Wymiana łożyska główki ramy.

Trochę stali, kabelków, gumek ... i motocykl gotowy
MZebro
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 186
Rejestracja: 18.10.2011, 18:32
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Guttstadt na Warmii

Re: Wymiana łożyska główki ramy.

Post autor: MZebro »

Falco tylko pamiętaj, żeby wykorzystać różnicę temperatur przy montażu bieżni łożyska na dolnej półce.
Coś wiem na ten temat, 3 razy poprawiałem luz na główce ramy powstały przez nieodpowiednie obsadzenie bieżni. (trzeci raz z Twoją pomocą, choć możesz tego nie pamiętać :impreza:)
Ostatnio zmieniony 18.05.2014, 22:35 przez MZebro, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Thorgal77
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1341
Rejestracja: 20.06.2008, 22:01
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Hindenburg (Zabrze)

Re: Wymiana łożyska główki ramy.

Post autor: Thorgal77 »

dolna półka do zamrażarki na 2- 3 h a łożysko delikatnie opalarką...
Wymiana uszkodzonych membran gaźnikowych XL600V, XL650, XRV750 RD04, XRV650 RD03 i inne

pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
Awatar użytkownika
falco
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5547
Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: K-J

Re: Wymiana łożyska główki ramy.

Post autor: falco »

MZebro pisze:Falco tylko pamiętaj, żeby wykorzystać różnicę temperatur przy montażu bieżni łożyska na dolnej półce.
(trzeci raz w Twoją pomocą, choć możesz tego nie pamiętać :impreza:)
Tak, tak, znam metodę, przed wyjazdem już nie zdążę zmienić, ale w p. tygodniu pewnie się za to wezmę, bo czas najwyższy.
Hmm... jak robię, robotę, to nie piję a że wtedy Ty robiłeś robotę a ja tylko otwierałem "narzędzia", to fakt... coś tam mogło mi umknąć... :cool:

Thorgal77 - dzięki za (p)odpowiedzi, także na PW. :thumbsup:
Pozdr! falco
...nie ma boga i Motóra...


Czas Diabła... oto Łezka...
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2910
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Wymiana łożyska główki ramy.

Post autor: zimny »

Powiedzcie ile średnio łożysko wytrzymuje? Bo przy złożeniach coś mi telepie kierą, dziwnie sie prowadzi przód. Wygląda że mimo że luzu normalnie nie ma to pod obciążeniem coś jest do poprawki.

Łożysko mam oryginalne kulkowe. Tramp ma 86 tys przelotu...

Pozdr
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
evoluzione
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 913
Rejestracja: 23.08.2012, 22:24
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kurów

Re: Wymiana łożyska główki ramy.

Post autor: evoluzione »

zimny pisze:Powiedzcie ile średnio łożysko wytrzymuje? Bo przy złożeniach coś mi telepie kierą, dziwnie sie prowadzi przód. Wygląda że mimo że luzu normalnie nie ma to pod obciążeniem coś jest do poprawki.

Łożysko mam oryginalne kulkowe. Tramp ma 86 tys przelotu...

Pozdr
zimny
To mogą być właśnie objawy łożyska. U mnie też wyjąłem kulkowe przy 70 tyś i nie miało jako takiego luzu, ale bieżnie miały już dołki w pozycji jazdy na wprost i to powodowało dziwne zachowania. Nie mogłem jechać bez trzymanki, a po wymianie już mogę :smile: - fotorelacja w dziale mój motocykl.
Są:
PD10 98 - w najszybszym kolorze :-), PD06 95 - żonki
Była:
XL 125 2001
Masz problem z CB Radiem? - pisz/dzwoń - spróbuję pomóc - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=68&t=13016
SQ8MXQ
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2910
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Wymiana łożyska główki ramy.

Post autor: zimny »

evoluzione - dokładnie tak mam. Pogorszyło się po Włochach - czyli 5000km z duuzym obciążeniem. I jak składam się lub wyprzedzam to przód jakby jest pływający, nie jest sztywny.. kiera nie blokuje się w pozycji na wprost jak jest luźna ale jak jest pod obciążeniem to trudno mi powiedzieć.

Dzięki :thumbsup:

Inna sprawa że jak na luzie na centralce puszczę kierę to zawsze leci na prawą stronę. A najbardziej telepie na rondach przy pochyba w lewo. W prawo jest prawie OK. :omg:
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
evoluzione
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 913
Rejestracja: 23.08.2012, 22:24
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kurów

Re: Wymiana łożyska główki ramy.

Post autor: evoluzione »

Ciekawe u mnie było to, że na centralce nie było czuć tego "dołka' w bieżniach, ale jak zdjąłem koło i lagi to moje zdziwienie było spore bo kierownica po lekkim odchyleniu czy to w lewo czy w prawo sama powracała do jazdy na wprost - jak w prawdziwych citroenach - autopilot normalnie :ysz: Także pewnie i u ciebie będzie podobnie - po zdjęciu koła i lag zniknie siła napinająca łożysko.
Są:
PD10 98 - w najszybszym kolorze :-), PD06 95 - żonki
Była:
XL 125 2001
Masz problem z CB Radiem? - pisz/dzwoń - spróbuję pomóc - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=68&t=13016
SQ8MXQ
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2910
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Wymiana łożyska główki ramy.

Post autor: zimny »

Łożysko zamówione, jak będę miał czas to w weekend ogarnę temat :smile:
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
mirekm71
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 811
Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Brzeg

Re: Wymiana łożyska główki ramy.

Post autor: mirekm71 »

Troche wybieganie przed orkiestre z tym lozyskiem. Moje sie blokuje i zaczynaja sie problemy. Wytrzymalo rok i 20tys km. Poprzednie tez sie blokowalo i moto coraz gorzej sie prowadzilo. Wezykowalo w lukach. Jesli kierownica sie nie blokuje to szukalbym problemu gdzie indziej. Moze masz luzy na panewkach lag, na wahaczu, moze zmieniles opone i sie zaczelo?

Chociaz ponad 80tys km na lozysku to chyba kulki sa kwadratowe :-)
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2910
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Wymiana łożyska główki ramy.

Post autor: zimny »

mirekm71 pisze:Troche wybieganie przed orkiestre z tym lozyskiem. Moje sie blokuje i zaczynaja sie problemy. Wytrzymalo rok i 20tys km. Poprzednie tez sie blokowalo i moto coraz gorzej sie prowadzilo. Wezykowalo w lukach. Jesli kierownica sie nie blokuje to szukalbym problemu gdzie indziej. Moze masz luzy na panewkach lag, na wahaczu, moze zmieniles opone i sie zaczelo?

Chociaz ponad 80tys km na lozysku to chyba kulki sa kwadratowe :-)
Wiesz, jak je widziałem jakieś 6 tys temu to było zmęczone, ale że luzów nie było to zostawiłem. Jadąc do Włoch było nieźle ale po powrocie właśnie coś mi nosi motocyklem na łukach - może bieżnie się poniższczyły nie przy ustawieniu na wprost, może coś nie osiowo chodziło? Nie wiem, okaże się.

Panewki lag wymienione na nowe choć nie były mocno zjechane 6 tys km temu - przednia zawiecha chodzi jak z fabryki. Luzów na wahaczu brak, opony nie zmieniane Tourance. Takie rzeczy raczej bym od razu wyłapał bo w kilku motocyklach miałem. Problem lekki mam co prawda z kołem bo coś ciężko się wyważało.

Tak czy inaczej wydaje mi się że łożyska główki po takim przebiegu (szczególnie wymęczone bieżnie) warto by wymienić. To nie majątek a będę miał spokój na służszy czas. Jak nie pomoże to jeszcze z kołem powalczę. Myślę że reszta jest OK, wachacz sprawdzałem jako pierwszy.

Pozdr
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
KILLEREK
Czytacz
Czytacz
Posty: 4
Rejestracja: 18.08.2014, 08:36
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Żurada

Re: Wymiana łożyska główki ramy.

Post autor: KILLEREK »

Witam. i odświeżam temat zakupiłem łożyska SSH902R do xl650vy z 2000r., lecz mierze suwmiarką łożyska mają 47mm, a w ramie przy krawędzi 46,5mm, pytałem znajomego pracuje na co dzień w serwisie z motocyklami i powiedział że 5mm to nie wbije chyba, że podgrzeje ramę gdzie mam wbić łożysko, a łożysko na 2-3 godz. do lodówki. Wymieniał ktoś to cholerstwo bo urlopu mi braknie.:) A i jeszcze jak wbić druga część łożyska na sztyce. Z góry dzięki.
Awatar użytkownika
Wolo
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3484
Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Poznań

Re: Wymiana łożyska główki ramy.

Post autor: Wolo »

KILLEREK pisze:Witam. i odświeżam temat zakupiłem łożyska SSH902R do xl650vy z 2000r., lecz mierze suwmiarką łożyska mają 47mm, a w ramie przy krawędzi 46,5mm, pytałem znajomego pracuje na co dzień w serwisie z motocyklami i powiedział że 5mm to nie wbije chyba, że podgrzeje ramę gdzie mam wbić łożysko, a łożysko na 2-3 godz. do lodówki. Wymieniał ktoś to cholerstwo bo urlopu mi braknie.:) A i jeszcze jak wbić druga część łożyska na sztyce. Z góry dzięki.
Zakładam, że łożyska kupiłeś prawidłowe.
Pomysł z podrzaniem/ schłodzeniem jest dobry i działa :) Ramę potraktuj nagrzewnicą, łożysko do zamrażalnika, zawsze będzie łatwiej, niż w temperaturach pokojowych (garażowych).

Bieżni de facto do ramy nie wbijasz, a wciskasz (rys).
Jeśli chodzi o bieżnię na rurze sterowej- jeśli nie masz odpowiedniego narzędzia, moim zdaniem lepiej podskoczyć do warsztatu, tam raz dwa nabiją bieżnię na rurę, tam ważna jest precyzja, przy krzywym nabiciu załatwisz łożyska dość szybko.

Obrazek

Pozdrawiam,

Wolo
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
KILLEREK
Czytacz
Czytacz
Posty: 4
Rejestracja: 18.08.2014, 08:36
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Żurada

Re: Wymiana łożyska główki ramy.

Post autor: KILLEREK »

Co prawda to prawda. Jednak najlepsza i sprawdzona metoda to nagrzewnica, nagrzałem ramę u góry a później włożyłem w nią schłodzoną bieżnie trochę młotkiem z odpowiednią zrobioną własnoręcznie nasadką bo stare łożysko pękło:) na sztyce też musiałem podgrzać łożysko i wleciało jak śliwka w kompot. także złożone, ale bez pomocy kuzyna to sam nie dał rady:) teraz wymiana sprzęgła Vesrah czekam na dostawę. co najlepsze gość który pracuje w serwisie powiedział za wymianę 200złotych, a na forum znalazłem żę 5 bieg i heja i sie udało odkręcić kosz sprzęgła. Jeszcze jedno pytanie czy jak wymieniłem filtr powietrza na K&N muszę robić regulacje gaźników zmiana dysz? i zaworów(znów namowa gościa z serwisu znajomy jak w wojsku kurka wodna). Jak go zakupiłem miesiąc temu i przyjechałem wszystko grało ładnie chodził, poza właśnie ślizgającym sprzęgłem na 4,5 biegu. moto z irlandii więc musiałem go trochę zregenerować i dać do piaskowania i proszkowego malowania, ale dałem rade i tak sobie myślę, czy gość ma racje czy nie, bo szkoda by go złożyć a za jakiś czas znów całego rozbierać. co radzicie? Jeśli się za bardzo rozpisałem i jeszcze temat odbiegł od główki ramy proszę admina o przeniesienie tematu.Ma ktoś może servis manual do xl650V RD10?
Motopodróżnik
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 68
Rejestracja: 06.08.2013, 12:44
Mój motocykl: XL600V

Re: Wymiana łożyska główki ramy.

Post autor: Motopodróżnik »

hej! może ktoś wie z jaką siłą (Nm) dokręca się tę nakrętkę kołpakową nad górną półką i nad nakrętką łożyska główki ramy?
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 732
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Wymiana łożyska główki ramy.

Post autor: Solidworks »

Nakrętka dociskowa łożyska - 5 Nm
Nakrętka sztycy - 105 Nm
Niezależnie od wartości nakrętki dociskowej i tak trzeba co najmniej raz korygować dokręcenie.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
Adam_M
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 790
Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła

Re: Wymiana łożyska główki ramy.

Post autor: Adam_M »

Siemanko, wiecie jaki rozmiar klucza hakowego, potrzeba do odkręcenia nakrętki na sztycy, tej pod półka. Nie mogę w serwisowce namierzyć tego.

Tapnięte
XJ600N 94'->TA600V 96'
Awatar użytkownika
yef
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 64
Rejestracja: 14.09.2016, 11:06
Mój motocykl: XL650V

Re: Wymiana łożyska główki ramy.

Post autor: yef »

Adam_M pisze:Siemanko, wiecie jaki rozmiar klucza hakowego, potrzeba do odkręcenia nakrętki na sztycy, tej pod półka. Nie mogę w serwisowce namierzyć tego.
Cześć.
W tym wypadku klucz hakowy jest przereklamowany. Ze względu na mały moment dokręcenia tej nakrętki (w serwisówce 5Nm dla xl650v, w praktyce może być trochę więcej) Wystarczy zruszyć ją czymkolwiek i odkręcić ręką.
Pewnie masz gdzieś podobny klucz rowerowy: viewtopic.php?f=183&t=22338#p346878 (przewiń w dół).
Awatar użytkownika
makumba
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 638
Rejestracja: 22.08.2013, 21:23
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kraśnik/Lublin

Re: Wymiana łożyska główki ramy.

Post autor: makumba »

Dokładnie nawet młotek i tępy pobijak nie uszkodzi nakrętki :wink:
xl650v, drz 400
Awatar użytkownika
Adam_M
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 790
Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła

Re: Wymiana łożyska główki ramy.

Post autor: Adam_M »

No może i taki klucz się gdzieś znajdzie. Czyli to ten sam rozmiar nakrętki co kontra w rowerze przy główce.
Młotkiem wolałbym tego nie robić, a już na pewno nie przecinakiem- sama nazwa wskazuje do czego to służy :D
Ale dziękuję Panowie za podpowiedzi, najpierw zamiast do sklepu przejdę się do garażu przegrzebać stare pudła z narzędziami :)
XJ600N 94'->TA600V 96'
Pawel
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 506
Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Orzesze

Re: Wymiana łożyska główki ramy.

Post autor: Pawel »

Nakrętka ta jest stosunkowo lekko dokręcona, więc cudów tutaj nie potrzeba. Kiedy ją niedawno dociągałem, to użyłem do tego zwykłego wybijaka i małego młotka:
Obrazek

Nie ma żadnej możliwości, aby w ten sposób uszkodzić nakrętkę (chyba, że ktoś ma nadprzyrodzone zdolności w psuciu wszystkiego dookoła :wink: ).
Nie chciało mi się rozbierać pół moto, żeby trochę dociągnąć tą nakrętkę. Dojście kluczem hakowym jest bardzo słabe, więc użyłem wybijaka.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości