nie ma a rzemieślnicy to już i z kevlaru czy włókna węglowego spokojnie robią odlewy a abs to nawet na zamówienie małe partie klepią . Wracając do tematu zorientowałem się 1,5mm daje radę, co mnie upewniło ? jeden z producentów co robi z blachy 2mm ale dla siebie zrobił z 1,5 czyli marketing albo pancerna wytrzymałość, więc 2mm można sobie odpuścić .tdm900 pisze: Możliwe, że w rzemieśniczych z powodu mniejszej ilości takich usztywnień, których rzemieśnik nie jest w stanie wykonać (odlewy z tworzywa), daje się po prostu grubsze blachy.
Transalp 600 & http://img42.imageshack.us/img42/5898/zima2011a.jpg
- andy237
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1013
- Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Prawie Warszawa :)
Re: kufry aluminiowe Givi Outback
Co do elastyczności plastiku w kufrach, to byłbym ostrożny, tak samo jak w sprawie łączenia części kufrów nitami. Kumpel miał taki kufer:
Gnojek zajechał mu drogę samochodem. Pominę całe zdarzenie, po wypadku kufer wydawał się cały, miał tylko parę rysek ale nity puściły, a pod światło widać było że plastikowe dno miało kilkadziesiąt wzdłużnych mikro pęknięć. Naprawa sporo mogła kosztować.
Dlatego myślę że najlepszym rozwiązaniem to spawane kufry aluminiowe, albo tanie zasobniki wojskowe:
http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... fault-1209
Gnojek zajechał mu drogę samochodem. Pominę całe zdarzenie, po wypadku kufer wydawał się cały, miał tylko parę rysek ale nity puściły, a pod światło widać było że plastikowe dno miało kilkadziesiąt wzdłużnych mikro pęknięć. Naprawa sporo mogła kosztować.
Dlatego myślę że najlepszym rozwiązaniem to spawane kufry aluminiowe, albo tanie zasobniki wojskowe:
http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... fault-1209
- kaktus
- wiejski tuningowiec
- Posty: 97
- Rejestracja: 13.09.2010, 08:48
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Chełm
- Kontakt:
Re: kufry aluminiowe Givi Outback
No tak blacha to blacha w końcu taka idea alukufra że kamieniem w drodze wyprostujesz i jedziesz dalej co do wojskowych też się przymierzałem obiecująco wyglądają ale nie jest tak kolorowo bo są bardzo ciężkie przeważnie dwa trzy razy więcej warzą.
Transalp 600 & http://img42.imageshack.us/img42/5898/zima2011a.jpg
- leslaw
- czyściciel nagaru
- Posty: 543
- Rejestracja: 04.04.2010, 21:22
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: WROCLAW (okolice)
Re: kufry aluminiowe Givi Outback
Ale za to są tak projektowane i wykonane, że byle co ich nie pokona. Trzeba się dobrze zastanowić, na czym bardziej zależy: niezniszczalności czy wyglądzie i wadze.kaktus pisze: obiecująco wyglądają ale nie jest tak kolorowo bo są bardzo ciężkie przeważnie dwa trzy razy więcej warzą.
- kaktus
- wiejski tuningowiec
- Posty: 97
- Rejestracja: 13.09.2010, 08:48
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Chełm
- Kontakt:
Re: kufry aluminiowe Givi Outback
O.......... zapomniałeś o jednej bardzo istotnej sprawie że faktyczne trzeba się dobrze zastanowić co ma się popsuć kufer czy rama .
Transalp 600 & http://img42.imageshack.us/img42/5898/zima2011a.jpg
- andy237
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1013
- Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Prawie Warszawa :)
Re: kufry aluminiowe Givi Outback
Co do wagi to fakt 5.8 kg to więcej niż 3.5 kg, ale po usunięciu zbędnych stalowych uchwytów może da się zejść do 5.2, a ja zamawiając kufry aluminiowe pewnie zażyczyłbym sobie z blachy 2 mm więc waga też by wzrosła do jakichś 5 kg
Re: kufry aluminiowe Givi Outback
Wydaje mi się,że kufry o wadze ponad 5 kg są zbyt ciężkie i lepszym wyjściem byłby zakup sakw tekstylnych.
- kaktus
- wiejski tuningowiec
- Posty: 97
- Rejestracja: 13.09.2010, 08:48
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Chełm
- Kontakt:
Re: kufry aluminiowe Givi Outback
Tylko w takiej sakwie to raczej nie zostawisz nic cennego czy dokumentów .
Transalp 600 & http://img42.imageshack.us/img42/5898/zima2011a.jpg
Re: kufry aluminiowe Givi Outback
Kufer też nie gwarantuje Ci bezpieczeństwa bagażu w 100 %, a dokumenty, kasę itp. najlepiej mieć zawsze ze sobą w plecaku niewielkim.Podróżowanie motocyklem ma pewne minusy i do nich należy właśnie obawa o bagaż, dlatego najlepiej jeździć grupą i jedna osoba pozostaje przy motocyklach, reszta idzie zwiedzać, a potem zamiana...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość