Kilka pytań od żółtodzioba z planami zakupu Transalpa.

motocyklowo
Awatar użytkownika
ExegiMonumentum
Czytacz
Czytacz
Posty: 5
Rejestracja: 04.08.2014, 12:43
Mój motocykl: nie mam jeszcze TA
Lokalizacja: Śrem

Kilka pytań od żółtodzioba z planami zakupu Transalpa.

Post autor: ExegiMonumentum »

Witam,
na początek sezonu planuję zakup Transalpa i w związku z tym mam do Was pare pytań.

1. Jaką kwotą $ muszę dysponować wybierając się na poszukiwania modelu po roku '97, ewentualnie po '94?
2. Czy między tymi rocznikami są duże różnice czy tylko dołożona w '97 druga tarcza hamulcowa?
3. Czy ubirania w tym kask na tego typu motocykl dużo różnią się od ubrań na motocykle szosowo-turystyczne typu XJ, Bandit itd?
Czy poza wodoodpornością i możliwością zdejmowania podpinek warto na coś zwrócić szczególną uwagę przy ich zakupie?
4. Czy ten model ma jakąś szczególną bolączkę na, którą warto zwrócić uwagę przy oględzinach?

Na początek to tyle odemnie.
Czekam na Wasze odpowiedzi :)

Pozdrawiam serdeczenie!
Awatar użytkownika
wilq.bb
Kontroler
Kontroler
Posty: 2673
Rejestracja: 27.08.2012, 08:41
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Kilka pytań od żółtodzioba z planami zakupu Transalpa.

Post autor: wilq.bb »

1. Nie chce mi się na $ przeliczać - ale w pln podam 6 -10 kpln (polecam np giełde forumową i przedział cen sam zobaczysz)
2. Polecam szukaję :tongue: - opcjonalnie wejdź na www.transalpclub.pl i tam masz rozpiskę danych technicznych
3. Deszczowi jest obojętne na co pada :grin: czy na drivera TA czy XJ
4. Jest wspomniana szukajka - podpowiem hasło wałek.

Amen
"Logowanie się na forum jest jak wchodzenie do knajpy za rogiem - zawsze te same mordy przy barze, barman rzuci drwiną a kiblu trochę śmierdzi... Jednak się przychodzi." by Matjas
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Awatar użytkownika
tomekpe
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2477
Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Milanówek

Re: Kilka pytań od żółtodzioba z planami zakupu Transalpa.

Post autor: tomekpe »

ExegiMonumentum pisze:Witam,
na początek sezonu planuję zakup Transalpa i w związku z tym mam do Was pare pytań.

1. Jaką kwotą $ muszę dysponować wybierając się na poszukiwania modelu po roku '97, ewentualnie po '94?
2. Czy między tymi rocznikami są duże różnice czy tylko dołożona w '97 druga tarcza hamulcowa?
3. Czy ubirania w tym kask na tego typu motocykl dużo różnią się od ubrań na motocykle szosowo-turystyczne typu XJ, Bandit itd?
Czy poza wodoodpornością i możliwością zdejmowania podpinek warto na coś zwrócić szczególną uwagę przy ich zakupie?
4. Czy ten model ma jakąś szczególną bolączkę na, którą warto zwrócić uwagę przy oględzinach?

Na początek to tyle odemnie.
Czekam na Wasze odpowiedzi :)

Pozdrawiam serdeczenie!
Najwyraźniej nie zadałeś sobie trudu poczytania forum i poszukania odpowiedzi :) Na przyszłość zdecydowanie zacznij od przeszukania istniejących wątków.

1. Kolega napisał słusznie, 6-10 k
2. Niezbyt duże, ale ludzie znacznie częściej szukają tego nowszego. Starszy jest produkowany w Japonii (do '95? ).
3. Jak nie jeździsz w dużym błocie są identyczne. Na teren czasami przyda się drugi strój, tj. zbroja, kask enduro, solidne buty. Ja nie mam takiego, mam szosowy i żyję. To duży temat i musisz sam poczytać, nikt Ci nie odpowie w jednym poście.
4. Musisz poszukać informacji:) Na pewno trzeba spojrzeć na wałek zdawczy.
Awatar użytkownika
Franz
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 222
Rejestracja: 18.06.2008, 16:13
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Re: Kilka pytań od żółtodzioba z planami zakupu Transalpa.

Post autor: Franz »

Japoniec to ten z jedną tarczą , produko2any 1996 włącznie. Wloch to 2 tarcze i od 1997. Nie wazny rocznik a stan techniczno optyczny :smile:
1996 japoniec ma juz jeden moduł i udoskonalony gaźnik
Do 1995 wlacznie ma dwa moduły
Awatar użytkownika
KJU
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 454
Rejestracja: 10.04.2013, 09:51
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Słojczany

Re: Kilka pytań od żółtodzioba z planami zakupu Transalpa.

Post autor: KJU »

ExegiMonumentum pisze: 4. Czy ten model ma jakąś szczególną bolączkę na, którą warto zwrócić uwagę przy oględzinach?
Największą wadą Trampka bywa kierownik, który drutuje, albo zaniedbuje swoich powinności wobec maszyny.
Warto poczytać w zakładce "Warsztat", tam znajdziesz dużo odpowiedzi na nurtujące Cię pytania.
Pozdrawiam
życie jest jak pudełko czekoladek - nigdy nie wiadomo co się trafi

http://zamiedzaidalej.blogspot.com/
Awatar użytkownika
ExegiMonumentum
Czytacz
Czytacz
Posty: 5
Rejestracja: 04.08.2014, 12:43
Mój motocykl: nie mam jeszcze TA
Lokalizacja: Śrem

Re: Kilka pytań od żółtodzioba z planami zakupu Transalpa.

Post autor: ExegiMonumentum »

Dzięki za odpowiedzi i wskazówki.

P.S. Kilka-kilkanaście wątków prześledziłem, ale jestem zdania, że niektóre tematy czasami muszą się powtórzyć żeby fora żyły.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Reindeer
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1139
Rejestracja: 11.11.2011, 16:48
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Wrocław (czasem Krosno)

Re: Kilka pytań od żółtodzioba z planami zakupu Transalpa.

Post autor: Reindeer »

ExegiMonumentum pisze:
P.S. Kilka-kilkanaście wątków prześledziłem, ale jestem zdania, że niektóre tematy czasami muszą się powtórzyć żeby fora żyły.

Pozdrawiam
Myślę, że moderatrzy mogliby się z Tobą nie zgodzić.
etop
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 809
Rejestracja: 24.02.2011, 09:44
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Rastenburg Mazury NKE
Kontakt:

Re: Kilka pytań od żółtodzioba z planami zakupu Transalpa.

Post autor: etop »

ExegiMonumentum pisze:Dzięki za odpowiedzi i wskazówki.

P.S. Kilka-kilkanaście wątków prześledziłem, ale jestem zdania, że niektóre tematy czasami muszą się powtórzyć żeby fora żyły.

Pozdrawiam
I tu się myślisz, to forum żyje bez powtorek. Kliknij na tematy aktywne to się zdziwisz.
Widać, że nie przeglądałes tematow uwaznie, a chcąc coś zrobić samodzielnie przy sprzecie trzeba sobie poczytać.
To wyjatkowo poukładane forum, zadko kiedy tematy sie dubluja, admin robia tu porzadek, dzieki czemu znajdziesz wszystko co dotyczy TA i nie tylko.
Największą bolączką trampkow jak juz wiesz to wałek i moduł, na problemy z nimi znajdziesz recepte w wątkach, jak zapobiegać, jak ocenić stan przy kupnie, co zrobić jak sie sprzęt zesra.
Miłego czytania i owocnego szukania, :thumbsup:
Ps. w Śremie jest sprzedawca, którego sprzęty były tu kilkukrotnie opisywane.
kobietom, pacierza i alkoholu nie odmawiam
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2901
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Kilka pytań od żółtodzioba z planami zakupu Transalpa.

Post autor: zimny »

Moduł od 1996 jest jeden jak Franz napisał i nie ma z nim problemów. A wałek też nie jest problemem - problemem jest to że wielu kierowników wierzy że 15-20 letni trampek ze zjechanym wałkiem ma 50 tys km. To jest możliwe gdy ktoś nigdy nie zmienił zębatki zdawczej (warto zmieniać co 10-12 tys km.) i masakrował motocykl w terenie. Oczywiście są piękne, zadbane sztuki z takimi przebiegami jednak wałek nie ma tam prawa wyglądać inaczej niż jak prawie nowy. Także jak nie jesteśmy pewni źródła z którego pochodzi motocykl to warto ten element obejrzeć.

A poza tym to chyba koledzy dobrze odpowiedzieli. Rocznik ma mniejsze znaczenie od stanu techniczno-optycznego.

Pozdr
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2689
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: Kilka pytań od żółtodzioba z planami zakupu Transalpa.

Post autor: grad74 »

No i na Twoim miejscu kupował bym nie na początku przyszłego, ale na końcu tego sezonu. Wyprzedaże jak widać już się rozpoczęły.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Awatar użytkownika
ExegiMonumentum
Czytacz
Czytacz
Posty: 5
Rejestracja: 04.08.2014, 12:43
Mój motocykl: nie mam jeszcze TA
Lokalizacja: Śrem

Re: Kilka pytań od żółtodzioba z planami zakupu Transalpa.

Post autor: ExegiMonumentum »

Jeżeli chodzi o sprzedawce ze Śremu to pewnie chodzi o GregorBike'a. Faktycznie pare Transalpów u niego na podwórku stoi z tego co widzę po ogłoszeniach, ale opinie na temat tego sprzedającego są różne, chociaż myślę, że w większości na plus.
Wiem, że rocznikiem się nie jezdzi, ale chodziło mi bardziej o te modyfikacje jakie zostały wprowadzone. Jednak z tego co wyczytałem różnica w hamowaniu pomiędzy jedną tarczą hamulcową z przodu, a dwoma jest dość duża.
Duże różnice w cenie są pomiędzy tymi sztukami sprzedawanymi teraz, a na wiosne? (Wiem, że ktoś w cenie później uwzględnia wymiane częśći eksploatacyjnych i garażowania przez zimę)
Awatar użytkownika
tomekpe
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2477
Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Milanówek

Re: Kilka pytań od żółtodzioba z planami zakupu Transalpa.

Post autor: tomekpe »

Jak chcesz fajny motocykl, to zdecydowanie jesienią. Lepszy i wybór i ceny.
Awatar użytkownika
wilq.bb
Kontroler
Kontroler
Posty: 2673
Rejestracja: 27.08.2012, 08:41
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Kilka pytań od żółtodzioba z planami zakupu Transalpa.

Post autor: wilq.bb »

ExegiMonumentum pisze:.....
Duże różnice w cenie są pomiędzy tymi sztukami sprzedawanymi teraz, a na wiosne? (Wiem, że ktoś w cenie później uwzględnia wymiane częśći eksploatacyjnych i garażowania przez zimę)
I co jeszcze podać na tacy? może frytki do tego?

W dziale sprzedam motocykl masz jedynie 29 stron z tematami - weź sobie przeglądnij ostatnie dwa lata np i wyciągnij wnioski ..... :lanie:
"Logowanie się na forum jest jak wchodzenie do knajpy za rogiem - zawsze te same mordy przy barze, barman rzuci drwiną a kiblu trochę śmierdzi... Jednak się przychodzi." by Matjas
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2901
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Kilka pytań od żółtodzioba z planami zakupu Transalpa.

Post autor: zimny »

wilq.bb pisze:
ExegiMonumentum pisze:.....
Duże różnice w cenie są pomiędzy tymi sztukami sprzedawanymi teraz, a na wiosne? (Wiem, że ktoś w cenie później uwzględnia wymiane częśći eksploatacyjnych i garażowania przez zimę)
I co jeszcze podać na tacy? może frytki do tego?

W dziale sprzedam motocykl masz jedynie 29 stron z tematami - weź sobie przeglądnij ostatnie dwa lata np i wyciągnij wnioski ..... :lanie:
wilq.bb, już daj na luz - chłopak pyta, może i takie tematy już były ale co szkodzi napisać jedno konkretne zdanie jak tomekpe... takim podejściem można tylko ludzi zniechęcić do forum.

Pozdr
zimny

ps. zakup motocykla najlepiej - sierpień-listopad. Najlepsze ceny i wybór motocykli od prywatnych włascicieli, handlarze nastawiają się najbardziej na ludzi kupujących pierwszy motocykl wiosną.
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5564
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: Kilka pytań od żółtodzioba z planami zakupu Transalpa.

Post autor: wojtekk »

ExegiMonumentum pisze:
Wiem, że rocznikiem się nie jezdzi, ale chodziło mi bardziej o te modyfikacje jakie zostały wprowadzone. Jednak z tego co wyczytałem różnica w hamowaniu pomiędzy jedną tarczą hamulcową z przodu, a dwoma jest dość duża.
Nie demonizowałbym kwestii hamulców. Generalnie w tych motocyklach to raczej spowalniacze. Oczywiście jedna tarcza dużo Tobie da. W porównaniu do dwóch (jedna z przodu, jedna z tyłu) dołożenie jeszcze jednej daje teoretycznie 50% więcej hamowania. Ale czysto teoretycznie. Ja nie miałem takiego wrażenia jak przesiadłem się z motocykla z jedną tarczą z przodu na dwie. Większe rezultaty daje jeden i inny zacisk / tarcza (adapter), niż formowe dwie tarcze. Taką zmotę robić w swojej afryce mirkoslawski i różnica jest piorunująca (czyli zdjął dwie i założył jedną ale super).

Jeżeli nie masz jakiegoś mocnego powodu (dla jednych to kolor, dla innych wygląd, dla innych cechy konstrukcyjne) to niezawężaj tak bardzo wyboru. Jednak stan, pochodzenie +/- kilka lat. Innymi słowy: lepiej mieć dobry z jedną tarczą niż zmęczony, ale z dwiema - w tej samej kwocie.
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
Awatar użytkownika
ant6
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 849
Rejestracja: 17.03.2013, 20:10
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kilka pytań od żółtodzioba z planami zakupu Transalpa.

Post autor: ant6 »

ExegiMonumentum pisze:Witam,
na początek sezonu planuję zakup Transalpa i w związku z tym mam do Was pare pytań.

1. Jaką kwotą $ muszę dysponować wybierając się na poszukiwania modelu po roku '97, ewentualnie po '94?
2. Czy między tymi rocznikami są duże różnice czy tylko dołożona w '97 druga tarcza hamulcowa?
3. Czy ubirania w tym kask na tego typu motocykl dużo różnią się od ubrań na motocykle szosowo-turystyczne typu XJ, Bandit itd?
Czy poza wodoodpornością i możliwością zdejmowania podpinek warto na coś zwrócić szczególną uwagę przy ich zakupie?
4. Czy ten model ma jakąś szczególną bolączkę na, którą warto zwrócić uwagę przy oględzinach?

Na początek to tyle odemnie.
Czekam na Wasze odpowiedzi :)

Pozdrawiam serdeczenie!
Piotrze, nie jestem expertem, ale może coś Ci pomogę :-)
1. kwota zależna od modelu, wyposażenia, stanu, dodatków co oczywiste
2. druga tarcza - Wojtek już napisał wystarczająco jasno, ja jeszcze dodam, że technika i umiejętności kierownika mają tu ogromne znaczenie!
3. kask - zależy czy asfalt, szuter, błoto etc. - integral, szczękowiec, typu enduro - każdy jest najlepszy na dany rodzaj drogi, nie ma idealnego środka, ja mam szczękowca, ale w terenie to tak średnio, na asflat najlepszy integral podobno ...no ale jak to pogodzić????
ubrania - tutaj to jak wyżej temat rzeka. Ja mam modekę z podpinką, z membraną i powiem Ci tak (ale to moje zdanie). jak miał bym okazję teraz to kupił bym bez membrany i bez podpinki (zamiast tego dobry polar pod spód, i kondomik (kupiłem i polecam). Membrany nie zawsze dają radę w ulewie (kondomik raczej tak znaczy daje radę) - sprawdziłem, przetestowałem - kasę wolał bym zainwestować w dobre buty!!!!
4. wady - już było pisane jw.

wszystko powyższe to moje osobiste zdanie oparte na moich doświadczenia i inni mogą się z nimi nie zgadzać.
Powyższa treść nie jest ofertą w rozumieniu KC.
Nie nakłaniam, nie zmuszam, nie przekonuję.

:wink:

Powodzenia
If nobody hates you, you're doing something wrong
wichur
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 265
Rejestracja: 13.04.2009, 22:07
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: śrem

Re: Kilka pytań od żółtodzioba z planami zakupu Transalpa.

Post autor: wichur »

Zapraszam do mnie z czteropakiem to możemy trochę o trampkach pogadać kilka lat już mam co nieco już o nich wiem , jak będziesz chciał jakiegoś obejrzeć u Gregora to mogę pomóc przy oględzinach , ja mam o nim dobre zdanie ale tanio pięknej sztuki u niego nie kupisz stan z reguły adekwatny do ceny .
Awatar użytkownika
ExegiMonumentum
Czytacz
Czytacz
Posty: 5
Rejestracja: 04.08.2014, 12:43
Mój motocykl: nie mam jeszcze TA
Lokalizacja: Śrem

Re: Kilka pytań od żółtodzioba z planami zakupu Transalpa.

Post autor: ExegiMonumentum »

zimny dzięki za wstawiennictwo, faktycznie aż się czasami strach o coś zapytać. No, ale twardym trzeba być, a nie miętkim. :)

wojtekk nawet nie mam specialnie zamiaru zawężać wyboru, bo z ok 7k nie będzie specialnie co przebierać, ale Twoja wypowiedź mnie upewniła w tym przekonaniu.

ant16 kurtke i rękawice w sumie już mam w szafie. Kurtka to RST Raptor, a rękawice Arlen Nesa, ale modelu nie pamiętam. (Wolałem o siebie zadbać już przed rozpoczęciem kursu na A, gdy na pierwszej jezdzie puszka wymusiła mi chamsko pierwszeństwo. Skończyło się na stratach tylko w moto, a ile się nauczyłem przez tą kolizję). Jednak dzięki za wypowiedź :)

wichur - nawet nie wiesz jak miło mi słyszeć, że w swoim mieście mogę szukać u kogoś pomocy czy pewnie za jakiś czas z kim pośmigać po okolicznych terenach. Powiedz mi tylko czy czasami parkowałeś swoje moto koło Spółdzielni MIeszkaniowej i maszyna jest w czarno-ziolonkawych barwach? To jedyn Trampek, który chyba widziałem w Śremie i zawsze jak obok niego przechodziłem i to juz od paru lat, to mówiłem, że duży jest i też bym takiego chciał mieć :D
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5564
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: Kilka pytań od żółtodzioba z planami zakupu Transalpa.

Post autor: wojtekk »

Z ubrania pomyśl o butach, spodniach i powoli masz pierwszy "mundur" :)

W 7k możesz kupić naprawdę zadbany egzemplarz. Zabraniam patrzeć CI na rocznik! Wtedy będziesz się frustrował.

Zostaw sobie może ciut na serwisy - chyba, że masz możliwość stałego dopływu gotówki, to nie. Ale jak nie masz - byś nie miał straconego sezonu bo np. nie masz na zmianę gumki :)

Szerokości i uszy do góry!
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
wichur
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 265
Rejestracja: 13.04.2009, 22:07
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: śrem

Re: Kilka pytań od żółtodzioba z planami zakupu Transalpa.

Post autor: wichur »

To raczej nie był mój ja mam zielonego od tego sezonu, wcześniej miałem czerwono czarnego , mieszkam na padera , jak by co to się odezwij.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości