Wady, usterki transalpa 700

motocyklowo
Awatar użytkownika
miroslaw123
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 3622
Rejestracja: 14.06.2009, 13:28
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Kraków

Wady, usterki transalpa 700

Post autor: miroslaw123 »

Ponieważ na forum są tematy o usterkach beewmwu, kateema, etc... to w ramach samokrytyki proponuje temat zbiorczy:
Co Ci się popsuło w nowej, salonowej 700?
Chodzi o usterki na gwarancji, lub ujawnione powiedzmy w ciągu pierwszych 2-3 latach od pierwszej rejestracji!
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2901
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Wady, usterki transalpa 700

Post autor: zimny »

Dobry temat. chanowikryymskiemu chtba padł wentylator chłodnicy i wydaje się że nie jest to odosobniony przypadek?
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
MADRAFi
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1382
Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
Mój motocykl: BMW GS
Lokalizacja: Warszawa (Ursus)

Re: Wady, usterki transalpa 700

Post autor: MADRAFi »

niezapominajcie o NC700 :)
mirekm71
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 807
Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Brzeg

Re: Wady, usterki transalpa 700

Post autor: mirekm71 »

Uzyszkodnicy starszych beda sie czuli pokrzywdzeni :sad:

Mi przy 65 tys padla prawa chlodnica. Nowa 1800zl spawanie 120. Znam pierwszego wlasciciela i wiem, ze wczesniej nic sie nie dzialo. Dwie zarowki swiatel mijania i linka sprzegla wymienione.
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
Awatar użytkownika
miroslaw123
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 3622
Rejestracja: 14.06.2009, 13:28
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Kraków

Re: Wady, usterki transalpa 700

Post autor: miroslaw123 »

mirekm71 pisze:Uzyszkodnicy starszych beda sie czuli pokrzywdzeni :sad:
ale chodzi głównie o to co się psuje jak jest nowy, bo tak oceniamy GS'y, Tigery, etc...
MADRAFi pisze:niezapominajcie o NC700 :)
pewnie, jak ktoś ma uwagi to dawać :thumbsup: bo nie sądzę by temat bardzo się rozrósł :cool:
Awatar użytkownika
sober
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 191
Rejestracja: 09.07.2008, 22:54
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Wady, usterki transalpa 700

Post autor: sober »

Mojej 700-ce wymienili tylny zacisk hamulca.
Bodajże modele z pierwszych dwóch lat produkcji (nie wszystkie) miały jakiś defekt. Przy pierwszym serwisie w Hondzie wymienili mi go (podobno gdzieś, komuś zblokowało tylne koło przy hamowaniu).
Przy około 15000km latania padły uszczelniacze w lagach (sporo się jeździło po szutrach) -zakupiłem skarpety neopranowe i spokój.
Przy ok 30000 padła linka sprzęgła; szybko też wymieniłem napęd -oryginalny Regina długo nie wytrzymał. Obecnie na liczniku 42000km i nic się nie dzieje.
Awatar użytkownika
ryben
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 477
Rejestracja: 19.10.2008, 17:17
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: wrocław

Re: Wady, usterki transalpa 700

Post autor: ryben »

od nowości przez prawie 60 tys. nic nie padło :niewiem: kompletnie nic :resp: a i nabywca nie narzeka, WYMIENIŁEM USZCZELNIACZE LAG PO CHYBA 40 TYSIĄCACH BO MI SIĘ NIE CHCIAŁO ZMYWAĆ MÓCH; NO I OPONY ŁYSE CHYBA JAKOŚ PO 45 TYSIĄCACH ORAZ CAŁY NAPĘD PO 40 TYSIĄCACH (MOCNO PRZEDWCZEŚNIE); może to dobry egzemplarz a może staranna (nie znaczy oszczędna i zachowawcza) eksploatacja; moto mocno dostało w dupę i dużo jeździło ale były przeglądy uczciwe; jeden mankament to że się grzał w mocne upały w kraju i mniejsze i większe na południu EU; bez ściemy NIC SIĘ NIE DZIAŁO !!! A jeśli Wam coś dolega to albo lewus z GB albo bez uczciwej historii; NAPRAWDĘ EKSPLOATOWAŁEM TO MOTO bardzo mocno OD WYJAZDU Z SALONU JAK WYLKO SIĘ POJAWIŁ TEN MODEL; NIE PISZĘ TEGO POSTA BY SE TAK POPITOLIĆ BO WIEM ŻE CHCECIE ODPOWIEDZI NA BOLĄCZKI I AWARIE ; ALE JESLI MACIE PROBLEM PRZED SETKĄ kkm NA ZEGARZE TO ZNACZY ŻE COŚ NIE BYLO PRZY ZAKUPIE OK I KTOŚ COŚ PRZEKŁAMAŁ ALBO O CZYMŚ ZAPOMNIAŁ; TO SĄ BEZAWARYJNE BRZYDKIE ALE BARDZO WDZIĘCZNE MASZYNY; WIEM TO Z AUTOPSJI I PARĘ OSÓB SIĘ POD NA PEWNO TYM PODPISZE. PS. WIEM ŻE NIKOMU MOIM PITOLENIEM NI POMOGŁEM WIĘC SZCZERZE PRZEPRASZAM.
czas ucieka ... wieczność czeka ...
Awatar użytkownika
poss'ter
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 931
Rejestracja: 02.01.2013, 18:10
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wady, usterki transalpa 700

Post autor: poss'ter »

No to wy jacyś bardziej fartowni jesteście, bo ja w swojej 6 letniej 700tce z 26000km na liczniku (moje na razie 12kkm) muszę co osiem tysi olej z filtrem wymienić i co ok. 300km benzynę dolać bo bierze mi od początku skubana wahę z baku srednio 5l/100km :niewiem: . Wkurza mnie jeszcze ze zużywają się opony i rozpaćkane komary na szybie, ale trudno - co zrobisz... :lanie:
Jak wyelimunuję ww. wady - to zostanie ze mną na zawsze :wink: :wink:

"- Babciu... ja będę za Heroda.
- Za młody jesteś na Heroda.
- A co Herod nigdy nie był młody?
- Nie!"
"NIE ŁAM SIĘ" - Wajdek
mirekm71
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 807
Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Brzeg

Re: Wady, usterki transalpa 700

Post autor: mirekm71 »

Poss'ter zglaszaj zuzywanie benzyny do serwisu moze zorganizuja akcje serwisowa i beda tankowac 700ki za free do pelna. A jak nie to niech chociaz szybki z rozpackanych much myja :lol:

Ryben a co znaczy, ze trampek sie grzal? Bo jesli wentylator zalaczal sie czesto a motocykl osiagal do 105stopni to nie znaczy, ze sie przegrzewal. Wtedy kiedy plyn sie zagotuje to jest przegrzanie. Np we fiacie uno wentylator wlaczal mi sie w goracy dzien co kilka sekund. W sharanie dieslu wogole nie slyszalem, zeby sie wlaczal. To nie oznacza, ze fiat sie nadmiernie grzal :-)
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
Awatar użytkownika
ryben
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 477
Rejestracja: 19.10.2008, 17:17
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: wrocław

Re: Wady, usterki transalpa 700

Post autor: ryben »

mirekm71 pisze:Poss'ter zglaszaj zuzywanie benzyny do serwisu moze zorganizuja akcje serwisowa i beda tankowac 700ki za free do pelna. A jak nie to niech chociaz szybki z rozpackanych much myja :lol:

Ryben a co znaczy, ze trampek sie grzal? Bo jesli wentylator zalaczal sie czesto a motocykl osiagal do 105stopni to nie znaczy, ze sie przegrzewal. Wtedy kiedy plyn sie zagotuje to jest przegrzanie. Np we fiacie uno wentylator wlaczal mi sie w goracy dzien co kilka sekund. W sharanie dieslu wogole nie slyszalem, zeby sie wlaczal. To nie oznacza, ze fiat sie nadmiernie grzal :-)
wentylator się bardzo często załączał. w mieście na światłach praktycznie pracował cały czas (z wyjątkiem chłodniejszych dni > 10 st.) a w Hiszpanii aż się wystraszyłem bo temp.początkowo rzadko schodziła poniżej 103 - 105 st :niewiem: (KOLEGA JECHAŁ DEWILKĄ A TO TEN SAM SILNIK I NIC TAKIEGO MU SIĘ NIE DZIAŁO) - ale ostatecznie NICZYM TO NIE SKUTKOWAŁO, MOTOCYKL SIĘ NIE POPSUŁ ...
czas ucieka ... wieczność czeka ...
TROJAN
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3276
Rejestracja: 28.10.2008, 23:26
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: KRAKóW

Re: Wady, usterki transalpa 700

Post autor: TROJAN »

ryben pisze:od nowości przez prawie 60 tys. nic nie padło :niewiem: kompletnie nic :resp: a i nabywca nie narzeka, WYMIENIŁEM USZCZELNIACZE LAG PO CHYBA 40 TYSIĄCACH BO MI SIĘ NIE CHCIAŁO ZMYWAĆ MÓCH; NO I OPONY ŁYSE CHYBA JAKOŚ PO 45 TYSIĄCACH ORAZ CAŁY NAPĘD PO 40 TYSIĄCACH (MOCNO PRZEDWCZEŚNIE); może to dobry egzemplarz a może staranna (nie znaczy oszczędna i zachowawcza) eksploatacja; moto mocno dostało w dupę i dużo jeździło ale były przeglądy uczciwe; jeden mankament to że się grzał w mocne upały w kraju i mniejsze i większe na południu EU; bez ściemy NIC SIĘ NIE DZIAŁO !!! A jeśli Wam coś dolega to albo lewus z GB albo bez uczciwej historii; NAPRAWDĘ EKSPLOATOWAŁEM TO MOTO bardzo mocno OD WYJAZDU Z SALONU JAK WYLKO SIĘ POJAWIŁ TEN MODEL; NIE PISZĘ TEGO POSTA BY SE TAK POPITOLIĆ BO WIEM ŻE CHCECIE ODPOWIEDZI NA BOLĄCZKI I AWARIE ; ALE JESLI MACIE PROBLEM PRZED SETKĄ kkm NA ZEGARZE TO ZNACZY ŻE COŚ NIE BYLO PRZY ZAKUPIE OK I KTOŚ COŚ PRZEKŁAMAŁ ALBO O CZYMŚ ZAPOMNIAŁ; TO SĄ BEZAWARYJNE BRZYDKIE ALE BARDZO WDZIĘCZNE MASZYNY; WIEM TO Z AUTOPSJI I PARĘ OSÓB SIĘ POD NA PEWNO TYM PODPISZE. PS. WIEM ŻE NIKOMU MOIM PITOLENIEM NI POMOGŁEM WIĘC SZCZERZE PRZEPRASZAM.

ryben dobrze gada , u mnie przebieg ponad 80 tys i nic .........tylko benzyna i przeglądy :lol:


pozdro :dupa:
mirekm71
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 807
Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Brzeg

Re: Wady, usterki transalpa 700

Post autor: mirekm71 »

ryben pisze:
mirekm71 pisze:Poss'ter zglaszaj zuzywanie benzyny do serwisu moze zorganizuja akcje serwisowa i beda tankowac 700ki za free do pelna. A jak nie to niech chociaz szybki z rozpackanych much myja :lol:

Ryben a co znaczy, ze trampek sie grzal? Bo jesli wentylator zalaczal sie czesto a motocykl osiagal do 105stopni to nie znaczy, ze sie przegrzewal. Wtedy kiedy plyn sie zagotuje to jest przegrzanie. Np we fiacie uno wentylator wlaczal mi sie w goracy dzien co kilka sekund. W sharanie dieslu wogole nie slyszalem, zeby sie wlaczal. To nie oznacza, ze fiat sie nadmiernie grzal :-)
wentylator się bardzo często załączał. w mieście na światłach praktycznie pracował cały czas (z wyjątkiem chłodniejszych dni > 10 st.) a w Hiszpanii aż się wystraszyłem bo temp.początkowo rzadko schodziła poniżej 103 - 105 st :niewiem: (KOLEGA JECHAŁ DEWILKĄ A TO TEN SAM SILNIK I NIC TAKIEGO MU SIĘ NIE DZIAŁO) - ale ostatecznie NICZYM TO NIE SKUTKOWAŁO, MOTOCYKL SIĘ NIE POPSUŁ ...
Przyznam, ze u mnie przy wysokich temp trampek wskakuje w okolice 90st a wentylator zalacza sie czesciej. Oczywiscie po to jest i tak ma byc a 105 st jest w trampku temperatura robocza jak i 77. Zeby wentylator pracowal non stop mi sie nie zdarzylo ale zastanawiam sie czy ten objaw nie wystapil u Ciebie po zalozenou skarpet. Wczesniej juz bylo opisywane trudniejsze schladzanie po zalozeniu harmonijek.
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
Awatar użytkownika
ryben
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 477
Rejestracja: 19.10.2008, 17:17
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: wrocław

Re: Wady, usterki transalpa 700

Post autor: ryben »

Skarpety gumowe mimo bardzo rasowego wyglądu motocykla byly nieporozumieniem i szybko je wyrzucilem bo bardzo sie grzal i z tego mysle powodu honda nie dala ich z urzedu tak jak w poprzednich modelach. Nie wiem jak z neoprenami. U mnie Temp. robocza była okolo 77 - 80 ale jak było troche cieplej na dworze i na światłach to od razu pracował wentylator. Tak moj Translalp mial ... ale NIGDY mnie nie zawiódl i się nie popsuł!!
Ostatnio zmieniony 08.06.2014, 08:11 przez ryben, łącznie zmieniany 2 razy.
czas ucieka ... wieczność czeka ...
gibon83
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 206
Rejestracja: 07.10.2011, 11:23
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Legionowo

Re: Wady, usterki transalpa 700

Post autor: gibon83 »

Mój parowóz ma neopreny i nie zauważyłem żeby grzał sie bardziej niż kiedy ich nie miał. W gorące dni szybciej sie grzeje, ale wentylator robi swoje. 103 stopnie to maksymalna temperatura do jakiej się nagrzał. Generalnie, to nic się z trampkiem nie działo, czysta eksploatacja :)
Klapki na górskich szlakach nie dodają splendoru!
ucienta
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 200
Rejestracja: 19.04.2011, 18:41
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa / Gdynia

Re: Wady, usterki transalpa 700

Post autor: ucienta »

Cholera, u mnie też nic się nie działo :niewiem:
Owszem wymieniłam napęd, opony (razy dwa), łożysko główki ramy i różne ciecze, a w lecie między samochodami miałam saunę w okolicy kolan (za to zimą nie musiałam zakładać podponki do spodni :grin: ), ale poza tym nuuudaaaa :haha:
mirekm71
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 807
Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Brzeg

Re: Wady, usterki transalpa 700

Post autor: mirekm71 »

Dzisiaj doswiadczylem pierwszej awarii. Podjechalem pod dom, zszedlem z motocykla i ten zgasl. Zaswiecila sie kontrolka immo. Pokrecilem kierownica i kontrolka zaswiecala sie i gasla jednoczesnie wlaczala sie pompa paliwa. Uszkodzeniu ulegl przewod od przelacznika awaryjnego na kierownicy
Rozcialem koszulke i szarpalem za przewody. Uszkodzony sie zerwal bo trzymala go tylko izolacja ;-)
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
Awatar użytkownika
Piku
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 104
Rejestracja: 16.06.2009, 23:52
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wady, usterki transalpa 700

Post autor: Piku »

Mam 48 tys i moto od nowości. Żadnych awarii poza zużytymi częściami eksploatacji :tongue: . Nawet żarówka z przodu jest oryginalna. Fajna maszyna i następna tez będzie honda. Czekam już na nowa Afrykę. Jeśli ma być tak jak mówią 180kg i silnik 4 cylindrowy 1000cm i 21 cali to myśle że król powróci :ok:
Transalp XL 700V ABS '08
Awatar użytkownika
MADRAFi
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1382
Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
Mój motocykl: BMW GS
Lokalizacja: Warszawa (Ursus)

Re: Wady, usterki transalpa 700

Post autor: MADRAFi »

Tak tylko przypomne ze ten temat jest o usterkach transalpa. nie oczekujemy by kazdy uzytkownik 700 wpisal sie tutaj ze jego sie nie psuje.
Przycszlym uzytkownikom oraz osobom postronnym moze on pomoc w ewentualnym zakupie.
Awatar użytkownika
miroslaw123
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 3622
Rejestracja: 14.06.2009, 13:28
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Kraków

Re: Wady, usterki transalpa 700

Post autor: miroslaw123 »

MADRAFi pisze:Tak tylko przypomne ze ten temat jest o usterkach transalpa. nie oczekujemy by kazdy uzytkownik 700 wpisal sie tutaj ze jego sie nie psuje.
Przycszlym uzytkownikom oraz osobom postronnym moze on pomoc w ewentualnym zakupie.
bardziej chodziło mi o to że wszyscy zarzucają że czepiamy się innych marek....

Obrazek że trampek jest taki fajny Obrazek
mikoz74
Czytacz
Czytacz
Posty: 4
Rejestracja: 15.06.2014, 21:28
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: Wady, usterki transalpa 700

Post autor: mikoz74 »

Witam.
a ja mam pytanie do użytkowników 700. Obecnie jeżdżę Yamahą Fazerem 2006 przystosowaną mocno do turystyki. Ale się rozglądam za Trampkiem 700 i zamierzam takową nabyć. kolega który miał 650 narzekał trochę że rama zadupka jest trochę za delikatna w 650 i w 2 osoby + 3 kufry czuc że brak sztywności. Czy któryś z Was miał 650 a teraz jeżdzi 700 i moze w jakiś sposób zweryfikować jak to jest z tą sztywnością w nowym modelu?.
Ja również zamierzam jeździć z 3 kuframi ale bez pasażera. Poza tym nie zamierzam jeżdzic w bagnistym terenie i ekstremalnych warunkach lecz mniej więcej 80% asfalt 20% szutry. Po prostu szukam wygodnego motocykla do turystyki którym będę mógł równiez zjechać na szuter i nie walczyc o przetrwanie jak to ma miejsce z moim obecnym moto tylko spokojnie dojechac np polna droga do celu.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości