Przewody w stalowym oplocie.
Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie - warto?
Witam - hmm skoro byłoby jak mówicie to wszystkie samochody w tym półciężaróbi które ważą 10-20 razy tyle co motocykle i mają wspomaganie hamulców i ciś w układzie jest nieporównywalnie większe niż w moto - średnice tarcz podobne - co jedynie ilośc i średnica cylinderków hamulcowych niekiedy różna - myślę ze jest to poprostu bardziej subiektywne odczucie. takie tam moje dywagacje a swoją drogą na siłę hamowania ma przedewszystkim wpływ zastosowanie materiałów tarcz i klocków - a czy klamkę czy pedał wciśniesz bardziej czy mniej -hmm kwestia nawyków. pozdrawiam
- Driverd2
- szorujący kolanami
- Posty: 1673
- Rejestracja: 16.12.2009, 17:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Żyrardów
- Kontakt:
Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie - warto?
rafaj dawaj do powitalni żeby było wszystko jak należy.
125p Polski Fiat is the best and fuck the rest :)
http://www.youtube.com/user/Driver225D?feature=mhw5
http://moto-zyrardow.pl.tl/
http://www.youtube.com/user/Driver225D?feature=mhw5
http://moto-zyrardow.pl.tl/
Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie - warto?
Jaka jest różnica pomiędzy hamulcem w trampki z 87-93 a 94-96 ?
Podobno zacisk jest z afryki w tym młodszym.
Poprawia to hamulec ?
Miałem trampka z 87 roku i hebel był słabawy. Do jazdy solo jeszcze obleci ale w 2 szt to słabawo.
Bo mam dylemat. Czy 97 z 2 tarczami ale składany w italii czy japoński z jedną tarczą...
Podobno zacisk jest z afryki w tym młodszym.
Poprawia to hamulec ?
Miałem trampka z 87 roku i hebel był słabawy. Do jazdy solo jeszcze obleci ale w 2 szt to słabawo.
Bo mam dylemat. Czy 97 z 2 tarczami ale składany w italii czy japoński z jedną tarczą...
- Neno
- młody podróżnik
- Posty: 2484
- Rejestracja: 15.03.2010, 18:37
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Zambrów
Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie - warto?
NaczelnyFilozof pisze:Ja też z przodu wstawiłem stalowy oplot. Ale ja latam po emerycku i hamuje tyłem więc nic nie poczułemtramp pisze:
Ale co poczułeś? Jaka jest różnica?
Ja też nie czuję różnicy ( ale nawet na nią nie liczyłem )- ponoć dla bezpieczeństwa co jakiś czas warto wymienić przewody gumowe.... a jak już wymieniać to najlepiej na stalowe Tylko dlatego wymieniłem, no i okazyjnie je kupiłemforhend pisze:według mnie nie ma zadnej różnicy.
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie - warto?
Zmieniłem zawieszenie z jedną tarczą na zawias od Afryki RD04 z dwoma tarczami. Niebo, a ziemia. Wreszcie trampek miał hamulce. Afri ma tarcze 276 x 2, transalpy 97-99 mają tarcze 256 x 2. Polecam 2 tarcze, a najlepiej założyć zawias od afri i tylny wahacz od niej. Wtedy robi się bajka i zawieszeniowo i hamulcowo w porównaniu do serii. I zyskujemy sporo na prześwicie
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie - warto?
Wie ktoś co z tymi heblami jest po 94 roku ?
Czy są lepsze trochę niż te z 87 ?
Klocki się zmieniły tarcza została.
Zacisk jest mocniejszy czy nie ?
Czy są lepsze trochę niż te z 87 ?
Klocki się zmieniły tarcza została.
Zacisk jest mocniejszy czy nie ?
- Krzych BBI
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 480
- Rejestracja: 13.04.2012, 21:09
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Przewody hamulcowe w oplocie
Witam serdecznie!
Zastanawiam się nad zmianą przewodów hamulcowych na przewody w oplocie. Za mocno nie wgłębiałem się w temat...ale Jest kilka firm: HEL, GOODRIDGE, LUCAS...ale jakie Może podzielicie się swoimi spostrzeżeniami i uwagami co do rodzaju, montażu, kosztu (ów) ...jak i użytkowania. Dzięki i pozdrawiam.
Zastanawiam się nad zmianą przewodów hamulcowych na przewody w oplocie. Za mocno nie wgłębiałem się w temat...ale Jest kilka firm: HEL, GOODRIDGE, LUCAS...ale jakie Może podzielicie się swoimi spostrzeżeniami i uwagami co do rodzaju, montażu, kosztu (ów) ...jak i użytkowania. Dzięki i pozdrawiam.
- sawmen
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 202
- Rejestracja: 10.11.2013, 10:32
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Rzepin
Re: Przewody hamulcowe w oplocie
Mal HEL od kupna. powiem że wykonanie bardzo dobre, na pewno ma więcej niż 4lata (założone w niemczech, poprzedni wł miał 3 lata, ja rok) i jest w bardzo dobrym stanie. Czy hamuje super mega rewelacyjnie w porównaniu do zwykłego Trampka?? Nie wiem, ale wedle mnie nie jest źle. Klocki mam po oryginale niebieskie nissiny, zaciski wyczyszczone, nowy płyn i tylko jedna tarcza. Z tyłu mam zwykły gumowy. Montaż identyczny jak w przypadku zwykłego gumowego przewodu.
ni mototsikla ni devochki bez pol litra ne razberesh :)
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: Przewody hamulcowe w oplocie
Ja mam Goodridge i jestem zadowolony. Polecam jednak najpierw wyczyścić zaciski, ewentualnie wymienić elementy gumowe - to daje więcej niż wymiana przewodów. Wymieniamy też płyn hamulcowy na nowy a klocki na Nissin albo TRW/Lucas. Po tych wszystkich operacjach czuć różnicę.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Przewody hamulcowe w oplocie
Miałem w chyba 3 motocyklach oploty. Warto ale przy okazji zrobić tak jak nadal napisał przegląd zacisków.
Goodridge nie ustępuje przewodom HEL a jest tańszy.
Pozdrawiam
Zimny
Goodridge nie ustępuje przewodom HEL a jest tańszy.
Pozdrawiam
Zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- gasior110
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 40
- Rejestracja: 06.04.2013, 20:13
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Łask
Re: Przewody hamulcowe w oplocie
A ja mam na przodzie HEL-a a na tył kupiłem od quada Baschan (40zł) -120cm i też pasi.
POZDRAWIAM Z ŁASKU.
-
- Czytacz
- Posty: 5
- Rejestracja: 24.11.2013, 09:27
- Mój motocykl: XL600V
Re: Przewody w stalowym oplocie.
A moglibyście podpowiedzieć jakie są parametry końcówek przewodu ( góra- jakie fi i dół fi + kąt ) do trampka rok 90.
- deszczu20
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 43
- Rejestracja: 09.03.2015, 18:56
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Oława
- Kontakt:
Re: Przewody w stalowym oplocie.
Witam,
Odgrzewam kotleta, tyle że tym razem chodzi o 600 97 rok podwojna tarcza, aczkolwiek wydaje mi się że z 650 ma identyczny układ jak 600 pd10.
Mianowicie czy ma ktoś 600 z podwójną tarczą w stalowym oplocie ??? Mam kilka pytań czy oryginalna pompa wyrobi ? Jak macie założony ? Za pomocą bloczków jak w oryginale ? A może dwa węże wypuszczone od razu z pompy? Z dłuższą dwudrożną śrubą ? Rozmiar podkładek miedzianych ?? I najważniejsze może zrobi ktoś fotki jak ma to poprowadzone ??Będę wdzięczny za wszelką pomoc
Odgrzewam kotleta, tyle że tym razem chodzi o 600 97 rok podwojna tarcza, aczkolwiek wydaje mi się że z 650 ma identyczny układ jak 600 pd10.
Mianowicie czy ma ktoś 600 z podwójną tarczą w stalowym oplocie ??? Mam kilka pytań czy oryginalna pompa wyrobi ? Jak macie założony ? Za pomocą bloczków jak w oryginale ? A może dwa węże wypuszczone od razu z pompy? Z dłuższą dwudrożną śrubą ? Rozmiar podkładek miedzianych ?? I najważniejsze może zrobi ktoś fotki jak ma to poprowadzone ??Będę wdzięczny za wszelką pomoc
- girgi
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 442
- Rejestracja: 19.07.2011, 07:14
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Ujazd - OP
Re: Przewody w stalowym oplocie.
Hej!
Czy może mi ktoś potwierdzić długość oryginalnych przewodów do XL600V (94rok)?
Dostałem komplet dedykowany od HELa i jest kilka cm krótszy niż oryginalny, dodatkowo brakuje jednej przelotki gumowej (w oryginalnym przewodze są cztery - w otrzymanym trzy).
Sprzedawca twierdzi że wszystko się zgadza bo w jego katalogach stoi że ma być 111 cm oraz 3 przelotki...
No i niewiem co dalej.
Czy może mi ktoś potwierdzić długość oryginalnych przewodów do XL600V (94rok)?
Dostałem komplet dedykowany od HELa i jest kilka cm krótszy niż oryginalny, dodatkowo brakuje jednej przelotki gumowej (w oryginalnym przewodze są cztery - w otrzymanym trzy).
Sprzedawca twierdzi że wszystko się zgadza bo w jego katalogach stoi że ma być 111 cm oraz 3 przelotki...
No i niewiem co dalej.
-
- pałujący w lesie
- Posty: 1525
- Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Lisków
Re: Przewody w stalowym oplocie.
Około 113 cm, w środkach oczek. Przelotki trzy, bo pan Hel zapewne nie dał Ci tej przy kierownicy. Dłuższy czas wstecz, rozmawiałem z nim i miał trochę nieścisłości odnośnie Trampka. Odniosłem jednak wrażenie, że mało kompletów sprzedaje do starych gratów i niespecjalnie zrobił porządek z tym działem.girgi pisze:Czy może mi ktoś potwierdzić długość oryginalnych przewodów do XL600V (94rok)?
girgi pisze:No i niewiem co dalej.
Przymierz, pokombinuj z poprowadzeniem lub wymień na dłuższy.
A dlaczego nie? Do tej pory działała to i teraz będzie. Albo załóż przy okazji rozbiórki jakąś wydajniejszą, od sporta np.deszczu20 pisze:Mam kilka pytań czy oryginalna pompa wyrobi ?
Co to?deszczu20 pisze:Za pomocą bloczków jak w oryginale ?
Hamulce będą działać, w jakimkolwiek układzie poprowadzisz przewody: dwa z pompy (z dłuższą śrubą), jeden z pompy i trójnik na półce (mało stosowane) czy jeden przewód z pompy do zacisku (prawego) i stamtąd krótkim do lewego (układ U, z dłuższą śrubą przy zacisku).
No bez przesady. Podkładki miedziane: 8, 10, znajdziesz w każdym geesie czy motoryzacyjnym.deszczu20 pisze:Rozmiar podkładek miedzianych ??
- girgi
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 442
- Rejestracja: 19.07.2011, 07:14
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Ujazd - OP
Re: Przewody w stalowym oplocie.
Zgłosiłem sprawę do HEL (znaczy jego dystrybutora: firmy WuKa z Gdańska) i powiem ze sprawa została załatwiona wzorowo.
Wymienili mi bezzwłocznie przewód na dłuższy (zażyczyłem sobie 115 cm) oraz z brakującą przelotką. Tylko polecić.
Wymienili mi bezzwłocznie przewód na dłuższy (zażyczyłem sobie 115 cm) oraz z brakującą przelotką. Tylko polecić.
Re: Przewody w stalowym oplocie.
Yo,
Swierzo zalozone oploty Wezmoto (tez po 1 przelotce gumowej na przewod zalozone tylko, ale wykorzystam te przy lagach i bedzie git. Cena w Uk 40 funciakow za przod, tylu nie ruszam.
Dlugosc calego przewodu:
Ktorki 103 cm
Dluzszy 108 cm -bylo dosc cisano, przydalo by sie minimum 110-112cm -kierownica +20 mm
Jutro odpowietrzanie ukladu
Swierzo zalozone oploty Wezmoto (tez po 1 przelotce gumowej na przewod zalozone tylko, ale wykorzystam te przy lagach i bedzie git. Cena w Uk 40 funciakow za przod, tylu nie ruszam.
Dlugosc calego przewodu:
Ktorki 103 cm
Dluzszy 108 cm -bylo dosc cisano, przydalo by sie minimum 110-112cm -kierownica +20 mm
Jutro odpowietrzanie ukladu
Re: Przewody w stalowym oplocie.
Odgrzeje kotleta.
Zastnawiam się nad złaóżeniem do swojego TA. Po sprawdzeniu ofert mam wątpliwości. HEL proponuje układ F czyli oba przewody hamulcowe idą prosto z pompy, Teraz mam jeden przewód i rozdzielacz. a pytanie brzmi:
1. wywalić oryginalny rozdzielacz? (ten między półkami)
2. jak poprowadzić przewody, czodzi mi o przejście miedzy lagami, tak aby nieprzycinało?
3. Moze ktos widział offertę z 3 przewodami tak aby zostawić oryginalny rozdzielacz?
Zastnawiam się nad złaóżeniem do swojego TA. Po sprawdzeniu ofert mam wątpliwości. HEL proponuje układ F czyli oba przewody hamulcowe idą prosto z pompy, Teraz mam jeden przewód i rozdzielacz. a pytanie brzmi:
1. wywalić oryginalny rozdzielacz? (ten między półkami)
2. jak poprowadzić przewody, czodzi mi o przejście miedzy lagami, tak aby nieprzycinało?
3. Moze ktos widział offertę z 3 przewodami tak aby zostawić oryginalny rozdzielacz?
Re: Przewody w stalowym oplocie.
Mam założone w oplocie w takim układzie, jak ori - z rozdzielaczem. Dałem taki układ, choć był trochę droższy, bo przy 2 przewodach od razu od pompy obawiałem się 2 rzeczy: dwa przewody mogły by zabierać więcej miejsca w zakresie między półkami, nie chciałem by ograniczały skręt. A druga rzecz, to ta, o którą też pytasz - przeprowadzenie na drugą lagę, z rozdzielaczem jest "czyściej".
Re: Przewody w stalowym oplocie.
ok.
Jakiej firmy/producenta kupiłeś? Ja jak googlam to do 650 znajduje tylko układ F
Jakiej firmy/producenta kupiłeś? Ja jak googlam to do 650 znajduje tylko układ F
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości